Na czym polega strategia White Label?
Z dnia na dzień w świat internetu wchodzi coraz to więcej firm. Coraz więcej przedsiębiorców dochodzi do wniosku, że to właśnie dzięki sieci są w stanie znacząco zwiększyć swoje dochody. Oczywiście, jest to trafna uwaga. Niemniej wpierw trzeba wiedzieć, jak się do tego zabrać oraz o czym należy wiedzieć.
W tym artykule odpowiemy sobie na wiele pytań oraz rozwiniemy wiele ciekawych wątków. Odpowiemy na pytanie — SXO co to? — oraz nadmienimy to, co jest w tym najważniejsze.
SXO (Search Experience Optimization), jest to połączenie powszechnie znanego przez użytkowników zwrotu — SEO z UX, czyli User Experience.
SEO przez wiele lat było jednym z głównych czynników wspierających przedsiębiorców chcących pokazać się w internecie mimo ograniczonego budżetu. W ostatnim czasie do tego składu weszły odpowiednie sposoby na optymalizację techniczną platformy, czyli tym, czym zajmuje się UX.
Zatem, działania SXO przy odpowiedniej optymalizacji witryny znacząco mogą pomóc w pokazywaniu się jej w wynikach wyszukiwania Google, ale o tym więcej za chwilę.
Celem SXO jest zwiększenie wartości witryny pod kątem użytkowników, jak i robotów Google.
UX (User Experience), jest to zwrot z języka angielskiego nawiązujący znaczeniem do tego, jakie doświadczenia (wrażenia) odczuwają użytkownicy, którzy znaleźli się na Twojej stronie internetowej. Im doświadczenie użytkownika jest lepsze, tym analogicznie dłużej będzie znajdował się on na Twojej stronie www. Warto podkreślić, że nawet takie działanie, jak czas, który spędza użytkownik na stronie internetowej (im dłużej, tym lepiej), również wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.
UX jest bardzo istotną częścią każdej platformy internetowej. Skupia się ono na tym, w jaki sposób użytkownik odbierze interfejs znajdujący się w witrynie www. Im jest on prostszy, bardziej intuicyjny, tym użytkownik chętniej będzie spędzał czas na takiej platformie.
Warto o tym pamiętać, w szczególności w sytuacji, gdy planujesz znacząco rozbudować swoją stronę, np. rozwijając sklep internetowy z ogromną ilością produktów. W takim przypadku warto skorzystać z pomocy agencji, która posiada specjalistów od UX.
Dużo także zależy od wielkości firmy, która generuje kontakty sprzedażowe. Jeżeli jest ona duża, to najprawdopodobniej takie kontakty zostaną przekazane do osoby, która jest osobą odpowiedzialną za sprzedaż lub do grupy ludzi, czyli działu sprzedaży.
Po przekazaniu danych kontaktowych, dział sprzedaży zajmie się promocją oraz rozsyłaniem ciekawych ofert do zainteresowanych klientów.
SEO, czyli termin, który każdemu przedsiębiorcy na pewno chociaż raz obił się o uszy lub rzucił się w oczy. Działa on na zasadzie organicznych wyników wyszukiwania, czyli takich, za które nie płaci się w momencie wdrożenia ich na stronę www. Jest to czynnik wpływający na pozycjonowanie się stron internetowych w wyszukiwarce Google. Jego celem jest zwiększenie ruchu na stronie oraz stopniowe ukazywanie się coraz to wyżej w wyszukiwarce Google.
Algorytmy Google, są jednym z głównych elementów, na które wpływa SEO. Projektowanie strony pod kątem SEO jest związane z odpowiednim projektowaniem nagłówków i treści pod kątem użytkownika, jak i dla samych algorytmów.
W szczególności dotyczy to “rozbicia” tekstu na mniejsze składowe, użycia odpowiedniej czcionki, odstępów między wierszami oraz na odpowiedniej optymalizacji nagłówków itd.
