Na czym polega optymalizacja konwersji w SEO?
Pozyskiwanie klientów dla firm jest bardzo ważną kwestią. Niemniej, trzeba wiedzieć, w jaki sposób to robić, gdzie szukać klientów, no i oczywiście, jak przekonać ich do swojej oferty.
Tym właśnie zajmiemy się we wpisie. W artykule podpowiemy Ci, czym jest marketing internetowy B2B, jakie kanały komunikacji możesz wykorzystać, by zdobyć nowych klientów biznesowych oraz to, dla kogo marketing B2B będzie odpowiedni.
Co w ogóle znaczy B2B? Z pewnością spotkałeś się już tym terminem, ale czy wiesz, o co w nim tak dokładnie chodzi? B2B jest to skrót z języka angielskiego oznaczający “business to business”. Kolejnym dość często spotykanym określeniem jest trade marketing B2B i znaczy to samo.
Specyfika marketingu B2B ma celu zwrócenie uwagi klienta biznesowego, a następnie zachęcenie go do wykonania danej czynności.
Klient biznesowy może być osobą, całą firmą lub ogromną organizacją. Twoim zadaniem jest natomiast sprzedaż produktów lub usług tymże firmom. Działania wspomagające poznanie potrzeb konsumentów, w tym przypadku są bardzo różnorodne. Mianowicie mamy na myśli np. kampanie marketingowe, które będą stricte skierowane do podmiotów gospodarczych w danej dziedzinie.
Ciężko jest określić jedną ofertę, którą będziesz powielać wielokrotnie z zamiarem, że uda Ci się pozyskać kilku klientów biznesowych. Każda z ofert musi być indywidualna.
W sytuacji, w której chcesz sprzedać produkt lub usługę klientowi biznesowemu, musisz zdawać sobie sprawę, że samo zainteresowanie ów klienta nie wystarczy, aby sfinalizować transakcję sprzedaży. Tutaj jest to bardziej rozległy proces zakupu, ponieważ musisz odpowiednio przygotować spersonalizowaną ofertę dla klientów indywidualnych.
Do tego też w wielu przypadkach będziesz musiał poświęcić sporo nakładów czasowych, by potencjalny klient stał się prawdziwym klientem.
Możemy tutaj wyróżnić dwa rynki, a są to:
transakcje sprzedaży odbywają się między spółkami (firmami), które prowadzą biznes w tej samej branży — czyli np. sprzedaż części samochodowych do warsztatu, innymi słowy, jest to rynek pionowy (wertykalny),
drugim natomiast rodzajem rynku jest rynek poziomy (horyzontalny) – tutaj proces decyzyjny odnośnie zakupu zachodzi między firmami z różnych branż.
W marketingu B2B, jak i w marketingu B2C sprzedajesz produkty osobom zainteresowanym Twoją ofertą. Bardzo istotne jest określenie, do kogo ma być skierowana oferta, w tym również marketing treści. Dzięki temu będziesz w stanie ustalić wielopoziomową strategię obejmującą wiele istotnych czynników.
Prowadzenie działań marketingowych B2B skupia się w szczególności na logice. Na usprawnieniu czegoś, w firmie klienta biznesowego, na zaoszczędzenie dużych zasobów czasowych, pieniędzy i zwiększeniu wydajności.
Potencjalnych klientów w marketingu B2C wyróżnia natomiast działanie pod wpływem emocji, impulsów — nagłej chęci zakupowej. Mówiąc jeszcze inaczej, jest to marketing skierowany w pewnym sensie na szybką sprzedaż.
Inaczej jest w marketingu B2B, gdzie z klientami indywidualnymi budujesz dalekosiężne relacje biznesowe, których wypracowanie czasem może potrwać stosunkowo dużą ilość czasu. Poza tym klienci biznesowi w wielu przypadkach posiadają cały sztab decyzyjny, co przekłada się na różnego rodzaju debaty odnośnie zakupu danego produktu lub usługi.
