Double Digital

Jak skutecznie pozycjonować firmę lokalnie w internecie?

Spis treści

Czym zajmuje się agencja SEO? Jest to pytanie często zadawane przez osoby, które coś słyszały na temat tego zagadnienia, aczkolwiek zastanawiają się, czy zakres obowiązków z tym związany faktycznie jest tak duży, by zatrudniać agencję. Czy warto w ogóle pozycjonować strony internetowe oraz sklepy internetowe? Czy to się w ogóle opłaca? Nie lepiej od razu włączyć reklamę, by generowała sprzedaż? Czy agencja SEO również możesz prowadzić kampanie Google Ads?

Agencja SEO — jak działamy i czym się zajmujemy?

Od lat działamy na polskim rynku marketingu internetowego, tym samym stale udoskonalając własne umiejętności. Cieszymy się ogromny zaufaniem wśród klientów, z których aż 95% przedłuża umowy o kolejne miesiące.

Naszą specjalnością jest pozycjonowanie stron internetowych oraz pozycjonowanie sklepów internetowych (e-commerce). Wiemy, jak ważny jest to element w sieci, bez którego żadna strona nie jest w stanie wznieść się na wyżyny swoich możliwości. Oczywiście pozycjonowanie stron internetowych oraz sklepów w wyszukiwarce Google łączymy również z kampaniami Google Ads, jeżeli nasz podopieczny wyrazi na to zgodę.

Zawsze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań marketingowych przeprowadzamy dokładny reaserch konkurencji, sprawdzamy, z jakich kanałów komunikacji korzystają oraz jak radzą sobie w wyszukiwarce Google.

Celem naszej agencji SEO jest pozycjonowanie stron naszych klientów w organicznych wynikach wyszukiwania najwyżej jak to tylko możliwe.

Zdajemy sobie również sprawę z faktu, iż jest to czasochłonne przedsięwzięcie, które wymaga ogromnego wkładu od całego sztabu specjalistów SEO oraz copywriterów. W przypadku działań SEO, efekty pojawić się mogą dopiero po kilku tygodniach lub nawet miesiącach, w zależności od wielkości konkurencji w danej branży.

Nie zmienia to jednak faktu, że SEO to klucz do zwiększenia widoczności witryny w sieci oraz utrzymywanie stałego ruchu organicznego (bezpłatnego) na relatywnie stałym (lub sukcesywnie zwiększającym się poziomie) przez najbliższe miesiące. Takich osiągnięć z pewnością nie da reklama, która po wyłączeniu — jak możesz się domyślić — znika, jak i ruch, który generowała.

Dlaczego warto wybrać naszą agencję SEO?

Naszą agencję SEO z pewnością wyróżnia zaufanie wśród klientów, którzy do tej pory skorzystali z naszych usług. Oczywiście znacznie więcej mówią o nas liczby, z którymi — krótko mówiąc — w żaden sposób nie się kryjemy. Chcemy, aby każdy, kto zechce rozpocząć z nami współpracę, miał pełny ogląd sytuacji.

Z tego też względu serdecznie chcemy zaprosić Cię do zapoznania się z naszym portfolio, w którym pokazujemy efekty, jakie udało nam się do tej pory uzyskać dla naszych podopiecznych.

Zawsze mierzymy wysoko!

Co nas wyróżnia?

Spersonalizowane raporty

W agencji SEO, która na co dzień współpracuje z wieloma klientami, wiemy, jak ważne są wysokiej jakości raporty dostarczane naszym podopiecznym. To normalne, że każdy chce wiedzieć, jak wyglądają postępy w trakcie współpracy. Niestety, wciąż wiele agencji SEO oferuje raporty, które odczytać mogą wyłącznie one same.

U nas takie sytuacje nie mają miejsca. Tworzymy raporty spersonalizowane pod naszych klientów w sposób, by każdy z nich miał “czarno na białym” zobrazowane, jak przebiega współpraca, jak prezentują się zyski i w jaki sposób minimalizujemy z każdym miesiącem koszty.

Podsumowując — tworzymy raporty dedykowane dla Twojego biznesu i celów, które chcesz zrealizować. Bez lania wody, bez niepotrzebnych cyferek.

Raporty w czasie rzeczywistym

To kolejny ważny element wchodzący do zakresu marketingu internetowego. Niejednokrotnie spotkaliśmy się z sytuacją, w której nasi klienci zwyczajnie narzekali, że nie mogli uzyskać raportów (w trakcie poprzednich współprac) wtedy, kiedy ich potrzebowali.

U nas wygląda to zgoła inaczej.

Każdy z naszych podopiecznych ma stały dostęp do wszystkich raportów związanych ze współpracą — kiedy chce, gdzie chce i jak chce. Raporty odświeżają co 15 minut, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Z nami nie przegapisz niczego.

Znajomość niezbędnych narzędzi

Efekty pozycjonowania stron będą widoczne wtedy, gdy dokładnie prześledzimy wszystkie zdarzenia, które się z nimi łączą, tzn. ruch, ilość wyświetleń, liczba kliknięć itd. Wiąże się z tym również optymalizacja współczynnika konwersji. Do tego wszystkiego potrzebne są specjalne narzędzia marketingowe, na które nie mogą sobie najczęściej pozwolić przedsiębiorcy, którzy tyle, co wystartowali z własnym biznesem.

Chcemy, aby nasi klienci stale zwiększali swoją widoczność w wynikach wyszukiwania, co wiąże się ze stałym monitoringiem wielu działań.

Do tego zabiegu używamy m.in.:

  • Google Analytics 4,

  • Google Search Console,

  • Senuto,

  • Ahrefs,

  • Screaming Frog,

  • i wielu innych.

Wiemy, jak korzystać z każdego z ww. narzędzi marketingowych. Każde z nich znacząco ułatwia naszą pracę, a zarazem pokazuje pełny ogląd sytuacji, dzięki czemu wiemy, jakie efekty przynoszą nasze działania z zakresu SEO (Search Engine Optimization).

Wykwalifikowana kadra

Nasza agencja marketingu internetowego to grupa specjalistów, którzy na co dzień zajmują się zwiększaniem widoczności witryny każdego z naszego klientów w organicznych wynikach wyszukiwania.

Prócz samej znajomości SEO na zaawansowanym poziomie, posiadamy specjalistów z wielu dziedzin, dzięki czemu zawsze dobieramy odpowiedniego eksperta do branży naszego klienta. To samo tyczy się kampanii Google Ads, oraz promocji w mediach społecznościowych.

Indywidualne podejście

Naszą agencję SEO z pewnością wyróżnia kwestia indywidualnego podejścia do każdego klienta. Nie ma znaczenia, czy chcesz przeznaczyć na reklamy w ciągu miesiąca 1000 zł, czy 100 000 zł. W każdym przypadku zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zwiększyć Twoje zyski i wypromować stronę internetową (lub sklep).

Jest to też podpunkt, który ma powiązanie z tym, o którym pisaliśmy nieco wyżej. W przypadku widoczności strony internetowej ważny jest specjalista, który prócz znajomości SEO, SEM będzie wiedział, jak trafić do klientów w danej niszy.

Szeroki pogląd

Bogate doświadczenie w branży pozwala nam stale zwiększać efekty oraz jeszcze skuteczniej realizować cele biznesowe naszych klientów. Działamy na wielu płaszczyznach marketingu internetowego, co przekłada się na wiedzę i większe możliwości.

W marketingu internetowym bardzo ważne jest posługiwanie się wieloma kanałami komunikacji oraz odpowiednie prosperowanie w każdym z nich. Dzięki temu, jak wspominaliśmy wcześniej, pozyskaliśmy sporo wiedzy, którą wiemy, jak wykorzystywać, czy to w przypadku SEO, kampanii PPC, promocji w mediach społecznościowych itd.

Z nami nie musisz się martwić o to, że stracisz pieniądze. Z nami możesz wyłącznie zastanawiać się, jak szybko zwiększysz sprzedaż.

