Digital marketing to branża, która nieprzerwanie się rozwija. Google zaś to firma, która charakteryzuje się sporym zasobem narzędzi ułatwiających codzienną pracę agencji marketingowych, jak i przedsiębiorstw z działami sprzedaży.
Spis treści:
W tym wpisie skupimy się wyjaśnieniu Ci zasady działania Doubleclick. Powiemy Ci również, z czego składa się ta platforma oraz dlaczego warto z niej korzystać.
Doubleclick Digital Marketing jest to platforma, która ułatwia pracę reklamodawcom opierającym swoje kampanie o Google Ads (kiedyś AdWords). Tyczy się to również analityki, dzięki której optymalizacja reklam jest skuteczniejsza.
Doubleclick Digital Marketing to narzędzie, które jest w stanie przeprowadzić kompleksową analizę kampanii (od A do Z), dotyczy to również wszystkich zdarzeń w kampanii. Dzięki temu rozwiązaniu wiemy, czy idziemy w dobrym kierunku oraz wykrywamy obszary, które (o ile jest to potrzebne) należy poprawić, aby efekty były jeszcze lepsze.
Co równie ważne Google Doubleclick pozyskuje dane z Google Ads, kampanii displayowych, kampanii mobilnych oraz innych kampanii reklamowych. Należy również podkreślić, że Manager Doubleclick pobiera dane z Facebooka.
Doubleclick Digital Marketing, prócz weryfikacji działań reklam, pomaga również w planowaniu oraz zarządzaniu kampaniami reklamowymi. Jak wspomnieliśmy wcześniej — Doubleclick wchodzi w skład platformy Google Marketing Platform wraz z Google Analytics 360.
Wysoki współczynnik konwersji
Niższe koszty
Certyfikowany specjalista
Wysoka skuteczność
Elastyczne warunki
Spersonalizowane raporty
Wzrost sprzedaży
Ilość użytkowników
Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.
Platforma Doubleclick dzieli się na poszczególne elementy, a są to m.in.:
Doubleclick Campaign Manager 360,
Doubleclick Search Ads 360,
Doubleclick Bid Manager (Doubleclick Display Video 360),
Doubleclick Studio.
Poniżej opiszemy Ci, czym dokładnie są poszczególne składowe, aby lepiej zobrazować Ci cały system skutecznego zarządzania reklamami.
Doubleclick Campaign Manager pozwala Ci na zarządzanie reklamami oraz na ich stałą kontrolę. Dzięki niemu widzisz, w jaki sposób są one emitowane każdemu z użytkowników na urządzeniach mobilnych, laptopach i komputerach stacjonarnych.
Doubleclick Campaign Manager dodatkowo jest połączony z Doubleclick Rich Media oraz Doubleclick Ad Exchange. Każde z tych narzędzi działające wspólnie (za pomocą Campaign Managera) daje możliwość skuteczniejszego przeprowadzania działań marketingowych poprzez kampanie reklamowe. Co równie ważne, dzięki nim można opracować skuteczniejszą strategię reklamową, która będzie przynosić jeszcze lepsze efekty.
Co równie istotne, za pomogą Campaign Managera możesz zarządzać kreacjami w rich media, mierzyć ich skuteczność oraz uzyskiwać raporty, które są poparte o poszczególne formaty, takie jak:
funkcje automatycznej optymalizacji kampanii reklamowych,
interaktywne wideo.
Nazwa Doubleclick Bid Manager została zmieniona na Google Doubleclick Display video 360. Niemniej DBM daje możliwość każdemu z indywidualnych reklamodawców na zakup przestrzeni reklamowej w dowolnie wybranym przez nich miejscu.
Zakup odbywa się w systemie aukcyjnym. Takowy system to miejsce, gdzie różni reklamodawcy oferują specjalnie przeznaczone na reklamy miejsce na swoich stronach internetowych, jak np. Facebook, YouTube, Onet, Interia, Money.pl itd.
Co równie ważne — Doubleclick Bid Manager udostępnia wszystkie niezbędne dane (raporty) o reklamach w czasie rzeczywistym, przez co każdy, kto korzysta z Doubleclick, może być z tymi informacjami na bieżąco. Rozwiązanie to pozwala na szybkie podejmowanie decyzji w związku z poszczególnymi kampaniami reklamowymi, w tym na wprowadzenie zmian, takich jak zmiana słów kluczowych itd.
Raporty z Doubleclick Bid Managera możesz sprawdzać na komputerze stacjonarnym, jak i na każdym urządzeniu mobilnym.
Składowe platformy Doubleclick przeszły kilka lat temu aktualizację. Dlatego też nazwa Doubleclick Search zmieniła się na Doubleclick Search Ads 360.
Google Doubleclick Search Ads jest to część Google Marketing Platform odpowiadająca za tworzenie kampanii reklamowych w wyszukiwarkach oraz za ich zarządzanie.
Doubleclick Search w swoim wnętrzu dodatkowo zawiera narzędzia, które pomagają w optymalizacji kampanii reklamowych. Co ciekawe, dzięki Doubleclick Search firma zajmująca się reklamami, może zarządzać kampaniami w innych wyszukiwarkach oraz importować stamtąd również kampanie, a następnie synchronizować je z Google Ads (kiedyś AdWords), Yahoo Search Marketing oraz Microsoft adCenter.
