Double Digital

Google Ads - jak działa? Co musisz wiedzieć?

Zmiany na rynku marketingowym sprawiają, że w działach marketingowych poszukiwane są coraz to nowe narzędzia, które ułatwiają wykonywanie pracy i zadań reklamowych. Jednym z tych narzędzi jest Google Ads (dawniej Google AdWords). Z Google Ads korzysta coraz więcej firm. To narzędzie, które pozwoli zadbać o rozpoznawalność firmy i jej zyski. Dowiedz się, jak tworzyć elementy sieci reklamowej Twojego sklepu internetowego oraz zobacz, jakie są zalety korzystania z Google Ads (Google Adwords).

Spis treści

Marketing internetowy

Czym jest Google Ads?

Google Ads – zanim zaczniesz

Konto Google Ads – co będzie Ci potrzebne

Reklamy Google

Rodzaje reklam Google Ads

Kampania Search

Kampania Display

Kampania na platformie Youtube

Kampania PLA

Koszty w Google AdWords

Zarządzanie kampaniami reklamowymi

Jak tworzyć kampanie reklamowe?

Zalety korzystania z Google Ads

Ile trwa wyświetlanie reklamy w Google?

Podsumowanie

nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Marketing internetowy

Jeśli zależy Ci na tym, aby pozycja Twojego sklepu internetowego czy bloga była wysoka w wynikach wyszukiwania, musisz dowiedzieć się, jak tworzyć reklamy tekstowe czy graficzne. Dzięki nim doskonalenie usług, proces wyświetlania reklam przyniesie efekty. W końcu strona www to nie wszystko, o co musisz zadbać.

Teraz wszelkie działania marketingowe zmieniają swoje oblicze. Większość z nich przenosi się właśnie do internetu. Dlatego warto zorientować się, jak powinny wyglądać teksty reklamowe i oferowane przez Ciebie usługi. Śmiało powinieneś wykorzystywać powszechnie dostępne narzędzia, które umożliwią tworzenie i zarządzanie reklamami. To sprawi, że sieci wyszukiwania Google i wszystkie kampanie Google Ads będą przynosiły efekty.

Czym jest Google Ads?

Z pewnością zastanawiałeś się kiedyś, jak stworzyć reklamę. Jednym z narzędzi, które Ci pomoże jest Google AdWords. Narzędzie to występuje także pod nazwą Google Ads umożliwia nie tylko tworzenie reklam, ale i zarządzanie nimi. Działania marketingowe obejmują reklamy w formie:

  • graficznej,

  • tekstowej,

  • video.

  Wysoki współczynnik konwersji

  Niższe koszty

  Certyfikowany specjalista

  Wysoka skuteczność

  Elastyczne warunki

  Spersonalizowane raporty 

Google Ads - zanim zaczniesz

Zanim zaczniesz tworzenie reklam musisz zdać sobie sprawę, że choć z pozoru jest to proces łatwy i przyjemny, to warto dobrze go zaplanować i przemyśleć. Dlaczego? Ponieważ to właśnie reklamy mają bezpośredni wpływ na Twoje zyski i rozpoznawalność strony www. Przy uruchomieniu kampanii istotne będzie zarówno korzystanie ze słów kluczowych, podążanie za trendami i preferencjami potencjalnych klientów.

Takie działania sprawią, ze system reklamowy będzie wyżej i lepiej oceniał Twoje materiały, co przełoży się na bezpośredni zysk z kampanii.

Skuteczne strategia dla Twojego sklepu internetowego

Skuteczne strategia dla Twojego sklepu internetowego

82%

Wzrost sprzedaży

95%

Poprawiona Widoczność

Konto Google Ads - co będzie Ci potrzebne

Użycie kampanii Google Ads może mieć wiele skutków (oczywiście pozytywnych). Jednak, aby do tego doszło musisz mieć kilka narzędzi, które umożliwią zarządzanie reklamami. Oprócz konta Google będą potrzebne Ci:

  • witryna firmy,

  • adres e-mail.

Dzięki temu utworzysz konto Google Ads i będziesz mógł sprawnie zarządzać kampaniami.

Potrzebujesz konsultacji?

