Wycena Google Ads — wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarce Google przed rozpoczęciem pierwszej kampanii reklamowej
Google Ads (wcześniej Google AdWords) jest to jeden z głównych produktów oferowanych przez firmę Google. Kampania adwords jest ważnym narzędziem, które w pozytywny, łatwy, a zarazem efektywny sposób może wpłynąć na dotarcie do nowych potencjalnych klientów.
Reklamy Google ads są płatnymi działaniami stricte marketingowymi. W zależności od typu kampanii adwords, budżetu oraz przeznaczenia mogą one przyjmować różne schematy. Reklama w Google ads stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów na promocję. Dzięki nim Twój biznes oraz sposób, w jaki prowadzisz stronę internetową może znacznie polepszyć docieranie do dziesiątek tysięcy odbiorców z całego świata.
Kiedy ponosisz koszt za reklamę Google?
Twój budżet reklamowy uruchamia się dopiero w momencie, gdy klient kliknie Twoją reklamę. Za reklamę ads nie płaci się zaś w momencie wyświetlania na danej stronie — jest ona wtedy darmowa.
Pojawiają się jednak wyjątki, o których ważne jest abyś pamiętał. Tymi wyjątkami są rozszerzenia. Dzięki nim Twoja reklama może być bardziej widoczna, co może przełożyć się na dodatkowy zarobek.
Rozszerzenia reklamy Google ads nie są dodatkowo płatne. Opłata, jak już wcześniej wspomnieliśmy, jest naliczona standardowo za kliknięcie, jednakże mogą pojawić się dodatkowe koszty reklamy za niektóre rodzaje interakcji, w które wejdą użytkownicy z rozszerzeniami.
Dodatkowe koszty pojawią się w przypadku, gdy użytkownik najedzie oraz wciśnie przycisk pobierania, połączenia, a także ikonkę wskazówek dotyczącą dojazdu. Płatność natomiast nastąpi tylko w momencie, gdy w wyżej wymienionych przypadkach włączysz rozszerzenia, takie jak:
- rozszerzenie aplikacji — przycisk pobierania,
- rozszerzenie połączenia — przycisk połączenia,
- rozszerzenie lokalizacji — ikonka pokazująca dane dotyczące dojazdu,
- oraz kilku innych.
Google udostępnia kilka możliwości optymalizacji kampanii płatnej, które obejmują:
- reklamę produktów w sieci wyszukiwania,
- reklamę w różnych aplikacjach,
- reklama Google w sieci reklamowej (jest to reklama wyświetlana na stronach, które są odwiedzane przez Twoich użytkowników),
- reklamy na poczcie Gmail, a także na platformie YouTube,
- reklamę w wynikach wyszukiwania.
Kampanie reklamowe mogą wyświetlać się w kilku formach:
- graficznej,
- tekstowej,
- video,
- a także w formie dynamicznej (w postaci treści i obrazu, a także grafik).
Dzięki różnorodności typów Google adwords, kampania reklamowa stanowi rozwiniętą formę reklamy dla sklepów internetowych, jak również dla firm.


Warianty w reklamach Google ads — jaką formę kampanii wybrać?
Pierwszą z kampanii Google ads, jaka może nasunąć się na myśl — jest reklama klasyczna, występuje ona pod postacią tekstową, inaczej mówiąc — pod postacią linków sponsorowanych. W tym przypadku wyświetlenie reklamy znajduje się na dole oraz na górze listy wyników wyszukiwania.
Obecny limit w przypadku pozycjonowania się tego typu reklamy wynosi 4 reklamy na dole oraz 3 na górze listy (lub na odwrót). Warto jednak pamiętać, że ich ostateczna liczba jest uzależniona od prestiżu (popularności) wybranej frazy kluczowej wśród reklamujących się podmiotów.
95% naszych kampanii generuje ZYSK
Produktowa kampania Google — czym jest?
Rozwój kampanii Google ads nie próżnuje pod względem modernizacji. Google stawia poprzeczkę coraz wyżej. W wielu branżach sam tekst może nie być wystarczający, by dobrze wypromować produkty znajdujące się w Twoim sklepie internetowym. Produkty to rzeczy, które prócz opisu — klient także powinien zobaczyć.
