Double Digital

Linki sponsorowane - Co to jest?

Spis treści:

  • Zatem czym są linki sponsorowane i w jaki sposób możesz je dostrzec w wyszukiwarce Google?
  • Linki sponsorowane w Google AdWords (w wyszukiwarce Google) — jak wyglądają?
  • Korzyści płynące z używania linków sponsorowanych
  • Które z firm powinny używać linków sponsorowanych?
  • Kampanie linków sponsorowanych — dlaczego są tak dobrym rozwiązaniem?
  • Rodzaje kampanii linków sponsorowanych — ile ich jest?
  • Gdzie możesz znaleźć słowa kluczowe do swojej kampanii?
  • Budżet, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię linków sponsorowanych
  • Czy warto powierzyć kampanię linków sponsorowanych agencji reklamowej?
  • Bezpłatna wycena — linki sponsorowane
nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Linki sponsorowane to inaczej reklamy tekstowe, które możesz znaleźć np. w wyszukiwarce Google. Należy pamiętać, że codziennie ogromna ilość użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google, co tym bardziej skłania coraz to większe rzesze przedsiębiorców w inwestycje związane z linkami sponsorowanymi. Linki sponsorowane najprościej mówiąc, są prostą i bardzo efektywną drogą do nawiązania kontaktu między Twoim biznesem a potencjalnymi klientami.

Coraz więcej spółek wprowadza swoje usługi oraz produkty na rynek internetowy. Dlatego bardzo istotną kwestią jest odpowiednie wyświetlanie reklamy w jak najwyżej usytuowanych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Jest to bardzo wartościowy, a zarazem efektywny sposób, aby wypromować swoją firmę na rynku. W Polsce na czele stoi wyszukiwarka Google, w której ruch dzień w dzień jest ogromny. Linki sponsorowane Google znacznie ułatwiają dotarcie do użytkowników, którzy następnie mogą zostać zainteresowani Twoją ofertą. Warto już od samego początku podkreślić, że to właśnie reklama, a dokładniej jej optymalizacja będzie odgrywać kluczową rolę w sukcesie Twojego biznesu.

Co ciekawe, linki sponsorowane wciąż biorą górę w stosunku do innych sposób lokowania swojej firmy w internecie. Ponadto mogą z niej korzystać przedsiębiorcy, którzy już korzystają z reklam w Google, jak również Ci, co dopiero mają zamiar wejść w ten rynek. Warto tutaj podkreślić, że to właśnie firmy w głównej mierze korzystają z linków sponsorowanych. Ma to na celu zareklamowanie konkretnych produktów lub usług, które zainteresują potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google.

Zatem czym są linki sponsorowane i w jaki sposób możesz je dostrzec w wyszukiwarce Google?

Linki sponsorowane możesz dostrzec po wpisaniu w wyszukiwarce Google odpowiedniej frazy kluczowej. Po wpisaniu wybranych fraz kluczowych pokazuje Ci się lista wyników wyszukiwania. W tym momencie możesz zauważyć dwa rodzaje linków w wyszukiwarce Google:

  • linki sponsorowane,

  • linki organiczne.

Różnica pomiędzy nimi jest bardzo prosta. Linki sponsorowane jak sama nazwa wskazuje, są płatne, natomiast wyniki organiczne są naturalnymi wynikami wyszukiwania, które najczęściej ukazują się poniżej linków sponsorowanych. Najczęściej spotkasz je u samej góry wyników wyszukiwania. Reklamodawca ponosi koszty w momencie, gdy użytkownik kliknie jego reklamę, która pozycjonuje się na promowane frazy kluczowe. Pojedyncze kliknięcie może natomiast kosztować kilka groszy, jak również kilka złoty. Wszystko zależy od konkurencji na daną frazę oraz od tego, jaka jest ich skuteczność. Ponadto koszty w przypadku linków sponsorowanych są ponoszone przez reklamodawcę w wybrany przez niego sposób rozliczenia.

