Double Digital

Facebook Ads - co to?

Spis treści

Praca w marketingu ściśle wiąże się z wykorzystywaniem różnych narzędzi. W ten sposób możesz zadbać o swój zysk i sukces, ale także możesz dotrzeć do nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Jednym z narzędzi jest Facebook Ads. Do swojej pracy wykorzystuje go coraz więcej osób i firm. To narzędzie pozwala zadbać o rozpoznawalność firmy i jej zyski. Sprawdź, jak prawidłowo używać tego narzędzia.

Jak wykorzystywać narzędzia?

Niezależnie od tego, do jakiego typu reklam wykorzystywany jest menedżer reklam musisz wiedzieć, że aby zadbać o Twoją stronę internetową musisz dobrze zaplanować działania marketingowe na swojej stronie. Przemyślenie nie tylko samej emisji reklam, miejsca ich wyświetlenia, ale także dobór słów kluczowych, podążanie za trendami i preferencjami potencjalnych klientów jest niezwykle ważne i ma wpływ na jakość kreacji reklamowych.

Skuteczne kampanie reklamowe wpłyną bezpośrednio na zysk Twoich sociali i przełożą się na zwiększenie liczby odbiorców.

Facebook Ads - co to jest?

Czy spotkałeś się kiedyś z narzędziem Facebook Ads? To jedno z najbardziej popularnych narzędzi do promowania Twojej firmy. Dotarcie do grup odbiorców na Facebooku, polubienia strony na Facebooku będzie łatwiejsze korzystając właśnie z menedżera reklam na Facebooku. Aby zyskać efekt i sukces kampanii reklamowych musisz przede wszystkim postępować zgodnie z ogólnymi zasadami. Właściciele firm starają się dotrzeć do odbiorców nie tylko na samym Facebooku, ale też na innych portalach.

Reklamy na Facebooku tworzone są za pomocą Facebook Ads. Co to jest zastanawiasz się? To narzędzie Facebooka, które służy do tworzenia reklam i pomaga w sklepie internetowym. Za sprawą tego narzędzia reklamy mogą być pokazywane na wszystkich kanałach społecznościowych należących do Facebooka. Kampanie Facebook Ads będą pokazywały się na:

  • Facebooku,

  • Instagramie,

  • Messengerze.

Reklamy Facebook Ads to system reklamowy stworzony z myślą o prowadzeniu kampanii w serwisach społecznościowych należących do Facebooka.

Reklama Facebook Ads

Na Facebooku i innych mediach społecznościowych z pewnością masz grupę odbiorców, która jest aktywnym elementem Twoich działań. Zatem normalne jest, że treść reklamy jest dobierana właśnie pod kątem tych osób. Musisz jednak zdać sobie sprawę z tego, że w zależności od tego, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć, reklamy mogą się różnić. Nietuzinkowe i niecodzienne preferencje odbiorców mogą przełożyć się na to, że promocję swoich usług i swojego sklepu będziesz musiał zaplanować i przeprowadzić w inny sposób. Jeśli chcesz dotrzeć do możliwie największej grupy nowych odbiorców i równocześnie zareklamować swoją stronę internetową, musisz koniecznie dopasować wygląd i treść reklamy do preferencji odbiorców.

Na Facebooku bardzo ważny jest także format reklamy. Czasami jest tak, że użytkownik nie odróżnia reklam od zwykłych postów, jednak musisz wiedzieć, że dobór treści użytkownikom w dużej mierze odbywa się na podstawie danych, które Facebook zbiera o użytkownikach. Tworząc reklamę masz do wyboru kilka formatów postów. Są to m.in.:

  • posty,

  • grafiki,

  • filmy

  • oraz tzw. „karuzele” (czyli kilka kafelków, grafik następujących po sobie).

Na etapie planowania warto rozstrzygnąć, który z tych formatów będzie najlepszy dla Twoich odbiorców. Indywidualne podejście sprawia, że możliwości reklamy znacznie zwiększają się .

