Double Digital

Strona główna » Baza Wiedzy » Jak wykorzystać Google Analytics 4 do śledzenia konwersji?

Jak wykorzystać Google Analytics 4 do śledzenia konwersji?

Spis treści
Picture of Damian Dziergowski

Damian Dziergowski

CEO & Founder | Head of Performance

Google Analytics 4 (GA4) to zaawansowane narzędzie analityczne, które oferuje szerokie możliwości śledzenia konwersji. Oto kroki, jak efektywnie wykorzystać GA4 do monitorowania konwersji:

1. Zrozumienie konwersji

Konwersja to dowolne działanie użytkownika, które jest istotne dla Twojego biznesu, np. zakup produktu, zapis do newslettera czy wypełnienie formularza.

2. Tworzenie zdarzeń

W GA4, śledzenie konwersji opiera się na zdarzeniach. Możesz tworzyć zdarzenia dla różnych aktywności na stronie lub w aplikacji. Zdarzenia te będą podstawą do śledzenia konwersji.

Przykłady zdarzeń:

  • Kliknięcie przycisku “Kup teraz”
  • Wypełnienie formularza kontaktowego
  • Odwiedzenie strony z podziękowaniem po zakupie

3. Oznaczanie zdarzeń jako konwersje

Po utworzeniu zdarzeń, musisz je oznaczyć jako konwersje. W GA4 odbywa się to w sekcji administracyjnej, gdzie można wybrać zdarzenie i ustawić je jako konwersję.

Kroki:

  • Przejdź do sekcji “Administracja” w GA4.
  • Wybierz “Zdarzenia” w kolumnie “Usługa”.
  • Wybierz zdarzenie, które chcesz oznaczyć jako konwersję, i przełącz przełącznik “Oznacz jako konwersję”.

Letnia promocja na SEO + ADS!

Rozpocznij współpracę do 31 lipca 2024 i odbierz dodatkowe korzyści. Wybierając usługę SEO + ADS uzyskasz aż 50% zniżki na obie usługi przez pierwsze 3 miesiące współpracy.

Odbierz 50% zniżki

przez pierwsze 3 miesiące

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

odbiorcy (1)

4. Konfiguracja celów konwersji

W GA4 cele konwersji są tworzone na podstawie zdarzeń. Możesz ustawić konkretne cele, takie jak określona liczba konwersji lub określony współczynnik konwersji.

Kroki:

  • Przejdź do sekcji “Administracja” w GA4.
  • Wybierz “Cele” w kolumnie “Usługa”.
  • Dodaj nowy cel, wybierając odpowiednie zdarzenie i określając cel (np. 100 konwersji miesięcznie).

5. Przykład zastosowania w sklepie internetowym

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z odzieżą i chcesz śledzić konwersje zakupowe.

Kroki:

  1. Utwórz zdarzenie dla zakupu, np. gdy użytkownik przechodzi do strony z potwierdzeniem zamówienia.
  2. Oznacz zdarzenie jako konwersję w ustawieniach GA4.
  3. Skonfiguruj cele konwersji, np. osiągnięcie 100 zakupów miesięcznie.

Podsumowanie

GA4 oferuje zaawansowane narzędzia do śledzenia konwersji, które pozwalają na dokładne monitorowanie działań użytkowników i ich wpływu na Twoje cele biznesowe. Kluczowe jest utworzenie odpowiednich zdarzeń, oznaczenie ich jako konwersje i konfiguracja celów konwersji. Regularne analizowanie danych pomoże Ci lepiej zrozumieć zachowania użytkowników i optymalizować strategię marketingową.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
4.9/5 - (157 opinie)