Co również istotne, jest to bardzo popularny model reklam w wyszukiwarce internetowej Google.

  Wysoki współczynnik konwersji

  Niższe koszty

  Certyfikowany specjalista

  Wysoka skuteczność

  Elastyczne warunki

  Spersonalizowane raporty 

Linki sponsorowane w Google AdWords — jak wyglądają?

Wprawdzie różnica może wydawać się niewielka, jednakże jest to mylne spostrzeżenie. Bowiem linki sponsorowane w odróżnieniu od tych organicznych charakteryzują się miejscem, w którym zostaną zauważone przez użytkownika oraz tym, że zostaje przypisany do nich znaczek ze słowem “reklama”. Dzięki temu wyszukiwarka Google rozróżnia płatne odnośniki od tych pozycjonujących się w organiczny sposób.

Warto podkreślić kolejny aspekt, by rozwiać niepotrzebne wątpliwości. Oznaczenie linku sponsorowanego słowem “reklama” nie jest formą narzucającą się. Z tego też względu użytkownik, który zobaczy tego typu promocję, najprawdopodobniej nic “złego” sobie o niej nie pomyśli. Należy pamiętać, że jest to wyłącznie jedno słowo, które w dodatku nie jest ilustrowane użytkownikowi nachalnie i agresywnie, za to zaś odpowiada jego potrzebom, a dokładniej frazie, którą zamieścił w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Co ciekawe, wielu użytkowników w prawdzie nawet nie zwraca uwagi na ten typ oznaczenia w wyszukiwarce Google. W szczególności ma to być widoczne dla Google AdWords.

Oferta linków sponsorowanych dla Twojej firmy

Oferta linków sponsorowanych dla Twojej firmy

82%

Wzrost sprzedaży

95%

Ilość użytkowników

Korzyści płynące z używania linków sponsorowanych

Podamy tutaj kilka najistotniejszych zalet, jakie posiadają linki sponsorowane.

Możliwość dotarcia do niezliczonej ilości użytkowników Google, w tym również do tych ze stron partnerskich

Reklamy mogą być widoczne dla osób z Twojego miasta, regionu, jak również z całego kraju i świata. Firma Google posiada setki tysięcy (jak nie miliony) stron partnerskich, dzięki którym możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, w tym do tych, którzy w ogóle mogą nie mieć styczności z samą wyszukiwarką Google.

Błyskawiczne dotarcie do klientów po uruchomieniu reklamy

Linki sponsorowane Google Ads umożliwiają bardzo szybkie trafienie do klientów. Proces promowania rozpoczyna się w momencie, gdy zostaną one uruchomione w wyszukiwarce Google.

Nielimitowana ilość promowanych produktów

Umożliwiają one promocję niezliczonej ilości produktów oraz usług. Dzięki nim możesz skalować swój biznes, tym samym trafiając do większej ilości klientów, co może przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży dzięki wyszukiwarce Google.

Płatność wyłącznie za osiągnięte efekty

Płacimy wyłącznie za kliknięcie (per click), które odnotowano w Twojej kampanii. Dobrze opracowana i zoptymalizowana reklama sprawi, że będziesz płacić jedynie za przejście użytkownika na Twoją stronę internetową.

Potrzebujesz konsultacji?

Które z firm powinny używać linków sponsorowanych?

Wymienimy tutaj 3 najistotniejsze kategorie firm, które powinny skorzystać z usług oferowanych przez Google Ads.

Sklepy prowadzące swoją działalność w szczególności przez internet — najlepszym rodzajem kampanii linków sponsorowanych będzie w tym przypadku kampania remarketingowa bądź produktowa. To właśnie one pozwolą dotrzeć Ci do licznej grupy odbiorców, tym samym przyczynią się do większej popularności Twojej strony www w wyszukiwarce Google.

