Double Digital

Strona główna » SEM » Google Ads » Dlaczego powolna witryna zabija konwersje?
dlaczego powolna strona zabija konwersję

Dlaczego powolna witryna zabija konwersje?

Spis treści

Picture of Damian Dziergowski

Damian Dziergowski

CEO & Head of Performance w Double Digital

Internet lat 90 poruszał się tak szybko, jak leniwiec biegnący na kacu w maratonie. Dźwięk połączenia telefonicznego rozbrzmiewał w domu i wszyscy wiedzieli, co się dzieje. Chwyć za okulary przeciwsłoneczne, bo serfujesz… w sieci www.

Ale szybko do przodu 20 lat i środowisko zmieniło się nie do poznania. Ludzie chcą – nie, oczekują – błyskawicznych czasów ładowania i bezproblemowego korzystania z Internetu. Co więcej, oczekiwania te wciąż rosną, ponieważ coraz więcej osób przenosi się do Internetu, aby zrobić zakupy. Z każdą milisekundą skrócenia czasu ładowania witryny zwiększasz zaufanie klientów do witryny. Zasiewasz nasiona, które zachęcą klientów do opowiedzenia innym o Twojej marce i tym, co robisz. Dzisiaj zamierzam zagłębić się w to, jak zwiększyć współczynniki konwersji i obroty, uwzględniając – i optymalizując – szybkość swojej witryny.

Koszt strony i reklam

Wolna witryna wpływa na Twój sukces online na trzy kluczowe sposoby:

  1. Konwersja – powolna witryna zabija konwersje . 47% klientów oczekuje, że witryna załaduje się w maksymalnie dwie sekundy. 40% porzuci go całkowicie, jeśli potrwa to dłużej niż trzy.
  2. Użyteczność – czas ładowania witryny i jej reakcja na żądania użytkowników mają bezpośredni wpływ na lojalność klientów. To całkiem proste: lepsza wydajność witryny → większa satysfakcja użytkowników → większa baza klientów i siła marki
  3. Widoczność – Google wykorzystuje szybkość witryny jako czynnik rankingowy na stronie wyników wyszukiwania. Dlatego czas ładowania ma bezpośredni wpływ na to, jak łatwo użytkownicy wyszukiwarki mogą Cię znaleźć. Ma to sens: Google chce, aby użytkownicy ich wyszukiwarki mieli jak najlepsze wrażenia, ponieważ bezpośrednio odzwierciedla to jakość usług Google.

Liczy się pierwsze wrażenie

Powiedzmy, że klient natychmiast potrzebuje tego, co sprzedajesz, więc tym razem nie chce wrócić do sieci wyszukiwania. Jasne, zapewne pozyskałeś, dzięki temu klienta, który wszedł bezpośrednio na Twoją stronę – ale powolny czas ładowania może nadal powstrzymywać ich przed przyszłym powrotem.

79% ludzi nie wróciłoby do witryny, która wcześniej była dla nich słaba. W przypadku 52% osób krótki czas wczytywania faktycznie wpływa na lojalność witryny. Kolejne 44% odradziłoby swoim znajomym strony, na których mieli negatywne doświadczenia użytkowników.

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ponad 40 opinii

Stwórz z nami zespół marzeń dla Twojego projektu i zyskaj pewność, że współpracujesz z elitą specjalistów w branży marketingu cyfrowego. Gwarantujemy dostęp do ekspertów posiadających nawet 10 lat doświadczenia, którzy są gotowi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby zapewnić Ci przewagę na rynku. Niech nasza wiedza stanie się Twoim sukcesem!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)

Jaki jest dobry czas ładowania strony internetowej?

Według Google najlepszą praktyką jest dążenie do trzysekundowego czasu ładowania. Powiedzieli również, że większość witryn nie zbliża się do tego poziomu. Po przeanalizowaniu 900 000 stron docelowych reklam mobilnych w 126 krajach, Google stwierdził, że ponad 70% z nich potrzebowało prawie siedem sekund, aby w pełni wyświetlić treść wizualną w części strony widocznej na ekranie.

Nie zawsze było tak, że Google brało pod uwagę szybkość podczas pozycjonowania stron w sieci wyszukiwania. Stało się to jednak jeszcze bardziej istotne od grudnia 2017 r., Kiedy ogólne rankingi w sieci wyszukiwania zostały oparte na szybkości mobilnych wersji stron.

Witryny mobilne pozostają w tyle za witrynami komputerowymi pod względem wielu kluczowych wskaźników zaangażowania, takich jak liczba stron na wizytę, współczynnik odrzuceń i średni czas w witrynie. Dla sprzedawców może to być szczególnie kosztowne, ponieważ 30% wszystkich zakupów online odbywa się obecnie na urządzeniach mobilnych.

