Double Digital

Reklama sklepu internetowego

Spis treści

Promowanie sklepu internetowego jest bardzo istotnym zabiegiem w drodze po lepszą sprzedaż. Marketerzy, przedsiębiorcy oraz twórcy stron internetowych coraz więcej czasu poświęcają na przykucie uwagi użytkownika. Na szczęście istnieje wiele możliwości, dzięki którym jesteś w stanie zaistnieć, a co lepsze — wzbić się ponad konkurencję.

Rodzaje kampanii w Google Ads, z których powinieneś skorzystać

Poniżej przedstawimy Ci kilka rozwiązań. Pamiętaj jednak, by dokładnie zastanowić się nad rodzajem, który będzie najlepszy dla Twojego rodzaju biznesu. Sklep internetowy może bazować na jednej lub kilku kampaniach i nie zawsze musi to być reklama produktowa, niemniej od niej zaczniemy.

Jak wypromować sklep internetowy w wyszukiwarce Google?

Promocja sklepu internetowego zaczyna się właśnie tutaj, w Google. Jest to najczęściej odwiedzana przez użytkowników wyszukiwarka w Polsce. Co ciekawe, korzysta z niej aż 97% polskiego społeczeństwa, co może być dla Ciebie naprawdę dobrą wiadomością.

Oczywiście, są też pewne minusy. Mianowicie, z racji faktu, że wyszukiwarka Google jest tak “oblegana” szanse na przebicie się w niektórych niszach rynku znacznie maleją. Niemniej, nie mówimy, że przebicie się wśród konkurencji stacjonującej na rynku od lat nie jest możliwe, bo jest.

By Tobie się udało, będziesz musiał poświęcić wiele czasu i pracy, aby (działając samemu) wszystko poszło zgodnie z planem.

Sklep internetowy promowany przez reklamy Google (linki sponsorowane) znacząco pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż, ponieważ wyszukiwarka ta jest idealnym do tego miejscem. Warto również podkreślić, że docieranie do użytkowników na tej platformie staje się coraz trudniejsze, ponieważ Twoje reklamy muszą jak najlepiej odpowiadać zapytaniom użytkowników (a nie każdy potrafi zrobić to dobrze).

Kampania produktowa

Reklama sklepu internetowego poprzez kampanię produktową (Google Shopping) jest bardzo skutecznym rozwiązaniem. Jak sama nazwa wskazuje, skupia się ona stricte na lokowaniu poszczególnych produktów znajdujących się w asortymencie Twojej firmy. Nie ma co ukrywać, ten rodzaj kampanii został przez Google stworzony specjalnie pod sklepy internetowe bez względu na ich wielkość, czy rozpoznawalność.

Będzie się ona pokazywać użytkownikom w sieci wyszukiwania po wpisaniu danej frazy w formie karty produktowej. Ponadto użytkownicy znajdą Twój produkt również w zakładce “zakupy” u górze, pod paskiem wyszukiwania.

Dużym plusem wyróżniającym kartę produktową jest znaczne skrócenie drogi klienta do zakupu, ponieważ nie musi on szukać Twojego produktu po całej stronie, a dostaje go — można powiedzieć — gotowego, na tacy.

W przypadku kampanii produktowej na samym początku musisz stworzyć feed produktowy. Jest to plik, który będzie zawierać wszystkie najważniejsze informacje na temat Twojego produktu, czyli:

  • cena za 1 sztukę,

  • nazwa,

  • dostępność.

Kolejnym krokiem jest połączenie Twojego sklepu internetowego z wyszukiwarką Google przy pomocy GMC (Google Merchant Center). Następnie po akceptacji włączasz reklamę i rozpoczynasz promocję. Pamiętaj jednak o tym, by odpowiednio i konkretnie podać wszystkie informacje na temat Twojego produktu, abyś mógł w przyszłości doczekać się efektów.

Jeżeli potrzebujesz pomocy przy stworzeniu kampanii produktowej, skontaktuj się z nami. W teorii wszystko wygląda łatwo i prosto. W praktyce niestety zaczynają pojawiać się schody. Jeżeli masz obawy, że możesz niepotrzebnie przepalić budżet, odezwij się do nas. Z chęcią pomożemy Ci wypromować biznes!

O czym musisz pamiętać w kampanii produktowej?

Wypromowanie sklepu internetowego przy pomocy kampanii produktowej to przede wszystkim ścisła kontrola ww. pliku produktowego. Aby wszystko przebiegało zgodnie z planem, wpierw będziesz musiał odpowiednio ten plik opisać. Skup się na:

  • konkretnych opisach swoich produktów. Ważne, by były one treściwe i proste w zrozumieniu,

  • nazwach, im są dokładniejsze i lepiej odwzorowują zamysł produktu, tym lepiej dla Ciebie.