Firmy prosperujące na określonym terytorium — kampanie linków sponsorowanych są wręcz idealnym rozwiązaniem dla firm, które zamierzają oferować swoje usługi wyłącznie w regionie, w którym sam stacjonują. Linki sponsorowane Google znacznie usprawniają precyzyjność docierania do klientów. Ponadto reklamy, które uruchomisz w sieci, będą wyłącznie wyświetlać się w określonym (zaznaczonym) przez Ciebie obszarze.

Firmy działające na terenie całego kraju — dzięki linkom sponsorowanym firmy same są w stanie rozlokować swoje produkty na terenie całego kraju, bez pomocy firm regionalnych. Ponadto wielofunkcyjność panelu reklamowego jest bardzo dobrze zoptymalizowana pod każdego, kto zamierza reklamować swoje produkty bądź usługi poprzez linki sponsorowane. Jednym z nich jest np. zmniejszanie budżetu w regionach, w których ruch nie przynosi oczekiwanych efektów. Dotyczy to również obszarów, gdzie ruch jest wysoki, bowiem opcje znajdujące się w panelu reklam wspomagają optymalizacje w sposób, byś mógł jeszcze bardziej ten ruch zwiększyć.

Kampanie linków sponsorowanych — dlaczego są tak dobrym rozwiązaniem?

Korzyści, jakie daje system reklamowy Google Ads i linki sponsorowane, jest naprawdę dużo. Poniżej przedstawimy Ci kilka najistotniejszych z nich, abyś lepiej mógł zrozumieć, dlaczego warto.

Elastyczność

Elastyczność jest bardzo istotną funkcją kampanii AdWords. Kampanię linków sponsorowanych możesz wyłączyć w dowolnym momencie, gdy tylko najdzie Cię taka potrzeba. Kampanię możesz również włączyć (dla przykładu), gdy pojawia się pewien kryzys w Twojej firmie lub najzwyczajniej w świecie ruch na stronie www się zmniejszył. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ jest w stanie wygenerować większy ruch na stronie poprzez linki sponsorowane, przyczyniając się tym samym do większej ilości sprzedaży. Ponadto linki sponsorowane wyświetlają się zaraz po uruchomieniu kampanii, także efekty działania zostaną zauważone bardzo szybko. W sytuacji, gdy Twoja strona internetowa generuje dużą ilość wyświetleń, możesz obniżyć koszty prowadzenia kampanii lub wyłączyć ją całkowicie, jeżeli będziesz mieć pewność, że nie wpłynie to negatywnie na prosperowanie Twojego biznesu.

Dla przykładu możemy wziąć tutaj okulary słoneczne. Najlepiej będą sprzedawać się w sezonie letnim z wiadomych względów. W takiej sytuacji możesz znacznie ograniczyć koszty kampanii, ponieważ będziesz w stanie nadrobić to organicznymi wynikami wyszukiwania zamiast stosować linki sponsorowane. Inaczej sytuacja może zacząć wyglądać w momencie, gdy sezon się zakończy. Wtedy warto zastanowić się nad tym, czy dobrym pomysłem nie byłoby zwiększenie budżetu na linki sponsorowane, aby ruch był nadal stosunkowo płynny.

Wejdź na wyższy poziom marketingu online z Double Digital

Stosunkowo niskie koszty

Kolejną korzyścią w ramach kampanii linków sponsorowanych jest stosunkowo niski koszt zdobycia klientów. Koszty generowane przez wyświetlenie reklamy pojawiają się w momencie, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę (cost per click) poprzez linki sponsorowane. W takiej sytuacji możesz dodatkowo wspomóc się planerem słów kluczowych, który dodatkowo będzie w stanie (mniej więcej) nakreślić Ci, jakie koszty poniesiesz za dane frazy kluczowe. Koszt za jedno kliknięcie różni się od branży, w niektórych przypadkach są to groszowe sprawy, zaś w innych koszty (za jedno kliknięcie) mogą sięgać nawet kilkudziesięciu złotych. Jednakże tak wygórowane stawki nie obejmują większości firm. W szczególności dotyczą one branży (na przykład) kredytowej lub ubezpieczeniowej. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jakie koszty możesz ponieść za prowadzenie kampanii, jednakże są pewne narzędzia, które mogą pomóc Ci to oszacować. 

