Double Digital

Prowadzenie Google Ads (Adwords)

Kampanie Google Ads są obecnie jedną z najbardziej popularnych form reklamowania się w internecie. Skuteczność reklam Google i opłaty za kliknięcia, a nie za wyświetlenia to jedna z podstawowych zalet kampanii AdWords. W bardzo prosty sposób można dopasować ją do marketingowych celów Twojej firmy. Czym dokładnie jest Google Ads (Google AdWords) i jakie są jej zalety, przedstawiamy w poniższym artykule. 

Spis treści:

  • Na czym polega prowadzenie kampanii Google Ads?

  • Kampania reklamowa Google – jakie są jej rodzaje i zalety? 

  • Dlaczego warto reklamować się w Google Ads?

  • Jak dobrać słowa kluczowe w kampaniach Google?

  • Google Ads czy SEO – na co się zdecydować?

  • Czy samodzielnie można wykonać kampanie Google Ads?

  • Błędy w prowadzeniu kampanii Google Ads

  • Ile kosztują kampanie reklamowe Google Ads?

  • Prowadzenie kampanii Google z pomocą agencji interaktywnej

  • Rola klienta w czasie trwania kampanii Google Ads

  • Podsumowanie

nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Na czym polega prowadzenie Google Ads (Adwords)?

Na wstępie zaznaczamy, że w artykule stosujemy zamienne nazwy: Google Ads oraz Google AdWords. System reklamowy Google, który funkcjonuje już od ponad dwóch dekad, w 2018 roku zmienił nazwę na Google Ads. Tym samym wiele osób, przyzwyczajonych do poprzedniej marki, dalej wyszukuje informacji o reklamie Google po starej nazwie. 

Google Ads to system reklamowy firmy Google, umożliwiający wyświetlanie reklam tekstowych bądź reklamy produktowej w wynikach wyszukiwania. Taka forma marketingu umożliwia wyświetlanie w wynikach wyszukiwarki Google, krótkiej reklamy tekstowej, która jest tworzona na podstawie wybranych przez nas słów kluczowych. 

Reklama PPC

Reklama Google jest rozliczana na zasadzie Pay Per Click – PPC. Reklamodawca płaci tylko w przypadku, gdy reklama Google AdWords zostanie kliknięta przez użytkownika, a on zostanie przekierowany do strony internetowej, która jest podlinkowana. 

Jest to opłacalny i sprawiedliwy system, ponieważ reklamodawca płaci wyłącznie za realne zainteresowanie się firmą, produktem lub usługą. Ponadto mamy pewność, że reklamowana witryna trafi do osób, które są zainteresowane naszymi usługami, wyszukując słów kluczowych związanych z branżą, którą się zajmujemy. 

  Wysoki współczynnik konwersji

  Niższe koszty

  Certyfikowany specjalista

  Wysoka skuteczność

  Elastyczne warunki

  Spersonalizowane raporty 

Do czego służą kampanie Google Ads?

System Google Ads ma służyć reklamodawcom niezależnie od celu jaki przed sobą stawiają. Dzięki takiej reklamie możemy zwiększyć ruch na stronie internetowej oraz skłonić użytkowników do podjęcia konkretnego działania. Równie ważnym aspektem jest zwiększenie rozpoznawalności naszej marki w internecie. 

W osiągnięciu zaplanowanych celów pomaga reklamodawcom zróżnicowana strategia optymalizacji stawek w Google AdWords. Jeżeli zależy nam na konwersjach, mamy do wyboru pięć inteligentnych, opartych na specjalnych algorytmach Google strategii optymalizacji stawek za kliknięcia w słowa kluczowe.

Tym sposobem możemy skupić się na zmaksymalizowaniu liczby lub wartości konwersji oraz utrzymaniu docelowego kosztu działania, zachowaniu jak najlepszego ROAS – czyli zwrotu z inwestycji, albo wybrać automatyczne dostosowywanie stawek określonych ręcznie. 