Reklama tekstowa

Promocja sklepów internetowych przy pomocy reklam tekstowych jest kolejnym, bardzo ciekawym rozwiązaniem, z którego powinieneś skorzystać. Reklama tekstowa jest jednym z typów reklam firmy Google. Jest ona podstawową formą promocji najdłużej stacjonującą na rynku digital. Nie zmienia to jednak faktu, że wciąż jest bardzo skuteczna.

W przypadku tego rodzaju reklamy swój własny sklep internetowy promujesz na zasadzie najkorzystniejszych i najlepiej dobranych fraz kluczowych stricte odpowiadających Twoim produktom. Aby szybko wypromować sklep internetowy w ten sposób, wpierw będziesz musiał zrobić odpowiedni research słów kluczowych.

Do tego zabiegu przyda Ci się darmowe narzędzie, którym jest Planner Słów Kluczowych udostępniany przez firmę Google. Ponadto możesz również skorzystać z kolejnego, w pełni darmowego narzędzia, którym jest Google Trends, by sprawdzać, które frazy są w danym momencie najczęściej wyszukiwanie przez użytkowników.

Dlaczego warto użyć reklamy tekstowej przy promocji sklepów internetowych?

Przede wszystkim największą korzyścią z tego rodzaju promocji jest szybkość działania. Tutaj posiadasz więcej możliwości, które możesz dopasować ręcznie. Ponadto możesz umieścić link do danej kategorii czy landing page’a, do której zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w reklamę.

Za pomocą reklamy tekstowej jesteś w stanie pozyskać większą ilość potencjalnych klientów, którzy dopiero rozpoczęli poszukiwania danego produktu. Można powiedzieć, że sprawdza się ona w początkowej fazie tzw. lejka sprzedażowego, gdzie głównym (a zarazem początkowym) zamierzeniem firmy jest zwrócenie uwagi użytkownika na swój produkt.

Abyś mógł pozyskiwać nowych klientów przy pomocy reklamy tekstowej, wystarczy, że zarejestrujesz się (lub zalogujesz) na swoim koncie Google Ads. Kolejny krokiem będzie wybór płatności za reklamę, a następnie dostosowanie fraz kluczowych najlepiej odpowiadających Twoim produktom.

Na co powinieneś zwrócić uwagę przy tworzeniu reklamy tekstowej?

Pamiętaj, że nie tylko Ty będziesz korzystać z tej formy reklamy. Na codzień są ich wyświetlane setki potencjalnym klientom. Z tego też względu będziesz musiał w jakiś sposób się nią wyróżnić.

Z tego też względu pamiętaj o:

  • nagłówku — musi on przykuwać oko użytkownika, dodatkowo powinien być chwytliwy i zachęcający do wykonania danej akcji. Pamiętaj również, by go podlinkować. Dzięki temu użytkownik po jego kliknięciu zostanie przekierowany do uprzednio wybranego przez Ciebie miejsca.

  • tekście — musi on być ciekawy, w tym przypadku nie warto kierować się jego ilością, a jakością, przejrzystością i konkretami. To właśnie one zachęcą użytkownika do zapoznania się z Twoją ofertą. Dlatego zrób wszystko, by był jak najlepszy. Jeżeli nie wiesz, jak odpowiednio skonstruować taki przekaz, napisz do nas. Z chęcią Ci z tym pomożemy.

  • rozszerzeniach reklamy.

Kampania remarketingowa — jak ją wykorzystać w sklepie internetowym?

Kampania remarketingowa może być dla Twojego biznesu bardzo interesującym rozwiązaniem. Remarketing jest bardzo skuteczny przy promowaniu sklepu internetowego. Jak zatem działa?

Jest to reklama w sieci wyszukiwania, dzięki której Twoja kampania remarketingowa będzie mogła pojawiać się na wielu stronach partnerskich Google. Co istotne — Google posiada ponad 2 000 000 stron partnerskich, chyba wiesz, co to oznacza?

Potrzebujesz skutecznej agencji od Google Ads?

Wraz z nami będziesz mógł skorzystać z efektywnego KNOW-HOW kampanii reklamowych Google Ads. Jako Partner Google 2024, otwieramy przed Tobą drzwi do świata najlepszych specjalistów marketingu internetowego w Polsce. Skorzystaj z tej wyjątkowej szansy i pozwól ekspertom z najwyższej półki wzmocnić Twoją obecność online.

