Pierwsze kroki z marketingiem cyfrowym dla małych firm

Świat online jest bogaty w możliwości zarówno dla dużych, jak i małych firm. Chociaż poruszanie się po jej rozległych elementach po raz pierwszy może wydawać się zniechęcające, marketing cyfrowy jest jednym z najlepszych sposobów rozpowszechniania informacji o Twojej firmie i nawiązywania kontaktu z nowymi klientami, a także utrzymywania polubień u już istniejących klientów. Jeśli zastanawiasz się jak wykorzystać marketing cyfrowy w swojej firmie, to zobacz nasz przewodnik po informacjach o tym, co możesz wykorzystać i na jakich cyfrowych platformach prowadzić kampanie.

Co to jest marketing cyfrowy?

Jeśli Twoja firma dopiero zaczyna działalność online, możesz zapytać, czym marketing cyfrowy różni się od marketingu tradycyjnego? A nawet czym jest marketing cyfrowy? Marketing cyfrowy to wykorzystanie technologii cyfrowych, takich jak internet, do promowania Twojej marki lub firmy. Marketing cyfrowy różni się od tradycyjnego marketingu tym, że poza zwykłym byciem online, cyfrowe kampanie marketingowe pozwalają dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, ale także do znacznie bardziej odpowiednich odbiorców. Podczas gdy tradycyjne metody marketingowe, takie jak billboardy, powodują, że wykrzykujesz jedną wiadomość do wielu różnych osób, mając nadzieję, że wygeneruje to odpowiednich potencjalnych klientów, marketing cyfrowy pozwala dostosować wiele różnych wiadomości do poszczególnych osób.

Dlaczego warto promować firmę w internecie?

Jedną z najkrótszych i najprostszych odpowiedzi na to pytanie jest to, że nie będąc online, tracisz cały świat pełen ludzi, którzy mogliby korzystać z Twoich usług lub kupować Twoje produkty. Szukając nowej usługi lub produktu, wysoki odsetek kupujących znajdzie produkt w Internecie lub użyje go do podjęcia decyzji o zakupie. COVID-19 odnotował ogromny wzrost zakupów online, a ponieważ wiele fizycznych sklepów pozostanie zamkniętych dla użytkowników w dającej się przewidzieć przyszłości, liczba ta ma wzrosnąć.

Dostarczając informacje o swoich produktach i usługach online oraz wykorzystując marketing cyfrowy do promowania tych towarów i usług będziesz mógł dotrzeć do klientów aktywnie poszukujących tych rzeczy w sposób, którego tradycyjny marketing, na przykład w przypadku billboardów i ulotek, po prostu nie może. Umieszczenie firmy w Internecie pozwala docierać do klientów i optymalizować kwoty wydawane na marketing, aby dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

Jakie platformy marketingu cyfrowego są dostępne dla małych firm?

Rozpoczynając pracę z marketingiem cyfrowym po raz pierwszy, zrozumiałe jest, że jest się nieco przytłoczonym liczbą opcji dostępnych w cyfrowym świecie. Dobrą informacją jest to, że jeśli masz już działającą witrynę internetową dla swojej firmy , już jesteś na dobrej drodze. Oto niektóre z głównych obszarów marketingu cyfrowego dostępne dla małych firm oraz sposoby, w jakie mogą one pomóc Ci w dotarciu do odbiorców oraz tworzeniu sprzedaży online i potencjalnych klientów dla Twojej firmy.

Marketing w mediach społecznościowych dla małych firm

Kiedy stawiasz pierwsze kroki w świecie marketingu online, jednym z najbardziej dostępnych narzędzi są media społecznościowe. Marketing w mediach społecznościowych jest kluczem do nawiązania kontaktu z obecnymi i przyszłymi klientami i często jest postrzegany jako bardziej przystępny sposób interakcji klientów z Twoją firmą. Około połowa światowej populacji korzysta z jakiegoś rodzaju mediów społecznościowych, a reklamując się i nawiązując kontakt z klientami na tej platformie, uzyskujesz dostęp do dużej, oddanej publiczności i tworzysz również tożsamość marki, która będzie widoczna dla każdego, kto szuka Twojej firmy lub usługi online.

Marketing szeptany jest kluczem do generowania potencjalnych klientów dla Twojej firmy, a media społecznościowe to doskonały sposób na zachęcenie klientów do dzielenia się Twoją firmą z przyjaciółmi i kontaktami online. Jako znana platforma, jest to również świetny sposób na rozpoczęcie marketingu cyfrowego w firmie i fantastyczny sposób na wysyłanie ruchu do Twojej witryny oraz udostępnianie dużej ilości użytkowników aktualizacji dotyczących sprzedaży i firmy. Zapoznaj się z naszymi najważniejszymi wskazówkami dotyczącymi marketingu w mediach społecznościowych.

Dobry content to nie wszystko.
Potrzebujesz wyników.

Tu wchodzi Double Digital.