Double Digital w liczbach
pozytywnych opinii
rynków eksportowych
doświadczenia
zarządzanego budżetu
Marketing B2B, B2C, H2H ma jedną, ważną cechę wspólną. Jest on stosunkowo prosty w policzalności efektów. Będą Ci jednak potrzebne do tego specjalne narzędzia, dzięki którym sprawdzisz skuteczność kampanii reklamowych. Określ KPI (Key Performance Indicators) i działaj, mierz i zwiększaj swoje zyski!
Nad tym tematem warto pochylić się na dłużej. Przedstawimy Ci tutaj najważniejsze, a zarazem najbardziej efektywne kanały komunikacji, dzięki którym będziesz w stanie pozyskać więcej kontaktów biznesowych.
Odpowiedni wybór kanałów komunikacji z użytkownikami będzie mimo wszystko zależny od tego, co sprzedajesz lub dopiero zamierzasz sprzedawać.
Media społecznościowe mają to do siebie, że zrzeszają ogromną ilość użytkowników w jednym miejscu. Można powiedzieć, że Twoi potencjalni klienci są dosłownie wszędzie.
No, ale zaraz, zaraz, przecież social media są dobrym kanałem komunikacji z klientami B2C. Tak, ale nie tylko. Otóż klient biznesowy tak naprawdę po godzinach staje się zwykłym klientem. Indywidualnymi konsumentami mogą być również klienci B2C. Dlatego musisz pamiętać o tym, że osoby prowadzące firmy mają również zwykłe, prywatne życie i tak jak cała reszta użytkowników, także korzystają z social mediów.
W social mediach swoją strategię marketingową będziesz musiał dopasować do określonej grupy docelowej. Możesz założyć fanpage, na którym będziesz publikować ciekawe posty odnośnie Twojej działalności (np. konkretne produkty). Pomogą Ci one również w budowaniu relacji z potencjalnymi klientami.
Pamiętaj również, by w mediach społecznościowych zamieszczać dużo wartościowych treści. W wielu przypadkach ścieżka zakupowa zaczyna się właśnie od SM. Niemniej, powinny one służyć jako swego rodzaju haczyk, zachęta, dzięki której użytkownik po kliknięciu w link zostanie przeniesiony na stronę główną Twojej firmy lub landing page.
Jeżeli zastanawiasz się, jak odpowiednio przygotować stronę lądowania, zapraszamy Cię do naszego wpisu, który szczegółowo opisuje to, jak przygotować landing page.
Marketing B2B możesz prowadzić również na LinkedIn. Jest to portal stricte biznesowy. Z tego też względu będziesz mieć spore pole do popisu przed potencjalnymi klientami.
Marketing B2B to nie tylko reklamy. Jedną z możliwości, stosunkowo tanią lub wręcz darmową jest prowadzenie bloga (jeżeli sam piszesz na nim treści).
Blog jest jednym z działań marketingowych, które mogą znacznie poprawić wizerunek Twojej marki. Pisząc jakościowe, wartościowe treści na stronie powodujesz, że klienci zobaczą Cię, jako eksperta w swojej dziedzinie.
Odpowiednio dobrana strategia marketingowa B2B na blogu oraz znajomość SEO może znacząco wpłynąć na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Przy odpowiednim zachęceniu do działania dodatkowo będziesz w stanie pozyskać nowe kontakty biznesowe.
Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?
Zespół i komunikacja
✔ Certyfikowany mistrz Google Ads z min. 5-letnim doświadczeniem na pokładzie
✔ Zawsze pod ręką – mailowo, telefonicznie lub na wideospotkaniu
✔ Holistyczne wsparcie w każdym aspekcie marketingu cyfrowego
✔ Cały zespół specjalistów gotowy, by wspierać Twój sukces
Transparentność i personalizacja
✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads
✔ ✔ Comiesięczne podsumowania skuteczności, plany rozwoju i wnioski od naszego eksperta
✔ ✔ Spersonalizowany raport dostępny 24/7, stale aktualizowany, abyś zawsze był na bieżąco
Przewagi technologiczne
✔ Nieograniczona liczba kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych – pełna skalowalność działań reklamowych
✔ Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 i Google Tag Manager – kompleksowe śledzenie i analiza danych
✔ Implementacja opinii konsumenckich i produktowych – zwiększ wiarygodność i konwersje w Twoim sklepie
✔ Analiza zachowań użytkowników dzięki mapom ciepła i nagraniom sesji – precyzyjny wgląd w interakcje na stronie
Jak już wiesz, specyfika marketingu B2B różni się w porównaniu do tego w B2C. Niemniej email marketing działa w tym rodzaju marketingu również bardzo dobrze. B2B marketing digital w tym przypadku będzie wymagał wyłącznie napisania przez Ciebie treści do listy mailingowej.