Z tego też względu firma Google oferuje prowadzenie w wyszukiwarce prócz linków sponsorowanych, także prezentowanie różnego rodzaju grafik. Graficzny rodzaj kampanii w systemie Google ads najczęściej pojawia się na samej górze wyszukiwarki, przeważnie wyżej od samej reklamy tekstowej. Pojawiają się one również po prawej stronie, nieopodal wyników wyszukiwania w formie tekstowej.


Reklamy Google — w jaki sposób działają?
Oba rodzaje reklam (tekstowe i produktowe) działają na podobnych zasadach. Abyś mógł trafić dzięki nim do danej grupy przyszłych potencjalnych klientów, musisz wpierw ustalić słowa kluczowe, by trafność reklamy była jak najlepsza. Przełoży się to na efektywniejsze i szybsze znalezienie Twojej strony przez użytkowników.
Gdy reklama Google zostanie dobrze zoptymalizowana, użytkownik po wpisaniu podobnej frazy będzie miał możliwość trafienia na Twoją stronę internetową. W przypadku marketingu internetowego, za każdym razem, gdy użytkownik wpisze słowa kluczowe w wyszukiwarce Google rozpoczyna się proces aukcji, dzięki której Google emituje reklamy Google w określonej kolejności.
Możemy ująć dwa podstawowe czynniki, przez które reklamy pokazują się w wynikach wyszukiwania, oraz dzięki którym masz większą szansę na przebicie się wśród konkurencji.
Są to:
- jakość reklamy,
- maksymalna stawka, którą jesteś w stanie zapłacić za wciśnięcie reklamy.
Konfigurując reklamę Google, nie możesz zapomnieć o wykluczeniach. Są to frazy, których nie chcesz, lub nie będziesz chciał wyświetlać w najbliższej przyszłości. Mogą to być frazy negatywne, oraz takie, które są związane są z Twoją konkurencją, a także mogą mieć powiązanie z konkretnymi markami, których nie zamierzasz reklamować.
Wejdź na wyższy poziom marketingu online
Reklama w sieci GDN — czym jest, czy powinieneś z niej skorzystać?
GDN, czyli Google Display Network. Prócz serwisów reklamowych Google (poczta Gmail, platforma YouTube itd), sieć GDN oferuje możliwość promowania Twojej kampanii na tysiącach różnych stron partnerskich firmy Google.
Ten typ reklamy (Google Display Network) w głównej mierze pokazuje się użytkownikom w formie banerów. Są one prezentowane w różnych serwisach współpracujących z Google.


Jakość reklamy — jak wyniki kampanii adwords mogą wpłynąć na pozycję Twojej reklamy?
Jakość to jeden z głównych czynników, który ma wpływ na lokowanie Twoich produktów w płatnych wynikach wyszukiwania.
Owy czynnik ocenia wartość reklamy oraz obejmuje poszczególne elementy:
- trafność słów kluczowych,
- jakość strony docelowej — tzn. czy strona zawiera elementy, które są istotne dla użytkownika. Zwraca również uwagę na elementy które użytkownika mogą w ogóle nie interesować,
- wyniki historyczne konta Google AdWords,
- współczynnik CTR (Click Through Rate — jest to współczynnik pokazujący ilość kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń) reklamy oraz grupy reklamy, w której się ona może znajdować,
- oczekiwany współczynnik klikalności – ten czynnik bardzo często jest jednym z głównych, na który Google zwraca uwagę przy wybraniu stawki za kliknięcie. Dlatego dobór słów kluczowych jest tak ważny. Dzięki niemu także oszacujesz ile kosztuje reklama w Google (lub ile może kosztować),
- trafność Twojej reklamy — czy ma ona znaczące powiązanie co do słów kluczowych, oraz czy odpowiada na zapytania przedstawione przez użytkownika w wyszukiwarce.
Im lepiej zoptymalizujesz reklamę, tym niższy będzie koszt Google ads. Jeśli dopilnujesz, by reklama w Google ads była wysokiej jakości, wtedy Google obniży koszty reklamy za kliknięcie w nią.
