Pamiętaj, że nieumiejętnie przeprowadzona kampania marketingowa może być bardzo uciążliwa dla jej odbiorców, a w zasadzie kojarzona ze SPAMEM, co niekorzystnie wpływa na Twój wizerunek w internecie. Dlatego tak ważne jest, abyś wiedział, jak prawidłowo korzystać z tego rozwiązania. Wtedy skutecznie zwiększysz chęci odbiorców i przypomnisz im o sobie w nienachalny sposób.
Kampania lokalna Google ADS pozwala promować Twój sklep i Twoją usługę wszędzie tam, gdzie klient jej poszukuje i realnie może trafić do miejsca, w którym znajduje się Twój sklep. Ten rodzaj kampanii działa na zasadzie połączenia Google ADS i Google “Moja firma”. Reklamy lokalnej kampanii wyświetlają się nie tylko w Google, ale też w Mapach Google i na stronach takich jak np. YouTube. Aby utworzyć kampanie Google ADS lokalnie, musisz spełniać kilka warunków. Po pierwsze powinieneś posiadać konto Google ADS, które powiązane jest z kontem Google “Moja Firma’. Poza tym na koncie takim musisz mieć 90% zweryfikowanych wizytówek. Kampanii lokalnej nie można utworzyć także dla jednej lokalizacji, powinieneś posiadać ich co najmniej kilka. Co równie istotne, ważne jest także to, by posiadać odpowiednią liczbę kliknięć i wyświetleń Twojej strony www. Na tej podstawie Google szacuje, jaka część interakcji klienta z Twoją reklamą zakończyła się wizytą w Twoim sklepie internetowym. Jeśli temat wydaje Ci się zbyt trudny, nasi wykwalifikowani konsultanci rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości!
Kampania remarketingowa to zaawansowana opcja reklamy w sieci reklamowej Google. Polega ona na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową Twojego sklepu. Jeśli użytkownik wejdzie na Twoją stronę www, Google zapamiętuje klienta, a następnie gdy użytkownik odwiedzi stronę sieci partnerskiej np. na YouTube, Google wyświetla my reklamy Twojej firmy w ramach kampanii remarketingowej.
Kampania inteligentna Google Ads
Smart Display Campaigns – inaczej inteligentne kampanie reklamowe Google ADS, to intuicyjne i łatwe ustalanie stawek, dopasowanie reklam pod klienta i pozyskiwanie nowych odbiorców. Inteligentna kampania wykorzystuje działanie sztucznej inteligencji, stawia bardzo mocno na automatyzację przez zbierane przez Google dane. To w ostateczności pozwala algorytmom na zarządzanie złożonymi zmiennymi reklam w sieci reklamowej. Kampanie SDC pozwalają tym samym na wyświetlanie reklam w praktycznie każdym, możliwym formacie.Kampania inteligentna Google ADS wykorzystuje do swojego sprawnego działania trzy metody:
1. Automatyczne kierowanie reklam – dzięki systemom uczącym się, kampanie wyświetlają reklamy w najkorzystniejszych miejscach docelowych dla reklamodawcy. Kampanie inteligentne w sieci reklamowej łączą dwie metody kierowania, a są nimi: automatyczny remarketing kierowany do użytkowników, którzy odwiedzili już witrynę i automatyczne kierowanie, które sprawdza się znakomicie w pozyskiwaniu nowych klientów. Kiedy reklamodawca używa pliku danych, kampanie SDC mogą korzystać z tzw. dynamicznego pozyskiwania nowych klientów. Dopasowują tym samym zasoby z feed’u do użytkowników, którzy najprawdopodobniej dokonają konwersji.
2.Automatyczne określanie stawek – inteligentne kampanie reklamowe używają CPA, Maksymalizacji liczby konwersji i Docelowego ROAS. Stawki optymalizowane są w momencie każdej aukcji, na podstawie prawdopodobieństwa dokonania konwersji. Optymalizacja kampanii rozpoczyna się po wyjściu z fazy tzw. uczenia się, która trwa mniej więcej 2 tygodnie albo do chwili uzyskania ok. 50 konwersji.
3. Automatyczne tworzenie reklam – kiedy do systemu zostaną dostarczone odpowiednie zasoby – nagłówki, teksty reklam, obrazy, logo – reklamy tworzone są automatycznie i dopasowują się do większości przestrzeni reklamowych.