Google Ads ukrywa wyszukiwane hasła – rozwiązanie

Dlaczego nie widzę już wyszukiwanych haseł na koncie Google Ads?

Jakby rok 2020 nie był wystarczającym wyzwaniem, Google Ads właśnie wprowadził swoją najnowszą komplikację dla reklamodawców. Od początku września reklamodawcy Google Ads zostali powiadomieni, że w raporcie wyszukiwanych haseł Google Ads pojawią się tylko „wyszukiwane hasła wyszukiwane przez większą liczbę użytkowników”.

Mówimy o marketingu
i robimy marketing.

Dlaczego wyszukiwane hasła są tak ważne?

Często pojawia się zamieszanie wokół tego tematu, więc szybko wyjaśnijmy różnicę między słowem kluczowym a wyszukiwanym hasłem.

  • Słowa kluczowe są głównym mechanizmem kierowania reklam w wyszukiwarce Google. Kierując reklamy na słowo kluczowe, takie jak sklep z odzieżą blisko mnie, możesz zadeklarować słowo kluczowe „typ dopasowania” za pomocą cudzysłowów, nawiasów lub znaków plus. Brak wyboru (cudzysłowu itp.) Spowoduje zadeklarowanie słowa kluczowego jako „przybliżonego” typu dopasowania. Te typy dopasowania (dopasowanie ścisłe, do wyrażenia, przybliżone i zmodyfikowane dopasowanie przybliżone) zapewniają różne stopnie elastyczności między słowem kluczowym a faktycznym wyszukiwaniem użytkownika – wyszukiwanym hasłem.
  • Wyszukiwane hasła (inaczej zapytania) to rzeczywiste wyszukiwania w Google, na które są kierowane Twoje słowa kluczowe (literówki i wszystkie). Te zapytania są prawdopodobnie najbardziej szczegółowymi dostępnymi informacjami na temat zamiarów użytkownika i tego, czy słowa kluczowe generują ruch wysokiej jakości. Zwróć uwagę w poniższej tabeli, jak to samo słowo kluczowe + facebook + reklamy + zarządzanie  (przy użyciu zmodyfikowanego typu dopasowania przybliżonego) wprowadza niezliczoną ilość różnych odmian, tak jak zostało zaprojektowane.

Słowa kluczowe, a wyszukiwane hasła

Problem polega na tym, że dzięki tej ostatniej zmianie Google udostępnia tylko kilka z tych zapytań… reklamodawcy, który zapłacił za te kliknięcia.

Jak poważna jest ta zmiana?

Chociaż raport wyszukiwanych haseł Google nigdy nie był w 100% kompletny, generalnie widzielibyśmy około 75–85% zapytań, które generowały kliknięcia na naszych kontach Google Ads. Po tej ostatniej zmianie średnio 40-60% zapytań naszych klientów obserwujemy w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania. W rzeczywistości oznacza to, że około połowa wyszukiwań, które doprowadziły do ​​ruchu na naszych kontach Google Ads, znajduje się w czarnej skrzynce Google.

Jak wyglądają brakujące dane?

Zwróć uwagę, że otrzymaliśmy (i zapłaciliśmy) 803 kliknięć. Google wyświetla tylko 746 z tych wyszukiwanych haseł w raporcie wyszukiwanych haseł. Masz rację, zastanawiając się, jakie było pozostałe 57 wyszukiwań. Biorąc wszystko pod uwagę, prawdopodobnie trafiła na nie spora część budżetu.

Jak odzyskać wyszukiwane hasła?

  • Interfejs API Google Ads – naszą pierwszą próbą rozwiązania tego problemu było sprawdzenie, czy interfejs API Google Ads nadal przechowuje te dane. Zapytanie Google Ads za pomocą Supermetrics  potwierdziło, że API niestety nie pozwala obejść problemu.
  • Google Analytics – następnym przystankiem był niestandardowy raport Google Analytics. Dodając „wyszukiwane hasła” jako wymiar dodatkowy do źródła ruchu „Google / CPC”, można odzyskać wszystkie brakujące wyszukiwane hasła definiujące zamiar. Nie możemy mówić, jak długo to będzie działać, ale w chwili pisania tego tekstu działa jak urok.

A wiesz, że…
możemy to zrobić dla Ciebie lepiej?

Jak uruchomić raport?

  1. Zaloguj się do Google Analytics i przejdź do swojej usługi i widoku
  2. W lewym panelu nawigacyjnym wybierz Pozyskiwanie> Cały ruch> Google Ads> Kampanie
  3. Jeśli Twoje Google Ads i Google Analytics są prawidłowo połączone, na liście powinny znajdować się Twoje kampanie Google Ads z danymi dotyczącymi kliknięć, kosztu, CPC itp.
  4. Teraz możesz przejść do konkretnej kampanii i przejść do następnego kroku (prawdopodobnie najlepsza opcja) lub bezpośrednio z tego ekranu wykonać następujące czynności…
  5. Dodaj wymiar dodatkowy dla „Wyszukiwane hasła”

Mamy nadzieję, że ta metoda przetrwa lub jeszcze lepiej, że Google opamięta się i cofnie tę zmianę (zdarzyło się to wcześniej). W międzyczasie jest to solidna alternatywa, która pozwala odzyskać większość widoczności, która została usunięta z platformy Google Ads.

Damian Dziergowski

Oceń wpis:

Oceń ten wpis

Wiemy, co działa.
Dlatego dzielimy się wiedzą.

Chcesz realnego wzrostu?
Porozmawiajmy.