Double Digital

Jak wypromować sklep internetowy?

Spis treści

SERP-y — czym są?

SERP-y (Search Engine Result Page) — jest to strona w wynikach wyszukiwania, powiązana z daną frazą kluczową. Zostajemy na nią przekierowani po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej do wyszukiwarki Google. Jest to podstawowa wiedza, aby reklamować sklep internetowy. 

SERP-y możemy podzielić na:
  • darmowe — są to wyniki w wyszukiwarce Google nieposiadające oznaczenia “reklama”.

  • płatne — płatne SERP-y natomiast posiadają obok swojego linku oznaczenie “reklama”. Najczęściej pozycjonują się one wyżej od darmowych SERP-ów (przeważnie znajdziemy je na samej górze wyników wyszukiwania).

Marketing SEM — czym jest?

Marketing SEM jest połączeniem linków płatnych (inaczej zwanych PPC — Pay Per Click) oraz tych darmowych (SEO). Dodatkowa różnica między linkami płatnymi a darmowymi jest taka, że linki płatne reklamy swoje efekty pokazują zaraz po tym, jak zostanie uruchomiona reklama sklepu internetowego. Oto sposób, jak powinieneś reklamować sklep internetowy.

Pozycjonowanie strony internetowej - po co?

Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z najważniejszych rzeczy, aby móc zaistnieć w internecie. Dlaczego? Dzięki SEO możesz zapewnić swojej witrynie kilka istotnych elementów. Warto w ten sposób reklamować sklep internetowy. 

On-page i off-page — co to?

Działania on-page

Działania on-page to te, które odbywają się we wnętrzu sklepu internetowego lub zwykłej witryny. Jest to optymalizacja strony sklepu internetowego pod względem technicznym, w tym również pod względem treści, które mają być w nim zawarte.

Mówiąc o aspektach technicznych mamy na myśli prędkość ładowania się sklepu internetowego, jak również opracowanie odpowiedniej struktury dotyczącej hierarchii nagłówków, które mają zostać w nim zawarte. Tego typu działania mają wspomóc promowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Im lepiej zoptymalizowana strona, tym większe masz szanse na promocję sklepu wysoko w wynikach wyszukiwania. Warto reklamować sklep internetowy mądrze.

Działania off-page

Działania off-page rozgrywają się poza witryną sklepu internetowego. Ten typ działań, tak samo, jak wyżej wymieniony ma na celu wpłynąć na jak najwyższe wypozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Niestety co do działań off-page, nie mamy możliwości ich pełnej kontroli – pamiętaj o tym jak będziesz reklamować sklep internetowy.

Technical SEO

SEO techniczne jest powiązane z optymalizacją kodów serwera oraz witryn, w sposób, by pomóc robotom w promocji sklepu internetowego oraz efektywniejszym jego pozycjonowaniu. Warto wymienić w tym podpunkcie kilka istotnych kwestii, na które Google zwraca uwagę podczas pozycjonowania sklepów internetowych oraz zwykłych witryn niezwiązanych stricte ze sprzedażą produktów. Są to m.in.:

  • dobra prędkość ładowania witryny — jest to bardzo ważny czynnik, nawet z logicznego punktu widzenia. Zastanów się, jak sam do tej pory reagowałeś na długi czas oczekiwania, aby dana strona lub sklep internetowy się załadowały. Google również zwraca na to ogromną uwagę,

  • bezpieczne połączenie użytkownika ze stroną internetową,

  • responsywność sklepu internetowego — jest to dopasowanie treści oraz grafik, w tym reklam video (i innych) do rozmiarów urządzenia mobilnego, z którego w danym momencie korzysta użytkownik.

Należy również nadmienić, że jedną z kluczowych ról, która wpłynie na reklamowanie sklepu internetowego, jest wpływ działań, które wspierają UX — User Experience. To właśnie dzięki tym działaniom szybko możesz znaleźć potencjalnych klientów i tym samym zwiększyć współczynnik konwersji, a tym samym skutecznie reklamować sklep internetowy.

User Experience — co powinieneś wiedzieć?

Najprościej mówiąc, jest to ogół wrażeń, jakie doświadcza użytkownik, który w danym momencie znajduje się w witrynie sklepu internetowego bądź platformy (np. informacyjnej, czy jakiejkolwiek innej). Jest to niezbędne, aby promowanie sklepu internetowego było skuteczne.

Własny sklep internetowy powinien być przede wszystkim prosty w obsłudze, przejrzysty i estetyczny. Podsumowując — użytkownik powinien w szybki i efektywny sposób znaleźć to, po co do Ciebie przyszedł.

Aby promocja sklepu internetowego mogła przebiec pomyślnie, wpierw witryna internetowa, w której się on znajduje, powinna być atrakcyjna dla użytkownika. Pamiętaj również, aby zadbać o ergonomię oraz funkcjonalność, aby każdy z użytkowników mógł doświadczyć wielu pozytywnych wrażeń podczas przebywania w witrynie sklepu internetowego.