100+

realizowanych projektów

25+

rynków eksportowych

10+

lat doświadczenia

10 mln

zarządzanego budżetu
Z nami, Twoja firma zyska nie tylko na widoczności, ale i na efektywności!
odbiorcy

Zasada działania kampanii remarketingowej

Zasada działania jest bardzo prosta. Reklama Twojego internetowego sklepu pojawia się w formie przypomnienia użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili już Twoją stronę.

Może ona trafiać do Twoich klientów, którzy już skorzystali z Twoich usług, jak i do użytkowników, którzy jeszcze nie wykonali żadnej czynności. Ponadto może ona działać w formie przypomnienia i trafiać do osób, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały finalizacji zakupu.

Co równie ważne, statystycznie użytkownik pozyskany przez kampanię remarketingową spędzi na Twojej stronie 40% czasu więcej w porównaniu do tych osób, które znalazły Twoją witrynę w inny sposób.

Zatem, jeżeli zadawałeś sobie do tej pory pytanie, czy warto z niej skorzystać, liczymy, że znalazłeś już odpowiedź. 🙂

Korzyści, które niesie kampania remarketingowa

  • Możesz ponownie wezwać do działania swoich klientów, którzy już wcześniej zrobili u Ciebie zakupy, poprzez przypominanie się im,

  • w sieci reklamowej Google jest ponad 2 000 000 stron partnerskich, w których może znaleźć się reklama Twojego produktu lub całego sklepu,

  • masz możliwość lokowania osobno całego sklepu, jak i poszczególnych produktów i podstron, wybór należy do Ciebie,

  • dzięki kampanii remarketingowej możesz korzystać z reklam graficznych, tekstowych oraz Flash,

  • reklama sklepu internetowego, który prowadzisz, będzie wyświetlać się na wszystkim znanych stronach, takich jak np. YouTube, Onet, Wykop, i wiele, wiele więcej,

  • możesz zachęcić użytkowników (którzy już byli w sklepie internetowym) do powrotu i dokonania zakupu.

Podsumowanie reklam Google Ads

Warto również dodać, że reklama sklepu internetowego pozwala na precyzyjne określenie lokalizacji, w której będziesz swój sklep promować. Mogą to być małe miejscowości, jak i duże miasta. Wszystko zależy od tego, jaki asortyment zamierzasz sprzedawać. Dodatkowo kampanie Google Ads możesz realizować w sieci reklamowej, jak również w sieci wyszukiwania. Koszty natomiast naliczane są za każde kliknięcie w reklamę.

Pamiętaj o funkcjach systemu Google Ads. Jak widzisz, jest ich sporo, niemniej, wszystko Ci się przyda.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej od reklamach Google, sprawdź nasz artykuł o tym, jak działa reklama Google Ads. Z pewnością znajdziesz tam wiele przydatnych informacji.

Zalety promocji sklepu internetowego poprzez pozycjonowanie

  • Jedną z najważniejszych zalet jest to, że Twój sklep internetowy możesz zostać zauważony dzięki organicznym wynikom wyszukiwania. Wprawdzie, pokazują się one użytkownikowi nieco niżej, niż te promowane za pomocą płatnej reklamy, nie mniej nie zmienia to faktu, że i tak jesteś w stanie znacząco zwiększyć sprzedaż w przyszłości.

  • nie ponosisz żadnych kosztów za wejście na Twoją stronę w porównaniu do płatnych reklam, gdzie będziesz musiał zapłacić np. za każde kliknięcie. W tym przypadku ważne jest jednak, abyś odpowiednio dobrał słowa kluczowe, stricte odpowiadające danemu produktowi. Dzięki temu użytkownik szybciej znajdzie Cię w wyszukiwarce. Jak to działa? To proste. Im lepiej zoptymalizujesz produkt lub podstronę pod konkretne słowa kluczowe, tym szybciej i skuteczniej znajdzie ją algorytm Google. System ten działa na zasadzie wyszukiwania jak najbardziej zbliżonych ofert do zapytań użytkowników.

  • działania marketingowe opierające się na pozycjonowaniu zwiększą ruch i liczbę konwersji bez konieczności zwiększania budżetu (ponieważ jedyne koszty, jakie poniesiesz, to zatrudnienie specjalisty od pozycjonowania i tworzenia treści pod użytkowników, jak i algorytmy Google),

  • kategorie produktowe w standardowej ofercie zostaną wzbogacone o wartościowe i merytoryczne treści zachęcające do zakupu.

To, co przedstawiliśmy Ci wyżej, jest tak naprawdę wierzchołkiem góry lodowej. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak działa pozycjonowanie sklepu internetowego oraz każdej innej formy strony, zajrzyj do naszego artykułu nt. pozycjonowania stron internetowych. Znajdziesz tam wiele istotnych wskazówek. Szczegółowo opisaliśmy tam również pozycjonowanie stron pod kątem SEO on-page, jak i off-page.