Błyskawiczne dotarcie do klientów

W ciągu chwili (kwestia kilku minut) jesteś w stanie dotrzeć do nowych użytkowników, którzy w danym momencie przeszukują wyszukiwarkę poprzez linki sponsorowane. Reakcja błyskawiczna polega na zmianie lub wdrożeniu nowych słów kluczowych do Twojej kampanii AdWords. Jest to bardzo prosty proces, a zarazem bardzo skuteczny, ponieważ w ciągu chwili jest w stanie zwiększyć ruch, który następnie przekieruje potencjalnych klientów na Twoją stronę. Taka możliwość dokonywania zmian znacznie wspomaga działanie każdego biznesu.

Chcesz zoptymalizować skuteczność w internecie?

Jakie efekty możesz uzyskać zlecając nam prowadzenie kampanii Google Ads?

wynik narastający google ads
  • Dopasowanie odpowiednich kanałów reklamowych
  • Wzrost sprzedaży z 75 tys. miesięcznie do 380 tys. w listopadzie
  • Uzyskaliśmy narastający wynik od stycznia do listopada
  • Rok do roku poprawiliśmy wynik sprzedażowy w grudniu (poza sezonem) trzykrotnie 
  • Zwiększyliśmy ruch na stronie o ponad 100%
  • Poprawiliśmy wartość średniego koszyka zakupowego o 18%
  • Łączna wartość sprzedaży za cały 2021 rok, to 2 568 779 PLN
nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Reklama na wielu płaszczyznach

Twoje reklamy nie muszą wyłącznie opierać się na wyszukiwarce internetowej Google poprzez linki sponsorowane. Dzięki tysiącom stron partnerskich jesteś w stanie docierać do klientów przy pomocy innych witryn wchodzących w skład wyszukiwarki Google. Lokowanie Twoich reklam może odbywać się np. na Facebooku czy YouTube. W tym także na platformach informacyjnych, takich jak Interia bądź Onet i oczywiście wielu innych.

Wymierność

Jesteś w stanie sprawdzić statystyki dotyczące generowanych efektów przez każdy link sponsorowany, który wprowadziłeś w obieg. To właśnie te statystyki obrazują Ci, jak funkcjonują Twoje kampanie reklamowe. Dzięki cennym informacjom z nich płynących możesz dojść do pewnych (nowych) wniosków, które następnie możesz wdrożyć ku zwiększeniu efektów. Możesz sprawdzać przez wyszukiwane frazy, jaki był generowany największy ruch na Twojej stronie. Dotyczy to również kosztów za każde z kliknięć w linki sponsorowane oraz to, czy reklama przynosi efekty, tym samym dochodząc do wniosków, czy udaje się jej zarobić na siebie.

Jak już wspominaliśmy wyżej, efekty, które generuje każdy link sponsorowany, są natychmiastowe. Nie ma konieczności czekania na rezultaty dniami, tygodniami, miesiącami, a co gorsza latami. W tym przypadku efekty pojawiają się już w ciągu kilkunastu minut lub godzin. Pierwsze wyniki zaczną się ukazywać już w tym samym dniu, w którym uruchomiłeś reklamę w internecie. Wiąże się to z ilością klientów, których Twoja kampania zainteresowała do spoglądnięcia na stronę internetową Twojej firmy poprzez linki sponsorowane.

