Zazwyczaj instytucje edukacyjne posiadają bazy danych tysięcy osób, które ukończyły, zapisały się na kurs lub nawet zapytały o kurs. Informacje te można wykorzystać do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia większej liczby zapisów w przyszłości.
Podobna grupa odbiorców to grupa docelowa, którą tworzysz na podstawie istniejącej grupy odbiorców. Osoby te mogły w przeszłości nie mieć nic wspólnego z twoją instytucją, ale mają wiele wspólnych cech z osobami, które miały.
Innymi słowy, możemy użyć naszych narzędzi, aby znaleźć 1% osób, które są podobne do osoby w Twojej bazie danych.
Dlaczego takie działanie jest istotne? Jeśli wiesz, że osoby o cechach x, y i z często zapisują się na określony kurs, możesz zacząć kierować reklamy do osób, które mają dokładnie takie same zachowania.
Grupy podobnych odbiorców ciągle się zmieniają zwłaszcza w branżach takich jak edukacja, w których cechy docelowej grupy odbiorców mogą się radykalnie zmienić w ciągu ponad 3-letniego okresu nauki.
Innymi słowy, osoby, które wcześniej zapisały się na kurs, mogą nie wykazywać tych samych zachowań w momencie, w którym trafiły do naszej grupy tak samo jak nowa grupa docelowa.
Dlatego chociaż korzystanie z podobnych odbiorców jest nadal ważną strategią, należy je połączyć z poszukiwaniem nowych zachowań odbiorców..
Smart Prospecting to sposób na precyzyjne targetowanie i znajdowanie nowych perspektyw poza opcjami lookalike. Jest to skuteczna strategia, która łączy się z lookalike dla branż takich jak edukacja.