Musisz pamiętać, że wysoki wynik w przypadku linków sponsorowanych może znacząco wpłynąć na liczbę konwersji. Jest to spowodowane faktem, że w takiej sytuacji Twoja reklama będzie się częściej wyświetlać u góry wyników wyszukiwania.
Czy jesteś gotowy na współpracę?
Grupy reklam – czy są one istotne?
Co do grup reklam, nie powinieneś mieć wątpliwości, że są one ważne. W przypadku grup reklam, efektem końcowym będą reklamy o podobnych celach. Tworzenie grup reklam sugerując się kategorami, lub sekcjami jest pomocne podczas tworzenia kampanii. Dzięki ich podobnej tematyce możesz zwiększyć konwersję na swojej stronie www.


Reklama Google adwords na poczcie Gmail oraz w serwisie YouTube — jak działa?
Prócz samej wyszukiwarki, Google oferuje swoje reklamy także w innych serwisach, takich jak YouTube, czy Gmail. W ich sytuacji Google pozwala Ci dotrzeć do miejsc, w których naprawdę znajdują się Twoi użytkownicy.
W takim razie jak to wygląda na każdym z tych serwisów? Już tłumaczymy:
- W przypadku poczty Gmail, Google pozwala Ci dotrzeć do użytkowników pod postacią e-maila, który w rzeczywistości jest jego zwykłą imitacją. Ten typ reklamy Twoi potencjalni klienci będą mogli zauważyć w liście wiadomości (na samym jej początku).
- YouTube zaś może posłużyć Ci jako lokowanie Twojej firmy, produktu w formie baneru, lub filmu. W zależności od tego, co chcesz pokazać użytkownikowi, będzie to przedstawiane w formie filmu w trakcie oglądania wybranego przez użytkownika materiału, a także na samym początku (po jego włączeniu). Natomiast w przypadku baneru, będzie on pokazywany w innej części serwisu. Dla przykładu; potencjalny klient będzie mógł go zobaczyć w lewym dolnym rogu filmu, w postaci kartonika, w którym znajdują się niezbędne informacje o Twoim produkcie, bądź firmie.
Dzięki tym narzędziom będziesz w stanie trafić do użytkowników, którzy mają (lub mogą mieć) zainteresowania stricte odpowiadające produktowi, który reklamujesz. Dlatego warto, abyś pamiętał, że prócz samego docierania do klienta dzięki kluczowym frazom, będziesz mógł od razu trafić (prawdopodobnie) w punkt jego zainteresowań.
W takiej sytuacji dobrze jest przemyśleć sposób optymalizacji kampanii by działała w sposób wymieniony wyżej.
Podstawowa nomenklatura, którą powinieneś znać przez rozpoczęciem kampanii Adwords
Zanim przejdziemy do tego ile kosztuje reklama w Google, wpierw ważne jest, abyś zapoznał się z poszczególnymi skrótami, które z pewnością nieraz przewiną się wokół Twojej kampanii.
W świecie marketingu internetowego niżej wymienione skróty występują na porządku dziennym, jednakże wiele osób mimo tego faktu nadal nie ma pojęcia o tym, co znaczą. Wszystko wytłumaczymy Ci poniżej:
CPV (Cost Per View) — jest to wskaźnik obrazujący (średni) koszt reklamy w formie video. Z tym wskaźnikiem najczęściej styczność będziesz mieć w przypadku, gdy uruchomisz swoją kampanię w takich serwisach jak Facebook, czy YouTube,
CPC (Cost Per Click) — jest to wskaźnik pokazujący średni koszt jednego kliknięcia w Twoją reklamę. Na uśredniony wynik jednego kliknięcia składa się wiele czynników, jednym z nich jest np. podana maksymalna przez Ciebie stawka,
CPA (Cost Per Action) — jest to średni koszt za pozyskanie (jednego) zakupu (produktu), konwersji itd,


Zatem ile kosztuje kampania adwords?
Aby dokładniej sprecyzować ile może kosztować reklama, wpierw musimy poruszyć kilka kolejnych ważnych kwestii.
