![Crawler – czym jest i jak działa-870x520-px jak działa crawler](https://double-digital.pl/wp-content/uploads/2024/07/Crawler-–-czym-jest-i-jak-dziala-870x520-px.webp)
Crawler – czym jest i jak działa?
Dodatkowe środki na start
Social Media
CEO & Head of Performance w Double Digital
Internet lat 90 poruszał się tak szybko, jak leniwiec biegnący na kacu w maratonie. Dźwięk połączenia telefonicznego rozbrzmiewał w domu i wszyscy wiedzieli, co się dzieje. Chwyć za okulary przeciwsłoneczne, bo serfujesz… w sieci www.
Ale szybko do przodu 20 lat i środowisko zmieniło się nie do poznania. Ludzie chcą – nie, oczekują – błyskawicznych czasów ładowania i bezproblemowego korzystania z Internetu. Co więcej, oczekiwania te wciąż rosną, ponieważ coraz więcej osób przenosi się do Internetu, aby zrobić zakupy. Z każdą milisekundą skrócenia czasu ładowania witryny zwiększasz zaufanie klientów do witryny. Zasiewasz nasiona, które zachęcą klientów do opowiedzenia innym o Twojej marce i tym, co robisz. Dzisiaj zamierzam zagłębić się w to, jak zwiększyć współczynniki konwersji i obroty, uwzględniając – i optymalizując – szybkość swojej witryny.
Wolna witryna wpływa na Twój sukces online na trzy kluczowe sposoby:
Powiedzmy, że klient natychmiast potrzebuje tego, co sprzedajesz, więc tym razem nie chce wrócić do sieci wyszukiwania. Jasne, zapewne pozyskałeś, dzięki temu klienta, który wszedł bezpośrednio na Twoją stronę – ale powolny czas ładowania może nadal powstrzymywać ich przed przyszłym powrotem.
79% ludzi nie wróciłoby do witryny, która wcześniej była dla nich słaba. W przypadku 52% osób krótki czas wczytywania faktycznie wpływa na lojalność witryny. Kolejne 44% odradziłoby swoim znajomym strony, na których mieli negatywne doświadczenia użytkowników.
Naszą skuteczność potwierdzają klienci
Minimum 5 lat
doświadczenia Eksperta PPC
Minimum 7 lat
doświadczenia Eksperta SEO
Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!
Według Google najlepszą praktyką jest dążenie do trzysekundowego czasu ładowania. Powiedzieli również, że większość witryn nie zbliża się do tego poziomu. Po przeanalizowaniu 900 000 stron docelowych reklam mobilnych w 126 krajach, Google stwierdził, że ponad 70% z nich potrzebowało prawie siedem sekund, aby w pełni wyświetlić treść wizualną w części strony widocznej na ekranie.
Nie zawsze było tak, że Google brało pod uwagę szybkość podczas pozycjonowania stron w sieci wyszukiwania. Stało się to jednak jeszcze bardziej istotne od grudnia 2017 r., Kiedy ogólne rankingi w sieci wyszukiwania zostały oparte na szybkości mobilnych wersji stron.
Witryny mobilne pozostają w tyle za witrynami komputerowymi pod względem wielu kluczowych wskaźników zaangażowania, takich jak liczba stron na wizytę, współczynnik odrzuceń i średni czas w witrynie. Dla sprzedawców może to być szczególnie kosztowne, ponieważ 30% wszystkich zakupów online odbywa się obecnie na urządzeniach mobilnych.
Z jednej strony jest więc wiele do zrobienia, aby Twoja witryna była zbudowana od podstaw – ale jeśli włożysz w to pracę, będziesz znacznie przed konkurencją. Korzystając z wzorców stworzonych przez największą na świecie wyszukiwarkę, możesz wyznaczać cele, mierzyć wydajność i osiągać wielki sukces.
Na szybkość witryny mogą mieć wpływ niezliczone problemy, ale łatwo jest zrozumieć podstawy bez angażowania się w bardziej zaawansowane kwestie.
Skrócenie czasu ładowania może mieć duże znaczenie, a zobaczysz, że podzielisz to, co musisz zrobić, na trzy etapy; powolność witryny nie jest problemem nie do pokonania!
W 2006 roku serwisy Google nieoczekiwanie zaczęły ładować się o 0,5 sekundy wolniej – a ruch szybko spadł o 20%. Kiedy Amazon przeprowadził testy A / B, aby zaobserwować zmianę w zachowaniu użytkowników spowodowaną opóźnieniami ładowania wynoszącymi zaledwie 100 milisekund, odkrył znaczny i kosztowny spadek przychodów.
Jeśli liczba kupujących korzystających z dwóch najbardziej cenionych i renomowanych witryn na świecie może spaść o jedną piątą z powodu opóźnienia wynoszącego pół sekundy – a nawet jednej dziesiątej sekundy – prawdopodobnie nie będą też kręcić się po Twojej witrynie. Odwróćmy to na chwilę i spójrzmy na inną wielką firmę – ale taką, która zdała sobie sprawę z wagi szybkości i podjęła działania. Firma, o której mowa? Walmart.
Walmart stwierdził, że użytkownicy ich witryny, którzy dokonali konwersji, odwiedzali strony, które ładowały się dwa razy szybciej niż strony odwiedzane przez utraconych potencjalnych klientów. Po przeprowadzeniu optymalizacji szybkości witryny firma Walmart zaobserwowała znaczny wzrost zarówno konwersji, jak i przychodów. Z każdą sekundą wzrostu czasu wczytywania witryny odnotowano 2% wzrost konwersji. Za każde ulepszenie o zaledwie 100 milisekund przychody rosły o 1%!
Uzyskanie krótkiego czasu ładowania tam, gdzie chcesz, jest trudnym przedsięwzięciem, ale może mieć znaczący i pozytywny wpływ na ogólną wydajność witryny. Powolność będzie Cię kosztować pieniądze i zaszkodzi Twojej reputacji. Popraw czasy wczytywania, a zobaczysz lepiej dobranych potencjalnych klientów, więcej ponownych wizyt, zwiększone konwersje, większe zaangażowanie, lepsze wrażenia użytkownika… chyba wszystko jasne?
Formularz kontaktowy