Prowadzenie kampanii Google Ads

Prowadzenie kampanii Google Ads

82%

Wzrost sprzedaży

95%

Ilość użytkowników

Reklamy Google Ads (Adwords) - jakie są jej rodzaje i zalety? 

Wyróżniamy cztery rodzaje kampanii reklamowych Google Ads:

  1. Search – reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google,
  2. Display – reklamy graficzne wyświetlane na stronach partnerskich Google,
  3. Reklamy wideo – reklamy w postaci filmów wyświetlana w serwisie YouTube oraz na stronach partnerów Google,
  4. Reklamy produktowe (PLA) – forma reklamy atrakcyjna dla sklepów internetowych, gdzie w formie tekstu lub grafiki są przedstawiane odbiorcom produkty dostępne w sklepie. Jest to coraz bardziej popularna forma reklamy, która wyświetla się klientom szukającym produktów podobnych do tych, które są oferowane w Twoim sklepie. 

Potrzebujesz konsultacji?

Reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google 

Z reklamą tekstową Google Ads głównie kojarzy się kampania w sieci reklamowej Google. Są to oznaczone zielonym znaczkiem “Reklama” (czasem widnieje również żółty kolor) linki, które kierują do Twojej strony internetowej. Sponsorowane wyniki pojawiają się przede wszystkim góry wyników wyszukiwania Google oraz na dole wyszukiwarki. Po środku znajdują się tak zwane wyniki organiczne, które od reklam tekstowych różnią się tym, że nie są reklamą, a wynikami wywalczonymi poprzez pozycjonowanie.

Wcześniej reklamy AdWords wyświetlały się również w specjalnym boxie po prawej strony wyników wyszukiwania. Google jednak zrezygnował jakiś czas temu z takiego rozwiązania. rozwiązania. Obecnie amerykański gigant technologiczny dąży do jak największego zwiększania widoczności reklam Google kosztem wyników organicznych. 

Reklama Display 

Możemy również zdecydować się na reklamy displayowe, które są wyświetlane w postaci graficznej. Pojawiają się one nie w samej wyszukiwarce, a na stronach internetowych partnerów Google, którymi są zazwyczaj duże i popularne serwisy. Są to banery między akapitami artykułu lub obok tekstu, reklamy pełnoekranowego czy wyskakujące pop-upy. Reklama Display pozwala reklamodawcom na duże pole do popisu, ponieważ pozwala ona łączyć tekst z obrazem i tym samym mocniej oddziaływać na użytkowników internetu. 

Korzystając z takiego formatu reklamowego, możemy wybrać różne typy kierowania. Jeśli chcemy, by nasze grafiki reklamowe dobrze współgrały z treścią strony internetowej, na której się pojawią, możemy ustawić, by reklama wyświetlała się wyłącznie na stronach internetowych z określonych branż.

Można również skierować reklamę bezpośrednio do odbiorców o konkretnych cechach demograficznych i zainteresowaniach. W tym przypadku reklama będzie wyświetlała się na witrynach o różnej tematyce, ale wyłącznie użytkownikom pasującym do określonej grupy docelowej. Za pomocą reklamy Display możemy też przeprowadzić kampanię remarketingową, ścigając reklamami tych użytkowników, którzy odwiedzili nasz sklep czy stronę internetową. 

Reklamy wideo

Kampanie AdWords to także możliwość wyświetlenia naszej reklamy w należącym do Google serwisie YouTube. Miesięcznie platformę wideo YouTube regularnie odwiedza blisko aż 16 milionów Polaków. Tym samym serwis ten ma niezaprzeczalny potencjał marketingowy. Na YouTube docieramy do potencjalnych klientów stosunkowo niskim kosztem za interakcję z naszą reklamę. Często jest to 5 groszy za obejrzenie materiału wideo.

Google Ads oferuje różne formaty reklam na YouTube. Możemy wybierać, czy wolimy reklamę, która użytkownik nie może pominąć  lub taką, którą można pominąć po 5 sekundach odtwarzania. Inne opcje to tak zwane Bumpery – czyli trwające 6 sekund filmy promocyjne, za pomocą których szybko można zwrócić uwagę potencjalnych klientów oraz nakładki reklamowe pojawiające się podczas wyświetlania właściwego filmu lub streama.