Przede wszystkim ważne jest, abyś wyznaczył sobie cel biznesowy, jaki planujesz osiągnąć w danym czasie (miesiącu). Będzie on zależny od danej branży, w której działasz, lub od tej, w której dopiero zamierzasz rozpocząć swoją przygodę. Kolejnym czynnikiem — bardzo istotnym jest fakt samej konkurencyjności, która obecnie w wielu branżach jest na wysokim poziomie, przez co ciężko jest się czasem przebić.
Na początku Twój miesięczny budżet może wynieść od około 1 tysiąca do 5 tysięcy złotych. Budżet miesięczny będziesz mógł zwiększać wraz z doświadczeniem, na samym początku lepiej jednak postawić na naukę i minimalny budżet. W tym przypadku Twoje płatne kampanie będą działać na zasadzie wielu prób i testów, dzięki którym wyciągniesz wnioski, i z czasem podniesiesz budżet poprzed odpowiednią optymalizację.
Koszt reklamy Google — co ma na niego wpływ?
Ile kosztuje reklama w Google? Jak zapewne się domyślasz, ciężko jest jednoznacznie określić jeden główny czynnik, który będzie wpływać na budżet jak i sam koszt reklamy Google.
Wymienimy jednak te czynniki, które są najistotniejsze, z których musisz zdawać sobie sprawę, w trakcie szacowania budżetu i kosztów:
- początek biznesu — w tej sytuacji koszty będą wyższe, w przypadku gdy Twoja firma nie jest znana na rynku. Jest to spowodowane nakładem odpowiednich kosztów, by jak najcześciej lokować Twoją stronę najwyżej spośrod wyników wyszukiwania,
- rodzaj prezentowanej usługi bądź produktu — ten czynnik jest uzależniony od rodzaju produktu/usługi, którą zamierzasz reklamować. Na przykład: gdy jest to produkt, który możesz kupić w mgnieniu oka — nakład będzie niższy. W sytuacji zaś, w której będziesz potrzebować podpowiedzi/doradzctwa (osoby wykwaflifikowanej) — koszty reklamy będą najprawdopodobniej wyższe,
- liczba firm o tej samej lub podobnej konkurencji — im większa będzie konkurencja na dany produkt, bądź usługę, tym koszty za reklamę analogicznie będą wyższe. Wszystko ma swoją cenę, jeżeli chcesz być na samej górze listy, musisz odpowiednio za to zapłacić.
- cena produktu/usługi — analogicznie, im wyższa cena produktu/usługi, tym najprawdopodobniej wyższy będzie koszt reklamy dla twojej firmy,
Budżet dzienny reklamy w Google ads przełoży się także na rzeczywisty koszt kliknięcia, od którego także wiele będzie zależeć. Przykładowo, gdy Twój budżet kampanii wyniesie 1000 złotych na początku, i wygeneruje 2 500 złotych obrotu, w takim przypadku warto jest zastanowić się nad podniesieniem budżetu dziennego i miesięcznego, ponieważ może generować w przyszłości lepsze efekty, poprzez większe koszty kliknięcia.
Twoje działania reklamowe są zależne od budżetu. Im jest mniejszy, tym rzadziej kampania będzie się wyświetlać. Może się to przełożyć na mniejszą ilość kliknięć, przez co efekty będą mało widoczne.
Na początku jednak warto, abyś na spokojnie podchodził do tematu, próbował i nie zrażał się. Temat kampanii jest szeroko rozwinięty i sztuką jest go pojąć od razu.


Kampanie reklamowe a Agencje zajmujące się marketingiem internetowym — czy warto powierzyć im lokowanie Twojego produktu bądź usługi?
Prowadzisz firmę, masz na głowie wiele spraw o które musisz zadbać, by wszystko prosperowało w odpowiedni sposób. Nagle postanawiasz wraz ze swoim zespołem, bądź samodzielnie rozpocząć działalność w internecie. Po chwili zaczynasz zdawać sobie sprawę jak owy temat jest rozległy, mimo to podejmujesz próby i lokujesz produkt lub usługę. Nie jesteś jednak pewny, czy to co robisz jest dobre, czy nie dałoby się tego zrobić inaczej (lepiej).
