J
eśli chodzi o skuteczne zarządzanie kampaniami Google Ads, zrozumienie i, co ważniejsze, optymalizację kampanii Google Ads może być nieprzewidywalną i frustrującą podróżą. Istnieją setki zmiennych, które określają sukces Twoich kampanii i dla całego konta. Chociaż optymalna struktura konta Google Ads wymaga kolejnego wpisu samego w sobie, dziś odkryjemy optymalizacje Google Ads, które mogą ulepszyć Twoje kampanie PPC w ciągu kilku godzin lub dni. Wiele z tych wskazówek Google Ads może niemal natychmiast znacząco poprawić współczynniki klikalności, współczynniki konwersji i koszt konwersji. Jednak jedna z podstawowych zasad zarządzania płatnością za kliknięcie, to unikanie wprowadzania zbyt wielu zmian na raz (stracisz orientację, co pomogło lub zaszkodziło kontu). Obszary, które omówimy, powinny być stale monitorowane i ulepszane, ponieważ z czasem będą się zmieniać i wymagać dostosowania. Dotyczy to zarówno optymalizacji strony docelowej jak i kampanii reklamowej.
1. Częściowe testowe reklam w kampanii Google Ads
- Zaloguj się do Google Ads i wybierz kampanię.
- Upewnij się, że w ustawieniach rotacji reklam w kampanii wybrano opcję „Wyświetlaj naprzemiennie w nieskończoność”. Zapewni to większą kontrolę nad optymalizacją.
- Utwórz 2 reklamy (kolejne wydłużą czas niezbędny do wyłonienia zwycięzcy) dla każdej grupy reklam, z jedną istotną różnicą do przetestowania (np. Nagłówek, wezwanie do działania, wyświetlany adres URL, strona docelowa itp.).
- Użyj kalkulatora testowania istotności statystycznej, aby określić, czy masz zwycięzcę. Jeśli korzystasz z tego kalkulatora do testowania, która odmiana bardziej konsekwentnie osiągnęła cel, Twoje „próby” i „cele” mogą być odpowiednio „wyświetleniami” i „kliknięciami” lub „kliknięciami” i „konwersjami”.
- Zatrzymaj reklamę z gorszym wynikiem i przygotuj kolejny test podziału.


2. Podział tygodnia kampanii Google Ads
Dlaczego warto to zrobić: gdy na koncie zgromadzi się trochę danych, zaczniesz dostrzegać pozytywne lub negatywne trendy w określone dni tygodnia. Możesz wykorzystać te trendy, zwiększając lub zmniejszając stawki i budżety w oparciu o mocne i słabe dni. Jak zoptymalizować Google Ads pod kątem najsilniejszych dni tygodnia:
- Zaloguj się do Google Ads i wybierz kampanię lub zacznij od spojrzenia na konto jako całość.
- Wyświetl tygodniową skuteczność na karcie „Wymiary”, a następnie „Widok: dzień tygodnia”.
- Ustaw daty tak, aby były jak najbardziej zbliżone do ostatnich i wyświetlaj wystarczającą ilość danych, aby zobaczyć pewne różnice między dniami. Będzie to różne dla każdego konta w zależności od ruchu i poziomu różnicy w wydajności między dniami.
- Dostosuj harmonogram reklam dla każdej kampanii na podstawie najlepszych i najgorszych dni.
- Za punkty bonusowe : Skonfiguruj reguły automatyczne Google Ads, aby zwiększyć lub zmniejszyć budżety w zależności od dnia tygodnia, a następnie przejdź do podziału dnia (eliminacji lub optymalizacji godzin dnia).
3. Pory dnia kampanie Google Ads
Dlaczego powinieneś to zrobić: Dzień rozstania jest bardzo podobny do powyższej strategii, z wyjątkiem tego, że odnosi się do godzin dnia zamiast dni tygodnia. Poszczególne pory dnia będą działały znacznie inaczej, a celem jest jak najskuteczniejsze wykorzystanie budżetu każdego dnia. Jak zoptymalizować Google Ads w najlepszych porach dnia:
- Wyświetl te dane na karcie „Wymiary”, a następnie „Widok: Pora dnia”. Tak jak poprzednio, pamiętaj, aby przeglądać te dane na poziomie kampanii.
- Ustaw daty tak, aby uzyskać najlepszą równowagę między ostatnimi i pokazać wystarczająco dużo danych, aby zobaczyć pewne różnice między godzinami. Na potrzeby tej analizy możesz spojrzeć na tydzień w danym momencie lub jeszcze lepiej, wrzuć go do Excela oceny godzin tylko w określone dni przez dłuższy okres.