Wiele procesów z tym związanych można zautomatyzować, przez co będziesz mógł zaoszczędzić sporą ilość czasu. Abyś jednak mógł wysyłać te maile, wpierw będziesz musiał pozyskać dane kontaktowe (lead generation — sprawdź, jak możesz zrobić to dobrze!). Warto również podkreślić, że samo wysłanie maila nie oznacza, że np. przedstawiciel handlowy danej firmy zainteresuje się na dłuższą metę Twoją ofertą (o ile w ogóle).
Decyzje zakupowe podejmowane przez firmy często trwają i trwają, dlatego też musisz nawiązywać z nimi relacje i starannie je pielęgnować. Odpowiedni email marketing może w tej sytuacji znacząco pomóc, wpierw jednak musisz odpowiednio skonstruować treści, które w nim umieścisz. Pamiętaj o nagłówku, który odegra tutaj kluczową rolę oraz jego początek.
To właśnie dzięki temu zwiększysz szanse na zainteresowanie. Wiedz, że jeżeli email już na samym początku nie brzmi zachęcająco, to szanse, że klient go przeczyta, są bardzo znikome, nawet jeżeli treść będzie napisana po mistrzowsku. Dlaczego tak jest? Ponieważ w obecnym świecie każdy się spieszy i nie ma na nic czasu, dlatego tak ważne jest, by informacje wysyłane do klienta zrobiły wszystko, by przykuć jego uwagę.
Cold mailing w odróżnieniu od zwykłego email marketingu charakteryzuje się indywidualnością komunikacji. Mówiąc prościej, kampanie mailingowe B2B w tym przypadku cechują się kierowaniem treści do ściśle określonego odbiorcy lub pewnej grupy odbiorców.
Wpierw powinieneś bardzo szczegółowo podejść do określenia grupy docelowej. Jeżeli uda Ci się konkretnie zidentyfikować osoby, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą, następnie stwórz dla nich indywidualne (spersonalizowane) komunikaty. Pamiętaj, że odbiorcy różnią się miedzy sobą płcią, wiekiem, zainteresowaniami, obawami itd.
Nie masz pomysłu jak napisać treść do cold mailingu? Nie wiesz, jak szczegółowo określić grupę docelową, do której będziesz kierować przekaz? Niczym się nie martw! Napisz do nas, omówimy szczegóły i zwiększymy Twoje zarobki!
SEO jest nieodzownym elementem content marketingu oraz odpowiedniej widoczności w sieci. Bez niego nie osiągniesz zbyt wiele. Treści, które umieścisz na stronie, muszą być zgodne z zasadami Search Engine Optimization. Dzięki temu algorytmy Google szybciej Cię zauważą i tym samym częściej będą pokazywać Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.
Oczywiście drugim elementem układanki są odpowiednio dobrane słowa kluczowe, przypisane do grupy docelowej.
Jak to dokładnie działa? Poprzez odpowiednią optymalizację Twojej strony pod kątem SEO będzie ona częściej wyświetlana w wyszukiwarce Google. Oczywiście, taka sytuacja będzie miała miejsce po określeniu słów kluczowych stricte odpowiadających Twojej branży. W takiej sytuacji, użytkownikowi, po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce pokaże się Twoja firma. Jest to dość żmudny proces, jeżeli będziesz chciał pozostać wyłącznie przy organicznych wynikach wyszukiwania, niemniej sukces mimo wszystko jest możliwy.