Popraw ROI dzięki linkom sponsorowanym

Popraw ROI dzięki linkom sponsorowanym

Kampanie dla każdego bez względu na budżet – linki sponsorowane

Dzięki Google Ads możesz zarządzać swoją reklamą w dowolnie określonym przez Ciebie budżecie. Dzięki temu nie musisz martwić się o to, czy uda Ci się zaistnieć sieci przez ograniczony budżet. Firma Google i jej linki sponsorowane pomaga każdemu, kto korzysta z ich usług promocyjnych. Z tego też względu Twój budżet (mimo ograniczeń) będzie rozłożony tak, by spełniać oczekiwania w ciągu dnia i na okrągło. Budżet w wysokości 5 złotych dziennie, czy 3000 złotych dziennie jest równomiernie wykorzystywany w sposób, by mógł działać odpowiednio przez cały dzień. Warto jednak pamiętać, że dodatkowo możesz podeprzeć się wynikami organicznymi, jednakże ich działanie może przynieść efekty znacznie później, w porównaniu do kampanii linków sponsorowanych, które zaczynają funkcjonować w krótkim czasie po ich uruchomieniu.

Szybki Formularz

Jaki jest Twój cel?

01

Wzrost sprzedaży

Zwiększymy Twoją sprzedaż przy aktualnym budżecie, który przeznaczasz na reklamy.

02

Więcej zapytań

Zacznij generować więcej leadów na stronie, dzięki automatyzacji i naszemu doświadczeniu.

Świadomość i zasięg

Buduj z nami rozpoznawalność marki, która przekłada się na realizację założonych KPI

03

Wzrost rentowności
90%
Jakość ruchu
79%
Rozpoznawalność marki
82%
Pełna kontrola nad działaniami

Ty jesteś kowalem własnego losu, jeżeli chodzi o kampanie AdWords (oczywiście sytuacja zmienia się, gdy powierzysz ją wykwalifikowanej firmie reklamowej, ale o tym później).

Mówiąc o pełnej kontroli mamy na myśli decyzje, jakie możesz podjąć podczas działania kampanii Google Ads. Jednym z kluczowych atutów jest możliwość przeznaczenia dowolnej kwoty wchodzącej w skład budżetu reklamowego. Tym samym możesz włączać lub wyłączać reklamę w dowolnie wybranym przez siebie momencie.

Warto dodać, że podczas weryfikacji działań kampanii masz możliwość sprawdzenia jacy użytkownicy wpisujący odpowiednią frazę kluczową w wyszukiwarkę odwiedzili Twoją platformę internetową poprzez linki sponsorowane, w tym również lokalizację, w której znajdowali się użytkownicy w momencie odwiedzin (dany region, miasto, województwo, kraj). Google Ads pozwala sprawdzić ich płeć, wiek, w tym również wcześniejsze powiązania z Twoją firmową stroną. Kolejnymi ciekawymi danymi statystycznymi są informację, z jakich urządzeń mobilnych (telefon, tablet, komputer itd.) użytkownicy odwiedzali Twoją stronę docelową poprzez linki sponsorowane.

Zamów kontakt z ekspertem - oddzwonimy w 30 minut

Praktyczność w sieci

Płatne odnośniki (i nie tylko) są odpowiedzią na zapytania lądujące w wyszukiwarce internetowej przez użytkownika jako linki sponsorowane. Kampanię AdWords i linki sponsorowane optymalizujesz w sposób, by docierała tylko do zainteresowanych Twoimi usługami i produktami użytkowników, którzy następnie mogą stać się Twoimi przyszłymi klientami.

Widoczność, którą generują linki sponsorowane Google

Dużo nowych firm, jak również tych już obecnych w internecie często napotyka się na problem niskiego wypozycjonowania swoich usług. W przypadku linków sponsorowanych jest inaczej. Dzięki nim możesz znacznie szybciej i efektywniej pokazywać swoją firmę w topowych wynikach wyszukiwania, pozycjonując ją na wybrane przez siebie słowa kluczowe. Ta forma reklamy, czyli linki sponsorowane, jest jedną z najczęściej wybieranych reklam w wyszukiwarce.

Rozpoczynasz nowy projekt?

