Double Digital

Istota słów kluczowych w kampaniach internetowych

Spis treści

Co to takiego słowa kluczowe?

Słowa kluczowe to wyrażenia pozwalające określić czas i miejsce wyświetlania reklam. Po ich wpisaniu wyszukiwarka dobiera najbardziej odpowiadające strony, których treść odpowiada szukanej frazie.

Wybór w kampanii reklamowej trafnych słów kluczowych o wysokiej jakości pomaga dotrzeć do właściwych klientów w odpowiednim czasie.

planer słów kluczowych

Jak działają?

Aby reklamy wyświetlały się, gdy użytkownicy szukają produktu lub usługi, wybrane przez Nas słowa kluczowe muszą być zgodne z wyszukiwanymi słowami lub wyrażeniami.

Kiedy użytkownik wyszukuje hasło pasujące do Naszego słowa kluczowego, Nasza reklama bierze udział w aukcji, podczas której rozstrzygnie się, czy reklama będzie się wyświetlać. 

Koszt takiego słowa kluczowego zależy od jego 

  • jakości,
  • konkurencji w aukcji,
  • oraz innych czynników. 

Dlatego koniecznie upewnij się, że słowa kluczowe i strona docelowa są ściśle powiązane z hasłami wyszukiwanymi przez klienta.

Miejsce wyświetlania reklam…

…ma znaczenie! Słowa kluczowe działają nieco inaczej w każdej sieci reklamowej:

  • Wyszukiwarka Google i witryny partnerów w sieci wyszukiwania: tworząc grupy reklam, wybierasz słowa kluczowe dopasowane do haseł wyszukiwanych przez użytkowników. Dzięki temu reklamy docierają do klientów dokładnie wtedy, gdy poszukują oni produktów, jakie masz w swojej ofercie.
  • Sieć reklamowa Google: jeśli wybierzesz wyświetlanie reklam w witrynach sieci reklamowej, Google Ads będzie umieszczać reklamy obok pasującej do nich treści na podstawie Twoich słów kluczowych. 

Rodzaje dopasowań słów kluczowych do wyszukiwań

Istotne są również rodzaje typów dopasowań, które wybierają zakres wyszukiwań dla danych słów kluczowych.

  • W przypadku dopasowania ścisłego słowo kluczowe będzie się wyświetlać tylko w wynikach wyszukiwania, które mają takie samo znaczenie jak słowo kluczowe.
  • W przypadku dopasowania do wyrażenia słowo kluczowe może wyświetlać się w wyszukiwaniach, które zawierają znaczenie Twojego słowa kluczowego (jego synonimy).

Wybór słów kluczowych

  • Wybierz słowa kluczowe związane z Twoimi produktami lub usługami.
  • Wybierz słowa kluczowe, które są ze sobą powiązane. 
  • Wybieraj słowa kluczowe związane z witrynami odwiedzanymi przez Twoich klientów.
  • Jeśli masz silną i rozpoznawalną markę, dodaj słowa kluczowe dotyczące marki.

Wykluczające słowa kluczowe

Jest to typ słowa kluczowego, które zapobiega wyświetlaniu reklamy w przypadku wyszukiwania określonego słowa lub wyrażenia. 

Dzięki wykluczającym słowom kluczowym reklamy wyświetlają się tylko w przypadku określonych przez Ciebie wyszukiwań. Jest to tak zwane dopasowanie wykluczające.

Wybieraj hasła, które brzmią podobnie do Twoich słów kluczowych, jednak odnoszą się do zupełnie innych produktów, zatem są skierowane do innej grupy klientów. Na przykład, gdy sprzedajesz zamki błyskawiczne słowami wykluczającymi w tym przypadku będą “zamki do drzwi”, czy “ zwiedzanie zamku”.

Lista słów kluczowych w grupie reklam umożliwia Google Ads wyświetlanie Twoich reklam na właściwych stronach internetowych lub odpowiednim odbiorcom. Jest to istotna kwestia, dlatego warto poświęcić temu chwilę czasu, aby dotrzeć do jak największej ilości użytkowników.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (3 opinie)