Double Digital

Strona główna » Baza Wiedzy » Dlaczego warto współpracować z agencją SEO?
dlaczego warto współpracować z agencją SEO

Dlaczego warto współpracować z agencją SEO?

Spis treści
Picture of Adam Szulc

Adam Szulc

SEO Expert w Double Digital

Do skutecznej obecności w Internecie nie wystarczy już tylko stworzenie atrakcyjnej wizualnie strony internetowej. Chcąc osiągnąć przewagę konkurencyjną, należy zadbać także zadbać o to, by znalazła się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć te cele, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Najlepszym wyborem wydaje się być agencja SEO. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym artykule.

Sprawdź, co zyskasz dzięki agencji SEO i profesjonalnemu pozycjonowaniu Twojej witryny.

Zacznijmy od początku, czyli czym jest pozycjonowanie stron internetowych

SEO to proces optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby była ona jak najbardziej widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem SEO jest podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz kluczowych. Wysokie pozycje prowadzą do zwiększenia ruchu na stronie, a w konsekwencji do większej liczby potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie opiera się na podporządkowaniu elementów strony pod aktualne algorytmy wyszukiwarki. Jest to proces długofalowy, który wymaga ciągłego monitorowania oraz dostosowywania strategii.

Najważniejsze filary SEO

Każda skuteczna strategia pozycjonowania opiera się na trzech filarach: optymalizacji technicznej, optymalizacji contentowej oraz link buildingu. Każdy z tych elementów odgrywa ważną rolę w procesie pozycjonowania i żadnego z nich nie powinno się pomijać.

Optymalizacja techniczna (Techniczne SEO)

Optymalizacja techniczna to podstawa każdej skutecznej strategii SEO. Obejmuje ona działania związane z poprawą struktury technicznej strony. Do najważniejszych elementów optymalizacji technicznej należą m in.: prędkość ładowania strony, responsywność, poprawna struktura URL oraz implementacja odpowiednich znaczników meta.

Optymalizacja contentowa (SEO Copywriting)

Kolejnym filarem SEO jest optymalizacja treści na stronie. Tekst to jeden z najważniejszych elementów, na które zwracają uwagę zarówno boty, jak i użytkownicy. Optymalizacja contentowa polega na tworzeniu wartościowych, unikalnych i atrakcyjnych tekstów, które są dostosowane do potrzeb użytkowników.

Warto pamiętać, że aktualnie boty Google główną miarę przykładają do jakości treści, a nie jej długości, czy liczby użytych słów kluczowych. Dlatego najważniejsze jest, aby publikowane teksty były wartościowe i merytoryczne. Optymalizacja contentowa to również dbałość o formatowanie treści, dodawanie odpowiednich opisów do grafik oraz linkowanie wewnętrzne, które pomaga robotom wyszukiwarek w lepszym zrozumieniu struktury strony.

Link building

Ostatnim filarem skutecznej strategii pozycjonowania jest link building, czyli proces zdobywania wartościowych linków prowadzących do naszej strony z innych witryn. Wyszukiwarki traktują wysokiej jakości linki, jako rekomendacje od innych witryn. Im więcej wartościowych linków prowadzi do naszej strony, tym wyżej może ona znaleźć się w wynikach wyszukiwania.

Warto jednak pamiętać, że nie liczy się tylko liczba linków, ale przede wszystkim ich jakość. Linki powinny pochodzić z wiarygodnych, tematycznie powiązanych witryn. Niekontrolowane pozyskiwanie linków z niskiej jakości stron może przynieść odwrotny skutek i negatywnie wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Prawidłowa strategia SEO

Opracowanie prawidłowej strategii SEO to proces złożony i wieloetapowy. Jej tworzenie warto zacząć od audytu SEO, który pozwali zidentyfikować mocne i słabe strony witryny oraz określić obszary wymagające poprawy.

Kolejnym krokiem jest dobór odpowiednich fraz kluczowych, które chcielibyśmy pozycjonować. Frazy te powinny być dostosowane do tematyki strony oraz realnych zapytań użytkowników. Należy także pamiętać o monitorowaniu działań konkurencji, ponieważ analiza ich strategii może dostarczyć cennych wskazówek.

Właściwa strategia SEO nie kończy się jednak na wprowadzeniu poprawek technicznych i dodaniu optymalnych treści. SEO to proces dynamiczny, który wymaga stałej analizy i optymalizacji. Warto więc monitorować wyniki oraz dostosowywać działania do aktualnych wytycznych Google.

Czy można samemu pozycjonować stronę?

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej jest możliwe, ale wymaga dużego nakładu czasu, wiedzy oraz odpowiednich narzędzi.