SEO jest bardzo ważnym elementem każdej strony internetowej. Bez niego witryna nie osiągałaby większych efektów, wprawdzie, byłyby one znikome lub żadne. Dlatego tak istotne jest ono pod kątem pozycjonowania.
SEO zoptymalizowane w odpowiedni sposób z pewnością zwiększy widoczność strony oraz nakłoni nowych, potencjalnych klientów do wykonania danej akcji, jak np. zapisanie się do newslettera, pobranie eBooka, czy też kupienie przedmiotu.
SEO, jak już wcześniej wspomnieliśmy, jest to optymalizacja strony pod wyszukiwarkę. Jest ono bezpłatne, w porównaniu do działań SEM (o ile strategia zostanie opracowana samemu oraz samemu zostanie wdrożona).
SXO jest to natomiast odpowiednia optymalizacja strony powiększona o doświadczenia użytkowników znajdujących się na niej, czyli, mówiąc najprościej — wyższy level działań marketingowych. Jeszcze lepiej wpływa na takie elementy jak optymalizacja konwersji.
Na zwiększenie czasu przebywania użytkownika na stronie wpływa ogromna ilość składowych. Jest to odpowiednio opracowana strategia SEO, wdrożenie wartościowych treści na stronę, UX, UI i CRO. Nie można również zapomnieć o działaniach web developmentu oraz o współmiernych działaniach analitycznych, które w przyszłości mogą znacząco pomóc w kierowaniu procesu rozwijania strony.
Marketing wartościowych treści, czyli potocznie zwany też jako content marketing. Jest to nieodzowna część każdej platformy, która po prostu musi znaleźć się na stronie. Kolejnym ważnym czynnikiem, jest sama wartość tych treści. Im są one lepiej napisane, prościej, bardziej zrozumiale, a zarazem rzeczowo, tym lepiej dla nas, jak i dla użytkownika. Można powiedzieć, że jest to obopólna korzyść — dla klienta, jak i dla dalszego rozwoju Twojego biznesu.
Warto również dodać, że content marketing, to również treści, które będą towarzyszyć użytkowników na każdym poziomie lejka sprzedażowego (czyli na wszystkich etapach decyzji zakupowej), a nie tylko na samym początku. Jest to powiązane z SEO. Więcej na ten temat znajdziecie wyżej. W tym wątku nie będziemy go więcej poruszać.
Standardowa oferta SEO na rynku
• Konkurencja często skupia się tylko na podstawowych strategiach
• Ich podejście do SEO jest ograniczone i nie uwzględnia najnowszych trendów
• Brak elastyczności w dostosowywaniu się do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek
Oferta Premium SEO na rynku
• Niektóre agencje idą krok dalej, ale wciąż nie czerpią pełnych korzyści z SEO
• Mogą znać zaawansowane taktyki, ale nie mają odpowiedniego narzędzia ani wiedzy, aby je skutecznie wdrażać
• Często brakuje im szybkości reagowania na zmieniające się warunki rynku
Nasza oferta
• Szybkość Działania: Monitorujemy rynek i algorytmy, reagując natychmiast na zmiany, by być zawsze krok przed konkurencją
• Know-How: Posiadamy praktyczne doświadczenie w SEO dla wielu branż i udokumentowane sukcesy
• Pełne Wykorzystanie Potencjału: Nasza strategia SEO nie tylko podnosi widoczność, ale też zwiększa konwersję i ROI
Jest to optymalizacja ścieżki konwersji, w taki sposób, by jak najwięcej potencjalnych klientów, stało się Twoimi prawdziwymi klientami, czyli dokonało pełnej konwersji — wykonało jakąś akcję od początku do końca — np. wybór przedmiotu, podanie danych i na końcu zakup danego produktu.
Poruszaliśmy ten temat nieco wyżej, niemniej dodamy tu jeszcze kilka ciekawych informacji na ten temat. Pozytywne doświadczenia użytkownika to jeden z głównych aspektów dobrze prosperującej strony internetowej. Z tego względu interfejs strony musi wyglądać przejrzyście i być intuicyjny.