Krótkoterminowe umowy i przejrzyste warunki współpracy

Zdajemy sobie sprawę z faktu, że życie potrafi być przewrotne. Dlatego oferujemy krótkoterminowe umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia, wyłącznie po to, by dać Ci większy komfort. Jesteśmy tu dla Ciebie!

Strategia dopasowana do Twojego biznesu

Nigdy nie idziemy na skróty. Mimo że niejednokrotnie współpracowaliśmy z firmami z tej samej branży, zawsze tworzyliśmy (i tworzymy) strategie marketingowe, które stricte będą odpowiadać zamysłowi danej organizacji. Nie opieramy się na utartych schematach, idziemy za trendami, patrzymy, co będzie dla Ciebie najskuteczniejsze, przeprowadzamy audyt i zaczynamy działać.

Oszczędność

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów internetowych wiąże się ze sporymi wydatkami, które będą zależeć m.in. od ilości konkurencji w danej branży, wielkości stron (lub sklepu) oraz wyników, jakie podopieczny chce osiągnąć. Z racji, że w digital marketingu działamy już od lat, wiemy, jak oszczędzać pieniądze naszych klientów, przy jednoczesnym zwiększaniu zysków z powierzonych nam środków.

Stale również opieramy się na danych, nigdy nie brniemy z postanowieniami w ciemno, by realizować cele naszych klientów. Każdy krok jest dokładnie przemyślany, przez co pierwszy zwrot z inwestycji we współpracę pokazuje się nawet po miesiącu.

Skaluj biznes SEO + SEA + UX

Wraz z nami będziesz mógł skorzystać z efektywnych technik pozycjonowania sklepów internetowych oraz kampanii reklamowych Google Ads. Jeśli potrzebujesz rozwiązań kompleksowych, zapewniamy usługę SXO - kompleksowy pakiet obejmujący pozycjonowanie, UX (User Experience) oraz zaawansowaną analizę danych.

100+

realizowanych projektów

4 lata

pomagamy w rozwoju firm

14

osobowy zespół ekspertów

10 mln

zarządzanego budżetu rocznie

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

odbiorcy

Pozycjonowanie stron internetowych — na czym polega?

Powyżej opisaliśmy Ci, jak działamy, jako agencja SEO. Teraz natomiast chcemy przedstawić Ci, czym właściwie jest pozycjonowanie stron internetowych, jak to działa i co robimy, jako agencja SEO, aby zwiększyć zasięgi w organicznych wynikach wyszukiwania.

SEO to niezbędny element marketingu internetowego

Dokładnie tak, SEO to must have każdej strony internetowej, która chce bezpłatnie generować ruch i tym samym sprzedaż w swoim wnętrzu. Pozycjonowanie może odbywać się na wiele sposobów jak np. na pozycjonowanie lokalne itd. Nie zmienia to jednak faktu, że jeżeli chcesz zaistnieć w sieci, musisz zostać zauważony. Zatem w jaki sposób to robimy?

Zacznijmy nieco od teorii. Otóż ponad 90% wszystkich zapytań w wyszukiwarce w Polsce, to zapytania w wyszukiwarce Google. Jest to ogromna ilość wyszukań każdego dnia, tygodnia, miesiąca i roku, co daje ogromne pole do popisu.

Jakby nie patrzeć, zasada ta w teorii jest banalnie prosta — Ty wpisujesz określone zapytanie do wyszukiwarki, a Google na nie odpowiada. Proste, prawda? Dla osoby szukającej tak, dla tego, kto chce zostać zauważony, już niekoniecznie.

Pozycjonowanie w marketingu internetowym — jak zostać zauważonym?

Głównym celem naszej agencji SEO jest, jak już wspominaliśmy wyżej, zwiększanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwarki Google. Zatem widoczność witryny będzie zależeć od tego, jak odpowiesz na zapytania użytkowników, którzy w danym momencie będą poszukiwać określonej odpowiedzi.

Co więcej, musisz przekonać wyszukiwarkę Google, że to właśnie Twoja strona będzie tą odpowiednią, w której to użytkownik znajdzie wszystkie potrzebne informacje — tym się właśnie zajmujemy.

W przypadku SEO ważną kwestią są działania dotyczące content marketingu, co to jednak znaczy? Content marketing są to treści (przeważnie w formie pisanej, choć dużo zależy od miejsca publikacji), które będą przyciągać ruch do witryny. Są to treści zaopatrzone w odpowiednie słowa kluczowe oraz nagłówki przykuwające uwagę, oraz objętość, która niesie określoną wartość dla czytelnika.

SEO w 2023 wciąż jest stosunkowo tanim wyjściem do innych rozwiązań

Optymalizacja współczynnika konwersji poprzez SEO jest znacznie tańszym rozwiązaniem, aniżeli działania reklamowe w wyszukiwarce, gdzie koszty będziesz ponosić za każde kliknięcie.

Jako dobra agencja SEO przeważnie zawsze proponujemy naszym klientom rozpoczęcie promocji właśnie w ten sposób, ponieważ jest to stosunkowo tani zabieg, który może generować ruch przez długie miesiące bez dodatkowych nakładów pieniężnych.

Jak to jednak wygląda w praktyce?

Współpraca z naszą agencją SEO będzie wiązać się z opracowaniem odpowiedniej strategii SEO, którą będziemy wdrażać przez najbliższe miesiące. Jest to czasochłonny zabieg, aczkolwiek z pewnością opłacalny. Dzięki realizacji celów stale zwiększamy widoczność strony w sieci, co przekłada się na większą ilość nowych klientów i oczywiście zysków, bez ponoszenia kosztów na płatne kampanie Google Ads.

Jest to główna cecha, która różni SEO od Google Ads, choć obie te formy promocji można połączyć ze sobą. Jest to zabieg spotykany bardzo często, do którego powstał nawet odrębny termin SEM (Search Engine Marketing), o którym więcej powiemy poniżej.

SEO to również budowanie świadomości marki w wyszukiwarce, poprzez content marketing, o którym również więcej dowiesz się poniżej.

Na co zwracamy uwagę przy SEO strony www?

Nasza agencja digital marketingu zwraca uwagę na całokształt pozycjonowania. Otóż SEO, to nie tylko treści, choć bardzo dużo będzie zależeć właśnie od nich.

Co zatem sprawdza nasza agencja SEO?

Profesjonalna agencja SEO powinna rozróżniać działania SEO, na te wewnątrz strony, jak i te na zewnątrz. Poniżej opiszemy, co wchodzi w skład naszej pracy w obu tych obrębach.

Działania On-Page

Działania on-page, jak sama nazwa wskazuje, są to czynniki mające wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, które znajdują się w jej wnętrzu. Możemy podzielić je na:

Responsywność witryny

W pozycjonowaniu stron bardzo ważna jest ich responsywność. Co to jednak znaczy? Otóż responsywność jest to dopasowanie całej zawartości strony (układu, architektury, treści, zdjęć, filmów, wezwań CTA itd.) do urządzenia, z którego w danym momencie korzysta użytkownik.

W zakresie SEO jest to bardzo ważny element, od którego będą zależeć dalsze losy indeksowania witryny w sieci. Nieodpowiednie dostosowywanie się zawartości strony do urządzeń np. mobilnych może skutkować większym współczynnikiem odrzuceń, który z pewnością nie pomoże w budowaniu świadomości marki. Co więcej, da jasny sygnał Google, że dana strona niestety nie jest zbyt wartościowa dla potencjalnych klientów.

Korzyści z SEO

Dlaczego nasze SEO ma wyniki? Szybkość działania + KNOW-HOW.
60%

Standardowa oferta SEO na rynku

• Konkurencja często skupia się tylko na podstawowych strategiach

• Ich podejście do SEO jest ograniczone i nie uwzględnia najnowszych trendów

• Brak elastyczności w dostosowywaniu się do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek

70%

Oferta Premium SEO na rynku

Niektóre agencje idą krok dalej, ale wciąż nie czerpią pełnych korzyści z SEO

Mogą znać zaawansowane taktyki, ale nie mają odpowiedniego narzędzia ani wiedzy, aby je skutecznie wdrażać

Często brakuje im szybkości reagowania na zmieniające się warunki rynku

90% ↑

Nasza oferta

Szybkość Działania: Monitorujemy rynek i algorytmy, reagując natychmiast na zmiany, by być zawsze krok przed konkurencją

Know-How: Posiadamy praktyczne doświadczenie w SEO dla wielu branż i udokumentowane sukcesy

Pełne Wykorzystanie Potencjału: Nasza strategia SEO nie tylko podnosi widoczność, ale też zwiększa konwersję i ROI

Treści na stronie internetowej — zasada działania content marketingu

Pozycjonowanie stron internetowych to wyżej wspominany content marketing, choć nie jest on jedynym czynnikiem, którym ma bezpośredni wpływ na ranking witryny.