- Przejdź do „Harmonogramu reklam” na karcie „Ustawienia” kampanii i dodaj harmonogram dla wszystkich segmentów godzinowych, które chcesz osobno kontrolować (na przykład: jeśli chcesz podnieść stawki od 14 do 17, dodaj ten segment osobno) . Pamiętaj, aby dodać także pozostałe segmenty, w których powinny być wyświetlane Twoje reklamy, ponieważ po dodaniu harmonogramu reklamy nie będą się wyświetlać w okresach, których nie ma w tym harmonogramie.
- Teraz możesz ustawić dostosowanie stawek dla każdego segmentu harmonogramu na podstawie jego skuteczności. Jeśli w poniedziałki skuteczność jest o 30% lepsza, spróbuj użyć dostosowania stawek „zwiększ o 30%”. Nie zapomnij odpowiednio dostosować swojego budżetu w te dni, korzystając z reguł automatycznych.
4. Dostosowanie stawek Google Ads według urządzenia
Dlaczego warto to zrobić: skuteczność kampanii google adwords będzie się różnić w zależności od urządzenia. Przed 2012 rokiem i wprowadzeniem przez Google „kampanii rozszerzonych” agencje marketingu cyfrowego tworzyły osobne kampanie na telefony komórkowe, tablety i komputery i kontrolowały je niezależnie. Następnie Google odebrał nam poziom kontroli nad segmentacją w ten sposób. Nie było już świetnego sposobu na prowadzenie kampanii wyłącznie na tablety lub wyłącznie na komórki. Niedawno firma Google przywróciła większość tej funkcji. Możesz ustalać różne stawki na komórkach, tabletach i komputerach, używając dostosowań stawek w kampaniach. Jak ustawić dostosowanie stawek według urządzenia:
- Wybierz kampanie i przejdź do karty „Ustawienia”, a następnie „Urządzenia”.
- Ustaw ramy czasowe, a następnie przeanalizuj różnice w wydajności według urządzenia.
- Teraz dostosuj telefon komórkowy, tablet i komputer niezależnie na podstawie ich wydajności
5. Ustaw dostosowanie stawek Google Ads według lokalizacji
Dlaczego warto to zrobić: lokalizacje, na które kierujesz reklamy, można kontrolować niezależnie, dzięki czemu możesz więcej wydawać na wyświetlanie reklam właściwym osobom, a mniej na niewłaściwych. Aby to zrobić, podczas ustawiania kierowania geograficznego na poziomie kampanii należy uzyskać jak najbardziej szczegółowe informacje. Oznacza to, że jeśli kierujesz reklamy na region taki jak Chicago, zechcesz dodać wszystkie miasta tworzące Chicago, zamiast kierować tylko na „Chicago”. Jak ustawić dostosowania stawek według urządzenia :
- Kieruj swoje kampanie na możliwie jak największą segmentację (tj. Zamiast Warszawy użyj kodów pocztowych lub miejscowości).
- Daj kampaniom trochę czasu na zgromadzenie danych według geografii.
- Aby przeprowadzić analizę, przejdź do karty „Ustawienia” kampanii, a następnie „Lokalizacja”.
- Przeanalizuj skuteczność każdej lokalizacji w danym okresie, a następnie ustaw dostosowania stawek bezpośrednio na tym ekranie.
6. Wykorzystaj rozszerzenia reklam Google Ads
Dlaczego warto to zrobić: rozszerzenia reklam mogą ulepszyć reklamy na kilka sposobów. Dostarczają dodatkowych i często bardziej szczegółowych informacji związanych z reklamą. Linki do podstron pomagają przekierowywać użytkowników na bardziej konkretną stronę, której mogą szukać. Rozszerzenia połączeń i rozszerzenia lokalizacji ułatwiają osobom wyszukującym bardziej bezpośrednie znajdowanie informacji kontaktowych, których mogą szukać. Używaj wszystkich rozszerzeń, które są trafne i pomocne dla wyszukiwarek, aby poprawić ich wrażenia i skrócić czas wyszukiwania . Google nagradza również rozszerzenia reklam, zapewniając wzrost rankingu reklamy w przypadku reklam, które wykorzystują rozszerzenia. Dodatkową korzyścią jest zajęcie większej części nieruchomości na stronie wyników wyszukiwania w reklamie. Jak skonfigurować rozszerzenia reklam :
- W widoku kampanii lub grupy reklam kliknij kartę „Rozszerzenia reklam”.
- Wybierz typ rozszerzenia, które chcesz reklamować
- Postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami, aby skonfigurować to konkretne rozszerzenie.
7. Słowa kluczowe i stawki według typu dopasowania Google Ads
Dlaczego powinieneś to zrobić: Ogólnie mówiąc, im dokładniej możesz kierować reklamy na słowo kluczowe, tym wyższa jest to wartość. Do tego momentu, ponieważ słowo kluczowe „dopasowanie ścisłe” prawdopodobnie przyciągnie bardziej ukierunkowanego użytkownika, należy dla nich oferować wyższe stawki w porównaniu z tym samym słowem kluczowym w bardziej przybliżonym typie dopasowania. Jak skonfigurować wielopoziomowe ustalanie stawek według typu dopasowania :
- Po prostu podaj wyższe stawki dla wersji słowa kluczowego w dopasowaniu ścisłym w porównaniu z dopasowaniem „do wyrażenia” lub „przybliżonym”.