Interfejs jest to, najprościej mówiąc sam projekt strony, czyli to, co widzi użytkowników po kliknięciu w link, który przenosi użytkownika na Twoją witrynę. Warto również wymienić elementy składające się na odpowiednią optymalizację techniczną strony, a są to:
Responsywność portalu — czyli dostosowanie wszystkich elementów znajdujących się w jego wnętrzu (treści, zakładek, grafik, filmów) do działania na różnych urządzeniach (co do wielkości i kształtu), z jakich danym momencie korzystają użytkownicy.
Szybkość ładowania — czas, w którym ładuje się witryna, jest również istotny. Im jest on dłuższy, tym zwiększa się prawdopodobieństwo na to, że użytkownik wyjdzie z platformy i poszuka informacji u konkurencji.
Wygląd — wszyscy jesteśmy wzrokowcami (chociaż w pewnym stopniu), dlatego tak ważne jest dostosowanie strony do najnowszych trendów wizualnych. Atrakcyjność witryny i nowoczesny design to podstawa.
Prostota działania — prosta nawigacja, intuicyjność i zrozumiała treść to kolejny punkt, o którym nie możesz zapomnieć w trakcie projektowania strony. To wszystko ma zachęcać potencjalnego klienta do wykonania danej czynności.
Według badań strona internetowa nie powinna ładować się dłużej niż 3 sekundy. Jak możesz zauważyć, nawet taki element może mieć wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Dlatego warto, abyś miał to na uwadze.
Często jest to rzecz, o której się zapomina. Wiadomo, najwięcej uwagi skupia się na projekcie i odpowiedniej strategii. Przed “odpaleniem” strony lub w ogóle zaczęciem projektu — jeżeli robisz to na własną rękę — wpierw doinformuj się, jaka pojemność strony będzie Ci potrzebna.
Oczywiście zależy to od tego, w jaki sposób będziesz tworzył swoją stronę. Np. projekt strony w WordPressie wymaga wpierw wykupienia odpowiedniej pojemności strony, czyli miejsca u hostingodawcy — osoby, która będzie udostępniać Ci miejsce na swoją stronę w serwerowni.
Nie będziemy się tu jednak bardziej rozwodzić nad tym tematem. Warto, abyś poczytał o tym, przed rozpoczęciem działań. Jest to żmudny proces wymagający odpowiedniego doinformowania się, nawet ze względu na sam budżet.
Kontrola i regularne mierzenie efektów jest procesem, którego nie możesz pominąć, jeżeli chcesz zwiększyć skuteczność swojej witryny.
Można powiedzieć, że znaczenie SXO bez odpowiedniej analityki przestaje mieć jakikolwiek sens. Dlatego odpowiednia strategia SXO to właśnie analityka — pomiary, kontrola wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian. Poniżej podamy Ci dwa narzędzia, które z pewnością na sam początek wystarczą:
Hotjar — jest to narzędzie, które pokazuje, gdzie użytkownik spędził najwięcej czasu. Działa on na zasadzie map ciepła, które pokazują, w jakim punkcie kursor użytkownika utknął oraz częstotliwość — ilość powtórzeń tego procesu przez innych użytkowników.
Google Analitycs — najbardziej popularne narzędzie i zarazem też jedno z najskuteczniejszych. W internecie możesz znaleźć stosunkowo dużą ilość kursów na jego temat. Jeżeli natomiast nie masz wystarczającej ilości czasu na jego naukę, wystarczy, że skontaktujesz się z nami. Z chęcią Ci w tym pomożemy.
Bardzo dużo zależy również od web developerów. To dzięki nim można znacząco zwiększyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Jednym z elementów, którymi się zajmują, jest napisanie jakościowego kodu strony, który także wpłynie na roboty Google. Ów działania przysłużą się lepszej widoczności platformy oraz zwiększą wartościowy ruch.
Specjaliści od web developingu odpowiednio dostosują Twoją domenę pod wszystkie aspekty związane z Search Experience Optimization. Dodatkowo zwrócą uwagę na kod platformy i poprawią wszystkie błędy, które występują na niej w danym czasie.
