Double Digital

GOOGLE ADS (ADWORDS)

Kampanie YouTube

Reklamy wideo mogą realizować każdy etap lejka sprzedażowego, rozpoczynając od budowania świadomości marki, a kończąc na sprzedaży produktów i usług. 

Kampanię reklamową zacznij od reklamy In-Stream lub Bumper Ads z płatnością CPV (koszt za obejrzenie) lub CPM (koszt tysiąca wyświetleń). Dowiedz się więcej o tym, jak działają reklamy YouTube!

nowe logo google partner
kampanie youtube

Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Czym jest reklama na YouTube?

Nie da się ukryć, że YouTube jest jedną z najpopularniejszych stron internetowych, jaką możemy wymienić. Jako że jest to najpopularniejszy serwis internetowy, umożliwia on darmowe odtwarzanie, jak i umieszczanie filmików wideo, niezależnie od długości na stronie głównej YouTube. Obecnie portal, jak i reklamy YouTube znajdują się w nim, cieszą się ogromną liczbą użytkowników, których jest aż miliard. Oznacza to, że YouTube znany jest przeszło 1/3 wszystkich użytkowników Internetu.

Nic więc dziwnego, że YouTube to doskonałe miejsce na kampanie reklamowe. Kampanie w YouTube pozwalają nie tylko na wyświetlanie reklam jako strumieniowej transmisji wideo, ale także w sieci reklamowej Google

Dzięki YT możesz śmiało i bez większych problemów docierać do znacznej liczby potencjalnych klientów poprzez kampanie reklamowe (kampanie wideo, remarketing wideo) ze swoim przekazem reklamowym. Możesz również opowiadać najróżniejsze historie, które będzie zawierać film reklamowy, a tym samym angażować użytkowników w swoje treści. Warto wykorzystać to do wyświetlania reklam.

Jakie są koszty reklamy na YT?

Koszty reklamy na YouTubie (kampanii YouTube) mogą być różne, a wszystko zależy od wielu czynników. Najbardziej podstawowym typem rozliczenia jest CPV, czyli Cost Per View. Ostateczna wysokość opłaty za kampanie video może zależeć od konkurencyjności metody kierowania kampanią, ale również od jakości filmu promocyjnego. Ponadto koszt za emisję reklamy wideo w przypadku danego kanału YouTube, jest związany z maksymalną stawką CPV (Cost Per View), którą jest w stanie zapłacić przedsiębiorca za to, aby jego reklama na YouTubie znalazła się tam w określonym czasie.

Jeśli chodzi o sam budżet reklamodawcy – jest on w pełni dowolny. Można zagwarantować, że każda złotówka zostanie wykorzystana w najlepszy możliwy sposób na skuteczne kampanie wideo. Dzięki temu możesz też jak najwyżej znaleźć się w wynikach wyszukiwania YouTube.

  2 największa wyszukiwarka

  Mierzalność

  Świadomość marki

  Przystępność cenowa

  Precyzyjne targetowanie

  Zasięg

Jak wykorzystać efektywnie kanał Youtube?

Kampanie w serwisie YouTube pozwalają wyświetlać reklamy w postaci filmu wideo niezależnie lub w ramach strumieniowej transmisji wideo na portalu YouTube i w sieci reklamowej Google. Dzięki reklamom w portalu YouTube możesz docierać do potencjalnych klientów. Umożliwiasz im podejmowanie działań, gdy oglądają filmy w YouTube. Całą przygodę zaczynasz poprzez swoje konto Google Ads. Wybierasz swobodnie format reklamowy i działasz! 

YouTube jest drugą największą wyszukiwarką internetową na świecie zaraz po Google. Dociera do milionów użytkowników dziennie. Dzięki temu reklama na YouTube może dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Reklamy wideo mają ogromne zasięgi. Są skuteczne, ponieważ obraz wideo najlepiej przykuwa naszą uwagę. Możesz opowiadać historie i wpływać na emocje użytkowników angażując ich w swoje treści.

Format reklamowy wideo umożliwia precyzyjne kierowanie treści, co pozwala dotrzeć do bardzo precyzyjnej grupy docelowej w odpowiednim czasie i odpowiedniej formie, tak by zmaksymalizować skuteczność.

Kampania Youtube umożliwia tworzenie reklam przy dowolnym budżecie. Oczywiście, żeby skutecznie realizować cele, należy inwestować odpowiednie środki w rodzaje reklam oraz w inne filmy. Biorąc pod uwagę, że nie każdy przedsiębiorca decyduje się na taki typ kampanii, koszty obejrzenia materiału wahają się na poziomie od kilku do kilkunastu groszy.