By promowanie sklepu internetowego przebiegło pomyślnie, warto stosować User Experience połączone z pozycjonowaniem. Tego rodzaju strategia jest bardzo efektywna w sklepach internetowych. Prócz samej strony technicznej, należy odpowiednio dopasować wszystkie funkcje witryny do potrzeb użytkowników.

Poprawimy skuteczność Twoich kampanii w 30 dni

Zainwestuj w sukces Twojej firmy, wybierając współpracę z najwyższej klasy ekspertami w Polsce. Tylko u nas masz gwarancję, że Twoje projekty PPC i SEO będą prowadzone przez specjalistów z co najmniej 5-letnim doświadczeniem w kampaniach reklamowych oraz minimum 7-letnim bagażem wiedzy w pozycjonowaniu stron.
Przekonaj się, jak profesjonalizm przełoży się na Twoje wyniki!
strony internetowe

Wybór fraz kluczowych i kompleksowy audyt SEO

Aby dobrze wypromować sklep internetowy, wpierw ważne jest, aby dobrze go wypozycjonować. Promocja sklepu internetowego nie jest czynnością bardzo ciężką, jednakże bez odpowiedniego wypozycjonowania nawet najlepsza strategia nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Dlatego wpierw tak ważne jest, aby wykonać wszechstronny audyt SEO. Jest to swego rodzaju raport, który informuje Cię, czy podjęte przez Ciebie kroki w toku optymalizacji są skuteczne, jak również pokazuje ukryte błędy i wady całego planu.

Ważne, by zwrócić uwagę podczas tworzenia audytu na weryfikację każdej z podstron znajdujących się w sklepie internetowym. Po zebraniu wszystkich niezbędnych danych będziesz mógł wykorzystać wybraną strategię reklamy Google Ads i w mediach społecznościowych.

Jednakże, przez rozpoczęciem pozycjonowania sklepu internetowego na początku będziesz musiał określić słowa i frazy kluczowe, które następnie zostaną przepisane do każdej z podstron. To znacznie usprawni funkcjonowanie Twojej strony w sieci i mediach społecznościowych.

Po wdrożeniu wyżej wymienionych informacji najprawdopodobniej zobaczysz wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania. Przełoży się to również na większy ruch na Twojej stronie. Pamiętaj również, aby słowa kluczowe różniły się od siebie w przypadku każdej z podstron.

Jest to bardzo ważne, ponieważ użycie podobnych słowa kluczowe znajdujących się na różnych podstronach w sklepach internetowych może spowodować, że wyszukiwarka zacznie wyświetlać kilka wyników z Twojej domeny na jedno słowo kluczowe. Może to wprowadzić użytkownika w błąd, co przełoży się na większą ilość odrzuceń.

Content marketing

W content marketingu nastawiamy się na projektowanie unikalnych treści — interesujących, użytecznych oraz takich, które najzwyczajniej w świecie przyjemnie się czyta, a dodatkowo pozyskuje wiele ciekawych informacji.

Jest to kolejny bardzo ważny aspekt podczas promowania sklepu internetowego w mediach społecznościowych, z tego względu, że dobrze napisane treści mogą spodobać się internautom, co następnie może przełożyć się na ilość udostępnień, przez co kolejno może znacznie zwiększyć się ruch na Twojej stronie sklepu internetowego.

Ważne jest, aby tworzone przez Ciebie treści na stronie były dobrze przemyślane, aby przynosiły użytkownikom ciekawe rozwiązania oraz pomysły. Użytkownik czytający Twoje treści powinien być ciekaw każdego kolejnego zdania, które zaraz przeczyta. Warto zwrócić na to uwagę, jak również na język korzyści, który to właśnie będzie w stanie skłonić nowych klientów do kupna Twoich produktów lub usług po wizycie w mediach społecznościowych.

Podczas opisu produktów staraj się skupić na rozwiązaniach i korzyściach, jakie oferuje każdy z nich. Pamiętaj, że klient nie przychodzi po produkt, a po rozwiązanie swoich własnych problemów. Twoim zadaniem natomiast jest zrobienie wszystkiego, aby każdego z nich przekonać (lub większość), że to właśnie Twój produkt jest ich rozwiązaniem.

Tego rodzaju treści mają ogromną moc sprawczą. To właśnie one dają szansę na zauważenie przez większe grono użytkowników, którzy następnie mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Dzięki temu będziesz w stanie w czasie pozyskać coraz to więcej linków od użytkowników polecających Twój content w internecie i mediach społecznościowych.

Ponadto content marketing jest (można powiedzieć) “certyfikatem” naszej wiedzy na dany temat. Użytkownicy przeglądający stronę sklepu internetowego na pewno zwrócą uwagę na styl i charakter treści. Dzięki dobrze napisanym tekstom możesz być postrzegany za eksperta w swojej dziedzinie, co tym samym przełoży się na szybsze i efektywniejsze rozbudowywanie Twojej marki osobistej i usprawni reklamowanie sklepu internetowego. 

