Double Digital

Analizuj źródło ruchu i popraw skuteczność

Analityka strony internetowej

Potrzebujesz narzędzi analitycznych? Nie wiesz, czy ruch na Twojej stronie zlicza się poprawnie? Masz zaburzony współczynnik odrzuceń lub inne statystyki na koncie Google Analytics? Chcesz dodać kod śledzenia na stronę? Skontaktuj się z nami, wszystko zrobimy za Ciebie! Analityka internetowa nigdy nie była prostsza!

nowe logo google partner

Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Czym jest analityka stron internetowych?

Analityka stron internetowych to dość skomplikowany proces. Z pewnością powinien go poznać każdy, kto planuje zarządzać choć jedną stroną internetową. Dzięki takim narzędziom, jak właśnie owa analityka internetowa, jesteśmy w stanie efektywniej działać w ramach dotarcia do potencjalnych klientów. Ponadto, możemy znacznie łatwiej i sprawniej monitorować zyski płynące z naszych działań marketingowych.

Analityka internetowa to system, w którym ogromne role odgrywają wiedza, dane, narzędzia oraz procesy. Wszystko to jest niezwykle pomocne, ponieważ trzeba wiedzieć, że nie otrzymamy wartościowych wyników, jeśli będziemy wykorzystywać tylko jeden lub dwa elementy składowe.

Często, w lepszym zrozumieniu analityki internetowej, może pomóc grafika przedstawiająca piramidę, na której kolejno znajdują się terminy: data, information, knowledge oraz wisdom. Koniecznością jest, aby analityka internetowa odbywała się na bieżąco, nie było w niej przestojów. Tylko wtedy jesteśmy w stanie otrzymać prawidłowe dane oraz dokładny obraz tego, co dzieje się z naszym sklepem internetowym czy innym biznesem, a także jakie jest zainteresowanie wśród potencjalnych klientów i gdzie można ich szukać. Analityka internetowa przynosi realne zyski.

Dlaczego warto wdrożyć analitykę strony internetowej?

Nie ulega wątpliwości, że warto wdrożyć analitykę stron internetowych do swojej codzienności, jako biznesmena. Dzięki niej można podejmować znacznie lepsze decyzje w praktycznie każdej dziedzinie – od marketingu, sprzedaży, po cele biznesowe. Analityka sprawi, że zmiany i nowe decyzje będą podejmowane na podstawie prawdziwych danych, ukazanych w przejrzysty sposób i ich interpretacji, a nie na domysłach i intuicji.

Analityka internetowa pozwala poznać klienta. Odpowiednie narzędzia umożliwiają na obserwowanie obyczajów potencjalnych klientów, co jest bazą do zbudowania sprecyzowanej grupy docelowej. Dzięki temu Twoje reklamy będą docierać do osób, które naprawdę się nimi zainteresują.

Analityka internetowa to klucz do poznania, czy strona działa poprawnie i czy spełnia swoje zadania. Dodatkowo, umożliwia poznanie preferencji klientów. Dzięki analityce można bez większych przeszkód poznać nowe trendy zakupowe. Ostatnim argumentem za wprowadzeniem analityki internetowej jest możliwość optymalizacji ścieżki zakupowej klientów.

  Dedykowany raport GA

  Moduł e-commerce

  Implementacja kodów śledzenia

  Remarketing dynamiczny

  Konfiguracja pod Twoje cele

  Raporty niestandardowe

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi analitycznych. Dzięki niemu mamy możliwość analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Google Analytics dysponuje znacznie większą ilością danych niż Google Ads. Dodatkowo pozwala zbierać wyniki ruchu z różnych źródeł np. wyniki organiczne, Facebook Ads, LinkedIn Ads.

Google Analytics jest zawiera widok różnych raportów standardowych. Pierwszym z nich są raporty w czasie rzeczywistym, które pozwalają uzyskać informacje na temat ilości użytkowników, którzy znajdują się w danej chwili na stronie internetowej. Zobaczymy również informacje o źródłach wizyt, lokalizacjach użytkowników, którzy są aktualnie na naszej stronie internetowej.