Reklamy Google

Każda reklama ma swój cel. Bez tego nie byłaby ona efektywna. Najczęściej w wynikach wyszukiwania pojawiają się następujące cele reklam:

  • dotarcie do jak największej ilości potencjalnych klientów,

  • zwiększenie sprzedaży i konwersji,

  • nakłonienie klientów do zakupu (pomoc w podjęciu decyzji zakupowej).

Zwiększ sprzedaż - My robimy to DOUBLE

Rodzaje reklam Google Ads

Musisz wiedzieć, że w sieci reklamowej Google, w Google AdWords wyróżnia się cztery podstawowe rodzaje reklam. Są to reklamy:

  • wideo,

  • tekstowe,

  • graficzne

  • kampanie sprzedażowe.

Kampania Search

Ten rodzaj kampanii to rodzaj, którego podstawową zasadą jest wyświetlanie się treści w wynikach wyszukiwań. Dzięki temu gwarantowany jest wysoki ruch na stronie i większa ilość kliknięć. Co przekłada się z kolej na zysk finansowy z kampanii.

W tym rodzaju reklam niesamowicie istotne są słowa kluczowe. Reklama w sieci wyszukiwania Google powinna także zawierać angażujące i adekwatne treści reklamowe. W ten sposób Twoje wyniki będą pokazywały się na wysokich pozycjach w Google.

Kampania Display

Kolejnym rodzajem są reklamy display. Ten rodzaj reklam produktowych opiera się przede wszystkim na materiałach graficznych. Choć jest to jeden z bardziej powszechnych i popularnych rodzajów reklam to musisz wiedzieć, że te reklamy produktowe muszą być dobrze zaplanowane. Po to, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednak pamiętaj, decydując się na ten rodzaj kampanii, bardzo ważne jest, aby zorientować się co do wymogów graficznych treści. Źle dobrane rozmiary grafik, nie będą atrakcyjne wizualnie i co ważniejsze – mogą się nieprawidłowo wyświetlać na stronie.

Te reklamy wyświetlają się na stronach internetowych, które współtworzą system Google. Co to oznacza? Że reklama niejako podąża za Klientem. Reklamy graficzne i reklamy display uczą się zachowań konsumenta. Co przekłada się na to, że reklamy banerowe i w każdym innym formacie uczą się jego zachowań, dzięki temu jest w stanie bardziej dopasować się do jego preferencji i upodobań.

Wejdź na wyższy poziom marketingu online z Double Digital

Kampania na platformie Youtube

Wyświetlanie reklam na YouTube to reklamy bazujące na materiałach wideo. Film reklamowy wyświetlać będzie się między materiałami dostępnymi na platformie – zarówno przed rozpoczęciem oglądania jakiegoś materiału, jak i niekiedy także w trakcie. System Google Ads pozwoli dopasować rodzaj i treść reklam do preferencji Twoich i oczekiwań Twoich Klientów.

Kampania PLA

Czy wiesz, czym są reklamy PLA? To nic innego jak reklamy sprzedażowe. Reklama produktowa zawiera takie informacje jak:

  • zdjęcie produktu,

  • nazwę,

  • cenę,

  • a także nazwę sklepu.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy to musisz pamiętać, że przy tym rodzaju reklam niesamowicie ważne jest, aby skupić się na optymalizacji reklamy. Takie działania sprawią, że podniesiesz jej skuteczność. System Google pozwala na to, aby reklamować zarówno produkty, jak i usługi. Warto jednak wcześniej upewnić się, że produkty, które reklamujesz faktycznie znajdują się na magazynie.

Chcesz zoptymalizować skuteczność w internecie?

Jakie efekty możesz uzyskać z Double Digital?

wynik narastający google ads
  • Dopasowanie odpowiednich kanałów reklamowych
  • Wzrost sprzedaży z 75 tys. miesięcznie do 380 tys. w listopadzie
  • Uzyskaliśmy narastający wynik od stycznia do listopada
  • Rok do roku poprawiliśmy wynik sprzedażowy w grudniu (poza sezonem) trzykrotnie 
  • Zwiększyliśmy ruch na stronie o ponad 100%
  • Poprawiliśmy wartość średniego koszyka zakupowego o 18%
  • Łączna wartość sprzedaży za cały 2021 rok, to 2 568 779 PLN
bezpłatna wycena google ads
nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Wybierz usługi dla swojej strony internetowej

Efektywny kanał do generowania sprzedaży i pozyskiwania leadów

Skutecznie wykorzystaj automatyzację do zwiększenia sprzedaży

Zacznij realizować skuteczne kampanie B2B

Dotrzesz do szerokiego grona w najbardziej angażującej formie.