Zoptymalizuj swój sklep internetowy

By odpowiednio wypromować sklep internetowy, w pierwszej kolejności powinieneś dowiedzieć się jeszcze kilku istotnych rzeczy odnośnie pozycjonowania. Poruszaliśmy ten temat wcześniej, jednakże w tym podpunkcie postaramy się go bardziej rozwinąć, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Skupimy się tutaj na technicznej stronie pozycjonowania sklepu internetowego. Mamy tu na myśli zespół wielu istotnych czynności, których zadaniem jest zwiększenie funkcjonalności Twojej strony. Strona sklepu internetowego musi być dopasowana do wskazówek, jakie podaje Google.

Wspomnieliśmy również o szybkim ładowaniu się Twojej witryny. Jest to jeden z kluczowych czynników, który już od samego początku da użytkownikom zielone światło do tego, aby wejść na Twoją stronę lub też ją wyłączyć.

W promocji sklepu internetowego ładowanie jest bardzo ważne, ponieważ tak samo, jak content marketing oraz wiele innych czynników przyczynia się do pozycjonowanie strony coraz to wyżej w wynikach wyszukiwania, nawet konkretnego produktu. Reklamowanie sklepu internetowego to złożony wieloetapowy proces.

W trakcie optymalizacji sklepu internetowego ważne jest, abyś zwrócił szczególną uwagę na:
Meta description

Są to krótkie teksty, które wyświetlane są np. w wynikach wyszukiwania w Google. Każda z podstron może posiadać swój własny meta opis. Powinien być on krótki, zwięzły i tematyczny. Co mamy na myśli? Każdy meta opis powinien pokrótce opisywać to, co użytkownik będzie mógł znaleźć na danej podstronie. Meta description znajduje się w kodzie HTML Twojej witryny sklepu internetowego.

Szybkość ładowania stron sklepów internetowych

Według badań przeprowadzonych przez firmę Google, Twoja strona nie powinna ładować się dłużej niż 3 sekundy. W sytuacji, gdy czas ten przedłuży się, może skłonić to użytkowników do wyłączenia witryny.

Responsywność w sklepie internetowym

Aby móc przeprowadzić dobrą reklamę sklepu internetowego, wpierw skup się na responsywności platformy. Jest to bardzo ważny element techniczny. Dostosowuje on automatycznie kształt strony (treści oraz grafiki i inne) do urządzenia mobilnego, z którego w danym momencie korzysta użytkownik.

Zaktualizuj mapę strony

Mapa strony ewidencjonuje wszystkie podstrony, które wchodzą w skład Twojej witryny internetowej. Mapa strony HTML została zaprojektowana z myślą pod każdego użytkownika. Jest ona intuicyjna i w łatwy sposób pomaga rozeznać się w strukturze witryny.

Ponadto umożliwia prowadzenie internauty po danych elementach znajdujących się na stronie, dzięki czemu użytkownik łatwiej jest w stanie znaleźć interesujące go treści.

Wybierz odpowiednie grafiki

Dobranie grafiki do konkretnego produktu, jak również do całej strony internetowej jest istotnym elementem wizualnym, jak również technicznym. Grafiki pozwalają szybciej poruszać się po stronie, tym samym rozluźniając użytkownika od przysłowiowych “ścian tekstu”. Podkoloryzowują one treści (w szczególności długie), dodatkowo są w stanie efektywniej zobrazować informacje, które zawarłeś w swoim sklepie internetowym. W ten sposób sklepy internetowe zwiększają swój ruch z wyszukiwarki grafik.

Warto jednak pamiętać, że aby taka sytuacja mogła mieć miejsce, wpierw będziesz musiał zoptymalizować grafiki pod kątem SEO.

W teorii wybór grafiki jest stosunkowo prosty, jednakże jest to dość mylne podejście do tego tematu. W praktyce niestety wygląda to nieco ciężej, ponieważ wiele grafik dostępnych za darmo w internecie często jest powielane przez liczne witryny internetowe, co następnie przekłada się na takie same obrazy w wielu platformach.

Postaraj się samemu tworzyć zdjęcia bądź grafiki swoich produktów lub usług. Dzięki temu będą one oryginalne i niepowtarzalne.

Jeżeli natomiast nie masz takiej możliwości lub odpowiedniego budżetu (na aparat lub grafika komputerowego) możesz skorzystać ze specjalnych stron www oferujących niezliczone ilości zdjęć do użytku komercyjnego. Znajdziesz tam ogromną ilość darmowych grafik, jak i tych płatnych. Oto kilka z nich:

  • Freepic,

  • Vecteezy,

  • Pixabay,

W przypadku, gdy zdecydujesz się jednak na grafiki z wyszukiwarki Google, pamiętaj, by wpierw sprawdzić prawa autorskie, jakie posiadają (lub nie) dane obrazy.