Zadzwoń pod ten numer i porozmawiaj z ekspertem lub wyślij wiadomość

9,040

Optymalizacji miesięcznie

95%

Przedłużanych umów

+35%

Średnia poprawa skuteczności

Szukasz możliwości do poprawienia skuteczności?

SEO
Paweł Ambroży

Pozycjonowanie a optymalizacja SEO

Pozycjonowanie a optymalizacja SEO Zanim zaczniemy, ważne jest, aby zrozumieć, że pozycjonowanie i optymalizacja SEO, choć ściśle powiązane, to dwa różne terminy. Pozycjonowanie odnosi się

Czytaj więcej »

Rodzaje kampanii linków sponsorowanych — ile ich jest?

Możemy wyróżnić tu dwa podstawowe rodzaje tych reklam. Pierwszym z nich są reklamy tekstowe, których celem jest odpowiedź na pytania wpisane w wyszukiwarkę przez użytkowników. W wynikach wyszukiwania znajdziemy linki sponsorowane na górze lub na dole listy. Drugim natomiast rodzajem są reklamy produktowe. Najczęściej wyniki organiczne są właśnie pozycjonowane pod reklamą produktową lub obok niej. Reklamy produktu również często znajdziemy z prawej strony listy wyszukiwań.

specjalista google ads
nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Co zyskujesz we współpracy z nami?

✔ Działania prowadzone na Twoim lub naszym koncie Google Ads – Dowolnie

✔ Dodatkowy budżet do 1200 zł

✔ Set bannerów o wartości 1000 zł

✔ Certyfikowany ekspert Google Ads – tutaj więcej

✔ Odpowiedzi na maile w ten sam dzień

✔ Konsultacje i wsparcie dodatkowych działań marketingowych

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7 – Zobacz tutaj

✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads

✔ Utworzenie lub aktualizacja Google Analytics

✔ Utworzenie lub aktualizacja Google Tag Manager

✔ Wykorzystanie AI

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich – więcej informacji

✔ Konfiguracja opinii o produkcie – więcej informacji 

✔ Koszt przygotowania i aktywacji kampanii 1200 zł  0 zł

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie – NOWOŚĆ

Łącznie oszczędzasz 3400 zł

Dostępne typy kampanii:

Performance MAX – NOWOŚĆ

Wejdź na wyższy poziom marketingu online z Double Digital

Zaufaj Certyfikowanym Specjalistom Google Ads

Wszyscy nasi specjaliści mają odnawiane certyfikaty Google Ads raz w roku, dzięki czemu masz pewność, że jesteś w dobrych rękach. Nasza agencja posiada również oficjalny status Partnera Google, który potwierdza nasze kompetencje i skuteczność.
nowe logo google partner

Gdzie możesz znaleźć słowa kluczowe do swojej kampanii?

Wyświetlenie reklamy będzie zależeć od odpowiedniego doboru słów kluczowych. Jak już wiesz, jest to czynnik niezmiernie ważny w Google AdWords, aby wszystko funkcjonowało tak, jak należy. Jednym z najlepszych urządzeń w tym przypadku będzie planer słów kluczowych. Dzięki niemu będziesz mógł z łatwością znaleźć słowa kluczowe, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę jako potencjalne linki sponsorowane. Dodatkowo będziesz mógł zweryfikować, jak często są one wpisywane, jakiej są jakości oraz jakie szacunkowe koszty poniesiesz za ich użycie. Tym samym obliczysz średni budżet, jaki będziesz musiał przeznaczyć w ciągu miesiąca na swoją reklamę jako linki sponsorowane.

Również bardzo ważną kwestią jest wyświetlanie się Twojego adresu URL. Powinien być on zwięzły i konkretny oraz prosty w odbiorze i zapamiętaniu, dodatkowo ważne jest, aby odzwierciedlał to, co zamierzasz sprzedawać na Twojej stronie internetowej. Adres URL jest to nazwa domeny, którą użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę, aby następnie zostać przekierowanym od razu na Twoją platformę.