W kampanii Youtube mamy możliwość weryfikacji skuteczności naszych reklam w przeciwieństwie do reklam telewizyjnych. Łatwo ocenisz, które kampanie generują dla Ciebie bardziej wartościowy ruch i większe zaangażowanie użytkowników.

80%

Zwiększ świadomość marki

92%

Docieraj do nowych użytkowników

Formaty reklam na YouTube

TrueView In-Stream – Reklama możliwa do pominięcia po pierwszych 5 sekundach trwania materiału reklamowego. Reklama wyświetla się przed rozpoczęciem materiału lub w trakcie trwania. Twoje reklamy będą widoczne nie tylko na kanale YouTube, ale również w sieci reklamowej Google, grach oraz aplikacjach. 

TrueView Discovery – Reklama widoczna na górze kolumny propozycje innych filmów do obejrzenia lub widoczna powyżej wyników wyszukiwania. Forma reklama, to widoczna miniatura filmu na stronie YouTube lub w aplikacji mobilnej.

 

Reklamy TrueView In-Stream – Reklama TrueView In- Stream, jest to jeden z formatów reklam, możliwy do pominięcia po pierwszych 5 sekundach trwania materiału wideo. Reklama na YouTube wyświetla się przed rozpoczęciem materiału lub w trakcie trwania, zawiera ona również baner towarzyszący. Twoje reklamy będą widoczne nie tylko na kanale YouTube, ale również w sieci reklamowej Google, grach oraz aplikacjach. Zapewnia ona również największą kontrolę nad materiałem promocyjnym. Płatność za tę reklamę zachodzi w momencie, gdy użytkownik obejrzy pełne 30 sekund lub skorzysta z przycisku CTA. 

 
TrueView Discovery – Reklama YouTube, jako reklama TrueView Discovery widoczna na górze kolumny, w propozycje innych filmów do obejrzenia lub widoczna w wynikach wyszukiwania YouTube. Forma reklamy to widoczna miniatura filmu na stronie YouTube lub w aplikacji mobilnej.
 

Bumper Ads – Reklama niemożliwa do pominięcia. Trwa 6 sekund i może się wyświetlić przed materiałem wideo w trakcie lub po odtworzeniu filmu. Jest, to format reklamy na Youtube używany najczęściej, jako dodatkowe wsparcie przekazu reklamowego, jak wspomnieliśmy wcześniej, możliwość pominięcia tej reklamy nie wchodzi w grę, dlatego też masz pewność, że użytkownik zobaczy wszystkie niezbędne informacje w niej zawarte.

 

Chcesz zwiększyć sprzedaż? My zrobimy to DOUBLE

Produktowa – TrueView w kampaniach produktowych rozszerza reklamy wideo o elementy interaktywne. Reklamy te wykorzystują dane produktów w Merchant Center do generowania kart produktowych, w których skład wchodzą również grupy reklam wideo. W reklamie wideo może pojawić się jednocześnie maksymalnie 6 kart produktowych. Można też filtrować zasoby reklamowe lub wybrać określone produkty, aby ograniczyć liczbę produktów wyświetlanych w reklamach wideo.

Reklamy sekwencyjne – Za pomocą tego formatu możesz opowiedzieć historię swoim odbiorcom, tak by budować ich zaangażowanie w kontrolowany sposób i dawkować informacje przekazywane na danym etapie. Na samym końcu, podczas konfiguracji nie zapomnij dodać adres strony www.

OutStream – pomagają zwiększyć zasięg kampanii wideo. Reklama wyświetla się większej grupie odbiorców korzystających z urządzeń mobilnych i tabletów.

phone2

Z jakich metod kierowania reklam korzysta YouTube?

YouTube pozwala na korzystanie z wielu metod kierowania kampanią, które są zbieżne z tym, co oferowane jest w sieci reklamowej Google. Nic w tym dziwnego – obydwa rodzaje kampanii wideo wykorzystują identycznych użytkowników. Trzeba jednak zaznaczyć, że w przypadku kampanii wideo na YouTubie można całość wykorzystać znacznie bardziej precyzyjnie.

