Double Digital

Strona główna » Baza Wiedzy » Zmiany w Performance Max w 2025 roku

Zmiany w Performance Max w 2025 roku

Spis treści
Picture of Adam Szulc

Adam Szulc

Expert SEO w Double Digital

Kampanie Performance Max to jedno z najważniejszych narzędzi w Google Ads. Pozwala na pełną automatyzację reklam we wszystkich kanałach Google, w tym w wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube, Gmailu oraz w Google Discover. Gigant znany jest z udoskonalania swojej oferty i w 2025 roku również wprowadzi istotne zmiany, które wpłyną na sposób prowadzenia i optymalizację kampanii Performance Max. Poznaj nowe funkcjonalności Google Ads i zwiększ potencjał swoich reklam w internecie!

Czym jest kampania Performance Max?

Kampanie Performance Max to rozwiązanie umożliwiające wykorzystanie sztucznej inteligencji Google Ads do automatyzacji procesu wyświetlania reklam. System analizuje dostępne zasoby, ustala najlepsze kombinacje treści i kieruje reklamy do użytkowników najbardziej skłonnych do konwersji. Performance Max pozwala na dynamiczne dostosowywanie stawek, treści i strategii targetowania w taki sposób, by osiągnąć najlepsze wyniki kampanii.

W 2025 roku Google rozszerza możliwości Performance Max, dodając nowe opcje targetowania, lepszą kontrolę nad wykluczaniem fraz i marek oraz bardziej szczegółowe raportowanie wyników.

UX & analityka zawsze w cenie!

Wiemy, że kluczem do sukcesu kampanii jest optymalizacja Twojej strony i precyzyjne zbieranie danych. Te fundamenty napędzają nasze działania, dlatego dbamy o nie jak o codzienną rutynę – by Twoje kampanie działały z maksymalną skutecznością!

Większa skuteczność i niższe koszty

dzięki połączeniu UX + GA4 + Performance

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

odbiorcy (1)

Przewaga kampanii Performance Max – dlaczego warto?

W 2025 roku kampanie Performance Max zyskają dodatkowe możliwości personalizacji oraz analizy danych. Google dodało (lub doda na przestrzeni kilku tygodni) nowe narzędzia, które poprawią konwersję z Google Ads i umożliwią dokładniejszą kontrolę wydatków.

Najważniejsze zalety kampanii Performance Max w 2025 roku to:

  • Ustawianie negatywnych słów kluczowych już na poziomie kampanii – Teraz w Google Ads będziesz mieć możliwość wykluczania określonych zapytań, dzięki czemu lepiej dostosujesz reklamy do swojej marki.

  • Nowe ustawienia targetowania – reklamodawcy mogą teraz dokładniej określać, na jakie grupy demograficzne i urządzenia chcą kierować reklamy.

  • Ulepszone raportowanie – bardziej szczegółowa analiza wyników z Google Ads pozwala optymalizować strategię i poprawiać efektywność kampanii Performance Max.

  • Nowe reguły kierowania ruchu w Google Merchant Center – większa kontrola nad tym, które produkty pojawiają się w reklamach produktowych.

Dzięki tym zmianom reklama Performance Max będzie skuteczniejsza i bardziej dostosowana do indywidualnych potrzeb reklamodawców.

Optymalizacja kampanii Performance Max – jak poprawić wyniki?

Google stale udoskonala narzędzia ułatwiające precyzyjne zarządzanie kampaniami Performance Max, umożliwiając tym samym jeszcze skuteczniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów reklamowych. Wprowadzone zmiany obejmują zarówno dostosowanie budżetu i stawek, jak i lepsze wykorzystanie danych o użytkownikach. Zmiany mają przełożyć się na efektywniejsze targetowanie oraz wyższą skuteczność reklam Performance Max.

Jednym z istotnych ulepszeń jest strategia ustalania stawek, która daje większą kontrolę nad wydatkami, umożliwiając ich optymalne rozdysponowanie. Optymalizacja feedu produktowego w Google Merchant Center daje możliwość precyzyjnego określenia, które produkty mają pojawiać się w reklamach. Z kolei funkcja wykluczenia marek dla detalistów pozwala zdecydować, czy konkretne marki powinny być uwzględniane w kampanii.

Dzięki tym ulepszeniom optymalizacja kampanii Performance Max może przełożyć się na jeszcze lepszą skuteczność reklam i zwiększoną liczbę konwersji.

Wyzwania kampanii Performance Max – na co zwrócić uwagę?

Choć Performance Max pozwala na efektywną automatyzację reklam, to nowoczesne rozwiązania wciąż wymagają optymalizacji i monitorowania. Jakie wyzwania mogą się pojawić w 2025 roku?

  • Koszt kampanii Performance Max – automatyzacja działań oznacza konieczność stałej kontroli budżetu. Nowe narzędzia Performance Max mogą pomóc w poprawie rentowności kampanii, jednak nie zastąpią ludzkiej wiedzy i naszych możliwości analitycznych.

  • Raportowanie wyników kampanii Performance Max – wprowadzane zmiany obejmują szczegółowe statystyki dotyczące konwersji oraz podziału wyświetleń między kanałami. Statystyk i danych jest sporo, a im więcej wskaźników porównamy, tym lepszy wynik będziemy mogli osiągnąć.

  • Automatyzacja w kampanii Performance Max – algorytmy Google działają skutecznie, ale wymagają dostarczania odpowiednich danych i sygnałów dotyczących odbiorców. Pamiętaj, aby zainstalować oraz odpowiednio skonfigurować narzędzia (w szczególności Google Analytics), bo bez dokładnych danych trudno o trafną analizę wyników.

  • Audience Signals i targetowanie demograficzne – nowa funkcja wykluczania określonych grup wiekowych może pomóc w precyzyjniejszym dotarciu do właściwej grupy docelowej, ale wiąże się z pewnymi zagrożeniami. Może bowiem prowadzić do dyskryminacji i naruszenia regulacji oraz ograniczyć potencjalną grupę klientów i negatywnie wpłynąć na konwersje, czy reputację marki.

Zwiększ sprzedaż z Performance Max – co zmieni się w 2025 roku?

Google stale rozwija kampanie Performance Max, wprowadzając nowe opcje i ulepszenia. W 2025 roku można spodziewać się jeszcze większego nacisku na automatyzację i personalizację reklam.

Google od lat skupia się na ulepszaniu swoich usług wykorzystując do tego możliwości AI. Biorąc pod uwagę fakt, że Performance Max jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na rozwój firmy i zwiększenie zysków, warto stale monitorować ulepszenia wprowadzane przez Google i dostosowywać swoje działania do nowych możliwości.

O tym pamiętaj w 2025 roku:

  • Nowe ustawienia kampanii Performance Max pozwalają na precyzyjniejsze targetowanie i kontrolę budżetu.

  • Lepsze raportowanie wyników kampanii Performance Max umożliwia dokładniejszą analizę skuteczności.

  • Google Ads wdraża nowe funkcje w Google Merchant Center, które mogą poprawić skuteczność reklam produktowych.

Dzięki tym zmianom kampanie Performance Max pozwalają na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do klientów i zwiększenie sprzedaży. Jeśli chcesz wdrożyć te rozwiązania w swojej firmie, skontaktuj się z naszym ekspertem. Specjalizujemy się w SEO oraz kampaniach płatnych, w tym również w Performance Max, pomagając markom osiągać lepsze wyniki reklamowe. Zapraszamy!

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
4.9/5 - (157 opinie)