Profesjonalne narzędzia SEO, które są niezbędne do monitorowania wyników i optymalizacji, są często bardzo kosztowne. Dodatkowo, trzeba również liczyć się z koniecznością zlecania tworzenia treści copywriterom, a wprowadzenie technicznych zmian na stronie wymaga zaangażowania web developerów. Choć samodzielne pozycjonowanie jest teoretycznie możliwe, dla większości osób może okazać się zbyt czasochłonne i kosztowne.

Współpraca z agencją SEO eliminuje te problemy. Agencje dysponują zespołem specjalistów z różnych dziedzin i wszystkie działania prowadzą kompleksowo.

UX & analityka zawsze w cenie!

Wiemy, że kluczem do sukcesu kampanii jest optymalizacja Twojej strony i precyzyjne zbieranie danych. Te fundamenty napędzają nasze działania, dlatego dbamy o nie jak o codzienną rutynę – by Twoje kampanie działały z maksymalną skutecznością!

Większa skuteczność i niższe koszty

dzięki połączeniu UX + GA4 + Performance

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

odbiorcy (1)

Profesjonalna agencja SEO czy freelancer?

Chociaż freelancerzy często oferują niższe ceny, niż agencje SEO, zazwyczaj nie są w stanie obsługiwać wszystkich elementów pozycjonowania na równie wysokim poziomie. Specjalista SEO może być ekspertem w jednej dziedzinie, ale może nie mieć wystarczającej wiedzy technicznej, bądź umiejętności copywriterskich. Przez to często korzystają z pomocy innych specjalistów, co z kolei może generować dodatkowe koszty oraz wydłużać czas realizacji projektu.

Z kolei agencje SEO, mając do dyspozycji zespół specjalistów z różnych dziedzin, mogą oferować kompleksową obsługę. Poza tym, oprócz optymalizacji strony, agencje często oferują także dodatkowe usługi (np. kampanie Google Ads, czy prowadzenie mediów społecznościowych) oraz przygotowują profesjonalne raporty i analizy.

Współpraca z agencją SEO to rozwiązanie bardziej kompleksowe, które pozwala na skuteczne zarządzanie całą strategią online.

Co zyskasz dzięki agencji SEO?

Współpraca z profesjonalną agencją SEO to przede wszystkim gwarancja skuteczności oraz długofalowych efektów. Dzięki agencji SEO i odpowiednio przeprowadzonym działaniom, Twoja strona będzie stopniowo zdobywać coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Te z kolei powinny przełożyć się na wzrost ruchu organicznego i zwiększenie liczby potencjalnych klientów.

Dzięki agencji SEO zyskujesz także możliwość skorzystania z doświadczenia zespołu specjalistów. Specjaliści mają dostęp do profesjonalnych narzędzi oraz technologii, które umożliwiają precyzyjną analizę oraz optymalizację strony. Ponadto, agencje SEO są na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami w algorytmach wyszukiwarek, dzięki czemu mogą szybki reagować i dostosowywać strategię.

Kolejną korzyścią jest oszczędność czasu i zasobów. Zamiast samodzielnie monitorować wyniki i wprowadzać zmiany na stronie, możesz powierzyć te zadania profesjonalistom i skupić się na prowadzeniu biznesu.

Wybór agencji SEO — na co zwrócić uwagę

Decydując się na współpracę z agencją SEO, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów:

  • Doświadczenie i portfolio sprawdź, jakie projekty realizowała agencja oraz jakie wyniki udało się osiągnąć dla innych klientów.

  • Opinie i referencje – warto zasięgnąć opinii innych firm, które korzystały z usług agencji, aby upewnić się, że cieszy się ona dobrą reputacją.

  • Transparentność działań – agencja powinna regularnie dostarczać raporty z prowadzonych działań i ich wyników, oraz jasno komunikować, jakie kroki są aktualnie podejmowane.

  • Indywidualne podejście – sprawdź, czy agencja dostosowuje swoje strategie do specyfiki Twojej branży, czy raczej stosuje ogólne rozwiązania.

  • Cena a zakres usług – porównaj koszty z ofertą konkurencyjnych firm i upewnij się, że oferowany zakres usług jest adekwatny do ceny.

  • Dostępność i komunikacja – agencja powinna być łatwo dostępna, sprawnie odpowiadać na zapytania i być otwarta na dialog oraz sugestie.

Wybór odpowiedniej agencji SEO może znacząco wpłynąć na sukces Twojej strony internetowej, dlatego warto poświęcić czas na dokładne sprawdzenie wszystkich wspomnianych aspektów.

Skuteczna agencja SEO/SEM

Jeśli szukasz agencji, która kompleksowo zadba o pozycjonowanie Twojej strony, koniecznie sprawdź naszą ofertę! W Double Digital oferujemy pełen zakres usług SEO i SEM. Nasz zespół to doświadczeni specjaliści, którzy skutecznie podniosą widoczność Twojej strony w wyszukiwarce i zwiększą jej ruch organiczny.

Zapraszamy do kontaktu!

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
4.9/5 - (157 opinie)