Koszty w Google AdWords

To z czego się reklama składa jest kwestią indywidualną i zależy od tego, co pojawia się na Twojej stronie www. Warto zdać sobie sprawę, że za reklamę musisz zapłacić. Wydatki na usługi mogą się bardzo od siebie różnić. Dlatego reklamodawca powinien określić koszty Google Ads. Każdy użytkownik, każde kliknięcie w witrynę pomagają przy pozycjonowaniu. Jako reklamodawca musisz skupić się na tych aspektach.

Reklama może być rozliczana w różny sposób. Najczęściej spotykanymi sposobami płatności są:

  • cost per click,

  • cost per view,

  • cost per action,

  • cost per mille.

Rozpoczynasz nowy projekt?

Zadzwoń pod ten numer i porozmawiaj z ekspertem lub wyślij wiadomość

Zarządzanie kampaniami reklamowymi

Zasięg reklamy to coś, na czym zależy każdemu reklamodawcy. W końcu, aby potencjalni klienci się pojawili musisz umiejętnie zarządzać kampaniami. Wszystko po to, aby wyświetlały się one na odpowiednim miejscu w wyszukiwarce Google, co z kolei przełoży się na Twój końcowy zysk.

Pozycjonowanie stron to ważny element wszystkich działań marketingowych. Oprócz słów kluczowych warto zadbać o wiele innych czynników. To od nich zależy poziom i jakość reklamy. Te elementy natomiast wpływają między innymi na pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz, aby reklama Google pojawiała się na wysokich miejscach w Google nie możesz zapomnieć o użyciu słów kluczowych.

Jak tworzyć kampanie reklamowe?

Wydaje Ci się że prowadzenie strony internetowej sklepu internetowego i tworzenie reklam swojej firmy to wymagające i niemożliwe do zrealizowania zadanie? Nic bardziej mylnego! Wykorzystując system Google Ads reklamy tekstowe czy graficzne możesz tworzyć samodzielnie. Stosowanie się do kilku wytycznych sprawi, że strona wiele zyska. Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby dobrze wyznaczyć cel reklam, uwzględnić potrzeby i oczekiwania grupy odbiorców oraz wyznaczyć grupę docelową.

Zalety korzystania z Google Ads

Skoro już wiesz, jak działa Google AdWords to warto zastanowić się, czy tworzenie linków sponsorowanych, czyli emisję reklam tekstowych, graficznych, a nawet wideo przekłada się na jakieś efekty w prowadzeniu firmy. Dbając o stronę internetową z pewnością zastanawiasz się, jak podnieść jakość strony docelowej oraz zwiększyć Twoje zyski i pójść dalej w rozwijaniu firmy. Warto zatem zapoznać się z zaletami i zyskami, jakie idą w parze z usług i reklam, które oferują konta Google Ads.

Czy wiesz, że SEO + SEM daje większe korzyści?

Rzeczywisty ROAS 3347%

Współczynnik konwersji 1%

zakupy google ikona

Wzrost średniego koszyka

Jak przebiegał proces współpracy?

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w marcu 2021 roku. Dokładnie ustaliliśmy potrzeby Klienta, następnie przedstawiliśmy rekomendacje i strategię rozwoju wraz z planem budżetowym kampanii performance w Google Ads. Od samego początku rekomendowaliśmy kampanie Google Ads, a dokładniej kampanię produktową, ponieważ to najlepsze narzędzie sprzedażowe na rynku dla branży e-commerce. Dodatkowo  jako działania wspierające główną kampanię produktową wdrożyliśmy również kampanię DSA (Dynamic Search Ads), kampanię na “brand”, ponieważ zauważyliśmy niższe pozycje przez konkurencję, która generowała sprzedaż za pośrednictwem marki Kamil Miernik.

W przypadku sieci reklamowej postawiliśmy na remarketing standardowy i dynamiczny, tak by maksymalizować sprzedaż na platformie Google Ads.