Pozycjonowanie sklepu internetowego — czy warto?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest również bardzo interesującą propozycją dla wielu przedsiębiorców. W porównaniu do płatnych reklam ten rodzaj promocji jest poniekąd darmowy.

Promowanie sklepu internetowego poprzez jego pozycjonowanie jest bardzo skuteczną metodą stałego pozyskiwania klientów. Dzięki odpowiednim działaniom związanym z pozycjonowaniem Twój sklep jest w stanie znaleźć się znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania. Do tego oczywiście zwiększysz liczbę konwersji.

Dlaczego wcześniej wspomnieliśmy, że ten rodzaj promocji jest poniekąd darmowy? Dużo zależy od tego, kto zajmie się pozycjonowaniem sklepu internetowego. Jeżeli będziesz robić to na własną rękę, wtedy proces ten będzie darmowy. Niemniej, tego rodzaju działania są czasochłonne i wymagają wiedzy specjalistycznej, by móc w przyszłości osiągać efekty.

Problemem sklepów internetowych jest ich wielkość. W przypadku stron wizytówek pozycjonowanie jest znacznie prostsze ze względu na małą ilość podstron. W sklepach internetowych natomiast jest ich znacznie więcej, co przekłada się na przeznaczenie większej ilości czasu na opis każdej z nich.

Z tego też względu, jeżeli nie masz czasu na kompleksowy opis każdej podstrony, warto, abyś rozważył zlecenie takiej usługi agencji, która stricte się tym zajmuje. Co ważne, agencje marketingu internetowego posiadają cały sztab pracowników zajmujących się poszczególnymi rodzajami promocji. Zadaniem jednej grupy jest płatna promocja, innej natomiast pozycjonowanie i wiele innych działań.

Pamiętaj, że odpowiednio wypozycjonowany sklep internetowy będzie generował stałe zyski. W przypadku reklam Google Ads, po ich wyłączeniu sklep internetowy najzwyczajniej w świecie zniknie z góry listy wyszukiwań.

Pozycjonowanie jest natomiast długofalowym procesem. W wielu przypadkach indeksowanie strony zajmuje kilka dni lub nawet tygodni, niemniej i tak warto się o to pokusić.

Dlatego, abyś mógł promować sklep internetowy w ten sposób, w szczególności na samym początku będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość.

SXO — kilka słów

SXO jest to połączenie terminu SEO z UX. Jak już wiesz, świat marketingu stale idzie w przód. Pogoń za klientem staje się coraz cięższa, ponieważ ma on wiele stron do wyboru podobnych do Twojego sklepu internetowego.

Dlaczego o tym piszemy? Już mówimy.

O SEO możesz dowiedzieć się więcej z powyższego artykułu (o pozycjonowaniu stron internetowych). Warto również, żebyś wiedział, że SEO jest połową drogi do sukcesu. Drugą zaś, jest UX (User Experience), czyli doświadczenia (wrażenia), jakie odczuli użytkownicy, którzy znaleźli się na stronie Twojego sklepu.

Dlaczego jest to tak ważne?

Gratulacje, udało Ci się zwerbować nowych użytkowników na stronę. Można powiedzieć, że połowa drogi za Tobą, bo przecież już u Ciebie są. Niestety, nie do końca wygląda to w ten sposób. Proces sfinalizowania transakcji to reklamy, odpowiednio skonstruowane treści, pozycjonowanie (jako tańszy zamiennik reklam) ale także UX.

SEO z UX. Jak już wiesz, świat marketingu stale idzie w przód. Pogoń za klientem staje się coraz cięższa, ponieważ ma on wiele stron do wyboru podobnych do Twojego sklepu internetowego.

Dlaczego o tym piszemy? Już mówimy.

O SEO możesz dowiedzieć się więcej z powyższego artykułu (o pozycjonowaniu stron internetowych). Warto również, żebyś wiedział, że SEO jest połową drogi do sukcesu. Drugą zaś, jest UX (User Experience), czyli doświadczenia (wrażenia), jakie odczuli użytkownicy, którzy znaleźli się na stronie Twojego sklepu.

Dlaczego jest to tak ważne?

Gratulacje, udało Ci się zwerbować nowych użytkowników na stronę. Można powiedzieć, że połowa drogi za Tobą, bo przecież już u Ciebie są. Niestety, nie do końca wygląda to w ten sposób. Proces sfinalizowania transakcji to reklamy, odpowiednio skonstruowane treści, pozycjonowanie (jako tańszy zamiennik reklam) ale także UX.

