Na czym polega strategia White Label?
CEO & Head of Performance w Double Digital
Czy 27 listopada 2020 coś dla Ciebie znaczy? Jeśli pracujesz w e-commerce, mam nadzieję, że odpowiedź jest twierdząca. Czwarty kwartał to najbardziej pracowity sezon dla klientów e-commerce, być może nawet bardziej niż sam Boże Narodzenie. Jedna konkretna data czwartego kwartału powinna wyskoczyć z twojego kalendarza niczym grzanki z Breville (dostępne są inne wysokiej jakości urządzenia kuchenne).
Ostatni dzień tygodnia listopada to złowieszczy Czarny piątek. Kiedy obejrzałeś tyle wiadomości o nadchodzącej rzezi, ile ja, kupujący walą innych kupujących po głowach telewizorami z płaskim ekranem i strzelają sobie nawzajem w golenie nad ostatnim czajnikiem na półce, nazwa nagle wydaje się odpowiednio ciemna. Praca w handlu elektronicznym pozbawi Cię większości fizycznego chaosu, jakiego doświadczają pracownicy hali produkcyjnej w Czarny Piątek, ale nadal musisz być przygotowany na jeden z najbardziej pracowitych tygodni w roku. Jeśli nie jesteś do końca przygotowany, konkurenci cię prześcigną.
W Stanach Zjednoczonych Święto Dziękczynienia przypada w czwarty czwartek listopada. Kolejny dzień to nieoficjalny początek sezonu wakacyjnego co najmniej od końca XIX wieku, przede wszystkim dlatego, że jest to ostatni dzień po wielkim święcie przed Bożym Narodzeniem.
Czarny piątek stał się tak ważnym dniem zakupów w USA, ponieważ wiele firm zapewnia swoim pracownikom dzień wolny w ramach świątecznego weekendu Dziękczynienia. Detaliści szybko skorzystali z możliwości stworzonej przez tę praktykę, oferując fantastyczną sprzedaż ograniczonych zapasów bardzo pożądanych produktów, najlepszych marek dla kupujących, którzy chcą odhaczyć rzeczy ze swoich świątecznych list zakupów.
Podobnie jak w przypadku wszystkich głównych innowacji kulturowych i gospodarczych, Czarny piątek ewoluował szybko podczas jego krótkiej kadencji w Wielkiej Brytanii. To już nie jest jeden dzień; reprezentuje raczej tydzień, a nawet miesiąc sprzedawców detalicznych oferujących klientom ekskluzywne i atrakcyjne oferty. Najczęściej firmy oferują duże rabaty na produkty w poprzedni czwartek (Święto Dziękczynienia w USA), a czasem nawet w środę, aby przyspieszyć świąteczne zakupy konsumentów.
Efekt Czarnego Piątku nieuchronnie przybrał na sile. Jeśli nie przygotować ofert na Czarny Piątek, pozostaniesz w tyle za swoimi konkurentami – zwłaszcza jeśli pracujesz w eCommerce. Ruch stacjonarny spadł w okresie Czarnego Piątku w ciągu ostatnich kilku lat, ale sprzedaż internetowa wzrosła. Sprzedawcy internetowi zdali sobie sprawę, że kupujący nie są już gotowi czekać i chcą skorzystać z atrakcyjnych cen w sieci.
52% sprzedawców wielokanałowych zaczęło planować Czarny piątek w lipcu . Jeśli jeszcze nie zacząłeś, nie jest za późno – ale musisz zacząć działać już teraz! Według McKinsey & Company 70% kupujących zamierza aktywnie uczestniczyć w Czarnym Piątku w takiej czy innej formie. Nie możesz sobie pozwolić na porzucenie planów wdrożeniowych, strategii i kampanii. Warto zająć się tym ogromnym źródłem potencjalnych przychodów. Konieczne jest również przeprowadzenie testów w witrynie, aby upewnić się, że poradzi sobie z ogromnym natężeniem ruchu, którego może doświadczyć jednego dnia.
Niektórzy sprzedawcy detaliczni nie do końca zdają sobie sprawę z szybkości, z jaką ich popularne produkty znikną z półek w Czarny Piątek. Musisz być w pełni zaopatrzony. Każdy etap procesu, w ramach którego produkty są dostarczane klientom, wymaga audytu, testowania, optymalizacji, a następnie ponownego testowania. Im wcześniej zidentyfikujesz błędy po drodze, tym skuteczniej możesz je rozwiązać i poprawić.
Należy pamiętać, że promocje w ostatniej chwili mogą wydawać się sprytnym sposobem spontanicznego przyciągnięcia uwagi konsumentów. Jednak zaplanowana strategia działania może przenieść 27 listopada znaczny wzrost przychodów. Działania spontaniczne są kosztowne i nie przyniosą tak dobrego zwrotu, jak dobrze przemyślana i wysoce zorganizowana kampania Google Ads, Facebook Ads.
Pamiętaj: Czarny Piątek jest teraz zjawiskiem globalnym. Konieczne jest uwzględnienie ruchu międzynarodowego. Wpływ zapytań z zagranicy na liczbę wyszukiwań może być ogromny. Jeśli oferujesz wysyłkę za granicę, pamiętaj, że te ilości mogą wzrosnąć. Firmy, którym brakuje tej zdolności przewidywania, mogą zostać źle zaopatrzone w popularne produkty.
Nie można lekceważyć wpływu, jaki udany sezon Black Friday może mieć na Twój biznes. Z tego powodu perspektywa może być co najmniej zniechęcająca – ale nie ma powodu, dla którego nie możesz skorzystać z pomocy ekspertów!
Double Digital to agencja marketingu cyfrowego. Pomożemy Ci przygotować się do Czarnego Piątku. Przeprowadzimy audyt Twoich kont i odpowiednio wcześnie skonfigurujemy skrypty i automatyzacje, co oznacza, że możemy spędzić cały tydzień na optymalizacji, nie martwiąc się w ostatniej chwili i biegając po biurze jak bezgłowy drób.
Jeśli jeszcze nie zacząłeś przygotowań do 27 listopada, skontaktuj się z Double Digital, a my zajmiemy się wszystkim i przygotujemy Twój biznes na Czarny piątek. Skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się, jak możemy zapewnić Ci najlepszą możliwą pozycję, aby zmaksymalizować sprzedaż i zwiększyć wzrost przychodów.
Formularz kontaktowy