✔ Ekspert SEO z minimum 7-letnim doświadczeniem
✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie
✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie
✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów
✔ Zawsze wiesz, co robimy - jesteśmy Twoim działem marketingu
✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta SEO wraz z planem rozwoju i wnioskami
✔ Spersonalizowany raport zawierający to czego potrzebujesz
✔ Nielimitowana liczba pozycjonowanych fraz kluczowych
✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager
✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie
Jak zapewne się domyślasz, koszty SXO (Search Experience Optimization) różnią się między sobą. Dużo zależy od wielkości strony, od tego, czy wcześniej była poddawana analizie oraz od tego, czy w przeszłości, przy jej tworzeniu brali udział specjaliści. Analogicznie, jeżeli strona powstała stosunkowo niedawno, najprawdopodobniej wiele elementów będzie musiało zostać w niej zmienione, jeżeli jej utworzenie zostało zlecone osobie bez konkretnego doświadczenia.
Koszty mogą być podobne do tych, które należy uiścić przy wycenie pozycjonowania stron, by zaistnieć w wynikach wyszukiwania.
Na koszty będzie mieć wpływ:
optymalizacja pod kątem User Experience, jeżeli takie działania nie miały miejsca — koszty będą większe,
optymalizacja pod kątem SEO,
kary nałożone przez Google,
wielkość strony,
historia (o ile strona ją posiada).
Niemniej średni koszt (poglądowy) może wahać się w przedziale od 1000 do nawet kilku tysięcy złotych (np. 5-6 tys. zł).
Czy są to horrendalne kwoty? Niekoniecznie. Warto podkreślić fakt, że optymalizacja platformy internetowej przez specjalistów jest tak naprawdę inwestycją w lepszą przyszłość Twojej firmy. Dzięki odpowiednim działaniom potencjalny klient chętniej będzie odwiedzał Twoją witrynę i dokonywał na niej transakcji.
W przypadku marketingu internetowego każde działanie ze strony specjalistów jest dobrym wyborem, nawet mimo wysokich cen. Jest to proces, za który najprawdopodobniej zapłacisz raz, a zysk będziesz generować później przez lata.
Oczywiście, dużo zależy również od wyboru odpowiedniej grupy docelowej, idealnie dobranej do Twojego biznesu. Prócz tego kolejnym elementem do sukcesu będą kluczowe frazy branżowe w organicznych wynikach wyszukiwania, które również wybiorą za Ciebie specjaliści. Działania SEO są równie ważne, o czym — mamy nadzieję — że przekonałeś się, czytając wzmiankę na ten temat znajdującą się wyżej.
Nie masz na to czasu, ponieważ większość dnia zajmuje Ci rozwój biznesu? Napisz do nas, zajmiemy się wszystkim za Ciebie!
Odpowiednio podjęte działania SXO, to również konkretna analiza wszystkich czynników mających wpływ na jakość strony. Audyt pod kątem SXO może znacząco zwiększyć współczynnik konwersji w przyszłości. Niemniej, wpierw musisz wiedzieć, jak trzeba to zrobić, o ile chcesz podjąć się tego na własną rękę. Prosty audyt SXO to kompleksowana weryfikacja jakości strony względem SEO oraz doświadczeń użytkowników, czyli UX.
Poniżej podamy Ci kilka najważniejszych elementów, o których nie możesz zapomnieć podczas rozpoczęcia audytu:
Odpowiednio skonstruowane treści to jeden z kluczy do sukcesu (jest ich niestety więcej niż jeden — przynajmniej w tym przypadku). Wartościowy content, dopasowany do najnowszych standardów, opasany w jakościowe słowa kluczowe to bardzo ważny czynnik przy rozwoju Twojego biznesu. Przy tworzeniu treści może pomóc Ci copywriter. Wiele agencji właśnie z nimi współpracuje.