Nasza agencja SEO zajmuje się tworzeniem treści od A do Z. Opisujemy dokładnie stronę www, używamy sloganów reklamowych oraz dostosowujemy język do grupy docelowej. Można powiedzieć, że w pewien sposób wysycamy każdą z optymalizowanych stron treścią, po to, by była widoczna na więcej słów kluczowych w sieci. Pozycjonowanie stron, jak wspomnieliśmy to content marketing, czyli tworzenie różnego rodzaju treści, np. opisów produktów do sklepów internetowych, czy merytorycznych wpisów blogowych.

Wartościowe treści przyciągają ruch, zwiększają zaufanie klienta do marki oraz budują wizerunek właściciela strony, jako eksperta w danej dziedzinie.

Frazy kluczowe

Wartościowe treści znajdujące się na poszczególnych stronach powinny zawierać w sobie wysokiej jakości słowa kluczowe, które będą przyciągać ruch. Jako doświadczona agencja SEO wykorzystujemy do ich analizy różnego rodzaju narzędzia (płatne i bezpłatne), które pomagają nam określić, które z nich są najbardziej wartościowe i wygenerują zarazem największy ruch.

Istotną kwestią jest wysycenie strony internetowej odpowiednią ilością fraz kluczowych — oczywiście nie może być ich za dużo, ale też nie może być ich za mało. Dzięki temu rozwiązaniu algorytmy zaczynają pozycjonować witrynę coraz wyżej, o ile stwierdzą, że spełnia ona wszystkie wymagania.

Słowa kluczowe dzielą się na różne rodzaje. Najbardziej powszechnym są słowa dokładne, choć można interpretować je również jako ogólne. Tutaj główną rolę gra w szczególności ilość wyrazów znajdujących się we frazie. Im jest krótsza, tym bardziej ogólna, ale też najczęściej wyszukiwana. Innym natomiast rodzajem są tzw. long tail keywords, czyli słowa kluczowe z długiego ogona, w których mieści się 3 lub więcej wyrazów.

Tego typu frazy są wyszukiwane rzadziej, natomiast istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient po znalezieniu określonego produktu pozycjonującego się na taką frazę, najzwyczajniej w świecie go kupi.

W przypadku marketingu internetowego frazy kluczowe grają pierwsze skrzypce w SEO, jak i w kampaniach Google Ads. To właśnie od nich będzie zależeć, czy zostaniesz zauważony.

Nasza agencja SEO dokłada wszelkich starań, aby słowa kluczowe umieszczane w witrynie były jak największej jakości. Wiele agencji SEO bazuje na prostych narzędziach, które nie pokazują dokładnego, a zarazem szacunkowego ruchu w przyszłości, oraz używają fraz ogólnych, na które ciężko jest się wybić z racji na dużą konkurencję.

Rozpoczynając współpracę z nami, masz pewność, że pojawisz się w wysokich wynikach wyszukiwania.

Nagłówki

Nagłówki również sprawiają, że zwiększasz swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Jest to nieodłączny element content marketingu, gdzie treści dają bardzo dużo, ale nie są jedynym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie.

Bardzo ważne są zatem nagłówki, a dokładniej odpowiednia struktura na każdej podstronie oraz w każdym wpisie, kategorii i opisie produktowym. W tym przypadku zasada jest jedna, na każdej stronie, podstronie, opisie i kategorii ma znaleźć się wyłącznie jeden nagłówek H1, następnie umieszcza się nagłówki H2 oraz H3, które można ze sobą przeplatać. Należy tutaj dodać, że nagłówki H3 interpretuje się jako podtytuły do tytułów H2, tzn. że mogą być one uszczegółowieniem danego wątku.

W nagłówkach również używa się słów kluczowych. Są one swego rodzaju drogowskazem dla użytkownika, który często przelatuje po tekście wzrokiem, w ogóle go nie czytając. Dlatego bardzo ważne jest, aby każdy z nich był unikalny i interesujący. Jako agencja SEO z wieloletnim doświadczeniem dokładnie wiemy, jak podejść do tej kwestii.

Prędkość ładowania strony internetowej

Szybkość ładowania strony internetowej to kolejny kluczowy aspekt, wręcz pierwszorzędny. W dobie nieograniczonej ilości informacji użytkownik potrzebuje odpowiedzi na pytanie najszybciej, jak jest to możliwe. W tym też przypadku główną rolę odgrywa prędkość ładowania witryny.

Statystycznie rzecz biorąc, prędkość ładowania strony www nie powinna przekraczać 3 sekund. Po tym czasie zwiększa się prawdopodobieństwo wyjścia ze strony i pójścia użytkownika do konkurencji.

W tym przypadku usługi SEO obejmują m.in. sprawdzenie wszystkich grafik na stronie — zmniejszenie ich rozmiarów, oraz ogólna optymalizacja w sposób, by przyspieszyć proces ładowania. Tyczy się to również zmiany formatów plików.

Innym ważnym elementem są atrybuty ALT, na które niestety wiele serwisów www (a także agencje SEO) nie zwraca większej uwagi. Te czynniki mocno wpływają na algorytmy. To samo tyczy się również mapy strony, którą jak najszybciej należy zaimplementować do Google Search Console, po to, by Google wiedziało, co właściwie znajduje się na stronie.

Struktura strony

Jest to bardzo złożony temat, który zahacza również o User Experience, o którym więcej powiemy poniżej. Niemniej, strona musi być prosta w zrozumieniu dla użytkownika. Celem tego działania jest poruszanie się przez potencjalnego klienta po witrynie w sposób, jakby był już na niej wielokrotnie — mówiąc prościej, musi być ona intuicyjna. Użytkownik musi wiedzieć, z czym wiąże się każde kliknięcie, oraz gdzie po wykonaniu danej akcji zostanie przeniesiony.

Bezpieczeństwo strony www

Do naszej agencji SEO często przychodzą klienci, którzy nie mają żadnego pojęcia o zabezpieczeniu własnej strony internetowej przed wyciekiem wrażliwych danych swoich klientów. Niemniej, nie jest to tak naprawdę nic złego. Przedsiębiorca zajmujący się własnym biznesem, chcący wejść do świata internetu ze swoimi produktami i usługami najzwyczajniej w świecie nie posiada wiedzy związanej z tym tematem. Po to tu też jesteśmy, by pomóc.

Dlatego też często zdarza nam się tworzyć strony internetowe od przysłowiowego zera. W takich sytuacjach zajmujemy się również namingiem oraz sloganami reklamowymi.

Wracając jednak do bezpieczeństwa — kwestią priorytetową jest zabezpieczenie strony specjalnym certyfikatem SSL, który oferowany jest przez większość hostingodawców — niektórzy dodają go w pakiecie do strony, przez co jest darmowy.

Jak wygląda certyfikat SSL?

Certyfikat SSL to charakterystyczna kłódka, którą możesz zauważyć po lewej strony na pasku wyszukiwania zaraz obok adresu URL Twojej (lub jakiejkolwiek innej) witryny. Jeżeli nie posiada ona takiego certyfikatu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik z odpowiednimi zabezpieczeniami w ogóle na nią nie wejdzie.

Co więcej, algorytmy Google negatywnie odbierają strony bez certyfikatu SSL, co sprawia, że znajdują się znacznie niżej w wynikach wyszukiwania. Z tego też względu nawet najlepiej dostosowana strona pod algorytmy i użytkowników nie osiągnie nic, jeżeli nie będzie mieć stosownych zabezpieczeń.