Zoptymalizuj grafikę pod SEO

Odpowiednia optymalizacja grafik pod SEO również może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Na chwilę obecną roboty Google nadal nie są w stanie rozróżnić tego, co znajduje się na danej grafice, z tego też względu musisz ją ręcznie zoptymalizować w taki sposób, by była ona dla nich czytelna.

Zwróć zatem uwagę na:

Tytuł Twojej grafiki — np. title = “Kawa zbożowa jasna”.

Przejrzysty adres URL — /uploads/kawa-zbozowa-jasna.jpg, (a nie — /uploads/fn32r9u1293d.jpg).

Nazwę grafiki — np. kawa-zbozowa-jasna.jpg. Staraj się zwracać za każdym razem uwagę na nazwę każdego pliku, by nie był on wdrażany do witryny z automatycznie wygenerowaną nazwą.

Dobrze opisana nazwa przysłuży się robotom Google oraz dla użytkowników. W takiej sytuacji możesz zastosować pewne słowa kluczowe, które mają takie samo znaczenie jak obraz znajdujący się w grafice.

Waga i wielkość danej grafiki — najlepiej, aby mieściła się w przedziale około 200 KB. Pamiętaj, że jakość każdego obrazu w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Gdy grafiki będą rozmazane bądź nieodpowiednio dostosowane do określonej powierzchni, użytkownik może stwierdzić, że coś z tą stroną może być nie tak i będzie mieć do niej ograniczone zaufanie lub po prostu z niej wyjdzie.

Należy również wiedzieć, że im większy obraz, tym większe jest prawdopodobieństwo na to, że będzie spowalniać ładowanie sklepu internetowego. Przed przesłaniem grafiki na stronę, możesz wpierw poddać ją konwersji, która zmniejszy jej rozmiar.

Jest wiele stron, które w prosty sposób konwertują zdjęcia, tym samym zmniejszając ich rozmiar zupełnie za darmo (jednakże w ciągu dnia prawdopodobnie w takiej sytuacji będziesz mógł przekonwertować grafikę wyłącznie 2 raz — choć nie wszędzie tak jest).

Przekierowania strony

Przekierowania są to działania realizowane przez serwer, który następnie kieruje użytkownika z jednego adresu URL na drugi. Przekierowania są ważnym elementem sklepu internetowego, ponieważ to właśnie one umożliwiają klientom dostęp do różnych zasobów, które przeniosłeś na inny adres URL.

Google Search Console

Aby system reklamy mógł odpowiednio działać wraz ze sklepem internetowym, musisz poddawać swoją stronę analizie. Google Search Console umożliwia sprawdzenie kilku istotnych czynników, jakie mogą mieć wpływ na optymalne działanie witryny, a są to:

  • informacje dotyczące ruchu w wynikach wyszukiwania — mamy tu na myśli informacje dotyczące słów kluczowych, CTR (Click Through Rate), liczbę przejść oraz liczbę wyświetleń, a także uśrednioną pozycję słów kluczowych,

  • potencjalne problemy, które mogą (lub już są) występować na stronie sklepu internetowego,

  • treści dotyczące anchorów (tzw. kotwic) oraz odnośników zewnętrznych, a także linków, które znajdują się w obszarze strony,

Double Digital w liczbach

4.8⋆

ocena w Google

25+

rynków eksportowych

10 lat

doświadczenia

10 mln

zarządzanego budżetu

Odtwórz wideo

Profile linkowe — czy są istotne?

Jak wypromować sklep internetowy? Szukając odpowiedzi na to pytanie, napotykamy się właśnie na profile linków. Bowiem są to miejsca, z których poprowadzone są odnośniki kierujące użytkownika do Twojej witryny.

Przed rozpoczęciem promowania sklepów internetowych warto skupić się na profilach linków, ponieważ to właśnie one pochodzą ze stron oraz serwisów, które mogą być (lub są) powiązane z Twoją domeną. Profile linków dodatkowo dają informację wyszukiwarce, że to właśnie Twoja platforma stanowi swego rodzaju autorytet w danej specjalizacji.

Profile linków dzielą się na dwa podstawowe rodzaje, czyli:

  • dofollow,

  • nofollow,

Występuje między nimi zasadnicza różnica. Linki oznaczone nazwą “dofollow” pozwalają na śledzenie ich przez roboty Google znajdujące się w wyszukiwarce. Natomiast linki oznaczone nazwą “nofollow” zabraniają robotom takiego działania.

Linki “dofollow” w bezpośredni sposób wpływają na pozycjonowanie stron. Z tego też względu, w momencie, gdy przeszukujesz wyszukiwarkę za potrzebnymi odnośnikami, wpierw powinieneś dowiedzieć się, jakie linki będą ku temu najlepsze.