Jak promować małą firmę w internecie?

W obecnych czasach nie wystarczy po prostu wybrać strategię marketingu cyfrowego i działać zgodnie z nią. Zanim wdrożymy nową kampanię, musimy poświęcić czas na badanie i zrozumienie potrzeb klientów. Na samym początku warto określić, kim są docelowi odbiorcy i gdzie spędzają czas online. Następnie należy zastanowić się, co mamy im do powiedzenia, a dokładniej, co klienci powinni wiedzieć i jak możemy im pomóc. Warto przy tym wszystkim wziąć za cel (CTA) wezwania do działania naszych odbiorców. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie liczby wyświetleń, Twoim wezwaniem do działania będzie chociażby „Obejrzyj teraz” lub „Obejrzyj za darmo”. Patrząc na wymienione strategie, małe firmy zdecydowanie powinny zdecydować się na marketing cyfrowy. Takie informacje pomogą zoptymalizować cyfrowe kampanie marketingowe, zbliżyć się do klientów bardziej niż kiedykolwiek i ostatecznie stworzyć lepsze, bardziej spersonalizowane strategie reklamowe. Wiele firm przyjmuje tradycyjne metody marketingu, ale w obecnych czasach wyniki tradycyjnych metod są bardzo powolne i przyciągnąć klientów tylko na poziomie lokalnym.

Gościnna wypowiedz specjalisty SEO z firmy AFTERWEB.PL

Wykorzystaj potencjał reklam płatnych

Jednym z największych narzędzi w marketingu cyfrowym, używanym zarówno przez osoby fizyczne, jak i agencje marketingu cyfrowego, jest reklama PPC lub płatna za kliknięcie. Reklama z „płatnością za kliknięcie” dla małych firm to fantastyczny i opłacalny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów online, którzy aktywnie poszukują produktu lub usługi pasującej do Twoich. Korzystając z platform Google Ads (Adwords) lub Bing Ads, reklamy płatne za kliknięcie pozwalają małym firmom, takim jak Ty, kierować reklamy na odbiorców odpowiednich dla ich działalności i płacić tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę w Twojej witrynie. To sprawia, że ​​jest to świetny sposób na zwiększenie konwersji w Twojej witrynie, ponieważ będą kierowane tylko do osób, które aktywnie chcą kupić lub skorzystać z tego, co oferuje Twoja witryna. Jeśli szukasz pomocy w rozpoczęciu korzystania z PPC, możesz zapoznać się z naszą stroną zarządzania płatnością za kliknięcie.

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) dla małych firm

Jeśli szukasz sposobu na pojawienie się w Internecie, pozycjonowanie to idealny sposób, aby Twoja firma pojawiła się organicznie (nie za pośrednictwem płatnych źródeł) na stronie wyników wyszukiwania. Optymalizacja witryny pod kątem SEO jako małej firmy to świetny sposób, aby Twoja witryna była widoczna dla tych, którzy szukają w Internecie podobnych usług. Jako mała firma, lokalni kupujący mogą być kluczem do rozwoju Twojej firmy, więc optymalizacja witryny pod kątem lokalnego SEO jest kluczowym sposobem promocji małej firmy w Internecie. Można to zrobić za pomocą SEO na stronie i poza stroną, z których każda obejmuje sposoby optymalizacji witryny internetowej Twojej firmy pod kątem wyszukiwarek, aby można ją było znaleźć w Internecie.

Mówimy o marketingu
i robimy marketing.

Jak zacząć z marketingiem cyfrowym w małej firmie?

Niezliczone osoby codziennie szukają w internecie produktów lub usług takich jak Twoja. Jeśli nie korzystasz z marketingu cyfrowego jako firma, duża część potencjalnych klientów wymyka się. Jeśli zauważyłeś spadek sprzedaży podczas pandemii COVID-19, marketing cyfrowy i reklama online mogą być idealnym sposobem na zdobycie nowych klientów i ponowne przyciągnięcie starych klientów. Tworzenie lojalnych obserwujących w Internecie to doskonały sposób na utrzymanie dochodów Twojej firmy bez względu na to, co dzieje się na świecie. Jeśli zastanawiasz się nad postawieniem pierwszych kroków w marketingu cyfrowym, skontaktuj się z nami.

Jeśli jesteś gotowy na rozpoczęcie działań marketingu cyfrowego swojej firmy, dlaczego nie skontaktować się z zespołem konsultantów SEM? Dzięki wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy ekspertami we wszystkich kwestiach związanych z digitalem. Współpracowaliśmy z wieloma małymi firmami, aby pomóc im zaistnieć w Internecie i udowodniliśmy, że zapewniamy firmom konwersje i klientów, których szukają.

Damian Dziergowski

Oceń wpis:

Oceń ten wpis

Wiemy, co działa.
Dlatego dzielimy się wiedzą.

Chcesz realnego wzrostu?
Porozmawiajmy.