Warto również zaznaczyć, że nie każdy zwraca na ten element uwagę, aczkolwiek, wiele osób patrzy na bezpieczeństwo. Każdy, kto wie, co to znaczy i widzi, że takowy certyfikat posiada Twoja strona, od razu może poczuć do niej zaufanie, co może przełożyć się na dłuższy czas spędzony na stronie (i tym samym na efektywniejsze pozycjonowanie).

Identyfikacja i likwidacja błędnych adresów URL

Jest to kolejny element, który ma bezpośredni wpływ na miejsce, w którym pojawi się Twoja witryna w organicznych wynikach wyszukiwania.

Przeważnie problem ten dotyczy klientów, którzy już wcześniej skorzystali z usług osób niekompetentnych lub agencji SEO, które niestety nie podeszły do tematu w sposób odpowiedni. Błędne adresy URL, z którymi się spotykamy, często powstawały również przez samych podopiecznych, którzy na początku drogi w marketingu internetowym stwierdzili, że wezmą sprawy w swoje ręce, co niestety nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.

Zatem, jeżeli Twoja witryna nie indeksuje się poprawnie i nie wiesz, jaki może być tego powód, przyczyną najprawdopodobniej będzie kanibalizacja słów kluczowych oraz duplikacja treści na stronie internetowej.

Duplikacja treści ma ogromny wpływ na rankingi — jak możesz się domyślić, algorytmy Google bardzo źle odbierają tego typu działania. Przeważnie zduplikowane treści pojawiają się w sklepach internetowych, w których konkretna podkategoria produktów dzieli się na asortyment bardzo do siebie zbliżony lub taki sam, gdzie różnicą między modelami jest np. ich kolor. Jest to droga na skróty, którą zawsze i każdemu odradzamy. Wszystkie treści znajdujące się w witrynie zawsze muszą się od siebie różnić.

Kanibalizacja słów kluczowych i duplikacja treści powodują zamęt w algorytmach, przez co Google nie wie, którą stronę lub podstronę wyświetlać w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Może to spowodować znacznie zaniżenie rankingów. Jeżeli nie wiesz, jak sobie z tym poradzić, odezwij się do nas. Nasz sztab copywriterów zajmie się wszystkimi tekstami na Twojej stronie!

Meta tytuły (tytuł strony internetowej oraz poszczególnych podstron)

Meta tytuły to kolejny bardzo ważny element strony Twojej firmy. Zawsze przed jego stworzeniem przeprowadzamy dokładny reaserch oraz analizę słów kluczowych, które najskuteczniej odpowiedzą na poszczególne zapytania użytkowników.

Meta tytuł ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony internetowej i reagują na niego roboty Google. Zawiera on w sobie ok. 70 znaków, których nigdy nie przekraczamy, ponieważ w takim przypadku tytuł zostałby obcięty.

Meta tytuł jest widoczny w wynikach wyszukiwania i w nazwie karty.

Meta description (opis strony i każdej z podstron)

Meta opis to równie ważny element, jak meta tytuł, choć nie działa on na algorytmy Google. Niemniej, jest on swego rodzaju drogowskazem dla użytkowników szukających danych informacji.

W meta opisach jest nieco więcej miejsca, aniżeli w przypadku meta tytułu. Dlatego też zamieszczamy w nich zawsze skromne CTA, które wywołuje reakcję wejścia wśród użytkowników.

Linkowanie wewnętrzne

Profesjonalna agencja zawsze pamięta o tworzeniu linków wewnętrznych. Są one cenione przez roboty Google, oraz przez samych użytkowników.

Linki wewnętrzne umieszcza się w wielu miejscach, najczęściej jednak występują w tekstach blogowych, które zawsze dopasowujemy do potrzeb klienta. Muszą być one zgodne z całym kontekstem, co więcej, powinny posłużyć jako uzupełnienie danego tematu lub wskazywać temat pokrewny, przez co będą chętniej klikalne przez użytkowników odwiedzających witrynę.

Marketingiem internetowym rządzą różne prawa, to samo tyczy się linków wewnętrznych. Jakie zatem niosą korzyści? Przede wszystkim:

  • przyspieszają proces indeksowania się witryny www w wynikach wyszukiwania,

  • ułatwiają proces przemieszczania się po witrynie,

  • roboty Google efektywniej analizują to, co znajduje się na poszczególnych podstronach,

  • pomagają przy pozycjonowaniu stron coraz wyżej w wynikach wyszukiwania, przez co sprawiają, że witryna jest bardziej widoczna,

  • redukują prawdopodobieństwo kanibalizacji fraz kluczowych,

  • poprawiają odczucia użytkowników znajdujących się na stronie,

  • redukują współczynnik odrzuceń.

Działania Off-Page

Optymalizacja konwersji stron internetowych również związana jest z działaniami off-site, czyli tymi, które wykonuje się poza witryną www. Jesteśmy agencją SEO, która zajmuje się SEO, SEM Twojej strony i firmy w sposób kompleksowy, tak, by cele biznesowe Twojej firmy były realizowane, jak najskuteczniej.

Działania off-page, zwane również działaniami off-site, to prace opierające się na link buildingu. Co to znaczy? Z racji na bogate doświadczenie jesteśmy w stanie pozyskać dla Twojej strony wiele linków zewnętrznych — tzn. linków z wartościowych stron, które mają wysoki autorytet w Google i są odwiedzane każdego dnia przez setki (lub tysiące) użytkowników.

Działania SEO w tym przypadku wiążą się z umocnieniem Twojego wizerunku w Google, czego kolejnym celem jest zwiększenie ruchu, który będzie prowadził właśnie do Twojej witryny.

W przypadku link buildingu linki możemy podzielić na 2 rodzaje:

  • dofollow,

  • nofollow.

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami SEO?

Zespół i komunikacja


✔ Ekspert SEO z minimum 7-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Zawsze wiesz, co robimy - jesteśmy Twoim działem marketingu

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta SEO wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport zawierający to czego potrzebujesz

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowana liczba pozycjonowanych fraz kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Linki dofollow

W teorii zasada działania linków dofollow jest bardzo prosta — nakierowują one algorytmy Google w sposób, by mogły dowiedzieć się, że Twoja strona niesie wartość dla użytkowników. Niemniej, musi się ona również wyróżniać zaufaniem, które jest bardzo ważne z perspektywy Google.

Jak pozyskujemy linki dofollow? Wykorzystujemy kilka możliwości:

  • przede wszystkim w naszej kadrze posiadamy kilku copywriterów, którzy zajmują się tworzeniem wartościowych i interesujących treści, które następnie same przekonują użytkowników do udostępniania danego wpisu naszego klienta (lub całej strony) poprzez różnego rodzaju fora internetowe, np. poprzez Facebook,

  • rozważamy również inne możliwości, jak podjęcie się współpracy z popularną stroną, która też jest wiarygodna — następnie umieszcza ona linki naszego klienta w swojej witrynie.

Linki nofollow

Jak sama nazwa wskazuje, są to linki, których nie mają uwzględniać roboty Google — mają za nimi nie podążać. Ten rodzaj linków nie wpływa na pozycjonowanie Twojej strony, aczkolwiek również mogą być przydatne. O tym decydują nasi specjaliści SEO.

Jako doświadczona agencja SEO wiemy, że na wyniki pozycjonowania organicznego czeka się pewien czas. Może to zająć kilka tygodni lub nawet miesięcy. Na indeksowanie oraz zwiększanie widoczności strony internetowej wpływ ma wiele czynników, m.in.:

  • autorytet danej witryny www,

  • wiek strony internetowej,

  • struktura witryny internetowej,

  • ilość linków prowadzących do strony,

  • ilość oraz jakość użytych słów kluczowych pod kątem wyszukiwarek,

  • obręb, w którym klient chce działać w sieci (w sklepie internetowym, który chce pojawiać się tylko w określony regionie np. mieście lub województwie istotne jest pozycjonowanie lokalne, o którym więcej powiemy poniżej),

  • od przyjętej strategii marketingowej dostosowanej do Twoich potencjalnych klientów.