W sieci wyszukiwania linki “nofollow” też w pewien sposób wpływają na SEO (jednakże nie jest to tak bezpośrednie, jak w przypadku linków oznaczonych nazwą “dofollow”). Pod kątem SEO linki “nofollow” mogą być wartościowym źródłem odnośników w przypadku ciekawych portali, posiadających interesujące treści. Dzięki temu takie odnośniki będą kierować ruch na Twoją platformę, co może pozwolić Ci szybko wypromować sklep internetowy.

Dodatkowo warto nadmienić tutaj określenie “anchor”. Anchor to inaczej tekst zakotwiczający np. adres w swoim znaczeniu. To właśnie po ich kliknięciu, Twoja witryna może przekierować potencjalnego klienta do innej strony internetowej.

Płatna promocja sklepu internetowego

Poniekąd już wiesz, jak wypromować sklep internetowy, jednakże w tym punkcie przejdziemy do tematu, jakim jest płatna reklama sklepu internetowego. To właśnie reklama Google Ads jest w stanie znacznie szybciej zwiększyć Twój potencjał sprzedażowy. Prócz reklam Google Ads, kolejno najpopularniejszymi reklamami są Facebook Ads, które promują sklep internetowy w mediach społecznościowych. Wiele nowych firm chce promować swój sklep internetowy, jednakże wiele z nich może nie posiadać wystarczającej wiedzy na ten temat.

W wyżej opisanych rodzajach reklam możesz kierować swoje treści wyłącznie do wybranej przez Ciebie grupy docelowej. Dotyczy to także użytkowników Facebooka, jak również całego systemu Google Ads.

Kierowanie treści do odpowiedniej grupy docelowej możesz ustalać na podstawie konkretnych danych, takich jak:

  • lokalizacja,

  • wiek,

  • płeć,

  • zainteresowania,

Z pomocą Google Ads masz również możliwość, aby w optymalny sposób określić budżet, który zamierzasz przeznaczyć na kampanię reklamową sklepu internetowego.

Media społecznościowe a kampanie reklamowe

Reklamy emitowane w internecie rozwinęły się już na tak ogromną skalę, że koszty lokowania produktów inny sposób (np. w radiu, jako baner itd.) stają się coraz mniej opłacalne.

Co ciekawe, media społecznościowe są wprost wybitnym rozwiązaniem, jeżeli przychodzi Ci na myśl jak wypromować sklep internetowy. Jakie strony mamy na myśli wspominając o mediach społecznościowych? Pierwsze co przychodzi nam na myśl (jak zapewne również i Tobie) to Facebook, Instagram i np. TikTok.

Aby jednak dobrze odpowiedzieć na pytanie, jak wypromować sklep internetowy w mediach społecznościowych wpierw musimy wyjaśnić Ci kilka podstawowych informacji, które musisz mieć z tyłu głowy, zanim zaczniesz jego lokowanie.

Media społecznościowe słyną z tego, że to właśnie w nich jesteś w stanie optymalnie określić grupę docelową, do której zamierzasz trafić. Oczywiście jest kilka czynników, które odpowiadają promocji sklepu w mediach społecznościowych tak samo, jak w przypadku promocji swojego sklepu w Google Ads. Mamy tu na myśli w szczególności:

  • wybór grupy, która będzie odpowiadać zainteresowaniom,

  • czynniki demograficzne,

  • lokalizację (określony region, województwo, kraj).

Jednakże jedną z podstawowych różnic, jaka pojawia się podczas promocji sklepu w mediach społecznościowych w odróżnieniu od tych, które oferuje sieć wyszukiwania, jest mierzalność efektów. Dodatkowo warto tutaj wspomnieć, że to właśnie dzięki mediom społecznościowym masz szanse znacznie zwiększyć swoje zasięgi oraz interakcje między Tobą a Twoimi odbiorcami.

To wszystko może sprawić, że więcej użytkowników w przyszłości odwiedzi platformę internetową Twojego sklepu.

Jak reklamować sklep internetowy — różne rodzaje kampanii

W tym punkcie podamy Ci kilka najważniejszych kategorii dotyczących kampanii reklamowych, które możesz zastosować podczas promocji własnego sklepu internetowego.

Kampania produktowa

Kampania produktowa to rodzaj kampanii, którą użytkownik zobaczy w sieci wyszukiwania. Po wyborze tego rodzaju kampanii musisz skupić się na stawkach oraz budżecie, który zamierzasz przeznaczyć na lokowanie Twojego sklepu. Po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę użytkownik widzi w sieci reklamowej Twoją ofertę produktu.

Dodatkowo przedstawiona jest cała oferta Twojego produktu wraz z ceną, jaką należy za niego zapłacić. Ten rodzaj kampanii jest jednym z najskuteczniejszych podczas promocji Twojego sklepu w sieci.

Warto również podkreślić, że w podczas prowadzenia tej kampanii płacisz za realne kliknięcia, czyli koszty ponosisz wyłącznie wtedy, gdy dany użytkownik kliknie Twoją reklamę.