Kolejną zakładką na koncie są Odbiorcy. To miejsce, gdzie z dużo większą dokładnością niż w Google Ads możemy zweryfikować grupy użytkowników trafiających na stronę internetową. Google Analytics przedstawia nam dane dotyczące liczby użytkowników, z podziałem na nowych użytkowników, sesjach i odsłonach, średnim czasem trwania sesji i współczynniku odrzuceń. W zakładce Odbiorcy mamy również informacje o danych demograficznych (wieku i płci), geograficznych (język i lokalizacja), urządzeniach (typ, model), sieci połączenia i wiele innych. Te dane pozwolą nam określić grupę docelową.

Pozyskiwanie, to miejsce, które daje nam ogólny pogląd na źródła z jakich pochodzi ruch wraz z rozbiciem na najważniejsze statystyki. Tutaj możemy ocenić i porównać skuteczność danej platformy.

Internetowa analityka Google Analytics to niezwykle złożone, popularne, a przy okazji niezwykle istotne narzędzie, które służy do badania oraz oceny zachowania użytkowników na stronach internetowych w wyszukiwarce Google. Można wykorzystać je bezpłatnie, wystarczy posiadać konto Google Analytics, które oferowane jest przez znaną na całym świecie firmę Google. Cały system do analizowania pozwala nam odpowiedzieć na sporo trudnych pytań związanych z klientami, ich upodobaniami, ruchami, jakie wykonują w sieci. Internetowa analityka Google Analytics świetnie odpowiada na różne zapytania biznesowe i sprawdza się jako kompan podczas działań marketingowych i reklamowych. Narzędzie to dostarcza nam raporty, na których podstawie wyciągane są wnioski. 

Popraw skuteczność reklam produktowych w Google

Popraw skuteczność reklam produktowych w Google

Następna zakładka, to Zachowanie. To miejsce, w którym możemy ocenić skuteczność naszej strony internetowej. Zobaczymy m.in. takie dane jak: szybkość ładowania strony, które strony są najczęściej odwiedzane, które powodują wartościowe interakcje.

Zakładka konwersje prezentuje nam raporty dotyczące skuteczności naszej strony i prowadzonych działań reklamowych. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy możesz również zweryfikować, jaki przychód generujesz z różnych źródeł, dzięki temu wiesz, gdzie inwestować żeby zwrot z inwestycji był jeszcze wyższy. Oczywiście konwersje, to nie tylko sprzedaż, ale dowolna wartościowa interakcja z punktu widzenia biznesu. Może to być np. czas spędzony na stronie, wykonane połączenie, pobranie pliku, wypełnienie formularza. 

73%

Wzrost Skuteczności

89%

Więcej wartościowych danych 

Ile może trwać wdrożenie analityki?

Konkretny czas trwania wdrożenia narzędzi do analityki stron internetowych zależne jest od skomplikowania oraz zakresu prac. Jeśli Ty, jako szef, będziesz mieć rozległe oczekiwania, praca z pewnością zostanie podzielona na specjalne etapy. W zależności od tego, jaki priorytet będą miały poszczególne etapy, w takiej kolejności zostanie wykonana całość pracy w analityce internetowej. Na samym początku z pewnością warto skupić się na najważniejszych elementach, które są w krytycznym stanie.

Wejdź na wyższy poziom marketing online z Double Digital

Czy zebrane informacje są wiarygodne?

Oczywiście, informacje zebrane poprzez narzędzia do analityki internetowej są jak najbardziej wiarygodne, choć trzeba mieć świadomość, że nie chodzi tutaj o wiarygodność 1:1. Wielu użytkowników stron korzysta ze specjalnych dodatków, których zadaniem jest blokowanie skryptów śledzących. Nic więc dziwnego, że na takich użytkowników wpływu nie mają narzędzia do analityki internetowej.