Czym jest pozycjonowanie lokalne (pozycjonowanie sklepów internetowych)?

Nasza agencja SEO również zajmuje się kompleksowo pozycjonowaniem lokalnym mikro i małych biznesów. Aby zaistnieć w sieci z punktu widzenia marketingu internetowego, wcale nie musisz posiadać ogromnej firmy. Jednym z dowodów jest właśnie pozycjonowanie lokalne, które w szczególności skierowane jest to małych sklepów internetowych.

Jak w każdej sytuacji, tak i w tej istotne jest poznanie potrzeb klienta, co będzie prowadzić kolejno do zwiększenia ruchu. W tym przypadku skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego opiera się na konkurowaniu z innymi sklepami internetowymi w okolicy (określonym regionie), a nie ze wszystkimi w obrębie całego kraju.

W tej sytuacja nasza agencja SEO szuka fraz kluczowych, które prócz trafności, jeżeli chodzi o samo znaczenie danego zwrotu w wyszukiwarce, dodatkowo będzie zawierać nazwę miasta, w którym znajduje się sklep Twojej firmy.

Wizytówki Google

Wizytówki Google to kolejny bardzo ważny element, jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne. Dobra agencja SEO wie, jak ważny jest to czynnik. Co ciekawe przez wielu specjalistów jest on pomijany.

Wizytówki Google tworzymy dla każdego, kogo chcemy wypozycjonować lokalnie. Dlaczego? Dzięki temu wielu nowych klientów (potencjalnych) będzie mogło znaleźć Cię w określonym obrębie. Wystarczy, że zostanie założone konto w Google Moja Firma.

W koncie Google Moja Firma uzupełniamy wszystkie dane kontaktowe klienta i czekamy na efekty. Poprzez to działanie potencjalni klienci, wpisujący określoną frazę w wyszukiwarkę, np. “roboty budowlane Warszawa”, bez większych problemów znajdą Twoją działalność wysoko w wynikach wyszukiwania. Oczywiście jest to tylko i wyłącznie poglądowa fraza, chcemy, abyś wiedział, jak to po prostu wygląda.

Kolejną ważną kwestią związaną z Google Moja Firma jest możliwość umieszczenia informacji o własnej działalności, które następnie będą widoczne w Google Maps, co również znacząco ułatwi znalezienie np. Twojego punktu stacjonarnego na mapie.

Wykonamy dla Ciebie również pozycjonowanie szerokie

W pozycjonowaniu szerokim zasada działania jest nieco inna, aniżeli w przypadku tradycyjnego pozycjonowania witryny. Otóż pozycjonowanie szerokie opiera się na promocji od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy słów kluczowych. Pozycjonowanie szerokie zwane jest również inaczej Long Tail SEO i opiera się na frazach z długiego ogona — czyli tych, które posiadają więcej niż 3 wyrazy oraz są znacznie dokładniejsze.

Istotą w szerokim pozycjonowaniu jest fakt, że z racji na ogromną ilość pozycjonowanych fraz, z czasem użytkownicy wpisujący nawet rozbieżne frazy — mniej dokładne, i tak będą trafiać na Twoją witrynę, która będzie pokazywać się wysoko w wynikach.

SEO, SEM — dlaczego to połączenie jest tak skuteczne?

Świadczymy również usługi z zakresu marketingu internetowego SEM.

SEM — jest to połączenie SEO (tzn. pozycjonowania oraz optymalizacji stron internetowych) oraz płatnych działań promocyjnych — płatnych reklam (linków sponsorowanych), które widoczne są wyżej, niż organiczne wyniki w wyszukiwarkach.

Naszą agencję SEO wyróżnia sposób, w jaki sposób używamy obu tych dziedzin marketingu. Spójne je ze sobą łączymy, uzyskując tym samym najlepsze możliwe efekty dla naszych klientów.

SEM, tak jak i SEO nastawione jest na konkretne frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Co więcej, linki sponsorowane są formą nieinwazyjnej reklamy, która zarazem jest pozytywnie odbierana przed odbiorców końcowych.

Kampanie reklamowe Google Ads (kampanie PPC) w tym przypadku wyświetlają się wyżej od organicznych wyników i są oznaczone subtelną informacją “reklama”. Taki zabieg sprawia, że ten format reklamowy nie jest w żaden sposób nachalny, za to jest spójny z SEO, ponieważ kampanie reklamowe Google Ads mogą generować płatny ruch na te same słowa kluczowe, co SEO np. w postaci treści na blogu.

Można zatem stwierdzić, że marketing SEM daje dwie korzyści, przy czym jest stosunkowo tanim przedsięwzięciem w porównaniu do innych rodzajów reklam w Google.

W agencjach SEO bardzo ważne jest, aby wykorzystywały potencjał obu tych rodzajów promocji i zarazem ściśle łączyły je w całość, ponieważ właśnie wtedy przynosi to najlepsze rezultaty.

Na koniec chcemy podkreślić, że w przypadku działań SEO pierwsze efekty — jak pisaliśmy już wyżej — pokażą się dopiero po dłuższym czasie. Główną cechą linków sponsorowanych jest natomiast fakt, że zaczynają generować ruch zaraz po włączeniu, niemniej, istotą skuteczności są odpowiednio dobrane frazy do grupy docelowej.

Grupa docelowa

Sukces jakiegokolwiek przedsięwzięcia w digital marketingu zaczyna się od opracowania grupy docelowej. Dlaczego jest to tak ważne?

W szczególności dlatego, że dzięki dokładnie zdefiniowanej grupie docelowej będziemy wiedzieć, do kogo mamy się zwrócić i w jaki sposób. Jest to swego rodzaju drogowskaz do realizacji celów biznesowych, bez którego efekty z pewnością nie będą zadowalające.

W jaki sposób określamy grupę odbiorców dla naszych klientów?

W zależności od doświadczenia agencje SEO przykładają większą lub mniejszą uwagę do określenia grupy odbiorców. Dobra agencja SEO powinna natomiast traktować tę sprawę pierwszorzędnie i zdobyć na temat grupy docelowej jak najwięcej informacji.

Każda grupa odbiorców wymaga indywidualnego podejścia. W niektórych branżach (w zależności od ilości produktów (lub usług), celów itd.) grup docelowych może być więcej.

W jaki sposób my tworzymy profil idealnego klienta dla naszego podopiecznego?

Zawsze proces ten zaczynam od kilkunastu pytań, które pomogą nam stworzyć zarys całości. Kolejno opieramy się na narzędziach, o których więcej przeczytasz poniżej.

Na co zwracamy uwagę przy tworzeniu persony?

Kryteria demograficzne

Tutaj skupiamy się na typowych pytaniach:

  • Ile lat mają nasi przyszli odbiorcy?

  • Jakiej są płci?

  • Ile zarabiają ? — Jest to bardzo ważny czynnik, który pomoże nam później określać orientacyjne koszty produktów i usług.

  • Jakie mają wykształcenie?

  • Jaki mają zawód?

  • Jakiej są narodowości?

Zyskaj więcej za mniej i ciesz się pełną przejrzystością

W Double Digital wiemy, jak ważne jest dla Ciebie dotarcie do klientów w internecie. Dlatego jesteśmy tutaj - jako agencja specjalizująca się w pozycjonowaniu stron oraz sklepów proponujemy dodatkowe korzyści na start!

Skupiamy się na Twoich celach biznesowych

Strategia pozycjonowania strony dla każdej umowy

1-miesięczny okres wypowiedzenia, bo wiemy jak działa SEO

Warunki geograficzne

Tutaj sprawdzamy m.in.:

  • Gdzie znajdują się nasi odbiorcy — stwierdzamy, skąd chcemy pozyskiwać ruch — czy jest to cała Polska, czy tylko określony obręb, np. województwo, miasto itp.

  • Wielkość regionu, do którego będziemy kierować przekaz marketingowy.