Klient przyszedł do nas z. konkretnym celem uzyskania ROASu na poziomie minimum 1000%, co udało nam się realizować z nadwyżką już od pierwszego miesiąca współpracy. Długofalowy cel, jaki założyliśmy to skalowanie efektu, który generuje ROI.

specjalista google ads double digital

Popraw wyniki sprzedażowe swojej strony internetowej

Popraw wyniki sprzedażowe swojej strony internetowej

wynik kampanii google ads

Co na to wpłynęło?

kampania google ads
  • Dopasowanie odpowiednich kanałów reklamowych
  • Codzienna kontrola i optymalizacja pod kątem analizy słów kluczowych, eliminacji nietrafnych zapytań, dostosowanie stawek
  • Wykorzystanie strategii Maksymalizacja wartości konwersji
  • Bieżący kontakt z klientem i ocena efektywności działań reklamowych 
  • Poprawna konfiguracja Google Analytics i modułu e-commerce
  • Uruchomienie kampanii produktowej z podziałem na produkty, remarketing GDN standardowy oraz dynamiczny, DSA (Dynamic Search Ads) oraz kampanie na “brand”
  • Optymalizacja kampanii pod ROAS

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Co zyskujesz korzystając z Google Ads? Przede wszystkim:

  • skuteczne pozycjonowanie strony,

  • budowanie rozpoznawalności marki,

  • kreowanie konkretnego wizerunku firmy,

  • faktyczny zysk finansowy.

Jeśli chcesz reklamować się w Internecie i dążysz do tego, aby system reklamowy był jak najbardziej efektywny, to musisz wiedzieć, że w internecie każdy ruch musi być dobrze zaplanowany. Po to, aby Twoja strona www wyświetlała się w wyszukiwarce google na wysokich pozycjach. W ten sposób użytkownicy i odbiorcy twoich treści będą mogli wykonać jakąś interakcję, co przełoży się na efekty i zysk strony docelowej.

Ile trwa wyświetlanie reklamy w Google?

Chcesz dowiedzieć się, jak system reklamowy Google działa? Google Ads to narzędzie, które nie tylko oferuje wiele usług, ale z którego często korzystają użytkownicy i właściciele sklepów internetowych. Korzystając z tego narzędzie możemy ustawić przede wszystkim, jak długo reklama produktowa będzie się wyświetlała na konkretnych portalach i w konkretnych miejscach.

Niezależnie od tego, czy decydujesz się na reklamy w postaci grafiki, zdjęcia produktu czy wideo musisz wiedzieć, że czas wyświetlania reklamy Google Ads jest kwestią indywidualną. To Ty decydujesz jak długo będzie reklama pojawiać się w wyszukiwarce Google i u potencjalnych klientów.

Wejdź na wyższy poziom marketingu online z Double Digital

Połącz pozycjonowanie stron z kampanią Google Ads

Nasze zadanie, to zwiększyć twój zysk

Jak pracujemy na Twój SUKCES

Przegląd

Weryfikujemy Twoją stronę internetową, by ocenić jej przygotowanie do kampanii reklamowej.

Wyniki

Naszym celem jest rozwój Twojego biznesu, dlatego na bieżąco dostarczamy informacje na temat skuteczności kampanii.

Cele

Ustalamy, jakie efekty chcesz realizować, np: sprzedaż, leady, ruch w witrynie.

Analityka

Wdrażamy narzędzia do analityki Twojej witryny, dzięki czemu będziemy oceniać dokładnie skuteczność kampanii.

Narzędzia

Korzystamy z systemów uczących się, dlatego masz pewność, że Twoje kampanie reklamowe będą pod kontrolą 24/7.

Specjalista

Twoimi kampaniami zarządza certyfikowany specjalista.


Podsumowanie

Jeśli Google Ads jest Ci bliżej znany, to możesz już korzystać z sieci reklamowej. Wykorzystując słowa kluczowe w systemie Google Ads będziesz mógł tworzyć reklamy graficzne, wideo czy sprzedażowe. Aby wyświetlać reklamy i zarządzać nimi nie będziesz musiał zastanawiać się, jak system działa. Google Ads pomoże Ci tworzyć i zarządzać treściami.

Reklamy strony internetowej to doskonały sposób, aby zadbać o rozpoznawalność Twojej firmy i marki, a także zysk. Dzięki reklamom zadbasz o ruch w sklepie internetowym i dotrzesz do większej ilości użytkowników w Internecie.

nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

5/5 - (2 opinie)