Z jednej strony jest więc wiele do zrobienia, aby Twoja witryna była zbudowana od podstaw – ale jeśli włożysz w to pracę, będziesz znacznie przed konkurencją. Korzystając z wzorców stworzonych przez największą na świecie wyszukiwarkę, możesz wyznaczać cele, mierzyć wydajność i osiągać wielki sukces.

Dlaczego moja witryna działa wolno?

Na szybkość witryny mogą mieć wpływ niezliczone problemy, ale łatwo jest zrozumieć podstawy bez angażowania się w bardziej zaawansowane kwestie.

  • Elementy strony – typowa strona internetowa zawiera około 100 zasobów hostowanych na różnych serwerach, czasem dziesiątki. Wiele z tych aktywów jest niezmierzonych, niezoptymalizowanych i monitorowanych, o czym nie wie właściciel witryny. To sprawia, że ładowanie strony jest nieprzewidywalne i niestabilne.
  • Zdjęcia – dwie trzecie „wagi” przeciętnej strony internetowej to takie elementy graficzne, jak logo, favikony i zdjęcia produktów. Wynik? Wolne ładowanie strony. Jednak jest tak wiele możliwości rozwiązania tego problemu. Nie usuwaj jeszcze swoich zdjęć! Rozważ zapisywanie obrazów jako plików .jpeg zamiast .png. Może to zmniejszyć rozmiar pliku o ponad 50%. Możesz także pomyśleć o kompresji zdjęć. Sztuczka polega na tym, aby zrównoważyć rozmiar z jakością. W przypadku pliku .jpg kompresja 60–70% jest idealna.

Proste kroki

Skrócenie czasu ładowania może mieć duże znaczenie, a zobaczysz, że podzielisz to, co musisz zrobić, na trzy etapy; powolność witryny nie jest problemem nie do pokonania!

  1. Sprawdź i oceń kluczowe czynniki sukcesu witryny, biorąc pod uwagę następujące trzy kluczowe czynniki: konwersję, użyteczność i widoczność.
  2. Przetestuj swoją aktualną prędkość, a następnie ustal priorytety funkcji i stron, które wymagają największej uwagi, biorąc pod uwagę te trzy czynniki.
  3. Zoptymalizuj elementy, które najbardziej zmniejszają prędkość, a następnie skoncentruj się na tych stronach, które w największym stopniu określają Twój sukces konwersji.

Współpracuj z najlepszymi

Nadal nie jesteś przekonany, że szybkość strony internetowej jest ważna?

W 2006 roku serwisy Google nieoczekiwanie zaczęły ładować się o 0,5 sekundy wolniej – a ruch szybko spadł o 20%. Kiedy Amazon przeprowadził testy A / B, aby zaobserwować zmianę w zachowaniu użytkowników spowodowaną opóźnieniami ładowania wynoszącymi zaledwie 100 milisekund, odkrył znaczny i kosztowny spadek przychodów.

Jeśli liczba kupujących korzystających z dwóch najbardziej cenionych i renomowanych witryn na świecie może spaść o jedną piątą z powodu opóźnienia wynoszącego pół sekundy – a nawet jednej dziesiątej sekundy – prawdopodobnie nie będą też kręcić się po Twojej witrynie. Odwróćmy to na chwilę i spójrzmy na inną wielką firmę – ale taką, która zdała sobie sprawę z wagi szybkości i podjęła działania. Firma, o której mowa? Walmart.

Walmart stwierdził, że użytkownicy ich witryny, którzy dokonali konwersji, odwiedzali strony, które ładowały się dwa razy szybciej niż strony odwiedzane przez utraconych potencjalnych klientów. Po przeprowadzeniu optymalizacji szybkości witryny firma Walmart zaobserwowała znaczny wzrost zarówno konwersji, jak i przychodów. Z każdą sekundą wzrostu czasu wczytywania witryny odnotowano 2% wzrost konwersji. Za każde ulepszenie o zaledwie 100 milisekund przychody rosły o 1%!

Teraz wiesz jak ważny jest czas dla Twoich klientów

Uzyskanie krótkiego czasu ładowania tam, gdzie chcesz, jest trudnym przedsięwzięciem, ale może mieć znaczący i pozytywny wpływ na ogólną wydajność witryny. Powolność będzie Cię kosztować pieniądze i zaszkodzi Twojej reputacji. Popraw czasy wczytywania, a zobaczysz lepiej dobranych potencjalnych klientów, więcej ponownych wizyt, zwiększone konwersje, większe zaangażowanie, lepsze wrażenia użytkownika… chyba wszystko jasne?

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)