No bo co z tego, że treści, które umieścisz w opisach produktów i na głównej stronie będą najlepsze pod słońcem, jak użytkownik nie odnajdzie się na Twojej stronie? No właśnie. Nic nie dadzą. Dlatego też musisz skupić się na odpowiednim dopasowaniu strony pod użytkownika.

Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę, która zainteresowała Cię swoją ofertą. Następnie szukasz produktu, który chcesz kupić, ale żeby się do niego dokopać musisz zacząć szukać. Klikasz i, klikasz i nic z tego, i to jest właśnie to — podstawowy błąd, o którym zapomina wielu sprzedawców — ogólne dopasowanie standardów strony pod użytkowników.

Niemniej, nie będziemy w tym artykule wchodzić w szczegóły z tym związane. Jest to bardzo obszerny temat, o którym pisaliśmy znacznie więcej w analizie heurystycznej Nielsena. Zalecamy szczegółowe prześledzenie wpisu, abyś następnie mógł lepiej zarządzać swoim sklepem internetowym.

O doświadczeniach użytkowników na stronach internetowych pisaliśmy natomiast znacznie więcej w artykule poświęconym SXO (Search Experience Optimization). Serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z treścią!

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany mistrz Google Ads z min. 5-letnim doświadczeniem na pokładzie

✔ Zawsze pod ręką – mailowo, telefonicznie lub na wideospotkaniu

✔ Holistyczne wsparcie w każdym aspekcie marketingu cyfrowego

✔ Cały zespół specjalistów gotowy, by wspierać Twój sukces

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ ✔ Comiesięczne podsumowania skuteczności, plany rozwoju i wnioski od naszego eksperta

✔ ✔ Spersonalizowany raport dostępny 24/7, stale aktualizowany, abyś zawsze był na bieżąco

Przewagi technologiczne


✔ Nieograniczona liczba kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych – pełna skalowalność działań reklamowych

✔ Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 i Google Tag Manager – kompleksowe śledzenie i analiza danych

✔ Implementacja opinii konsumenckich i produktowych – zwiększ wiarygodność i konwersje w Twoim sklepie

✔ Analiza zachowań użytkowników dzięki mapom ciepła i nagraniom sesji – precyzyjny wgląd w interakcje na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Jak wypromować sklep internetowy poprzez media społecznościowe?

Reklamę sklepu internetowego możesz zacząć również od mediów społecznościowych, gdzie każdego dnia przesiaduje miliony użytkowników, którzy mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami!

Media społecznościowe pełnią wiele istotnych funkcji, a od Ciebie wyłącznie będzie zależeć, z której z nich skorzystasz. Przy wyborze odpowiedniego kanału komunikacji warto, abyś wpierw dobrze rozpisał plan w strategii marketingowej.

Strategia marketingowa z pewnością pomoże Ci przy realizacji celów biznesowych. W prawdzie to od niej powinieneś zacząć, jeżeli dopiero planujesz otworzenie biznesu lub jesteś w początkowej fazie jego tworzenia.

Jednym z najlepszych kanałów reklamowych w mediach społecznościowych jest Facebook. Dlatego warto, abyś zastanowił się nad tym, czy właśnie w ten sposób nie powinieneś zacząć lokować swoich produktów. Sprawdź, jak działają reklamy Facebook Ads. Nie daj się zaskoczyć!

Ponadto możesz założyć fanpage swojego sklepu internetowego właśnie na tej platformie. Dzięki temu rozwiązaniu pozwolisz użytkownikowi na lepszy kontakt z Twoją firmą. Dodatkowo będziesz mógł zamieszczać na FP informacje dotyczące konkretnego produktu. Warto również dodać, że fanpage pozwoli użytkownikom lepiej Ci poznać. Każdy potencjalny klient będzie mógł zobaczyć recenzje produktów (np. w komentarzach napisanych przez innych kupujących).

Z tego też względu powinieneś rozważyć założenie swojego fanpage’a na Facebooku. Jest on w pełni darmowy. Ważne jest jednak, abyś publikował w nim merytoryczne posty oraz promował własne produkty regularnie. Ten zabieg znacznie zwiększy świadomość użytkowników o Twojej marce. Możesz również publikować posty, które będą zbierać komentarze. Im jest ich więcej, tym lepiej działają one na algorytmy Facebooka.

Twoja strona na Facebooku może być pośrednikiem między Twoją stroną główną a użytkownikiem. Możesz potraktować ją jako swego rodzaju przekaźnik, gdzie publikujesz krótkie i rzeczowe treści zachęcające użytkownika do wejścia na Twoją witrynę. Opcji jest wiele, pamiętaj, by nie rezygnować z tej prostej formy promocji.

Facebook Ads, czy warto?