Wielu osobom, może najzwyczajniej brakować czasu, by podjąć się nauki w prowadzeniu kampanii Google ads i wybić swoją stronę www. W takiej sytuacji przychodzą z pomocą agencje zajmujące się właśnie w prowadzeniu kampanii oraz ich optymalizacji. Warto zwrócić uwagę na to, czy agencja, do której się zwrócisz posiada Certyfikat Partnera Google. Jest to dowód potwierdzający wiedzę oraz kompetencje załogi wchodzącej w skład agencji.
Wynagrodzenie agencji jest zależne od jej pozycji na rynku. Analogicznie im lepsza agencja, tym koszty będą wyższe. W tej sytuacji jednak nie warto iść na przysłowiową “łatwiznę” oraz ciąć koszty. Agencje specjalizujące się w optymalizacji kampanii są w stanie obniżyć Twoje koszty kliknięcia jak również koszt całej kampanii nawet o 25%, tym samym zwiększając Twoją sprzedaż i liczbę odwiedzin.
Jedną z nich jesteśmy właśnie my, posiadamy status Certyfikowanego Partnera Google. Gwarantujemy znaczny wzrost sprzedaży, zasięgów a także więcej leadów.
Indywidualnie dopasowana oferta dla Twojej firmy
Kampanie Google a SEO — jakie są różnice?
Wpierw zacznijmy od tego, czym jest pozycjonowanie. Możliwe, że spotkałeś się z tym terminem już wcześniej, jednakże warto, abyś dowiedział się na ten temat nieco więcej. SEO czyli (Search Engine Optimalization) jest to proces (szereg działań), którego celem jest zdobycie pozycji jak najwyższej w organiczych (bezpłatnych/darmowych) wynikach wyszukiwań w Google.
Działanie SEO jest lepsze pod kątem kosztów, których nie zużywasz na wyświetlanie się w górnej części wyników wyszukiwań. Budżet zaś w tym przypadku poświęcasz na optymalizację swojej strony. Często takie działania powierzane są specjalnym agencjom SEO. Proces pozycjonowania w odróżnieniu do kampanii adwords jest znacznie dłuższy, często trwa tygodnie a nawet miesiące.
W przypadku kampanii Google jest inaczej. Można powiedzieć, że efekty po jej uruchomieniu są widoczne niemalże od razu, tylko wiadomo, coś za coś – trzeba za to zapłacić. Dlatego wybór zależy od Ciebie i od Twojego budżetu oraz cierpliwości:
- jeżeli zależy Ci na szybkiej reklamie Twojej firmy, warto zainwestować w kampanię Google oraz współpracę z wyspecjalizowaną agencją,
- jeśli zaś jesteś cierpliwy, masz ograniczony budżet i pomysł na zaplanowanie strategii, wybierz SEO.


Czy SEO można połączyć z kampanią Google?
Jak już wiesz — aby osiągnąć efekty w kampanii adwords musisz liczyć się z kosztem za każde kliknięcie. Jeżeli zaś masz budżet i zależy Ci na szybkim uruchomieniu reklamy, możesz także skorzystać z połączenia kampanii i SEO.
W ten sposób będziesz mieć możliwość wyświetlenia się w 3 miejscach jednocześnie w wynikach wyszukiwania:
- w reklamie produktowej,
- płatnych wynikach,
- wynikach organicznych.
Odbierz bezpłatny audyt i wycenę
Cennik Google — przykładowe koszty reklamy
Wpierw należy podkreślić fakt, że koszt kliknięcia będzie uzależniony od konkurencyjności danej frazy, dlatego w tym przypadku bardzo ciężko jednoznacznie określić koszt. Pojedyncze kliknięcie może kosztować od kilku groszy nawet do kilku złotych, aby przekierować użytkownika na stronę docelową.
Cena będzie uzależniona także od tego, czy w jej skład wchodzi sieć reklamowa (jest to strona partnerska Google, np. YouTube). W sieci reklamowej tworzą się potrzeby użytkownika.
Kolejną kwesią będzie sieć wyszukiwania, czyli inaczej – wyniki wyszukiwania.
Ile kosztuje kampania Google ads ciężko powiedzieć, jednakże możemy podać Ci przykładowy cennik Google ads, którym możesz się sugerować:
- budżet kampanii miesięczny – 2 500 zł
- koszty współpracy z agencją – 625 zł
- Łączny koszt – 3125 zł
Jak widzisz, tyle kosztuje reklama, a raczej może kosztować. Wpływ na koszt ostateczny ma wiele czynników. Aby dobrze wycenić kampanię, wpierw należy zrobić dokładną analizę potrzeb.