Wejdź na wyższy poziom marketingu online z Double Digital

Reklama produktowa (PLA)

Korzystając z Google Ads, możemy przedstawiać swoją ofertę lub produkt, prowadząc reklamę produktową (PLA). Reklama ta składa się ze zdjęcia produktu,  nazwy oraz ceny i kieruje bezpośrednio na podstronę sklepu internetowego, gdzie możemy kupić dany produkt. 

Nasz potencjalny klient bez wchodzenia na naszą witrynę, już w wynikach wyszukiwania otrzymuje podstawowe dane na temat interesującego go produktu. Tego typu reklamy Google Ads wyświetlają się na górze wyników wyszukiwania, po prawej stronie listy wyników oraz w specjalnej zakładce Google Zakupy.

Wszystko to sprawia, że oferta naszego produktu jest świetnie widoczna dla ewentualnych klientów naszego sklepu. Zwiększa to również szansę, że użytkownik wejdzie na naszą stronę i zakupi inny produkt.

Wykonanie kampanii produktowej nie jest trudnym zadaniem. Wymagane jest jednak założenia konta Google Merchant Center połączonego z kontem Google Ads. Następnie należy wygenerować tak zwany feed produktowy – czyli specjalny plik z danymi na temat naszych produktów lub usług. Po przesłaniu pliku na nasze konto Google Merchant Center, system serwisu będzie automatycznie pobierał dane do reklamy bezpośrednio ze strony internetowej.

Co najważniejsze plik regularnie aktualizuje dane, zapobiegając generowaniu reklam produktów, których nie mamy obecnie w magazynie. Tym samym nie musimy martwić się o to, że będziemy płacić za archiwalne oferty. Warto ręcznie podzielić jednak produkty (z wykorzystaniem konta Google Ads) na odpowiednie grupy reklam, aby ułatwić sobie prowadzenie optymalizacji. Korzystanie z podziału grup reklam nie jest obowiązkowe, ale może pozytywnie wpłynąć na wyniki.

Chcesz zoptymalizować skuteczność w internecie?

Jakie efekty możesz uzyskać zlecając nam prowadzenie kampanii Google Ads?

wynik narastający google ads
  • Dopasowanie odpowiednich kanałów reklamowych
  • Wzrost sprzedaży z 75 tys. miesięcznie do 380 tys. w listopadzie
  • Uzyskaliśmy narastający wynik od stycznia do listopada
  • Rok do roku poprawiliśmy wynik sprzedażowy w grudniu (poza sezonem) trzykrotnie 
  • Zwiększyliśmy ruch na stronie o ponad 100%
  • Poprawiliśmy wartość średniego koszyka zakupowego o 18%
  • Łączna wartość sprzedaży za cały 2021 rok, to 2 568 779 PLN
nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zalety kampanii Google Ads (Adwords)

Dobrze skonfigurowana reklama Google AdWords przynosi efekty od samego początku jej funkcjonowania. Dzięki systemowi PPC, reklama tekstowa wyświetla się bezpośrednio nad organicznymi wynikami wyszukiwania.

Tym samym od startu zyskujemy przewagę nad konkurencją, która stawia na pozycjonowanie swojej strony internetowej (SEO). Reklama AdWords pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej oraz określenie, kiedy ma być wyświetlana – np. mogą to być konkretne godziny pracy naszego biura. 

W prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads warto powierzyć agencji marketingowej. Regularna i profesjonalna optymalizacja kampanii, przyniesie firmie zdecydowanie lepsze rezultaty. 

Dostępne są również inne typy kampanii w zakresie Google Ads, np. wykorzystujące Mapy Google kampanie lokalne lub ukierunkowane na instalację aplikacji w Google Play, natomiast nie są one uniwersalne dla wszystkich firm.