- Opcjonalnie możesz oddzielić słowa kluczowe według typu dopasowania w różnych grupach reklam.
8. Raport wyszukiwanych haseł i nowe słowa kluczowe dla kampanii Google Ads
Dlaczego warto to zrobić: raport wyszukiwanych haseł zawiera rzeczywiste zapytania wpisane przez użytkowników w Google, aby wywołać Twoją reklamę. Jeśli zauważysz nietrafne zapytania wywołujące słowa kluczowe, zechcesz dodać te hasła jako wykluczające słowo kluczowe. I odwrotnie, jeśli możesz znaleźć zapytania, na które obecnie nie kierujesz reklam, należy dodać je jako słowa kluczowe. Jak wyświetlić „Raport wyszukiwanych haseł” :
- Wybierz grupę reklam w lewym panelu nawigacyjnym.
- Teraz wybierz kartę „Słowa kluczowe” pośrodku ekranu.
- Na koniec kliknij przycisk „Wyszukiwane hasła” nad listą słów kluczowych.
- (Wskazówka): Możesz także wybrać (zaznaczając pole) określone słowo kluczowe, a następnie kliknąć „Wyszukaj hasła”, aby zobaczyć, co spowodowało jego wyświetlenie.
9. Użyj wykluczających słów kluczowych aby skierować ruch do właściwej grupy reklam
Dlaczego warto to zrobić: po zapoznaniu się z „Raportem wyszukiwanych haseł” może się okazać, że zapytania trafiające do jednej grupy reklam powinny tak naprawdę trafiać do innej grupy reklam. Możesz to kontrolować, dodając wykluczające słowa kluczowe do grupy reklam, której nie chcesz , aby wywoływały te zapytania. Jak dodać wykluczające słowa kluczowe na poziomie grupy reklam :
- Wykonaj powyższe kroki, aby przejść do „Raportu wyszukiwanych haseł”.
- Wybierz (zaznaczając) wyszukiwane hasło, któremu chcesz zablokować wywoływanie słów kluczowych w tej grupie reklam.
- Kliknij przycisk „Dodaj wykluczające” i wybierz „Grupa reklam” lub „Kampania”
10. Analiza wyników w sieci wyszukiwania w porównaniu z partnerami wyszukiwania
- W widoku Kampania kliknij menu „Segment” i wybierz „Sieć z partnerami wyszukiwania”.
- Oceń skuteczność każdej kampanii.
- Aby usunąć partnerów wyszukiwania z kampanii, przejdź do ustawień kampanii i odznacz pole wyszukiwania partnerów.
11. Sprawdź opcje kierowania na lokalizację kampanii Google Ads
Dlaczego warto to zrobić: chociaż prawdopodobnie zastanawiałeś się, na jaki obszar geograficzny kierujesz reklamy, wielu reklamodawców tęskni za różnymi sposobami kierowania (lub wykluczania) osób w danym regionie. Jak zmienić opcje lokalizacji
- W widoku Kampania wybierz kartę „Ustawienia” i przewiń w dół do opcji kierowania na lokalizację.
- Wybierz opcje kierowania, które najlepiej pasują do Twoich kampanii Google Ads.
12. Dostosuj ustawienia wyświetlania reklam kampanii Google Ads
Dlaczego warto to zrobić: czy wiesz, że Twoje reklamy mogą być ustawione tak, aby były wyświetlane przez cały dzień, aby uniknąć zbyt wczesnego wyczerpania budżetu, lub wyświetlać reklamy podczas każdej dostępnej aukcji? Określenie tempa wyświetlania reklam może pomóc w utrzymaniu ich wyświetlania do późniejszej części dnia, ale nie pomoże Ci zrozumieć, czy Twoje stawki mogłyby być niższe (co daje więcej kliknięć przy tym samym budżecie). Jak zmienić ustawienia wyświetlania reklam Google Ads
- W widoku Kampania wybierz kartę „Ustawienia” i przewiń w dół do ustawień wyświetlania reklam.
- Wybierz ustawienia wyświetlania, które najlepiej pasują do Twoich kampanii Google Ads.
Po wykonaniu powyższych kroków możesz rozpocząć dobry początek. Jednak dane, które stanowiły podstawę dzisiejszych decyzji, mogą być nieaktualne za tydzień lub miesiąc. Poświęć trochę czasu na częste odwiedzanie tych obszarów i aktualizuj je w oparciu o najnowsze dane, upewniając się, że Twoje konto i reklama google ads jest zoptymalizowane pod kątem najbardziej odpowiednich wyników.