Jak myślisz, komu będzie się chciało czytać ogromne ściany tekstu w momencie, gdy użytkowników potrzebuje konkretnych informacji na już? Według nas — nikomu. Dlatego tak ważne są odpowiednio zoptymalizowane treści zawarte w witrynie oraz konkretne frazy, odpowiadające na zapytania użytkowników.
Możliwe, że nie znasz tego nazewnictwa. Jest to — najprościej mówiąc — szkielet (sieć, podstawa) witryny, na której następnie będą opierać się kolejne podstrony. Ogólnie mówiąc, jest to cały układ graficzny platformy, na którego jakość wpływa również wiele elementów.
Od tego są specjaliści. Nie ma sensu, byś uczył się tego od nowa i na własną rękę, no, chyba że naprawdę Cię to interesuje i chcesz poznać więcej szczegółów na ten temat.
Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!
Powtarzamy to nieprzypadkowo. Responsywność witryny jest naprawdę ważna, dlatego musisz o niej pamiętać w trakcie procesu tworzenia. To właśnie dzięki niej Twoja platforma będzie mogła dostosować się (pod każdym względem) do urządzeń, z których w danym momencie korzystają użytkownicy, czyli:
smartfony,
laptopy,
tablety,
ekrany komputerów stacjonarnych.
Przed uruchomieniem strony warto, abyś dokładnie sprawdził, czy wszystko działa, jak należy pod tym względem.
Im krócej strona się ładuje, tym lepiej. Pamiętaj o zasadzie 3 sekund. Po ich upłynięciu i nie załadowaniu się ekranu startowego użytkownik może rozpocząć poszukiwania u konkurencji.
Dobrze skonstruowana nawigacja jest jednym z elementów, których działania składają się również na jakość całego portalu internetowego. Intuicyjny zakres działania, którym dysponuje strona, może też znacząco zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
Ilość odrzuceń zmniejsza się w momencie, gdy użytkownik, wchodząc na stronę, wie, jak się po niej poruszać, mimo tego, że jest na niej tak naprawdę pierwszy raz. W tym przypadku nie ma sensu szukać innowacji, tylko po to, by się wyróżnić. Niektóre rzeczy przez ostatnie lata bardzo się ustandaryzowały, przez co nie ma konieczności na siłę ich zmieniać. W tym przypadku wyróżnienie się nie przyniesie niczego dobrego. Zwróć również uwagę na linki wewnętrzne.
Linkowanie wewnętrzne, jest to dodanie odnośnika do danej podstrony, który (po kliknięciu) przenosi użytkownika na inną podstronę również znajdującą się w obrębie jednej i tej samej platformy www.
Bezpieczna strona to warunek podstawowy, a zarazem konieczny. W trakcie audytu SXO zwróć uwagę na to, czy Twoja platforma posiada protokół HTTPS. Do tego warto pamiętać o certyfikacie SSL, który również zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo. Jest on widoczny w formie kłódki, która pokazuje się zaraz po lewej stronie, obok adresu URL.
Podczas audytu Search Experience Optimization należy również przejrzeć ustawienie oraz ilość wezwań do działania. Call To Action w content marketingu to podstawa, niemniej, zbyt duża ilość nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Bardzo ważne jest, by CTA było treściwe, proste, a zarazem nie było nachalnie skierowane do użytkownika. Osoba czytająca tekst ma sama wykazać chęci, by kliknąć w przycisk. Zmuszanie jej do działania przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego.
Dodatkowo warto nadmienić, że użytkownik musi mieć świadomość tego, co go czeka po kliknięciu w przycisk. Jeżeli nie będzie wiedział, co się stanie — na pewno nie podejmie się tej czynności.
Na pytanie “SXO, co to?” — liczymy, że udało nam się ciekawie i w prosty sposób odpowiedzieć. Teraz natomiast skupimy się na tym, czy aby na pewno warto skorzystać z usług agencji SXO? Pytanie ujęliśmy w dość niepewny sposób. Oczywiście, nie jest to kwestią przypadku. Czasem warto dodać odrobinę dramaturgii, by zaraz po tym rozwiać wszystkie wątpliwości.