 

Kryteria psychograficzne

W tym przypadku poświęcamy główną uwagę na to, jakie skłonności do zakupów może mieć definiowana przez nas grupa odbiorców. Patrzymy tutaj m.in. na:

  • osobowość osób, które zaliczyliśmy do naszej grupy docelowej,

  • styl życia,

  • wartości, jakimi kierują się osoby zaliczone do naszej grupy.

Kryteria behawioralne

Kryteria behawioralne pozwalają nam określić, jakie podejście mogą mieć osoby zaliczone do naszej grupy docelowej, jeżeli chodzi o przekaz marketingowy, jaki w przyszłości będzie do nich kierowany.

Tutaj zwracamy uwagę m.in. na:

  • postawę, jaką mogą mieć przyszli klienci w przypadku oferowanych produktów i (lub) usług,

  • lojalność wobec produktu, oraz ogólna lojalność w przyszłości wobec marki,

  • “wielkość” chęci, jakimi będą dysponować potencjalni klienci w momencie rozpoczęcia promocji danych produktów i (lub) usług — sprawdzamy, jak bardzo skłonni będą do zakupów,

  • intensywność korzystania z zakupionych produktów.

Z jakich narzędzi korzystamy, by monitorować to, czy skutecznie określiliśmy grupę odbiorców?

W naszej agencji SEO posiadamy kilka sprawdzonych sposobów, które skutecznie pozwalają nam określić grupę, do której następnie będziemy kierować przekaz marketingowy oraz dostosowywać stronę internetową.

  • Google Analytics 4 — narzędzie, z którego korzystamy na co dzień przy prowadzeniu kampanii reklamowych, zdaje egzamin rewelacyjnie przy sprawdzaniu efektów kierowanych do grupy docelowej. Dzięki niemu dowiadujemy się m.in. jaki był odzew od osób, które trafiły na stronę naszego klienta, jaki czas na niej spędziły, oraz czy wykonały określoną akcję. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które wykorzystujemy w wielu sferach digital marketingu. Jeżeli jesteś zainteresowany tym, jak działa Google Analytics 4, zajrzyj do naszego wpisu, który wyłącznie poświęciliśmy temu zagadnieniu.

  • Ankiety — ankiety to kolejne cenne źródło informacji. Można używać ich w każdym miejscu. Świetnie sprawdzają się np. przy wpisach blogowych. Są one proste, przeważnie składają się z dwóch pytań A/B. Wiemy, jak ważny jest czas dla każdego czytelnika, dlatego zawsze ograniczamy objętość formularza do minimum w sposób, aby i tak uzyskać, jak najwięcej cennych informacji.

  • Hotjar — są to tzw. mapy cieplne, które wdrażamy na strony internetowe. Pokazują one miejsca, gdzie najdłużej “przesiadywali” użytkownicy. Ponadto ukazują, gdzie kursorem najczęściej zatrzymywali się czytelnicy. Dzięki temu wiemy, które miejsca (np. treści) były najbardziej interesujące, a której najmniej. Takie miejsca następnie poddajemy analizie, wyciągamy wnioski oraz wdrażamy zmiany, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

  • Facebook — Facebook to potężne narzędzie, które również pozwala dokładnie poznać grupę odbiorców. Wielu przedsiębiorców w tym miejscu prowadzi już swoje firmowe funpage, aczkolwiek nie wszyscy wiedzą, jaki potencjał niesie ta platforma. Facebook to miejsce, w którym możemy dowiedzieć się naprawdę wiele, ponieważ analizuje on setki informacji oraz podsuwa trafne wnioski. Pozwala on nam m.in. dowiedzieć się znacznie więcej o zainteresowaniach potencjalnych odbiorców, oraz daje informacje o danych demograficznych.

W jaki sposób podtrzymujemy dobre relacje z grupą odbiorców?

W naszej agencji SEO kładziemy ogromny nacisk na dobre relacje z klientem oraz jego grupą odbiorców, którą uprzednio określiliśmy.

  • Zawsze skupiamy się na potrzebach odbiorców — rozwiewamy wątpliwości, rozwiązujemy problemy i piszemy o zainteresowaniach.

  • Tworzymy treści — które będą wartościowe dla użytkowników i zachęcające do wykonania określonej akcji.

  • Mówimy językiem klienta — inaczej będziemy rozmawiać z grupą zainteresowaną mechaniką samochodową, a inaczej z grupą osób zainteresowanych np. wegańskimi kosmetykami.

  • Podtrzymujemy dobre relacje z użytkownikami — rozmawiamy z użytkownikami przez portale społecznościowe oraz odpowiadamy na komentarze. Taki zabieg pozwala lepiej poznać grupę docelową, a zarazem zwiększa zasięgi.

Audyt SEO

Audyt SEO to kolejna usługa, którą możemy wykonać dla Twojej firmy.

Czym jednak jest audyt SEO? Znaczenie SEO, SEM już znasz, pora przejść do wyjaśnienia, czym jest SEO audyt, oraz w jaki sposób go przeprowadzamy i kiedy.

Audyt strony pod SEO jest to szereg działań, które mają zwiększyć widoczność danej strony w wyszukiwarce. Do tego zabiegu wyznaczamy specjalistów SEO, którzy wielokrotnie przeprowadzali kompleksowy audyt różnych stron internetowych oraz sklepów na życzenie klienta.

Profesjonalny audyt strony to bardzo ważny proces, który pomaga stwierdzić, jakie mankamenty posiada dana witryna, oraz na jakich miejscach (w niej) powinniśmy się skupić, aby zwiększyć efekty, które do tej pory nie były zadowalające.

Jak zapewne się domyślasz, audyt SEO przeprowadzamy dla klientów, którzy zwracają się do nas z prośbą o pomoc wraz z już znajdującą się w sieci witryną internetową, która została źle zaprojektowana, np. poprzez niewielkie doświadczenie właściciela lub osoby, której to została zlecona.

Poprawa widoczności Twojej strony może znacząco zwiększyć ruch i zyski

Podnosimy widoczność sklepów online, zwiększając sprzedaż

Dominacja w lokalnych wynikach wyszukiwania zwiększa zyski firm lokalnych

Osiągaj wyższe pozycje na rynkach międzynarodowych, otwierając nowe możliwości

Pozycjonowanie Google Moja Firma

Zwiększ widoczność firmy lokalnie, przyciągając więcej klientów

Zapewnia lepszą pozycję i doświadczenie użytkownika, co poprawia wyniki sprzedaży

Na co zwracamy uwagę podczas audytu?

Każdy audyt jest inny, aczkolwiek wszystkie posiadają pewne cechy wspólne.

Co zatem możemy zrobić dla strony Twojej firmy? Już mówimy:

  • dzięki wielu zaawansowanym narzędziom monitorujemy wszystkie ważne elementy znajdujące się na stronie, następnie przekazujemy Ci wskazówki i czekamy na informację zwrotną,

  • podpowiadamy, co jest zgodne z wytycznymi SEO, a co wymaga poprawy oraz w jakim stopniu,

  • wykrywamy problemy, które mogą powodować, że strona nie będzie się prawidłowo indeksować w wynikach wyszukiwania.

Zgromadzone informacje następnie przekazujemy do naszych webmasterów, którzy kolejno dokonują poprawek. Warto dodać, że kompleksowy audyt jest w stanie odrodzić stronę na nowo, zwiększyć jej widoczność w sieci i zaufanie wśród użytkowników, oraz robotów Google.

Kiedy wykonujemy audyt SEO?

SEO to typ digital marketingu, który należy kontrolować regularnie. Z tego też względu, jeżeli dysponujesz odpowiednimi środkami, oraz bardzo zależy Ci na wynikach organicznych, warto, abyś rozważył taką możliwość. Jakby nie patrzeć, do audytu SEO powinno się podchodzić jak do badania technicznego samochodu — przynajmniej raz w roku.

Zatem w jakich sytuacjach najczęściej wykonujemy audyt dla naszych klientów?

  • W sytuacji, gdy klient przyszedł do nas z innej agencji — dokładnie badamy, co zrobiła poprzednia agencja SEO, a następnie, o ile jest to konieczne, wdrażamy poprawki i zwiększamy efekty.