Kampania Adwords — od czego zależą koszty
Jak już zapewne się domyślasz, oszacowanie kosztów jest twardym orzechem do zgryzienia. Jednakże pod sam koniec tego tematu, chcemy przedstawić Ci dodatkowe aspekty, przez które koszty znacząco mogą się różnić:
- Grupa docelowa, do której zamierzasz trafić wraz z budżetem, który podjąłeś się zainwestować w reklamę,
- Konkurencji — typowej, która oferuje takie same bądź bardzo zbliżone do Twoich produkty,
- Czas, w którym rozpoczynasz kampanię reklamową. Koszty będą najprawdopodobniej większe na skutek dużego popytu na produkty sezonowe oraz świąteczne,
- Rodzaj reklamy, którą wybierzesz.
Uzyskaj efekt maksymalnie w 3 miesiące
Koszty kosztami, a jak wygląda rozliczanie się z nich?
Końcowe koszty, jakie zapłacisz za reklamę poprzez uruchomioną kampanię w pewien sposób także zależą od tego, w jaki sposób je rozliczasz. Do najbardziej klasycznych form rozliczeń należy płatność od każdego (jednego) kliknięcia (CPC — Cost Per Click) w Twoją reklamę (w zależności od jej formy — baner, video lub tekst).
Tak jak wspomnieliśmy kilka tytułów wcześniej — ceny mogą znacząco się od siebie (w tym przypadku) różnić.
Jeżeli reklamujesz swoje produkty bądź usługi w niszy, w której konkurencja jest znikoma, bądź żadna — koszt jednego kliknięcia może wynieść tylko kilka groszy.
Sytuacja zaś komplikuje się, gdy rozpoczynasz swoją działalność reklamową w niszy, która jest bardzo obsadzona przez konkurencję. W takiej sytuacji koszt kliknięcia (by ukazać się na samej górze listy wyszukiwań) może dochodzić do kilku, a nawet kilkunastu złotych.


Planer słów kluczowych – jak działa?
Planer słów kluczowych pomoże Ci w dobraniu odpowiednich słów do Twojej kampanii. Może on także pomóc przy szacowaniu, ile kosztuje reklama. Dzięki niemu odkryjesz nowe słowa kluczowe i wyrażenia, które będą najlepiej pasować do Twojego produktu, usługi bądź firmy.
Ponadto planer słów kluczowych umożliwi Ci także analizę słów kluczowych, które najczęściej pojawiają się w wyszukiwarce.
Zwiększ zysk swoich kampanii Google Ads
Więc jak uruchomić kampanię Google?
Uważamy, że temat dość przejrzyście został przez nas wyjaśniony. Koszty przykładowo oszacowane, rodzaje reklam opisane a nomenklatura omówiona.
Podsumowując — po przeczytaniu artykułu dysponujesz dość sporą ilością wiedzy, którą przydałoby się przekuć w praktykę.
Tylko jak to zrobić, skoro nie wiesz jak tak naprawdę zacząć?
No właśnie. Już tłumaczymy:
Stwórz konto w Google Adwords
Zasada tworzenia tego konta jest stosunkowo prosta. Zakładanie konta jest bardzo intuicyjne. Wystarczy, że wejdziesz w usługę Google Ads a sam system Google poprowadzi się za przysłowiową “rękę” przez wszystkie niezbędne czynności.
W przypadku, gdy posiadasz już konto (na Gmailu) – wystarczy, że połączysz je z Google Ads.
Rozpocznij konfigurację kampanii
Wpierw wprowadź nazwę kampanii, ponieważ będzie Ci ona potrzebna w przyszłości podczas coraz to nowszych optymalizacjach. Ważne, by była ona czytelna i nie zgubiła się w “tłumie”, abyś mógł łatwo ją zlokalizować.