Czym się charakteryzuje analityka przy wykorzystaniu Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie z wieloma możliwościami, dlatego warto po nie sięgnąć, jeśli chcemy zawalczyć o nowych klientów, ale również o tych, którzy odeszli. Jeśli znasz się dobrze na marketingu internetowym, analityka może okazać się rewelacyjnym orężem. Przy wykorzystaniu Google Analytics dowiesz się bez większego problemu, które z Twoich treści najskuteczniej przyciągają uwagę oraz które docierają do największej liczby osób. Dzięki tym danym będzie można określić istotny wskaźnik konwersji, a więc zyskasz informacje na temat tego, jaka powinna być kolejna Twoja reklama i do jakiej grupy odbiorców musi trafić, aby dała zadowalające rezultaty. Z nami szybko zobaczysz efekty analityki internetowej!

90 dni

tyle potrzebujemy na uzyskanie rentowności

100%

Współczynnik sukcesu

95%

Przedłużanych umów

+200

zrealizowanych projektów

roas w google ads
specjalista google ads
nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Do czego służą cele w narzędziu Google Analytics?

Google Analytics potrzebują celów, by działania marketingowe były efektywne i dopasowane do potrzeb i zachowań użytkowników. Jeśli chcesz uzyskać informacje, które najlepiej będą odpowiadać na Twoje pytania, jeśli oczekujesz informacji pomocnych i niezbędnych, konieczne będzie zwrócenie się w stronę celów. Służą one bowiem do pomiarów oraz analizy danych, czynności wartościowych, które są wykonywane na stronie internetowej przez użytkowników. Chcesz wiedzieć, skąd klient trafił na stronę? Zastanawiasz się, jaki wyznacznik optymalizacji kampanii wybrać? A może intryguje Cię, jaka część osób z wypełniających formularz kontaktowy ostatecznie kupiła coś na stronie?

W tym momencie powinno wkroczyć Google Analytics, które po odpowiednim czasie obserwacji, zbierania danych i raportowania podpowie, na jakie źródła warto kierować reklamy , co warto ulepszyć oraz bardziej uwidocznić na stronie, aby ta generowała większą ilość klientów oraz co ustawić jako konwersję w kampanii Google. Postaw na analitykę internetową z nami!

Marketing DOUBLE, to dwkrotnie lepszy efekt dla Twojej firmy

przegląd ofert
Przegląd

Weryfikujemy Twoją stronę internetową, by ocenić jej przygotowanie do kampanii reklamowej.

Wyniki

Naszym celem jest rozwój Twojego biznesu, dlatego na bieżąco dostarczamy informacje na temat skuteczności kampanii.

ikona2
Cele

Ustalamy, jakie efekty chcesz realizować, np: sprzedaż, leady, ruch w witrynie.

Analityka

Wdrażamy narzędzia do analityki Twojej witryny, dzięki czemu będziemy oceniać dokładnie skuteczność kampanii.

ikona4,5
Narzędzia

Korzystamy z systemów uczących się, dlatego masz pewność, że Twoje kampanie reklamowe będą pod kontrolą 24/7.

Specjalista

Twoimi kampaniami zarządza certyfikowany specjalista.


Popraw skuteczność reklam produktowych w Google

Popraw skuteczność reklam produktowych w Google

Jakie raporty otrzymamy?

