Double Digital

Agencja SEM – kilka pytań, które powinieneś zadać

Spis treści

Pozyskanie ruchu na Twojej stronie internetowej potrafi być udręka dla wielu właścicieli firm. Agencja SEM – skorzystanie z ich pomocy jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów generowania jakościowego ruchu. Istnieją głównie dwie metody marketingowe, pozwalające na znaczne zwiększenie ruchu: SEO oraz SEM.

SEO, czyli search engine optimization, to długotrwały proces optymalizacji strony internetowej, aby ściągnąć ruch z wyszukiwań organicznych. Przypomina on trochę uprawę roli – wymaga dużo wysiłku włożonego z góry. Siejesz ziarna w postaci treści kontentowych, wpisów na blogu na długo przed rozpoczęciem czerpania z tego korzyści. Proces ten wymaga cierpliwości, gdyż aby stał się opłacalny, często potrzebne są miesiące wytężonej pracy.

Z korzystaniem SEM (Search Engine Marketing) jest zupełnie inaczej. Zamiast czekać na zwiększenie i poprawę ruchu organicznego – kupujesz ten ruch. Z pomocą Agencji SEM oraz dobrej strategii jesteś w stanie uzyskać wyniki niemal natychmiast.

Dlaczego warto zatrudnić Agencję SEM?

Wykorzystanie samodzielne strategii płatnego wyszukiwania potrafi być na początku bardzo kosztowne, zwłaszcza jeżeli jeszcze nie masz doświadczenia. Posiada stromą oraz kosztowną krzywą uczenia. W większości przypadków, wraz z upływem czasu ROI nie ulega znacznej poprawie utrzymując względnie wysokie koszty. Z pomocą odpowiedniej Agencji SEM, możesz zoptymalizować swoje reklamy oraz stosowane metody celem zmniejszenia kosztów oraz zwiększenia zysków.

Jedną z często cytowaną statystyk, przedstawioną przez Google, jest to, iż reklamodawcy zyskują 2 PLN za każdy wydany 1 PLN na reklamę w Google Ads. Gdyby to była prawda, to każdy miałby gwarantowany zwrot z inwestycji i nikt nie potrzebowałby pomocy. Wskazany zwrot – 100% ROI jest po prostu średnia dla wszystkich reklamodawców.

Warto zainwestować i rozpoczać współpracę ze sprawdzoną Agencją SEM, która na swojej stronie ma przedstawione i udokumentowane historie sukcesu. Dobra Agencją SEM wie, jak zmniejszyć niepotrzebne wydatki poprzez wykorzystanie m.in. odpowiednich słów kluczowych. W wielu przypadkach, Agencja SEM potrafi wygenerować zwrot z inwestycji na poziomie 300%-10000%. Badania pokazują, iż nawet 65% użytkowników z intencją zakupu klika w płatne reklamy. Dzięki dobrej Agencji SEM, reklama Twojej firmy może wyskoczyć nawet przed reklamami konkurencji, mimo, iż użytkownik szukał ich firmy!

Agencje SEM mogą pomóc zoptymalizować Twoją stronę pod kątem kliknięć i stworzyć kampanie, które przyciągną docelowych nabywców. Google nagradza odpowiednie kampanie i strony internetowe niższym kosztem za kliknięcie.

Czy opłaca się zatrudnić Agencję SEM? Zdecydowanie TAK! Warto jednak przed dokonaniem wyboru zadać sobie kilka pytań, które przedstawiamy poniżej:

W jakich obszarach marketingu cyfrowego potencjalna Agencja SEM jest najbardziej kompetentna?

Google AdWords to nie wszystko. Dobra Agencja SEM musi być obeznana we wszystkich obszarach marketingu cyfrowego, takich jak reklamy display, reklamy Facebook oraz Instagram, a także inne potencjalnie interesujące Cie obszary marketingu cyfrowego! Warto zapoznać się z pełną ofertą Agencji SEM, aby zobaczyć, czy pomogą Ci z innymi kanałami, które Cię interesują!

Warto również sprawdzić, czy Agencja SEM ma w ofercie przeprowadzenie audytu konta jeszcze przed rozpoczęciem współpracy. Dobre Agencje SEM oferują takie usługi bezpłatnie!

Czy Agencja SEM ma dobrą ocenę?