Podczas promocji swoich produktów pamiętaj, aby były one najwyższej jakości. Jest to bardzo ważne, ponieważ zadowoleni klienci będą wystawiać pozytywne recenzje produktów, co znacznie polepszy pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce internetowej.

Kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania

Ten rodzaj kampanii jest kolejną odpowiedzią na pytanie — jak wypromować sklep internetowy. Tego typu kampanie mogą mieć różne postacie, jednakże najszybszą i jedną z najskuteczniejszych jest reklama tekstowa w wyszukiwarce Google. Dzięki niej możesz wypromować sklep internetowy poprzez wybranie danej frazy opisującej Twój produkt lub usługę.

Dzięki temu rozwiązaniu jest w stanie trafić wyłącznie do użytkowników, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani Twoim produktem.

Kampanie w sieci reklamowej Google

W sieci reklamowej możemy wyróżnić dwa rodzaje reklam takie jak:

  • reklamy graficzne,

  • reklama tekstowa,

Z pomocą reklamy tekstowej (i graficznej) jesteś w stanie dotrzeć do swoich klientów spoza wyszukiwarki Google. Jest to bardzo ciekawa opcja, z tego względu, że Twoje reklamy będą widoczne na różnych stronach partnerskich Google. Warto również podkreślić istotny fakt odnośnie firmy Google, którym jest ilość jej partnerów. Firma Google posiada ich setki tysięcy (jak nie miliony) na całym świecie, a za przykład możemy tu wziąć (Onet, Interia, YouTube) i wiele, wiele innych.

Dzięki temu Twoja reklama wyświetli się na różnych witrynach, które są przez nich przeglądane. W ten sposób masz możliwość dotarcia do większej ilości swoich odbiorców z naszego kraju, jak również całego świata.

Reklamy AdWords dzięki dziesiątkom sposobów pozwalają, aby potencjalny klient mógł zobaczyć Twój produkt lub usługę nie koniecznie podczas szukania ich w wyszukiwarce.

Możesz również promować sklep internetowy w taki sposób, aby wszystkie działania były kierowane wyłącznie do użytkowników o zainteresowaniach, które spełnia asortyment znajdujący się w witrynie Twojego sklepu.

Za przykład możemy wziąć tu asortyment kuchenny — wysokiej jakości urządzenia kuchenne (takie jak np. thermomix). Prowadząc sklep internetowy w tego rodzaju branży, możesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy interesują się gotowaniem. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, które może zapewnić Ci grono stałych klientów. To właśnie kierowanie reklamy swojego sklepu do wybranej grupy docelowej umożliwia Ci wybór tylko takich stron internetowych, w których w przyszłości zamierzasz emitować swoje kampanie.

Przy dobrze zoptymalizowanej kampanii, dodatkowo nie będziesz musiał ponosić dużych nakładów finansowych na to, aby wyróżnić się w sieci reklamowej Google.

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Google Merchant Center

Abyś mógł skonfigurować GMC, wpierw musisz posiadać konto Google — np. na Gmailu. System reklamowy GMC obejmuje kampanię produktową. Pozwala on wypromować sklep poprzez pobranie plików produktowych z reklamy produktowej. Najprościej mówiąc, GMC jest narzędziem, dzięki któremu możesz zarządzać swoimi kampaniami w sieci. Dzięki niemu prowadzenie kampanii produktowych jest stosunkowo proste w obsłudze, przy czym może zwiększyć zaangażowanie użytkowników w kupno Twoich produktów.

GMC jest to jedna z wielu usług, jakie oferuje Google. Jest to narzędzie umożliwiające przesłanie informacji, które obejmują dany produkt w sklepie internetowym, w taki sposób, aby mogło go zobaczyć jak najwięcej zainteresowanych osób.

Reklama poprzez listę mailingową

Dzięki tej opcji masz możliwość dotarcia do internautów w momencie, gdy korzystają z poczty mailowej. W tym przypadku reklama sklepu internetowego może występować pod postacią graficzną i wyświetlać się użytkownikom, którzy odpowiadają wcześniej wyznaczonym przez Ciebie kryteriom. Mamy tu na myśli spełnienie wymagań takich jak:

  • wybrane przez Ciebie zainteresowania,

  • określony wiek grupy docelowej,

  • płeć.

Dodatkowo tę reklamę możesz kierować do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twój sklep internetowy, np. dzięki temu, że zapisali się do newslettera.

W jaki sposób założyć konto GMC?

Aby zacząć reklamować sklep internetowy, wystarczy, że wejdziesz na oficjalną witrynę Google dla Sprzedawców, a następnie zalogujesz się na swoim koncie Google. Po zalogowaniu się możesz zacząć pozyskiwać swoich klientów, jednakże wpierw musisz podać kilka istotnych informacji, takich jak:

  • dane o Twojej firmie,

  • lokalizacja firmy,

  • adres Twojej platformy www,

  • itd.

