
Czym jest Microsoft Clarity?
Expert SEO w Double Digital
Kampanie Performance Max to jedno z najważniejszych narzędzi w Google Ads. Pozwala na pełną automatyzację reklam we wszystkich kanałach Google, w tym w wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube, Gmailu oraz w Google Discover. Gigant znany jest z udoskonalania swojej oferty i w 2025 roku również wprowadzi istotne zmiany, które wpłyną na sposób prowadzenia i optymalizację kampanii Performance Max. Poznaj nowe funkcjonalności Google Ads i zwiększ potencjał swoich reklam w internecie!
Kampanie Performance Max to rozwiązanie umożliwiające wykorzystanie sztucznej inteligencji Google Ads do automatyzacji procesu wyświetlania reklam. System analizuje dostępne zasoby, ustala najlepsze kombinacje treści i kieruje reklamy do użytkowników najbardziej skłonnych do konwersji. Performance Max pozwala na dynamiczne dostosowywanie stawek, treści i strategii targetowania w taki sposób, by osiągnąć najlepsze wyniki kampanii.
W 2025 roku Google rozszerza możliwości Performance Max, dodając nowe opcje targetowania, lepszą kontrolę nad wykluczaniem fraz i marek oraz bardziej szczegółowe raportowanie wyników.
UX & analityka zawsze w cenie!
Większa skuteczność i niższe koszty
dzięki połączeniu UX + GA4 + Performance
Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!
W 2025 roku kampanie Performance Max zyskają dodatkowe możliwości personalizacji oraz analizy danych. Google dodało (lub doda na przestrzeni kilku tygodni) nowe narzędzia, które poprawią konwersję z Google Ads i umożliwią dokładniejszą kontrolę wydatków.
Najważniejsze zalety kampanii Performance Max w 2025 roku to:
Ustawianie negatywnych słów kluczowych już na poziomie kampanii – Teraz w Google Ads będziesz mieć możliwość wykluczania określonych zapytań, dzięki czemu lepiej dostosujesz reklamy do swojej marki.
Nowe ustawienia targetowania – reklamodawcy mogą teraz dokładniej określać, na jakie grupy demograficzne i urządzenia chcą kierować reklamy.
Ulepszone raportowanie – bardziej szczegółowa analiza wyników z Google Ads pozwala optymalizować strategię i poprawiać efektywność kampanii Performance Max.
Nowe reguły kierowania ruchu w Google Merchant Center – większa kontrola nad tym, które produkty pojawiają się w reklamach produktowych.
Dzięki tym zmianom reklama Performance Max będzie skuteczniejsza i bardziej dostosowana do indywidualnych potrzeb reklamodawców.
Google stale udoskonala narzędzia ułatwiające precyzyjne zarządzanie kampaniami Performance Max, umożliwiając tym samym jeszcze skuteczniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów reklamowych. Wprowadzone zmiany obejmują zarówno dostosowanie budżetu i stawek, jak i lepsze wykorzystanie danych o użytkownikach. Zmiany mają przełożyć się na efektywniejsze targetowanie oraz wyższą skuteczność reklam Performance Max.
Jednym z istotnych ulepszeń jest strategia ustalania stawek, która daje większą kontrolę nad wydatkami, umożliwiając ich optymalne rozdysponowanie. Optymalizacja feedu produktowego w Google Merchant Center daje możliwość precyzyjnego określenia, które produkty mają pojawiać się w reklamach. Z kolei funkcja wykluczenia marek dla detalistów pozwala zdecydować, czy konkretne marki powinny być uwzględniane w kampanii.
Dzięki tym ulepszeniom optymalizacja kampanii Performance Max może przełożyć się na jeszcze lepszą skuteczność reklam i zwiększoną liczbę konwersji.
Choć Performance Max pozwala na efektywną automatyzację reklam, to nowoczesne rozwiązania wciąż wymagają optymalizacji i monitorowania. Jakie wyzwania mogą się pojawić w 2025 roku?
Koszt kampanii Performance Max – automatyzacja działań oznacza konieczność stałej kontroli budżetu. Nowe narzędzia Performance Max mogą pomóc w poprawie rentowności kampanii, jednak nie zastąpią ludzkiej wiedzy i naszych możliwości analitycznych.
Raportowanie wyników kampanii Performance Max – wprowadzane zmiany obejmują szczegółowe statystyki dotyczące konwersji oraz podziału wyświetleń między kanałami. Statystyk i danych jest sporo, a im więcej wskaźników porównamy, tym lepszy wynik będziemy mogli osiągnąć.
Automatyzacja w kampanii Performance Max – algorytmy Google działają skutecznie, ale wymagają dostarczania odpowiednich danych i sygnałów dotyczących odbiorców. Pamiętaj, aby zainstalować oraz odpowiednio skonfigurować narzędzia (w szczególności Google Analytics), bo bez dokładnych danych trudno o trafną analizę wyników.
Audience Signals i targetowanie demograficzne – nowa funkcja wykluczania określonych grup wiekowych może pomóc w precyzyjniejszym dotarciu do właściwej grupy docelowej, ale wiąże się z pewnymi zagrożeniami. Może bowiem prowadzić do dyskryminacji i naruszenia regulacji oraz ograniczyć potencjalną grupę klientów i negatywnie wpłynąć na konwersje, czy reputację marki.
Google stale rozwija kampanie Performance Max, wprowadzając nowe opcje i ulepszenia. W 2025 roku można spodziewać się jeszcze większego nacisku na automatyzację i personalizację reklam.
Google od lat skupia się na ulepszaniu swoich usług wykorzystując do tego możliwości AI. Biorąc pod uwagę fakt, że Performance Max jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na rozwój firmy i zwiększenie zysków, warto stale monitorować ulepszenia wprowadzane przez Google i dostosowywać swoje działania do nowych możliwości.
O tym pamiętaj w 2025 roku:
Nowe ustawienia kampanii Performance Max pozwalają na precyzyjniejsze targetowanie i kontrolę budżetu.
Lepsze raportowanie wyników kampanii Performance Max umożliwia dokładniejszą analizę skuteczności.
Google Ads wdraża nowe funkcje w Google Merchant Center, które mogą poprawić skuteczność reklam produktowych.
Dzięki tym zmianom kampanie Performance Max pozwalają na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do klientów i zwiększenie sprzedaży. Jeśli chcesz wdrożyć te rozwiązania w swojej firmie, skontaktuj się z naszym ekspertem. Specjalizujemy się w SEO oraz kampaniach płatnych, w tym również w Performance Max, pomagając markom osiągać lepsze wyniki reklamowe. Zapraszamy!
Formularz kontaktowy