Metody kierowania reklam to:

  • Tematy – Twoje reklamy mogą być wyświetlane zarówno na kanałach YT, jak i na stronach w sieci reklamowej, w zależności od ich konkretnej tematyki.
  • Zainteresowania – zachowania użytkowników są bardzo pomocne dla algorytmu Google oraz analityki. Dzięki nim reklamy są kierowane tam, gdzie znajdują się potencjalni klienci.
  • Słowa kluczowe – reklamodawca ma możliwość wybrania słów kluczowych, które automatycznie będą dopasowywały reklamy do użytkowników, którzy tych słów będą używać, chociażby w wyszukiwarce Google, dlatego też skup się na tym, aby słowa kluczowe były jak najlepiej dobrane do grupy docelowej.
  • Demografia – jest to kolejna metoda kierowania, która bazuje na wybranych grupach demograficznych. Do tego można również zaliczyć opcje kierowania względem wieku, płci, dochodu gospodarstwa domowego czy statusu rodzicielskiego.
  • Miejsca docelowe – film reklamowy można kierować na konkretne aplikacje, filmy na YouTubie czy kanały.
  • Remarketing wideo – remarketing wideo pozwala reklamodawcy na dotarcie do osób, które już wcześniej weszły w interakcje z reklamą, ale nie dokończyli zakupów, wyszli ze strony, nie zainteresowali się do końca oferowanymi usługami.

Jakie formaty reklamy są dostępne?

YouTube pozwala na liczne formaty reklam. Wśród nich znajdują się:

  • Nakładki reklamowe – konkretna reklama na YouTube wyświetlana jest na filmie, może mieć formę tekstową czy graficzną,
  • Reklamy displayowe –  jest to format reklamy, który użytkownicy mogą zobaczyć, jako banery reklamowe, które można spotkać nie tylko na YouTube, ale również na innych witrynach internetowych. Wyświetlają się zwykle po prawej stronie materiału,
  • Reklamy wideo bez możliwości pominięcia – wyświetlają się zazwyczaj przed rozpoczęciem docelowego filmu, nie można ich pominąć,
  • Reklamy pomijalne – oto ich najpopularniejszy format reklamy. Są krótkie, można je pominąć, wyświetlają się również przed docelowym filmem,
  • Reklamy w przerywnikach – zwykle trwają 6 sekund lub mniej, dostępne są jedynie na urządzeniach mobilnych,
  • Reklamy w trakcie filmu – tylko w przypadku filmów, które trwają dłużej, niż 15 minut,
  • Karty sponsorowane – karty sponsorowane pojawiają się w postaci małego wyskakującego okienka z Call To Action.

Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Jakie zasięgi generujemy w GDN?

Kampania reklamowa w Google wygenerowała łącznie ponad 5 mln wyświetleń przy budżecie na poziomie 9 200 PLN, co daje nam Rzeczywisty CPM na poziomie 1,84 PLN.

Wybrane typy kampanii:

  • wideo na kanale YouTube skierowane do grupy docelowej z celem uzyskania jak największej liczby użytkowników zebranej na liście remarketingowej
  • Google Display Network skierowane do nowych unikalnych użytkowników
  • remarketing na YouTube do osób, które zobaczyły poprzednie wideo lub osób, które trafiły na stronę docelową
  •  remarketing w Google Display Network (GDN) skierowany do użytkowników, którzy byli na stronie

Co osiągnęliśmy?

9 mln wyświetleń

Prawie 100 000 kliknięć

Komunikacja na Facebook i w Google

Wejdź na wyższy poziom marketing online z Double Digital

Dlaczego kampanie w YouTube z Double Digital?

Mamy na swoim koncie wiele zrealizowanych kampanii zasięgowych dla największych firm zarówno w Polsce, jak i za granicą m. in. współpraca z największym medialnym portalem w Polsce.

Przy odpowiednich założeniach kampanii możemy wygenerować dla Ciebie raport, który określa jak Twoja marka wypada na tle konkurencji, dzięki czemu będziesz wiedział, jakie działania podjąć w celu umocnienia swojej pozycji na rynku. 

 

Jakie zalety reklam na YouTubie można wymienić?

Do zalet umieszczania reklam w serwisie YouTube należą głównie zasięg, precyzyjne targetowanie, mierzalność, przystępna cena oraz możliwość udostępniania reklam. Reklama w YT to jedna z tych, gdzie można bez większych problemów zmierzyć jej efekty, bez korzystania ze skomplikowanych narzędzi.

Skuteczność reklamy wideo — co ma na nią wpływ?