Po podaniu tych i kilku innych informacji możesz zacząć wgrywać pliki produktowe.

Główne przyczyny, przez które klienci porzucają napełnione koszyki

Możemy wyróżnić tu kilka przyczyn, którym najczęściej sugerują się użytkownicy, a są to:

  • Często użytkownicy opuszczają już pełny koszyk z tego względu, że w ostatnim kroku system stron każe im się zarejestrować w serwisie, aby móc przeprowadzić transakcję kupna,

  • Ograniczona ilość danych co do kwoty końcowej, jaka czeka klienta podczas zakupu. Mamy tu na myśli pewną określoną kwotę, która w fazie końcowej zwiększa się (ponieważ pojawiają się dodatki, których klient np. nie może usunąć), jest to również spory problem, przez który internauci często rezygnują z dalszych zakupów,

  • Kolejną istotną kwestią jest koszt wysyłki oraz opodatkowanie danego przedmiotu. Często klienci, widząc pewną określoną kwotę, myślą, że jest ona ostateczna. W momencie, gdy jednak dochodzi do finalizacji zamówienia, nagle pojawia się kwota już obarczona podatkiem wraz z kosztami przesyłki, które bardzo często zniechęcają klientów do kontynuacji zakupu.

  • Często, lecz rzadziej niż wyżej wymienione przyczyny jest zbyt długi proces zakupowy. Klienci często postrzegają długi czas zakupowy (składający się z wielu kroków) za coś monotonnego oraz takiego, co może wzbudzać ich nieufność. Dlatego tak ważne jest, aby wszystkie niezbędne informacje odnośnie każdego z produktów były jasno i klarownie przedstawione pod obrazem każdego z nich, a sam proces zakupowy przebiegał prosto, szybko i intuicyjnie.

  • Dużo potencjalnych klientów rezygnuje z zakupu w momencie, gdy serwis wymaga od nich podania np. numeru karty kredytowej. Często tego typu działania wzbudzają brak zaufania do witryny, co następnie prowadzi do niezakończenia transakcji. Ponadto bardzo ważną rzeczą jest unikanie zbędnych formularzy, które także mogą zniechęcić użytkownika do kupna.

W jaki sposób możesz odzyskać porzucone koszyki?

Odzyskanie porzuconych koszyków również odgrywa bardzo istotną rolę w trakcie prowadzenia biznesu. Jak zapewne się domyślasz, każdy odzyskany (a wpierw porzucony) koszyk zakupowy to kolejna sprzedaż na Twoim koncie, dlatego tak ważne jest, aby walczyć o powrót klienta do koszyka.

Poniżej podpowiemy Ci kilka ciekawych rozwiązań, które możesz zacząć stosować, aby spróbować zyskać więcej sprzedaży:

Przejrzystość informacji o produkcie

Możesz również spotkać się z określeniem, którym jest transparentność. Jest to nic innego, jak usytuowanie wszystkich istotnych informacji o danym produkcie lub usłudze w jednym miejscu, które mogą być wartościowym źródłem wiedzy dla potencjalnego klienta. Dla przykładu możemy wziąć tutaj pewien sklep obuwniczy (bez podania konkretnej nazwy), w którym to podczas dodawania rzeczy do koszyka, klient podczas finalizacji transakcji ciągle widzi przedmiot, który zakupił. Reasumując, możesz dodać do każdego produktu jego “małe” zdjęcie, które klient zobaczy już w koszyku, nawet po to, by mógł się upewnić, że wybrał to, na czym mu zależało.

Dodatkowo kolejną istotną rzeczą w tym punkcie jest pokazanie wszystkich kosztów, jakie będzie zobowiązany ponieść klient. Pisaliśmy o tym wcześniej, dlatego pamiętaj, aby wszystkie najistotniejsze dane były w jednym miejscu, aby później domniemany klient nie był negatywnie zaskoczony dodatkowymi kosztami.

Podczas zakupów stwórz możliwość robienia zakupów jako gość

Jak wiadomo, rejestracja podczas zakupów jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla każdego sklepu internetowego, jednakże nie zawsze będzie to odpowiednie dla klienta. Wielu użytkowników często sugeruje się zasadą, że wyłącznie raz zrobi zakupy w tym, czym innym sklepie, przez co nie zamierza się w nim rejestrować, by później nie dostawać dziesiątek maili odnośnie nowych promocji. Jak się później okazuje, wielu klientów, którzy tak sądzili, mimo wszystko wraca do tego sklepu, ale no cóż, tak to niestety wygląda w niektórych przypadkach.

Dlatego istotną kwestią jest umożliwienie klientowi zrobienie zamówienia bez koniecznej rejestracji w Twoim sklepie internetowym. Mimo tego, że nie uzyskasz od niego maila, to i tak sprzedaż produkt. Kto wie, może akurat po czasie wróci i się zarejestruje. Pamiętaj o tym i dawaj swoim klientom możliwość wyboru.