Sprawdź oceny Agencji SEM w Google. Zapoznaj się z opiniami ich klientów oraz studiami przypadków na stronie. 

Jeżeli trafiłeś na stronę Agencji SEM i jesteś zainteresowany ich ofertą, to już świadczy o tym, że ich metody działają. Ich praca polega przecież na przyciąganiu potencjalnych klientów, a jeżeli udało im się zwrócić Twoją uwagę, to znaczy, że ich metody są skuteczne!

Kto jest właścicielem prowadzonych kampanii internetowych?

Niektóre agencje tworzą kampanie wyszukiwania opłacane przez klientów w ramach ich konta biznesowego. Minusem dla klienta jest to, że gdy współpraca się kończy, nie mają oni dostępu do danych historycznych kampanii.

Na początku może się to wydawać nieistotne. Agencja SEM zajmuje się wszystkim i z powodzeniem wykonuje swoją pracę. Jednak zarządzając kampanią, zbiera jednocześnie bardzo cenne i kosztowne dane.

Decyzję podejmowane przez Agencję SEM często wynikają z uzyskanych od Ciebie informacji i feedbacku w sprawie ich skuteczności. Dzięki dostarczanym przez Ciebie informacjom i Twojemu wkładowi mogą optymalizować działania. Problem zaczyna się wtedy, gdy rozstajesz się z Agencją SEM i musisz zacząć współpracę z inną – ryzykujesz utratę danych zgromadzonych przez lata.

Dlatego ważne jest, aby od początku pierwszej współpracy z Agencją SEM wszystkie kampanie były tworzone i optymalizowane na Twoim koncie Google Ads. Dzięki temu, to Ty jesteś właścicielem kampanii i informacji. W takiej sytuacji możesz rozpocząć budowanie relacji z dowolną inną Agencją SEM.

Dobra Agencja SEM umożliwia, a nawet rekomenduję prowadzenie działań na Twoim koncie reklamowym! Dzięki temu, masz również możliwość wglądu w prowadzone działania i osiągane wyniki.

Jak klarowna i transparentna w swoich działaniach jest Agencją SEM?

Każda respektowana Agencją SEM podzieli się z Tobą swoją strategią oraz raportami. Jeżeli nie chce tego zrobić – znajdź inna Agencję. Agencja SEM pracuje na Twój wynik, więc upewnij się, że Ty i Twój zespół jest częścią procesu podejmowania decyzji, ustalania strategii oraz procesów optymalizacji. 

Jeżeli Agencją SEM nie chce podzielić się z Tobą takimi informacjami jak przykładowo lista stosowanych słów kluczowych, to znaczy, że mogą stosować działania, które mogą zaszkodzić Tobie i Twojej firmie. Analogiczna sytuacja dotyczy wyników i skuteczności, które powinny być mierzalne. Jeżeli Agencja nie chce podzielić się z Tobą tą informacją i ukrywa osiągane wyniki – uciekaj. Szukaj partnera do współpracy, który może rozwijać Twój biznes wraz z Tobą, a nie Agencji do której wpłacasz pieniądze i nie masz pojęcia co się dzieje.

Jakie analizy dostarcza Agencja SEM?

Oczekuj, aby wybrana przez Ciebie Agencją SEM uruchomi różne analizy, aby ocenić obecną sytuację i stworzyć punkt odniesienia dla potencjału wzrostu. Zapytaj o rodzaje analiz, które wykonują i czego możesz się spodziewać przed uruchomieniem jakiejkolwiek kampanii.

Dobra Agencja SEM powinna przeanalizować Twoje dotychczasowe działania, słowa kluczowe oraz przeanalizować konkurencję. Spytaj Agencję SEM o to, jakie raporty skuteczności dostarcza oraz kiedy możesz się ich spodziewać.

Ostatnie - najważniejsze pytanie

Każdy biznes ma inne cele. Chcesz mieć więcej leadów, ruchu, konwersji, niższy koszt za kliknięcie, czy zwiększyć sprzedaż?

Zanim zaczniesz szukać agencji SEM, odpowiedz sobie na najważniejsze pytanie:

Jaki jest mój cel?

Niech Agencją SEM wie, czym jest dla Ciebie udana kampania.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

4.9/5 - (10 opinie)