Po prostu będziesz musiał dłużej poczekać, zanim strona odpowiednio się zaindeksuje.
SEO ma też to do siebie, że jest znacznie tańszą alternatywą w stosunku do płatnych reklam. Jednakże coś za coś. W przypadku reklam sytuacja wygląda inaczej, o czym napiszemy więcej poniżej.
W ostatnim czasie do SEO dołączyła również optymalizacja strony pod kątem doświadczeń użytkowników, czyli User Experience (UX). Dobre wrażenia klienta na stronie to rzecz święta, tak samo, jak witryna odpowiednio zoptymalizowana pod SEO. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat — serdecznie zapraszamy Cię do naszego artykułu nt. SXO, czyli SEO + UX.
Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!
Podjęte działania marketingowe znacznie wspomogą płatne reklamy. Można powiedzieć, że Google Ads, jak i Facebook Ads (B2B promotion) są nieodzownym elementem odpowiedniej strategii marketingowej. Jak już wiesz, marketing B2B różni się w stosunku do marketingu B2C. Nie zmienia to jednak faktu, że płatne reklamy znajdą w nim również zastosowanie.
Będą one wymagały jednak odpowiednio doprecyzowanej grupy docelowej, choć ją wprawdzie w każdym rodzaju marketingu trzeba określić w podobny sposób, by zaczęły pojawiać się efekty. Kolejnym dużym plusem płatnych reklam jest fakt, że po ich włączeniu są one widoczne niemalże od razu w wyszukiwarce Google. Im są lepiej doprecyzowane, tym większą szansę masz na przebicie się wśród konkurencji.
Płatne reklamy – w skrócie – działają na zasadzie systemu aukcyjnego, gdzie przedsiębiorcy ustalają stawkę za jedno kliknięcie. Im większa stawka, tym większa szansa na pojawienie się w wynikach wyszukiwania w momencie wpisania odpowiedniej frazy przez użytkownika. Warto jednak, abyś wiedział, że nie zawsze działa to na takich samych zasadach.
W wielu przypadkach źle zoptymalizowane reklamy (pod nieodpowiednie słowa kluczowe), nawet przy ogromnych stawkach za kliknięcie nie będą tak skuteczne, jak te tanie, które idealnie odpowiadają na zapytania użytkowników.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat reklam, zapraszamy do zaznajomienia się z poniższymi wpisami:
Odpowiednio dobrana strategia content marketingowa do rodzaju Twojej działalności jest jednym z kluczy do sukcesu. Można powiedzieć wręcz, że jest to podstawowy element, ale bardzo ważny.
Swoją strategią content marketingową musisz w odpowiedni sposób trafić do określonej grupy odbiorców. Marketing B2B, jak już wiesz, różni się od marketingu B2C. Oba te “działy” mają ze sobą wiele wspólnego, ale wiele ich też różni.
Musisz pamiętać, że nabywca biznesowy różni się od zwykłego konsumenta. Szeroko pojęte działania marketingowe w tej sytuacji będą odbiegać np. kwotami, na jakie będziesz chciał przeprowadzić transakcję z klientem. W przypadku zwykłych konsumentów ów ceny są stosunkowo niskie.
Natomiast u klientów biznesowych kwoty te mogą sięgać dziesiątek, setek, a nawet milionów złotych. Dlatego tak ważne jest, abyś odpowiednio dostosował content marketing do określonej starannie grupy odbiorców (B2B marketing personas).
Jak sam widzisz, jest wiele elementów, o których musisz pamiętać. Content marketing jest bardzo rozbudowany. To już nie tylko odpowiednio prowadzony blog. Dzięki odpowiednio dopracowanej strategii możesz znacząco zwiększyć przychody w swojej firmie. Szukaj punktów wspólnych, które Ci w tym pomogą.
Pamiętaj, że wiele dużych firm dysponuje działem sprzedaży. A co za tym idzie — wpierw Twoja oferta może trafić właśnie do niego, gdzie przejdzie weryfikację. Dlatego tym bardziej musisz się postarać i zrobić to jak najlepiej.