  • Po różnego rodzaju aktualizacjach od firmy Google — wtedy sprawdzamy, jakie zaszły zmiany, jeżeli chodzi o algorytmy, oraz dostosowujemy sposób działania strony pod najnowsze wytyczne.

  • W trakcie tworzenia nowej strony internetowej — często zwracają się do nas z prośbą o pomoc klienci, którzy dopiero chcą wejść z biznesem do świata internetu, ponieważ wiedzą, jakie niesie on ze sobą korzyści. W takiej sytuacji monitoring poczynań na stronie jest bezwzględny na każdym szczeblu, dlatego przeprowadzamy go regularnie, by wykluczać “od razu” potencjalne błędy.

  • Gdy zmieniamy strategię słów kluczowych — dzięki temu dowiadujemy się, jakie zmiany musimy wprowadzić, aby uzyskać oczekiwane rezultaty.

  • Gdy chcemy zapobiec potencjalnym karom od Google — w ten sposób np. likwidujemy linki, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie witryny, lub — co gorsza — zmniejszyć jej autorytet, a nawet całkowicie usunąć ją z wyszukiwarki.

  • Gdy dokonujemy ogromnych zmian na określonej platformie — m.in. zmieniamy przekierowania itp.

Audyt SEO — jakie rodzaje wykorzystujemy?

Audyt możemy podzielić na kilka rodzajów. Każdy z nich będzie zależny od tego, jak wiele należy zrobić na stronie, aby doprowadzić ją do “ładu i składu”.

Automatyczny audyt

Można powiedzieć, że jest to jedno z najprostszych narzędzi, którym sam możesz się posłużyć, nie posiadając wybitnej wiedzy w tym zakresie. W sieci możesz znaleźć kilka stron, które oferują takowy audyt, jak np. Google PageSpeed Insight. Jest on prosty w obsłudze, wystarczy, że wkleisz link swojej witryny do tego programu, a następnie uzyskasz odpowiedź.

Tutaj jednak zaczynają pojawiać się schody. Dostajesz podane na przysłowiowej tacy informacje, jednak jak je naprawić, co z nimi dalej zrobić? No właśnie. Jeżeli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy z zakresu optymalizacji strony pod kątem technicznym, możesz mieć duże problemy.

Czasem zdarza nam się, że wykorzystujemy automatyczny audyt. Niemniej, istotną kwestią w tym przypadku jest to, ile na stronie będzie poprawek. Jeżeli stwierdzamy, że nie wymaga ona zbyt dużego wkładu, wtedy też podejmujemy decyzję, aby skorzystać z tego rozwiązania. Ważna jest jednak późniejsza interpretacja wyników, od której będą zależeć dalsze efekty.

 

Audyt manualny

Jak sama nazwa wskazuje, jest to audyt przeprowadzany ręcznie, z tego też względu jest on najbardziej kosztowny, najbardziej efektywny oraz najbardziej czasochłonny, jednakże jest też najdokładniejszy. W tym przypadku klient podejmuje decyzje, z jakiego rodzaju audytu chce skorzystać.

Przy audycie manualnym przeważnie pracuje (u nas) kilku specjalistów po to, by uzyskać jak najbardziej szczegółowe dane oraz następnie sukcesywnie wprowadzać poprawki i zwiększać efektywność strony w sieci, w tym ruch i sprzedaż.

Audyt automatyczno-manualny

Jest to połączenie audytu ręcznego z automatycznym, czyli wykorzystanie wiedzy własnej oraz specjalnych narzędzi, które nakierują specjalistów do zauważenia potencjalnych błędów. Jest to równie skuteczna metoda przeprowadzania kompleksowej weryfikacji strony, jak ta podana wyżej.

Przeprowadzimy dla Ciebie również audyt częściowy

Podczas konsultacji omawiamy wszystkie szczegóły oraz przedstawiamy najlepsze rozwiązania.

To Ty decydujesz, co chcesz, abyśmy dla Ciebie sprawdzili. Jeżeli natomiast nie wiesz, od czego zacząć, sami przedstawiamy Ci najkorzystniejsze propozycje. Warto jednak zaznaczyć, że audyt najczęściej wykonuje się kompleksowo, tzn. że weryfikowane są wszystkie elementy strony, oraz te znajdujące się poza jej obrębem. Wiemy jednak, że niektórzy pewne składniki strony mają zrobione dobrze, inne natomiast chcą dopracować.

Zatem, jak może wyglądać częściowy audyt?

Audyt on-page

Na temat działań on-page pisaliśmy już wyżej. Audyt związany z tym zagadnieniem dotyczy tego samego, tylko że od drugiej strony. Audyt on-page pozwala zweryfikować potencjalne błędy, które mogą znajdować się we wnętrzu witryny, związane z jej architekturą oraz jakością treści (w tym meta opisy, meta tytuły itp.).

Audyt off-page

Audyt off-page dotyczy natomiast działań poza obrębem strony. W tym przypadku skupiamy się na autorytecie strony, linkach zewnętrznych itp.

Audyt słów kluczowych

Weryfikujemy stan fraz kluczowych już użytych w witrynie oraz tych, które dopiero będziemy mogli użyć, by zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach. Skupiamy się tutaj na jak najbardziej skutecznych frazach, które mogą zacząć generować jakościowy, a zarazem znacznie większy ruch z zewnątrz. Co więcej, przygotowujemy frazy, które dopiero mogą zostać użyte, np. we wpisach blogowych, które zlecimy naszym copywriterom.

Audyt techniczny

Kwestia techniczna jest równie ważna, jak wszystkie analizy, o których pisaliśmy wyżej. W przypadku audytu technicznego zwracamy uwagę na strukturę strony, responsywność (czy dostosowuje się do urządzeń mobilnych) i szybkość ładowania (weryfikujemy szybkość ładowania strony, oraz jakość grafik, które prawdopodobnie trzeba będzie zmienić, by przyspieszyć cały proces).

Audyt contentu (treści)

W tym przypadku weryfikujemy jakość treści już znajdujących się na stronie. Przeprowadzamy kompleksową analizę treści, w tym wysycenie słowami kluczowymi oraz ich jakości. Dodatkowo sprawdzamy, jak wygląda struktura wpisów oraz przejrzystość dla użytkowników, oraz algorytmów. Mówiąc jeszcze prościej — audyt contentu pozwala nam sprawdzić wszystko, co jest związane z treściami i ich jakością we wnętrzu witryny.

Audyt JavaScript

Audyt renderowania JavaScript pozwala nam uzyskać informacje o tym, w jaki sposób witryna indeksuje się w wyszukiwarce (i czy w ogóle). Jest to zabieg robiony w szczególności pod lepsze “traktowanie” strony przez algorytmy Google.

Audyt konkurencji

Jest to kolejny bardzo ważny czynnik, który pozwala nam stosunkowo szybko zyskać przewagę nad konkurencją znajdującą się w tej samej niszy. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że konkurencja może nie mieć dobrze dopasowanych stron pod SEO, co od razu pozwoli nam wyróżnić Cię spośród reszty.

Podczas weryfikacji sprawdzamy to, jak wyglądają strony konkurencji we wnętrzu, oraz jaki autorytet posiadają poza nią. To pozwala nam następnie wyciągać trafne wnioski i przekuwać je w rezultaty.

Double Digital w liczbach

100+

Realizowanych projektów

14

Osobowy zespół ekspertów

4 lata

Pomagamy w rozwoju firm

10 mln

zarządzanego budżetu rocznie

Odtwórz wideo

Z jakich narzędzi korzystamy podczas audytu?

Narzędzi, z których korzystamy, jest naprawdę dużo. Wiele zależy od tego, co musimy zrobić w danej witrynie — w ten sposób dobieramy odpowiednie programy, by pozyskać najdokładniejsze informacje.

Jakich narzędzi zatem używamy podczas audytu?