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ponad 50 pozytywnych opinii

Stwórz z nami zespół marzeń dla Twojego projektu i zyskaj pewność, że współpracujesz z elitą specjalistów w branży marketingu cyfrowego. Gwarantujemy dostęp do ekspertów posiadających nawet 10 lat doświadczenia, którzy są gotowi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby zapewnić Ci przewagę na rynku. Niech nasza wiedza stanie się Twoim sukcesem!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)
Informacja o darmowej wysyłce

Sam zapewne nieraz spotkałeś się z informacją w danym serwisie odnośnie darmowej dostawy od… No właśnie “od”. Możesz wprowadzić takie rozwiązanie również do swojego sklepu internetowego. Prócz samej informacji o tym, od jakiej kwoty klientowi zostanie dostarczona przesyłka za darmo, możesz również dodać przeliczniki z informacją, ile każdemu z nich brakuje do tego, aby móc skorzystać z darmowej dostawy.

Czy warto powierzyć promocję sklepu agencji marketingowej?

W tym przypadku nasuwa się jedna dość prosta odpowiedź na to pytanie, która brzmi — to zależy.

W większości sytuacji jednak oddanie promowania sklepu agencji marketingowej będzie naprawdę dobrym rozwiązaniem. Dlaczego? Ponieważ agencje e-commerce posiadają ogromne doświadczenie w lokowaniu produktów, stron, jak również całych sklepów internetowych.

Tylko jak którąś z nich wybrać? Warto wpierw zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach niezliczoną ilość rzeczy można załatwić drogą internetową. Z tego też względu podjęcie współpracy z firmą z drugiego końca Polski nie będzie żadną przeszkodą. Ważne jednak, by zwrócić uwagę na doświadczenie, którym dysponują agencję. Kolejną istotną kwestią jest sprawdzenie, czy dana agencja jest partnerem Google.

Bycie partnerem Google jest swego rodzaju certyfikatem, atutem, który świadczy o efektywności danej agencji. Partnerem Google nie zostaje się ot tak. By móc nim zostać, agencja musi spełniać wiele wymagań dotyczących efektów, które zobowiązuje się spełniać. Ponadto podczas wyboru odpowiedniej z nich warto, abyś zwrócił uwagę na opinie, którymi dysponuje. Możesz również zapytać się na różnych forach internetowych o zdanie, jakie mają użytkownicy, którzy już skorzystali (bądź korzystają) z usług danej agencji.

Kolejną istotną rzeczą jest kwota, którą będziesz musiał zapłacić za promowanie sklepu przez agencję. W tej sytuacji naszym subiektywnym zdaniem cena nie gra roli, no, chyba że jest zbyt niska. Pamiętaj, że w takiej sytuacji oszczędność nie powinna być w żaden sposób kwestią priorytetową.

Musisz wiedzieć, że dobrze prosperująca agencja marketingowa na rynku bardzo ceni sobie Twój sukces w internecie. Profesjonaliści są zaś w stanie znacznie ograniczyć koszty reklamy, które sam mógłbyś ponieść, gdybyś stwierdził, że samodzielnie będziesz prowadzić kampanię reklamową. Mimo początkowo na pozór wysokich kosztów z biegiem czasu jesteśmy pewni, że stwierdzisz, że stopa zwrotu jest znacznie wyższa od tej, którą byś osiągnął, próbując działać samodzielnie.

Podsumowanie

Mamy nadzieje, że udało się nam wyjaśnić Ci jak wypromować sklep internetowy. Jak widzisz, składa się na to ogromna ilość czynników, z których każdy (mimo ich liczebności) jest bardzo istotny. Taka ilość danych w niektórych przypadkach może przytłoczyć początkujących przedsiębiorców, którzy tyle, co weszli (lub dopiero zamierzają wejść) w e-biznes.

Oczywiście w internecie znajdziesz wiele ciekawych kursów odnośnie prowadzenia kampanii reklamowych, które pozwolą Ci wyjść poza szereg i dobrze wypozycjonować Twoją stronę internetową. Jednakże w wielu przypadkach, przedsiębiorcy prowadzący już sklepy najzwyczajniej w świecie nie mają czasu na dodatkowe rzeczy, którymi właśnie jest marketing internetowy. W takiej sytuacji pojawiamy się my. Z chęcią pomożemy rozwinąć Twój biznes. Jesteśmy agencją z doświadczeniem, posiadającą całe grono profesjonalistów. Dodatkowo jesteśmy certyfikowanym partnerem Google, który zaświadcza o naszej skuteczności w sieci.

Serdecznie zapraszamy na konsultację oraz darmową wycenę, którą przedstawimy Ci w ciągu kilku chwil od Twojego zgłoszenia. Możesz się z nami skontaktować drogą telefoniczną, mailową oraz przez wypełnienie formularza informacyjnego.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)