Tutaj też na samym starcie warto nadmienić, że nazwy usług ww. Doubleclick Campaign Manager i Doubleclick Studio zmieniły się na Campaign Manager i Studio.
Platforma Doubleclick Studio pozwala na inteligentne zarządzanie każdą z kampanii reklamowych w internecie. W skład ciekawych funkcjonalności wchodzi również dzielenie się i udostępnianie poszczególnych danych między zespołem pracującym nad danym projektem.
Dzięki Doubleclick Studio reklamodawca ma możliwość w danym momencie sprawdzić, jak przebiegają działania każdej reklamy i tym samym ma pełną kontrolę nad inwestycją w nie. Użytkownik, który powierzył swoje reklamy agencji, również poprzez to jest zobligowany do stałego otrzymywania raportów odnośnie reklamy, jak i jej skuteczności. W naszej agencji otrzymujesz raporty 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, które odświeżają się co 15 minut.
Doubleclick Studio pokazuje także na podstawie danych obszary, w których znajdują się najbardziej wartościowi odbiorcy. Poprzez to marketer może jeszcze skuteczniej kierować każdą z reklam do potencjalnych klientów, co wiąże się z oszczędnością budżetu przy relatywnie większych zyskach.
Wszystkie ww. platformy wchodzące w skład Doubleclick Digital Marketing (DDM) pozwalają na dokładniejszą kontrolę działań marketingowych. Do Digital Manager wlicza się również Google Analytics 360 i jest ono powiązane z Google Analytics 4, które jeszcze dokładniej mierzy działania kampanii w internecie.
A zatem, dlaczego warto skorzystać z platformy Google Doubleclick?
Z racji, że jest to platforma zbiorcza, posiada w swoim wnętrzu kilka istotnych narzędzi, dzięki którym można wykonać niemalże wszystkie operacje, w tym zarządzanie oraz weryfikację każdej reklamy. Jak wiadomo, każda z kampanii potrzebuje stałego monitoringu, ponieważ to właśnie od tego będzie zależeć skuteczność każdej z nich.
Co równie ważne — jak wspomnieliśmy już wcześniej — poprzez korzystanie z usługi Google Doubleclick możesz weryfikować również działania marketingowe na platformie Facebook, YouTube itd.
Projektujesz daną reklamę, której celem będzie przekierowanie użytkownika na stronę. Definiujesz grupę docelową, sprawdzasz ważne słowa kluczowe, ustalasz stawki za kliknięcia. Czym byłaby reklama bez informacji zwrotnej? No właśnie. Takie działania nie miałyby po prostu sensu. Każda akcja promocyjna wiązałaby się ze strzałem na ślepo.
Dzięki Google Doubleclick możesz sprawdzać każdą kampanię oraz dostawać świeże informacje o jej skuteczności.
Wszystkie narzędzia można znaleźć w jednym miejscu, co znacznie ułatwia pracę. Dodatkowo każde z nich się ze sobą uzupełnia i tym samym tworzy wspólną całość, co przekłada się oczywiście na większe efekty działań marketingowych.
Prowadzisz samodzielnie działania marketingowe w swojej firmie? Chcesz zwiększyć sprzedaż, liczbę leadów? A może potrzebujesz tylko kilku wskazówek do Twojej strategii?
W czym pomoże Ci konsultacja z ekspertem?
Jak dobrać odpowiednią strategię i platformy reklamowe dla Twojej firmy
Jak rozwiązać ewentualne problemy techniczne
Jak skalować swój biznes
Czego unikać w marketingu cyfrowym
Jak analizować działania konkurencji
Jak optymalizować stronę internetową pod kątem UX
Jak zwiększyć sprzedaż dzięki odpowiedniej strategii marketingowej
Jak określić grupę docelową
Jak zbudować markę osobistą
Jak nie przepalać budżetu reklamowego
Zadzwoń pod ten numer i porozmawiaj z ekspertem lub wyślij wiadomość
Google Doubleclick Manager to narzędzie, które na rynku istnieje już od lat. Aktualnie wchodzi w skład platformy Google Marketing Platform. Dzięki niemu każda z osób zajmujących się promocją w sieci może wykonywać wszystkie czynności związane z kampaniami reklamowymi — może tworzyć reklamy, analizować je, weryfikować, a także projektować. Po prostu wszystko w jednym miejscu.
Każdego dnia korzystamy z Google Doubleclick po to, by przynosić naszym podopiecznym jeszcze większe korzyści ze współpracy.
Jeżeli potrzebujesz pomocy przy kampaniach reklamowych, odezwij się do nas. Z chęcią Ci pomożemy. Możesz również wypełnić wymagane pola w formularzu kontaktowym, przez co szybciej będziemy wiedzieć, w jaki sposób mamy Ci pomóc.
Liczymy, że w przejrzysty sposób udało nam się uzmysłowić Ci, czym jest Google Doubleclick i dlaczego warto z niego korzystać. Pamiętaj jednak, że operowanie ww. narzędziem wymaga wiedzy i doświadczenia.
Zapraszamy do kontaktu.
Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.