Google Analytics to narzędzie do zbierania danych. Jednak poza tą czynnością, możemy uzyskać cenne raporty, które biorą pod uwagę statystykę ruchu, ale również konkretne zachowania użytkowników – wysyłanie formularzy, robienie zakupów, wychodzenie ze strony internetowej, zapisywanie się do newslettera i wiele więcej. Dzięki Google Analytics możemy korzystać z takich raportów jak:

  1. Dane w czasie rzeczywistym informujące o:
    • Źródłach wizyt oraz konkretnej lokalizacji użytkowników, 
    • Liczbie osób, która znajduje się obecnie na stronie,
    • Podstronach odwiedzanych przez użytkowników w danym momencie.
  2. Raporty „pozyskiwanie”, w których poznamy:
    • Źródła ruchu, czyli skąd użytkownicy przyszli na stronę.
  3. Raporty „odbiorcy”, które mówią o:
    • Liczbie nowych użytkowników oraz tych powracających,
    • Ruchu na stronie,
    • Danych geograficznych i demograficznych,
    • Liczbie sesji, odsłon i średnim czasie trwania sesji, a także o współczynniku odrzucenia.
  4. Raporty „konwersja”, które oceniają przychód z witryny.
  5. Raporty „zachowanie”, które pokazują, co użytkownicy wykonują na stronie:
    • Czas, który wybiera większość użytkowników, 
    • Najchętniej odwiedzane podstrony,
    • Ścieżki, którymi się poruszają po witrynie.

Jakie są najpopularniejsze wskaźniki?

Do najpopularniejszych wskaźników monitorowania stron internetowych przy użyciu narzędzia Google Analytics należą:

  • Sesja,
  • Użytkownik,
  • Odsłona,
  • Strony/wizyta,
  • Unikalna odsłona,
  • Współczynnik odrzuceń,
  • Średni czas spędzony na stronie internetowej.

Do czego może jeszcze służyć Google Analytics?

Google Analytics to odrębne, samodzielne narzędzie, dlatego można je wykorzystywać w przypadku sklepów internetowych, ale nie tylko. Można je połączyć wraz z Google Ads i uzyskać sporo innych, dodatkowych możliwości. Najpopularniejszym przykładem dodatkowych korzyści jest remarketing. Wykonywany jest przez Google Ads, jednak działa w pełni na bazach danych pozyskiwanych przez analitykę stron internetowych, w tym przypadku przez Google Analytics. 

Ponadto, narzędzie do analizowania może również przynosić korzyść w sytuacji, kiedy współczynnik odrzucenia jest zbyt wysoki. Przyda się też podczas oceny popularności treści oraz zdobycia szerszej wiedzy o użytkownikach spędzających czas w witrynie. Choć z jednej trony może się to wydawać bez większego sensu, umiejętne wykorzystanie Google Analytics może przynieść wiele dobrego dla biznesu, niezależnie od konkretnego rodzaju sklepu czy oferowanych usług.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Analityka internetowa — o czym jeszcze warto wiedzieć?

Zarządzając analityką internetową, warto rozważyć wyuczenie się kilku narzędzi służących do tego zabiegu, jak np. Google Search Console. Analityk internetowy, jakby nie patrzeć, powinien mieć wiedzę z takich narzędzi, jak ww. np. Google Search Console w małym palcu, czy też Google Tag Manager, który szczególnie przydaje się przy sprzedaży produktów (np. na urządzeniach mobilnych) w branży e-commerce. Google Analytics 4 to gromadzenie danych o użytkownikach, Google Search Console, to natomiast narzędzie, z którego korzystając, zobaczysz, co dzieje się na Twojej stronie poprzez statystyki Google.

Optymalizacja współczynnika konwersji jest kluczową kwestią przy zwiększeniu zarobków. Współczynnik konwersji możesz mierzyć różnymi narzędziami, w zależności od tego, w jaki sposób pozyskujesz zwiększenie ruchu do witryny klienta. Warto również posiłkować się współczynnikiem odrzuceń, który jest generowany z każdej — jednej podstrony. Dzięki temu wyciąganie wniosków staje się znacznie prostsze, dodatkowo dowiadujesz się, jak użytkownik trafił na stronę www.

Temat analityki internetowej jest bardzo rozległy. Analityk internetowy, poprzez narzędzia analityczne, jak SurferSEO lub np. Senuto, czy SEMSTORM może mierzyć ruch użytkowników, witryny konkurencji i sprawdzać, na jakiej pozycji witryna klienta znajduje się w wynikach wyszukiwania. Mówiąc o wynikach wyszukiwania, mamy w szczególności na myśli działania związane z organicznym indeksowaniem — SEO.