Kolejnym krokiem, który będziesz musiał uzupełnić jest:
- typ kampanii,
- cel,
- wyświetlanie — miejsce, w jaki sposób i gdzie ma się wyświetlać Twoja reklama,
- budżet — który chcesz na nią przeznaczyć,
- harmonogram wyświetleń,
Pamiętaj, by się nie spieszyć. Przyszłe efekty w dużym stopniu będą zależeć od tego jak skonfigurujesz wyżej opisane podpunkty. Dlatego skup się, zastanów i daj sobie czas. Zrób to na spokojnie.


Frazy kluczowe — no w końcu!
Jest to bardzo istotny podpunkt. W rzeczywistości to właśnie on w głównej mierze zdecyduje jak będą przebiegać dalsze losy Twojej kampanii. Dlatego zacznij od dobrego przeszukania i zdobycia wszystkich niezbędnych informacji związanych z Twoją grupą docelową. Tak jak pisaliśmy wcześniej, nie spiesz się.
Działaj ze świeżym umysłem, przy okazji możesz skorzystać z planera słów kluczowych, który także może Ci pomóc (zwłaszcza, jeżeli nie masz pomysłów na odpowiednie frazy kluczowe).
Podczas doboru odpowiednich fraz zwracaj uwagę na ich popularność i zasięg, no i oczywiście na koszty, ponieważ niektóre ze słów mogą okazać się zbyt drogie jak na Twój budżet, co może przyczynić się do jego szybkiego zmniejszenia.
Czas stworzyć reklamę!
Pora uzupełnić wszystkie potrzebne elementy, czyli:
- tekst,
- nagłówek,
- adres URL (adres strony internetowej).
W przypadku, gdy zamierzasz do swojej kampanii dołączyć grafiki lub video — musisz dołączyć niezbędne materiały.
Powtarzając się — uzupełnienie owych elementów jest równie ważne, co reszta punktów.
Pamiętaj, by Twoje teksty odzwierciedlały prawdziwą wartość firmy, bądź szczery i uczciwy wobec swoich klientów, a zostaną z Tobą na dłużej.
Używaj grafik, szczególnie takich, które rzucają się w oczy. Skup się na ich jakości, by nie były rozmazane, źle wycięte, a także zbyt duże lub małe.
Jeśli nie jest to Twoja mocna strona (pisanie tekstów, tworzenie i obróbka grafik) – zawsze możesz skorzystać z pomocy osób zajmujących się każdym z tych tematów.
Wszystko wymaga poświęceń i kosztów, jednakże warto w tej sytuacji patrzeć na to przez pryzmat inwestycji długoterminowej, która z czasem najprawdopodobniej się zwróci.
Popraw wynik kampanii Google Ads
Wciśnij start!
Na koniec ustal odpowiednie i zadowalające Cię stawki i … startuj!
Po jej rozpoczęciu kontroluj przebieg, oraz to czy wszystko działa pomyślnie.
Podnoś efektywność, myśl, kombinuj, optymalizuj i działaj!
Pamiętaj, że kampania jest rzeczą, którą musisz kontrolować. Nie możesz jej włączyć i odejść w nadziei, że wszystko samo przyjdzie. Niestety tak to nie funkcjonuje. W ciągu (najlepiej) każdego dnia poświęć chwilę na kontrolę — sprawdzaj koszty, dodawaj (lub usuwaj) słowa kluczowe. Reasumując — sprawdzaj, czy wszystko idzie po Twojej myśli.


Podsumowując
Jeśli przeczytałeś ten artykuł, to oznacza, że potrzebowałeś dodatkowej wiedzy, lub jakiejkolwiek, by móc w ogóle zacząć. Pamiętaj — praktyka czyni mistrza, dlatego działaj, sprawdzaj i snuj plany, obieraj cele, które następnie będziesz konsekwentnie realizować.
Nie poddawaj się. Ludzie uczą się optymalizacji tygodniami i miesiącami, dlatego też nie oczekuj od razu wygórowanych wyników — daj sobie czas i bądź cierpliwy.
Mamy nadzieję, że pomogliśmy. Nie pozostaje nam nic więcej, jak życzyć Ci dalszych sukcesów oraz wspaniałego rozwoju biznesu!
W razie pytań, pomocy lub podjęcia współpracy zawsze możesz się do nas odezwać. Z chęcią pomożemy rozwinąć Twój biznes!