Współpraca z agencją SXO będzie naprawdę dobrym wyborem. Owszem, niektórych mogą przytłaczać koszty, ponieważ zakres działań nie kończy się wyłącznie na odpowiednim pozycjonowaniu, ale też na dobrze wywartych doświadczeniach. Niestety sytuacja się przez to nieco komplikuje, niemniej cena nie powinna być wyznacznikiem.
Jak zapewne wiesz, nie zawsze to, co najtańsze jest też najlepsze. Najczęściej te dwie rzeczy nie idą ze sobą w parze. Za jakość się płaci. W tym przypadku jakość w przyszłości wpłynie na skuteczność, która następnie wpłynie na ruch, który na końcu zwiększy ilość konwersji.
Z tego względu koszty warto interpretować jako inwestycję, czyli coś, co w przyszłości się najprawdopodobniej zwróci.
Świat marketingu bez przerwy idzie w przód. Tutaj nie ma możliwości na postój. Jak możesz za tym nadążyć, skoro masz tyle innych obowiązków? No właśnie. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi agencja SXO, która najzwyczajniej zna się na rzeczy i jest cały czas na bieżąco ze wszystkimi nowinkami.
SEO i UX idą nieprzerwanie ze sobą w parze. Dlatego też najlepiej podjąć się współpracy z agencją, która posiada specjalistów z obu tych dziedzin, by dodatkowo nie dzielić kosztów na kilka drobniejszych, ponieważ ceny mogą okazać się jeszcze wyższe.
Praca zdalna w dobie COVIDU, jak i po nim stała się niesłychanie modna poprzez oferowany komfort. Dzięki temu w internecie zawrzało, pokazało się wiele nowych specjalizacji oraz zwiększyła się ilość osób z zawodów IT. Przez to masz duże pole manewru, niemniej warto, abyś patrzył na doświadczenia, jakimi dysponuje dana agencja. Sprawdzaj opinie i szukaj w internecie informacji na temat danej firmy, po to, abyś był pewny, komu powierzysz swoje pieniądze i w pewnym stopniu też własną przyszłość.
Usługę SXO można z łatwością nazwa unowocześnieniem usług SEO. Odpowiednie pozycjonowanie platformy sprawi, że będziesz lepiej widoczny w wyszukiwarce pod określonymi frazami kluczowymi. UX natomiast wpłynie na wrażenia, jakie odczuwają użytkownicy, którzy odwiedzili Twoją stronę.
Optymalizacja pod kątem SEO jest połową sukcesu, drugą natomiast są właśnie doświadczenia. Dlatego tak ważne jest, aby łączyć jedno z drugim w jak najkorzystniejszy sposób. Rozpoczęcie działań na własną rękę może być nie lada wyzwaniem ze względu na ilość wiedzy, którą musisz przyswoić przed podjęciem jakichkolwiek kroków.
Napisz do nas, a my zajmiemy się wszystkim za Ciebie. Nasza agencja posiada specjalistów z każdej branży związanej z odpowiednią widocznością w internecie. Rozumiemy, że możesz nie mieć czasu na samodzielne wdrażanie wszystkich czynności. Nie dziwimy Ci się. Dlatego też jesteśmy do Twojej dyspozycji. Wyręczymy Cię.
Jeżeli tyle, co stwierdziłeś, że zamierzasz pokazać się w internecie — nic straconego. Nie masz pomysłu na stronę? Nie wiesz, jak ugryźć temat, by wszystko poszło po Twojej myśli? Nie przejmuj się. Weźmiemy to na siebie.
Zadzwoń do nas lub wypełnij formularz kontaktowy i napisz, czego potrzebujesz. Odpowiemy w ciągu tego samego dnia. Umówimy się na konsultację i opracujemy odpowiednią strategię stricte dopasowaną do Twojego biznesu, tak, byś mógł zacząć rozwijać się, jak najszybciej. Przy jak najlepszych efektach.
Zapraszamy po darmową wycenę.
Formularz kontaktowy