  • Google Search Console — jest to darmowe narzędzie Google, które jednocześnie daje bardzo klarowny widok na to, jak pozycjonuje się strona w sieci. Ukazuje dodatkowo, jak wygląda proces indeksowania się poszczególnych podstron, jaki ruch generuje strona oraz ile kliknięć przy tym uzyskuje. Należy dodać, że GSC pokazuje także średni Click Through Rate, czyli współczynnik kliknięć do ilości wyświetleń. Dzięki tym danym zyskujemy dokładniejszy ogląd sytuacji i przekuwamy je w kolejne, pozytywne rezultaty.

  • Google PageSpeed Insight — darmowe narzędzie, o którym nieco więcej pisaliśmy wyżej. Wykorzystujemy je w szczególności w trakcie konsultacji by “na szybko” zobaczyć, z jakimi problemami boryka się strona osoby, z którą w danym momencie rozmawiamy. Dzięki temu jesteśmy w stanie stosunkowo szybko, a zarazem dokładnie stwierdzić, co w przyszłości trzeba będzie poprawić, na co zwrócić uwagę i przy okazji podamy widełki cenowe za cały audyt oraz optymalizację.

  • Senuto — kolejne bardzo wartościowe narzędzie, które nie należy już do programów darmowych. Pokazuje ono w czasie rzeczywistym, jak wygląda stan strony, na jakie frazy pozycjonuje się ona w TOP3, TOP10 i TOP50 wyników wyszukiwania. Dzięki niemu dowiadujemy się, jak idą postępy oraz co należy poprawić, by — krótko mówiąc — było jeszcze lepiej. Senuto pozwala nam również monitorować konkurencję, weryfikować, na jakie frazy się pozycjonuje w tym te, które nie mają powiązania ze słowami zawartymi na stronie naszego klienta.

  • SurferSEO — Surfer to kolejne wybitne narzędzie, które automatycznie tworzy audyt konkurencji pod względem kluczowych fraz i generuje artykuł opary o te wytyczne. Jest to jeden z dodatków, jakie oferuje to narzędzie (podobne ma Senuto, które to nazywa się Content Writer). Innym ciekawym rozwiązaniem, jakie oferuje Surfer, jest Surfer Audit. Jak sama nazwa wskazuje, ten dodatek pozwala dokładnie weryfikować treści na stronie oraz każdej z podstron, w tym artykułów. Rozwiązanie to daje możliwość bardzo dokładnego zoptymalizowania treści, zważywszy na ilość wytycznych, w sposób, by pozycjonowały się znacznie efektywniej w wyszukiwarce.

  • Ahrefs — to kolejne narzędzie, które znacząco ułatwia prace, a zarazem daje szeroki ogląd sytuacji. Ahrefs pozwala analizować linki, znajdować kluczowe słowa, weryfikować działania konkurencji i wiele więcej. Z racji, że jest to bardzo rozbudowane narzędzie, pozwala dopasować poszczególne elementy swojej zawartości do audytu określonej strony. Takie działanie zaoszczędza czas, oraz podaje wysokiej jakości dane, które następnie są przez nas interpretowane oraz zamieniane w skuteczne działania.

  • Google Analytics 4 — GA4 w szczególności używane jest podczas prowadzenia oraz monitorowania efektów kampanii reklamowych. Nie zmienia to jednak faktu, że podaje wiele ciekawych danych na temat użytkowników, którzy weszli w interakcję ze stroną jednego z naszych podopiecznych. Google Analytics 4 pozwala nam uzyskać informacje o tym, jaki jest średni czas korzystania z witryny przez użytkowników, jaki jest średni czas zaangażowania użytkownika w danym okresie, oraz ile zdarzeń generuje poszczególna strona. Oczywiście pomaga to zwiększyć sprzedaż i sprzyja realizacji założonych celów.

Jakie błędy najczęściej wykrywa audyt we wnętrzu strony?

Na samym starcie chcemy podkreślić, że pytanie “jakie błędy najczęściej wykrywa audyt we wnętrzu strony?” oznacza błędy, które popełniane są najczęściej, a nie fakt, że audyt losowo znajduje poszczególne mankamenty.

Podczas audytu stron naszych klientów najczęściej trafiamy na:

  • złe użycie zakotwiczeń (tzw. anchorów) — istotną kwestią w tym przypadku są błędy, które niejednoznacznie sygnalizują, gdzie użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu w CTA lub link,

  • keyword stuffing (zbyt duża ilość słów kluczowych w stosunku do objętości treści) — nie zawsze więcej znaczy lepiej, tak też jest w tym przypadku. Niestety wiele osób, które nie mają zbyt dużej wiedzy z zakresu SEO, uważa, że napychanie stron wieloma słowami kluczowymi (które się bardzo często powtarzają) jest właściwym rozwiązaniem — co jest błędnym myśleniem,

  • linki wewnętrzne prowadzące donikąd — audyt pokazuje, które linki po prostu nie działają, jest to bardzo ważny element z punktu widzenia dalszego indeksowania w wyszukiwarkach,

  • źle skonstruowane meta tagi — niewłaściwe meta tagi mogą powodować ograniczone zaufanie wśród użytkowników do witryny,

  • duplikacja treści — o duplikacji treści pisaliśmy więcej wyżej, aczkolwiek głównym założeniem audytu w tym przypadku jest nakreślenie, które strony posiadają zduplikowane treści, ponieważ negatywnie wpływają one na pozycjonowanie strony w sieci (Google nie wie, którą stronę indeksować na daną frazę, przez co powstaje zamęt, a rankingi spadają).

Chcemy zaznaczyć, że są to tylko i wyłącznie przykładowe błędy. Należy podkreślić, że przeważnie jest ich znacznie więcej. Tutaj chcieliśmy przedstawić Ci tylko, jak może to po części wyglądać.

Zobacz również nasze ostatnie case study, w którym dodaliśmy wiele informacji o tym, co zrobiliśmy dla jednego z naszych podopiecznych, jeżeli chodzi o SEO audyt oraz pozycjonowanie strony, oraz czas, jaki na to poświęciliśmy. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej!

UX w przypadku SEO — dlaczego jest tak ważne?

UX (User Experience) już od dłuższego czasu idzie ramie w ramie z organicznym pozycjonowaniem stron (SEO). User Experience, są to doświadczenia użytkowników na stronach internetowych. Jak zapewne się domyślasz — im są lepsze, tym bardziej witryna zyskuje w ich oczach, jak i robotów Google.

UX posiada własną terminologię wraz z połączeniem SEO — SXO.

Jako doświadczona agencja SEO już na samych początkach projektowania stron mamy na względzie wszystkie elementy wchodzące w skład UX. Przede wszystkim zwracamy uwagę na:

  • użyteczność witryny,

  • budowę pozytywnych wrażeń wśród użytkowników odwiedzających stronę,

  • atrakcyjność serwisu pod względem wizualnym, ale też technicznym.

 

Każdy z wyżej wymienionych elementów ma na celu poprawienie wrażeń użytkowników, które kolejno będzie wiązać się z lepszymi doświadczeniami, czasem spędzanym w witrynie oraz większą chęcią do podejmowania zakupów lub korzystania z usług. Celujemy w jak najlepszą intuicyjność.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź nasz wpis, który poświęciliśmy temu zagadnieniu. Nie ukrywamy, jest on bardzo rozbudowany. Znajdziesz w nim wiele przydatnych informacji, a zarazem dowiesz się, jak szczegółowo za każdym razem przyglądamy się temu zagadnieniu. Sprawdź, czym jest SXO.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że znalazłeś również odpowiedź pytanie, jaką wybrać agencję SEO wybrać do współpracy.

SEO to ciężkie zagadnienie dla osób, które nie mają z tym rodzaju marketingu zbyt często do czynienia. Wymaga ono czasu, pracy, poświęceń oraz regularnej weryfikacji działań.

Liczymy, że udało nam się w prosty sposób zobrazować Ci to, co możemy zrobić dla Twojego biznesu, aby mógł się rozrastać.

Nie pozostaje nam nic więcej, jak zaprosić Cię do współpracy. Jeżeli wciąż masz wątpliwości, sprawdź nasze portfolio oraz opinie, jakie do tej pory uzyskaliśmy od naszych klientów.

Serdecznie zapraszamy też po darmową wycenę!

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
5/5 - (10 opinie)