Kampanie produktowe w Google to typ kampanii, który możesz włączyć w systemie reklamowym Google ADS. Umożliwia on wyświetlanie reklam Twoich produktów wraz ze zdjęciami, aktualną ceną i ich tytułem. To idealny sposób na wizualne przedstawienie oferty sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Google Shopping różni się od standardowych reklam tekstowych możliwością zaprezentowania aktualnej ceny bez potrzeby aktualizowania jej, a w dodatku uwagę potencjalnych klientów przykuwa zdjęcie produktu. W reklamie produktowej płacisz za sam efekt. Opłata pobierana przez Google jest dopiero wtedy, kiedy potencjalny klient kliknie w reklamę, a nie za jej samo wyświetlanie. Google nie obciąży Cię żądnym kosztem, jeżeli nie nastąpi interakcja użytkownika z Twoją reklamą, a co za tym idzie – ze stroną Twojego internetowego sklepu.
Jeśli zależy Ci na tym, aby Toja kampania produktowa osiągała dobre wyniki, musi być ona odpowiednio przygotowana i regularnie optymalizowana. Na czym powinieneś się skupić, chcąc skutecznie zoptymalizować kampanię produktową? Przede wszystkim na feedzie produktowym.To na jego podstawie tworzona jest reklama, którą zobaczy Twój potencjalny klient i od jego zawartości zależy też, czy użytkownik zobaczy Twoją reklamę,czy też nie. Kolejna ważna kwestia, to docelowy ROAS. Tu ważne jest, by dobrać stawki w odpowiedni sposób, czyli tak, by były one zgodne z Twoim celem, który chcesz osiągnąć. I jeszcze jedna ważna rzecz – odpowiedni model atrybucji, czyli zmiana modelu atrybucji, która ma ogromne znaczenie w funkcjonowaniu całej kampanii. Model atrybucji określa, które kliknięcia uznawane będą za źródła konwersji. Cele mikro i import danych witryny są równie ważne. W nich określamy, do których klientów warto wrócić z reklamą produktów, a którym lepiej nie wyświetlać już swoich reklam.
Jeśli zależy Ci na tym, aby Toja kampania produktowa osiągała dobre wyniki, musi być ona odpowiednio przygotowana i regularnie optymalizowana. Na czym powinieneś się skupić, chcąc skutecznie zoptymalizować kampanię produktową? Przede wszystkim na feedzie produktowym.To na jego podstawie tworzona jest reklama, którą zobaczy Twój potencjalny klient i od jego zawartości zależy też, czy użytkownik zobaczy Twoją reklamę,czy też nie. Kolejna ważna kwestia, to docelowy ROAS. Tu ważne jest, by dobrać stawki w odpowiedni sposób, czyli tak, by były one zgodne z Twoim celem, który chcesz osiągnąć.I jeszcze jedna ważna rzecz – odpowiedni model atrybucji, czyli zmiana modelu atrybucji, która ma ogromne znaczenie w funkcjonowaniu całej kampanii. Model atrybucji określa, które kliknięcia uznawane będą za źródła konwersji. Cele mikro i import danych witryny są równie ważne. W nich określamy, do których klientów warto wrócić z reklamą produktów, a którym lepiej nie wyświetlać już swoich reklam.
Kampania PPC
PPC to skrót od Pay Per Click – inaczej mówiąc – opłata za kliknięcie. Za każdym razem, kiedy ktoś kliknie w reklamę PPC, reklamodawca, czyli Ty, zostanie obciążony określonym kosztem za tego typu działanie. W kampanii PPC płacisz nie za samo wyświetlenie Twojej reklamy, a za kliknięcie na nią. Sam koszt takiego kliknięcia przez potencjalnego kupca zależy od konkurencyjności branży, popularności wybranych słów kluczowych czy też od jakości strony, którą posiadasz. Nasi konsultanci, którzy doskonale znają się na kampanii PPC i posiadają niezbędną wiedzę, którą systematycznie poszerzają, wykonają wszelkie potrzebne działania, by Twój sklep internetowy zyskał na sławie, co przyczyni się do osiągnięcia przez Ciebie biznesowego sukcesu i wymarzonych zarobków!