Jeżeli nie wiesz, jak do tego podejść, napisz do nas. Wspólnie omówimy szczegóły, opracujemy case study i rozpoczniemy działania, by przynieść Twojej firmie jak największe zyski!
Wiedziałeś, że tylko niespełna 40% firm posiada opisaną strategię content marketingową? Wchodzi w to również marketing B2B (Content Marketing Institute).
W marketingu B2B ponad 55% marketerów uważa, że wartościowa i atrakcyjna treść na każdym etapie lejka sprzedażowego jest w stanie wygenerować znacznie więcej leadów poprzez email marketing.
Jak widzisz, nie każdy posiada odpowiednią strategię. W pewnym stopniu może Cię to również zmotywować do działania, ponieważ efekty, które po tym osiągniesz, będą zaskakująco wysokie, o ile zrobisz to dobrze!
Do zakresu marketingu warto dodać akapit odnośnie generowania leadów. Leady, mówiąc najprościej — są to kontakty pozyskane od klientów, które możesz dodać np. do listy subskrybentów. Dzięki temu będziesz mógł zaspokajać ich potrzeby (klienta). Ponadto zachęcisz go do stałego kontaktu, przez co klient zobaczy Twoje zainteresowanie jego firmą.
Metod na pozyskiwanie leadów B2B jest naprawdę dużo. Wiele z nich wymieniliśmy wyżej.
Prócz tych wyżej opisanych, warto dodać darmowe e-booki i webinary. Są to bardzo skuteczne metody na pozyskanie nowych klientów. Odbiorca, widząc na Twojej stronie oferty, dzięki którym będzie mógł pobrać e-booka lub zapisać się na webinar zobaczy, że jesteś profesjonalistą w swojej dziedzinie, że znasz się na rzeczy, bo przecież tworzysz coś, co ma się komuś przydać.
Dodatkowo każde pobranie e-booka, jak i zapisanie się na webinar “kosztuje” potencjalnego klienta podanie swojego maila, czyli kontaktu do siebie. W ten oto sposób możesz pozyskać leady B2B.
Więcej na temat dowiesz się z naszego artykułu nt. generowania leadów B2B. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z treścią!
Liczymy, że udało nam się odpowiedzieć na pytanie — marketing B2B co to jest? Jak mogłeś wyczytać w artykule, jest wiele elementów, które składają się w całość, by na koniec dopasować odpowiednią strategię B2B dostosowaną do Twojej działalności. Jest to proces stosunkowo ciężki, jeżeli nie jesteś dobrze zaznajomiony z tym tematem. Oczywiście, wszystkiego jesteś w stanie się nauczyć, niemniej wymaga to sporych nakładów czasu, którego przy rozwoju biznesu możesz mieć ograniczoną ilość.
Z tego też względu z ogromną chęcią chcemy podjąć Tobą współpracę. Działamy na wielu płaszczyznach i na każdej z nich efekty są bardzo zadowalające, o czym możesz przekonać się tutaj.
Wiemy, jak ważny jest dla Ciebie rozwój biznesu. Zdajemy sobie również sprawę, że Ty, jak i każdy, kto prowadzi własną firmę, chciałby mieć też trochę czasu dla siebie. Dlatego też tu jesteśmy.
Chcemy Ci pomóc, a zarazem zdjąć z Ciebie multum obowiązków związanych z marketingiem. Jest to dziedzina, wymagająca stałego poszerzania horyzontów, a zarazem ciągłego aktualizowania wiedzy. Działania odnośnie marketingu stale się zmieniają, docieranie do klientów staje się coraz cięższe, ponieważ natłok informacji w ciągu dnia jest po prostu ogromny. Możesz nie mieć czasu na to, by uczyć się tego od początku, więc powierz nam swoje działania, a my wybijemy Twoją firmę ponad wszelkie oczekiwania!
Serdecznie zapraszamy do kontaktu! Wspólnie omówimy szczegóły i opracujemy odpowiednią strategię, w sposób, by Twoja firma weszła na wyżyny swoich możliwości jeszcze szybciej, niż wydaje Ci się, że jest to możliwe!
Formularz kontaktowy