Popraw skuteczność w wyszukiwarce Google

Popraw skuteczność w wyszukiwarce Google

Jak dobrać słowa kluczowe w kampaniach Google Ads (Adwords)?

Dobierając słowa kluczowe do reklamy Google AdWords, pamiętajmy aby jak najwięcej z nich dotyczyło produktów lub usług jakie oferujemy. Koncentrujmy się na słowach kluczowych dotyczących naszej kategorii biznesowej. Użytkownicy szukający np. stolarza rzadziej wpisywać będą nazwę konkretnej firmy, a bardziej frazy typu usługi stolarskie lub zakład stolarski. Pamiętaj, iż reklamy wyświetlają się na konkretne frazy, więc prawidłowe przygotowanie słów kluczowych jest kluczowe.

W doborze odpowiednich słów kluczowych pomoże nam narzędzie dostępne w Google Ads – planer słów kluczowych. Dzięki tej funkcji mamy wgląd to dokładnej analizy naszej konkurencji, otrzymamy średnią miesięczną liczbę wyszukiwań słów kluczowych oraz górne i dolne stawki za jednorazowe kliknięcie w reklamę z daną frazą. Dodatkowo wpisując pierwsze słowo kluczowe, otrzymamy pełną listę sugestii jakie jeszcze powinniśmy wykorzystać promując naszą firmę w Google. Warto zagregować zbliżone frazy w oddzielne grupy reklam, aby ułatwić optymalizację.

Szybki Formularz

Jaki jest Twój cel pozycjonowania strony?

01

Wzrost sprzedaży

Zwiększymy Twoją sprzedaż przy aktualnym budżecie, który przeznaczasz na reklamy.

02

Więcej zapytań

Zacznij generować więcej leadów na stronie, dzięki automatyzacji i naszemu doświadczeniu.

Świadomość i zasięg

Buduj z nami rozpoznawalność marki, która przekłada się na realizację założonych KPI

03

case study double digital

Google Ads czy SEO - na co się zdecydować?

Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to dwie inne formy marketingu internetowego Pozwalają one na skuteczną promocję firmy w internecie. Wiele osób zastanawia się jaką formę wybrać: czy pozycjonowanie, czy kampanie Google Ads w wyszukiwarce. A czy w ogóle warto wybierać pomiędzy nimi?

Wzrost rentowności
90%
Jakość ruchu
79%
Rozpoznawalność marki
82%

Zamów kontakt z ekspertem - oddzwonimy w 30 minut

SEO czy Ads gdy liczymy na szybkie efekty?

W przypadku, gdy zależy nam na szybkich efektach, zbudowaniu widoczności i ruchu na stronie internetowej w kilka tygodni lub miesięcy, najlepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania.

Dobrze zoptymalizowana reklama pozwoli Twojej stronie od razu wyświetlać się na pierwszym miejscu na wybrane przez Ciebie frazy kluczowe i generować kliknięcia wraz ze sprzedażą Twoich produktów lub usług.

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych na efekty musimy trochę poczekać. Tym samym SEO nie sprawdzi się w przypadku krótkotrwałych kampanii. Gdy planujemy np. bożonarodzeniową promocję naszych produktów, działania związane z SEO muszą być zaplanowane najlepiej z rocznym wyprzedzeniem.

Rozpoczynasz nowy projekt?

Zadzwoń pod ten numer i porozmawiaj z ekspertem lub wyślij wiadomość

SEO czy Ads - budowanie autorytetu 

Planujesz budować wizerunek eksperta? W tym celu powinieneś skoncentrować się na działaniach marketingowych dających stałe i długotrwałe efekty. Do budowy autorytetu wśród swoich potencjalnych klientów skuteczniejsze będzie pozycjonowanie.

Przy budowaniu wiarygodności wśród użytkowników możesz również połączyć SEO z kampaniami Google Ads. Jednak w tym przypadku większy nacisk warto położyć na pozycjonowanie. Reklama dla wielu internautów może wydawać się nachalna, natomiast wyniki organiczne kojarzą się jako wiarygodne.