Reklama YouTube, aby przynosiła efekty dla Twojej firmy, powinna spełniać kilka kluczowych elementów. W przypadku różnych formatów reklam na YouTube inne działania należy podjąć, aby stronę reklamodawcy zaczęła odwiedzać większa liczba osób. W przypadku kampanii reklamowej na YouTube ważne jest, abyś skupił się niżej wymienionych czynnikach.

Call To Action

W kampanii reklamowej w formie wideo nie można zapominać o wezwaniu do działania. System Google pozwala na jego umieszczanie w każdej z reklam wideo, a więc dlaczego by z niego nie skorzystać? Dzięki temu rozwiązaniu wielu docelowych odbiorców zobaczy przekierowanie na stronę firmy, co może przełożyć się na lepsze efekty.

Dodatkowo takowe działanie może zmniejszyć budżet reklamowy przeznaczony na kampanię wideo, oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Dlatego też wykorzystuj CTA podczas wyświetlania reklam.

Czas trwania wideo

Jeżeli chcesz reklamować się na stronach kanałów YouTube, musisz zdawać sobie sprawę z czasu trwania reklamy. Jest to bardzo ważny czynnik, ponieważ Twoim celem jest promocja, a nie zanudzenie użytkownika. Dlatego wybierz film lub stwórz, który nie będzie przekraczać ok. 15 sekund. 

Według statystyk to właśnie ten pułap jest optymalny w przypadku materiału reklamowego, dłuższe materiały (np. 30 sekund) najprawdopodobniej nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Przy tym zawsze również pamiętaj o tym, że dobór grupy docelowej jest jedną z kluczowych kwestii.

Content Marketing

Treści, które umieścisz w reklamie wideo, powinny być odpowiednio dopasowane pod Twoją grupę docelową. To samo tyczy się miejsc docelowych. W internecie znajdziesz wiele informację o tym, jak odpowiednio zdefiniować grupę docelową pod swój biznes. Oczywiście, jeżeli nie masz na to pomysłu, zawsze możesz skontaktować się z nami. Z chęcią Ci z tym pomożemy! Jesteśmy partnerem Google od lat, wiemy, jak zrobić to dobrze.

Opis reklamy na YouTube

Opis reklamowy w przypadku reklamy trueview, bumperów reklamowych, jak i całej reszty reklam na YouTube w postaci wideo, jest bardzo ważnym elementem. Reklama wideo ma rozbudowane możliwości kierowania, przez co Twój opis będzie widoczny przez duże ilości osób. 

Posiłkuj się również osobami, które do tej pory obejrzały film. W przypadku zasięgów dużo będzie zależeć od tego, jaki cel kampanii obrałeś. Na to samo będą mieć również koszty kampanii, dlatego też to, ile kosztuje reklama, jest ciężkie do oszacowania bez poznania zamysłu Twojej firmy.

Warto również dodać, że koszt reklamy różni się w zależności od miejsca emisji reklam (np. wyniki wyszukiwania) oraz od modelu płatności za kliknięcie, wyświetlenie, ilość wyświetleń (w przypadku modelu CPV – Cost Per View) itd. 

W tej sytuacji (w serwisie YouTube) również ważna jest sama strategia ustalania stawek, która może być oparta na podstawie Twoich oczekiwań do tego, do kogo chcesz docierać oraz jaki budżet dzienny określisz.

Dźwięk

Dźwięk jest równie istotnym elementem całej układanki, który wchodzi w niemalże każdą kampanię reklamową na YouTube. Jeżeli chcesz pozbyć się dodatkowych kosztów, a przy tym zwiększyć zasięg marki, musisz pokusić się do podjęcia działań związanych z odpowiednią muzyką w reklamie. Oczywiście, chodzi o sam podkład muzyczny reklam wideo, jak i o jego głośność. 

Im muzyka jest głośniejsza na początku reklamy (a także w trakcie lub na koniec), tym częściej takowa promocja jest zamykana przez użytkowników w portalu YouTube.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops
Specjalista google ads

Zacznij od bezpłatnej wyceny

#podstawa prawna #social media #państwa dane #jeden dzień #państwa prawo #wyrażam zgodę #w celu obsługi własnego zapytania #przeniesienie danych #żądanie osoby #zawarciem umowy #wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania #obsługi zapytania #dane dotyczą #social media #wyrażam zgodę w celu obsługi wysłanego zapytania #przeniesienia danych #określonej kolejności #wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania #państwo prawo #reklamy wideo #reklamy na youtube #wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania

5/5 - (1 opinie)
NASZE KAMPANIE TO AŻ 98% SKUTECZNOŚCI
Uzyskaj darmową ofertę