System reklamowy Facebook Ads działa podobnie jak system Google Ads, różni się natomiast bardziej precyzyjnym określeniem wieku i płci Twojej grupy docelowej.

Co równie ważne, każdy biznes odnajdzie się w tej formie reklamy ze względu na brak dolnego budżetu. Co to oznacza? Jeżeli jesteś nowym przedsiębiorcą, tyle, co zaczynającym swoją działalność, masz możliwość pokazania się potencjalnemu klientowi przy naprawdę niskim budżecie (już kilkudziesięciu złotych).

Miej jednak świadomość, że im więcej przeznaczysz na reklamę, tym częściej będzie się ona wyświetlać potencjalnym klientom. Nie zmienia to jednak faktu, że właśnie już przy niskim budżecie możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej i generować pierwsze zyski.

Jeżeli nie wiesz, jak wypromować sklep internetowy, z chęcią Ci z tym pomożemy, skontaktuj się z nami, by omówić szczegóły! Zapraszamy Cię również do zapoznania się z naszym artykułem na temat agencji Facebook Ads.

Posty sponsorowane a reklama sklepu internetowego

Promocja sklepu internetowego na zasadach postów sponsorowanych jest ciekawym rozwiązaniem, z którego możesz skorzystać w ramach Facebook Ads. Dzięki nim w łatwy sposób będziesz mógł kontrolować zasięgi swoich postów, dzięki czemu trafniej dotrzesz do grupy docelowej.

Należy wspomnieć, że posty sponsorowane są znacznie bardziej skuteczne w porównaniu do tych, które nie są promowane (to logiczne). Z tego też względu nawet duża ilość komentarzy nie zapewni większych efektów, niemniej od tej formy możesz zacząć, by następnie włączyć płatne kampanie reklamowe.

W ten oto sposób możesz zaistnieć w mediach społecznościowych. Pamiętaj też, że Facebook nie jest jedynym kanałem komunikacji z Twoimi klientami. Kolejnym, wyróżniającym się w mediach społecznościowych kanałem jest Instagram. Aczkolwiek, w nim warto skupić się na ładnych, krótkich i zachęcających postach oraz stories (najlepiej, abyś relacje udostępniał jak najczęściej, by zagnieździć się w głowach użytkowników (prosty trick psychologiczny, a jaki skuteczny!).

Sklep internetowy na Facebooku, czy tak się da?

Oczywiście! Facebook daje Ci możliwość włączenia funkcji e-commerce na Twojej stronie firmowej! Dzięki temu rozwiązaniu Twoi potencjalni klienci nie będą musieli przeskakiwać z Twojego fanpage’a na stronę główną, a dokonają transakcji już na Facebooku. Ten zabieg zapewni Ci lepszą promocję sklepu internetowego, ponieważ wszystko będzie w jednym miejscu, co równa się zaoszczędzeniu czasu. Dzięki temu zyskasz w oczach klientów.

Zalety reklamy na Facebooku

  • Facebook Ads pozwalają skuteczniej określić wiek i płeć Twojej grupy docelowej w porównaniu do możliwości, jakie oferują reklamy Google Ads,

  • koszty za kliknięcie będą niższe w porównaniu do tych, które musiałbyś przeznaczyć na reklamę w sieci wyszukiwania,

  • prosta komunikacja z klientem — może to przyczynić się do większej ilości odwiedzin Twojego sklepu i zwiększeniu zaufania do swojej marki,

  • precyzyjne dotarcie do użytkowników Facebooka,

  • znaczne skrócenie drogi klienta do zakupu.

Abyś mógł precyzyjnie docierać do nowych użytkowników, wpierw będziesz musiał odpowiednio opisać swoją grupę odbiorców. Opis grupy docelowej nie jestem prostym zadaniem. Z tego też względu zapraszamy Cię do zapoznania się z artykułem na temat agencji Facebook Ads. Znajdziesz tam wiele istotnych informacji na temat grupy docelowej, kampanii na Facebooku i tego, czy warto podjąć się współpracy z agencją Facebook Ads. Wszystko w jednym miejscu!

Zyskaj więcej za mniej i ciesz się pełną przejrzystością

W Double Digital wiemy, jak ważne jest dla Ciebie dotarcie do klientów w internecie. Dlatego jesteśmy tutaj - jako agencja digitalowa specjalizująca się w Google Ads proponujemy dodatkowe korzyści na start!

Dodatkowe 3500 zł na start przy nowym koncie

Niższe koszty kampanii Google Shopping o 20%

Pełny wgląd do konta reklamowego Google Ads

Content marketing, czyli jak reklamować sklep internetowy inaczej

Marketing wartościowych treści przyda Ci się dosłownie wszędzie, czy to w sieci reklamowej Google (by zachęcić użytkowników np. nagłówkiem stworzonym przez doświadczonego copywritera), na Facebooku, czy też na blogu firmowym.