W skórce, gdy wyświetlasz  się na pierwszym miejscu, oznacza to, że jesteś najlepszy. Użytkownicy zdają sobie sprawę, że za reklamę PPC trzeba zapłacić, podczas gdy wysoka pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki opiera się między innymi na wartościowych treściach. 

Skuteczna reklama Google Ads dla Twojej firmy

Skuteczna reklama Google Ads dla Twojej firmy

9,040

Optymalizacji miesięcznie

95%

Przedłużanych umów

+35%

Średnia poprawa skuteczności

wyszukiwarka google
specjalista google ads

Czy Google Ads (Adwords) i pozycjonowanie powinno działać razem?

Połączenie pozycjonowania oraz reklamy Google sprawia, że  Twoja strona internetowa i linki sponsorowane mogą znaleźć się w aż trzech miejscach w wynikach wyszukiwania. Mogą to być wyniki organiczne, reklama produktowa oraz reklama tekstowa Google Ads na to samo słowo kluczowe. Tym sposobem aż kilkakrotnie zwiększasz swoją  szansę, że użytkownik kliknie właśnie w Twoją stronę internetową i zapozna się z ofertą Twojej firmy.

Samo pozycjonowanie na to samo słowo kluczowe pozwala wyświetlić zazwyczaj tylko jeden lub maksymalnie dwa linki z tej samej witryny na zapytanie użytkownika na konkretne słowo kluczowe. 

Kampania Google Ads oraz SEO nie wpływają na siebie wzajemnie, jednak znakomicie ze sobą współpracują. Jeśli posiadasz duży budżet na działania marketingowe, warto je ze sobą połączyć, aby maksymalizować ruch oraz swoją sprzedaż. Jeśli dysponujesz niewielkim budżetem, postaw na pozycjonowanie i okazjonalnie inwestuj w reklamy Google Ads.

Czy samodzielnie można wykonać kampanie Google Ads?

Czy samodzielnie tworzenie kampanii Google jest możliwe? Odpowiedź brzmi – tak. Aby samodzielnie wykonać kampanie Google Ads, wystarczy zalogować się na stronę panelu Google Ads przeznaczoną do tworzenia nowej kampanii i podążać za wskazówkami, które wyświetlają się na stronie. Pamiętajmy, że kluczowym elementem jest posiadanie konta Google (konto Google Ads jest tworzone automatycznie). Odpowiedzi na wszystkie najważniejsze i najpopularniejsze pytania znajdziemy w zakładce “Najczęstsze pytania”. Ponadto w każdej chwili możemy skontaktować się z doradcą Google, który z pewnością pomoże w stworzeniu nowej kampanii oraz wesprze w wielu aspektach związanych z reklamą Twojej firmy.

Dodatkowo każdy z użytkowników ma dostęp do darmowych samouczków i artykułów poradnikowych, które dostarczą Ci cennych informacji na temat tworzenia kampanii Ads.

Sieć reklamowa Google Ads posiada również własny kanał na YouTube, gdzie w języku polskim publikowane są materiały pomagające firmom w tworzeniu nowych kampanii reklamowych i konfiguracji ich, aby spełniały wszystkie Twoje oczekiwania.

Pamiętajmy jednak, że reklama Google Ads od samego początku nie będzie w pełni skuteczna, jeżeli nie posiadamy potrzebnego w każdej branży doświadczenia. Ekspert wie w jaki sposób skonfigurować kampanię, aby ta nie generowała tylko pustych kliknięć w reklamy, a przyciągały realne zainteresowanie Twoją ofertą lub usługą. 

Wejdź na wyższy poziom marketingu online

Wejdź na wyższy poziom marketingu online

Szukasz możliwości do poprawienia skuteczności?

Google Ads
admin

Google Tag Manager

Google Tag Manager Wielu marketerów oraz przedsiębiorców szuka ciekawych rozwiązań, które skuteczniej pomogą im przy śledzeniu ścieżki zakupowej klienta, no i oczywiście konwersji. Nie każdy

Czytaj więcej »