Warto pamiętać, że o branży SEO znacznie więcej możesz dowiedzieć się z innych naszych wpisów. Na naszym blogu znajduje się wiele artykułów o SEO, w tym tych o SXO, czyli połączeniu SEO pozycjonowania wraz z UX. Te informacje mogą Ci się w przyszłości przydać!

Analityk internetowy (w internecie) powinien również znać narzędzia (analityczne) z zakresu obsługi, mierzące ruch z mediów społecznościowych, serwisów informacyjnych, oraz Google AdWords, oraz wiedzieć wystarczająco o ich implementacji.

Jak zapewne wiesz, już przynajmniej się domyślasz, proces zakupowy (ścieżka zakupowa również) w zależności od strony www i (ogólnie) potrzeb biznesowych najczęściej różni się od konkurencji, ponieważ każdy z właścicieli firmy zarządzający własnymi stronami www zawsze starają się w pewien sposób wyróżnić (tak przynajmniej powinno być.

Warto wspomnieć, że Analityka marketingowa to również kolejne narzędzie jak Hotjar. Hotjar, jest to narzędzie, które analizuje problemy związane z zachowaniem użytkowników wchodzących na określoną stronę www, jak i ogólnie ich zachowania.

Warto podkreślić, że analityką webową może zajmować się każdy, aczkolwiek do zdobycia wiedzy potrzebny jest czas, a w zasadzie to jego spora ilość. Aby skutecznie dopasowywać treści (i każdą z fraz), efektywnie wyszukiwać informacje o najistotniejszych słowach kluczowych, określać dane demograficzne i zainteresowania grupy odbiorców, potrzebne jest doświadczenie i wiele ćwiczeń.

Pamiętaj, zwróć szczególną uwagę na słowa kluczowe — to jedno z najważniejszych elementów odpowiednio prowadzonych działań marketingowych. To właśnie dzięki nim kolejno użytkownik trafia na którąś z podstron strony www — dlatego tak ważna jest analiza danych w branży e-commerce, czy też w usługowej, po to, by jak najlepiej trafiać w potrzeby użytkowników, lub pozyskiwać leady (lead generation). Wartościowe i nowe treści to podstawa, która generuje największy ruch, tak, jak i odpowiednio dobre grafiki do reklamy.

Dlaczego analityka strony jest tak ważna?

Analityka webowa pozwala stale dochodzić do nowych wniosków poprzez doświadczenia użytkowników, zachowania oraz liczbę interakcji zanotowanych przez strony www. Wiele analiz przeprowadzanych na bieżąco daje szereg informacji, które następnie — dają — ważny obraz całokształtu działań. Dlatego tak ważne jest, aby analizować wszystko na bieżąco, a następnie w oparciu o uzyskane (niezbędne) dane, wprowadzać zmiany poprzez podejmowanie trafnych decyzji

Warto analizować działania wraz z gronem specjalistów, którzy posiadają niezbędne umiejętności, lub powierzyć im ten zabieg, który następnie zostanie przedstawiony Ci w szczegółowych raportach w przejrzysty sposób.

#statystyki Google #strony www #analityka marketingowa #podjęcia działań #słowa kluczowe #średnia wartość zamówienia #narzędzia analityczne #odpowiednie wnioski #słów kluczowych #ich podstawie #kod śledzący # danych na temat #kampanii reklamowych #analityka marketingowa #konwersji #użytkownikom #decyzji #produkty #przykładowo #analizowanie #branży #funckji #obsłudze #sprawdź

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

5/5 - (3 opinie)
Zapytaj o stronę dla swojej firmy

Uzyskaj darmową ofertę

nowe logo google partner
98% naszych kampanii generuje zysk

Uzyskaj darmową ofertę

nowe logo google partner