Reklama sklepu internetowego opierająca się na content marketingu jest kluczem do sukcesu. Content marketing w sklepie internetowym możesz wykorzystywać na wiele sposobów, np. edukując czytelników poprzez firmowego bloga.

Dlaczego jest to tak ważne? Prowadzenie bloga firmowego daje Ci wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Użytkownik, czytając Twój artykuł, po prostu widzi, że znasz się na rzeczy.

Ponadto w każdym z takich artykułów możesz umieszczać słowa kluczowe stricte odpowiadające Twojej działalności. Dzięki temu częściej będziesz wyświetlać się użytkownikom na ich zapytania. Zapewni Ci to widoczność w wyszukiwarce, poza tym użytkownicy w ten sposób zobaczą, co masz im do zaoferowania na swojej stronie poza wpisami. Jeżeli będzie to sklep, zauważą oferty z produktami, z których najprawdopodobniej z chęcią skorzystają.

Content marketing to też odpowiednio dobrane grafiki i filmy video. Razem z treścią mają tworzyć spójną całość przyjemną dla oka użytkownika oraz dla algorytmów Google.

Publikacja wartościowych treści pozwoli Ci również na wyróżnienie się na tle konkurencji. Najprawdopodobniej nie będziesz jednym sprzedawcom w niszy, ale możesz być jedynym, który poprowadzi interesującego bloga w ramach promocji swojego sklepu internetowego. Jest to prosty sposób na pojawienie się w wynikach wyszukiwania po czasie. Rozwiązanie to może również skutecznie zastąpić płatne reklamy.

Zalety wartościowych treści

w ramach content marketingu możesz:

  • nawiązać relację z potencjalnym klientem,

  • zwiększyć zaangażowanie użytkowników np. w lejku sprzedażowym, który składa się z wielu czynników, aby na końcu klient mógł sfinalizować transakcję,

  • content marketing pozytywnie wpływa na pozycjonowanie stron www,

  • poinformujesz potencjalnego klienta o produktach, które masz u siebie w sklepie,

  • zbudujesz większą świadomość marki,

  • postarać się o odzyskiwanie porzuconych koszyków (np. poprzez e-mail marketing lub ww. kampanie remarketingowe).

Warto podkreślić, że odpowiednio skonstruowane treści pod użytkownika w sklepie stanowią wartość dodaną (wspomniany wyżej lejek sprzedażowy).

Jak reklamować sklep internetowy przy pomocy e-mail marketingu

E-mail marketing jest kolejną skuteczną metodą na promocję Twojego sklepu internetowego. Jak zapewne się domyślasz, działa on na zasadzie wysyłania klientom ofert na ich skrzynkę pocztową. Abyś mógł korzystać z tej formy reklamy, wpierw będziesz musiał stworzyć listę mailingową.

Listę mailingową zdobędziesz przy pomocy np. formularza kontaktowego lub zapisu do newslettera, poprzez który użytkownik będzie mógł dokonać zakupu, pobrać e-booka itd. W ten sposób e-mail marketing pozwoli Ci na poinformowanie użytkowników o nowych produktach, które tyle, co dodałeś do swojego sklepu internetowego lub te, które dopiero zamierzasz do niego dodać.

W ten sposób możesz wzbudzić swego rodzaju pożądanie u nowych klientów. Dzięki temu (jeżeli Twoje produkty będą jakościowe) klienci nie będą mogli się ich doczekać. Sam zapewne nieraz spotkałeś się z tego rodzaju działaniami. Np. z presją czasową w Zalando. Oczywiście, jest to tylko przykład, który możesz wykorzystać na setki innych sposobów.

Pozyskiwanie kontaktów możesz odbywać się na wiele sposobów, z tego też względu zapraszamy Cię do zapoznania się z artykułem o generowaniu leadów. Jeżeli nie masz pomysłu na to, jak efektywnie pozyskiwać dane kontaktowe, z pewnością w ww. artykule znajdziesz na to odpowiedź!

Jedną z najprostszych metod jest zapis do newslettera. Dzięki temu reklama wyświetli w mailu użytkownikowi w przyszłości informację np. o dopiero co dodanym produkcie, wpisie itd. To rozwiązanie pozwoli Ci na pozyskiwanie stałych klientów, a nie już tylko tych potencjalnych!

Ile zapłacisz za e-mail marketing?

Co ciekawe, mimo skuteczności, jaką za sobą niesie, wcale nie musisz za niego dużo zapłacić. W niektórych przypadkach nie zapłacisz w ogóle. Skoro posiadasz już bazę mailingową, większość drogi za Tobą. Teraz wystarczy rozesłać informacje do użytkowników. W internecie możesz znaleźć specjalnie przeznaczone do tego narzędzia, które są pełni darmowe. Oczywiście, nie wszystko, co darmowe jest najskuteczniejsze, dlatego też prócz tych “za free” znajdziesz takie, których abonament mieści się w symbolicznych kilkudziesięciu złotych.

Jak wypromować sklep internetowy — influencer marketing

Promocja sklepu internetowego poprzez influencer marketing jest równie ciekawym sposobem na zwiększenie zasięgów, jak zwykła reklama sklepu internetowego np. w Google Ads.

Niemniej, dużo zależy od tego, do kogo zwrócisz się z prośbą o promocję. Warto podkreślić, że wielu influencerów utrzymuje się z lokowania produktów na swoich stories na Instagramie, z tego też względu z chęcią podejmą się Tobą współpracy.

Abyś mógł pozyskać nowych klientów w ten sposób, będziesz musiał dokładnie prześledzić social media i ogólnie rynek influencerów. Może zająć Ci to chwilę, ale z pewnością pozbędziesz się wielu problemów, które mogą Ci towarzyszyć przy wyborze nieodpowiedniej znanej osoby.

Dlaczego piszemy o tym w ten sposób?

Nie każdy influencer nada się do promocji Twojego produktu. Dużo zależy od tego, jaką grupę docelową określisz, jako tą, do której chcesz trafić.

Za przykład możemy wziąć influencera, który ma okrągły milion obserwujących (nie będziemy tutaj podawać konkretnych nazw, ponieważ mija się to z celem). Załóżmy, że content tego influencera skupia się w szczególności na docieraniu do młodzieży i (lub) dzieci. W takiej sytuacji nie zwrócisz się do niego z prośbą o promocję np. sklepu z asortymentem budowlanym. Owszem, istnieje prawdopodobieństwo, że i tacy widzowie go oglądają, aczkolwiek, jest to z pewnością znikoma grupa. Ponadto przepalisz niepotrzebnie pieniądze.

Dlatego też w szczególności zwróć uwagę na content danego influencera. Są również tacy, którzy posiadają sporą liczbę obserwujących, ale skupiają się na tematach bardziej powszechnych, przez co ich blok reklamowy może zawierać promocje różnego rodzaju branż.

W czym może pomóc Ci influencer?

Influencer, aby wypromować sklep internetowy, może:

  • zamieszczać na swoich stories (relacjach) Twój produkt, np. raz w tygodniu lub kilka razy (wszystko zależy od tego, jak się umówicie),

  • zrobić recenzję, jako dodanie produktu w formie video na swoją relację lub jako post na Instagramie,

  • reklamować artykuły sponsorowane.

Ile może Cię kosztować współpraca z influencerem?

Jak zapewne się domyślasz, odpowiedź brzmi — to zależy. Widełki cenowe są bardzo zróżnicowane. Z niektórym możesz podjąć współpracę, startując już od 50-100 złotych, z innymi kwoty te mogą przekraczać nawet 40 000 złotych.

Bardzo dużo zależy od rozpoznawalności influencera i jego zasięgów. Kolejnym czynnikiem jest częstotliwość, z jaką osoba znana będzie wyświetlać u siebie Twoją reklamę.

Jedynym wyjściem, abyś mógł się dowiedzieć, ile będzie Cię to kosztować, jest napisanie do takiego influencera lub skontaktowanie się z jego managerem.

Podsumowanie

Możliwości na promocję sklepu internetowego masz naprawdę wiele. To właśnie wyróżnia e-commerce na tle pozostałych rodzajów działalności — możesz poprzez wiele kanałów zyskiwać nowych klientów. Wszystkie te działania wymagają czasu, aby zaczęły przynosić efekty. Dlatego pamiętaj, by nie rzucać się od razu na głęboką wodę.

Naszym celem było przedstawienie Ci jak największej ilości konkretów jak najprostszym językiem. Pamiętaj jednak, że jest to tylko teoria. Inaczej niestety wygląda to w praktyce. Tu potrzebne jest doświadczenie.

Internetowa sprzedaż wymaga ogromnych nakładów czasu. Z tego też względu możesz mieć problem z jego znalezieniem na marketing w sieci. Z chęcią Ci z tym pomożemy!

Napisz do nas. Wspólnie zwiększymy sprzedaż, zasięgi, wzmocnimy Twoją markę osobistą i rozwiniemy biznes!

Zapraszamy po darmową wycenę!

 

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (5 opinie)