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Facebook Ads - jak to działa?

Zastanawiasz się, jak działa Facebook Ads? Ten system reklamowy ma określone zasady, które pozwalają zarządzać kampanią oraz uzyskiwać oczekiwane efekty. Niezależnie od tego, czy chcesz tworzyć reklamy na Facebooku, Instagramie czy Messengerze musisz dowiedzieć się, jak będzie wyglądała kreacja reklamowa i jak zaplanować kampanię reklamową.

Pierwszym krokiem, jaki musisz wykonać jest ustalenie konkretnego celu marketingowego. To sprawi, że reklama będzie bardziej dopasowana do preferencji odbiorców. Kolejnym krokiem jest ustalenie grupy odbiorców oraz budżetu, jakim będzie dysponować reklama firmy.

Facebook - kampanie reklamowe

Chcesz stworzyć swoją pierwszą reklamę? Nie wiesz, jakie kroki należy podjąć? Zastanawiasz się, czy warto inwestować w reklamy Facebook Ads? Na samym początku swojej przygody z social mediami warto zdać sobie sprawę, że właśnie w portalach i mediach społecznościowych leży duży potencjał.

Polubienia fanpage’a na Facebooku to coś, co możesz wykorzystać na Twojej stronie. Cel kampanii powinien być dobrany przede wszystkim pod kątem Twoich potrzeb i oczekiwań. Jednak musisz zdać sobie sprawę, że w ten sposób reklamy docierają one do klientów i podnoszą poziom rozpoznawalności Twojej firmy.

Tworzenie reklam

Aby reklama staje się jeszcze bardziej skuteczna i od razu trafiła do osób, które byłyby nią zainteresowane, warto zadbać o jej targetowanie. Czyli dokładne ustalenie grupy odbiorców twojej reklamy. Narzędzia, jakimi dysponujesz pozwalają nie tylko manipulować reklamą czy ustalić jej lokalizację, ale także całą grupą odbiorców (jak np. wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, czy wykonywany zawód).

Ustawienie tych parametrów będzie miało wpływ na reklamę – jej treść, trafność i zasięg. Jeśli tworzenie reklam to Twoja praca, musisz zadbać o to, aby jej odbiór nie tylko był narzędziem realizacji potrzeb odbiorców, ale także zachęci i zmotywuje klientów na różnych etapach procesu zakupowego do dokonania ostatecznej decyzji zakupowej.

O czym należy pamiętać?

Prowadząc stronę sklepu z pewnością chcesz dotrzeć do możliwie jak największej ilości osób. Warto zatem zadbać o jakość i samą treść reklamy. Wszystko po to, aby skuteczniej trafiała ona do odbiorców i wywierała na nich większy, realny wpływ. Wykorzystując potencjał, jaki leży w mediach społecznościowych i wszystkich popularnych platformach możesz zadbać zarówno o zysk firmy i ruch na stronie, ale także lepsze relacje z odbiorcami i większą grupę Klientów i użytkowników.

Cel reklamy

Tworząc reklamę musisz ustalić jej cel. Dlaczego? Dzięki temu dotrzesz do nowych klientów i zyskasz narzędzie, które pozytywnie wpłynie na poziom świadomości Twojej firmy. Na Facebooku najczęściej reklamy opierają się na trzech głównych celach. Są to:

  • świadomość,

  • rozpoznawalność marki,

  • zasięg strony.

Rodzaj kampanii połączony z konkretnym celem pozwoli zadbać o dotarcie do grupy docelowej, ale także wpłynie na reklamę i jej skuteczność. Choć może się wydawać, że od wyświetlenia filmu czy posta wiele się nie może zmienić, warto pamiętać, że każdy nawet pozornie nieistotny ruch może wywrzeć wpływ na grupie odbiorców.

Grupa odbiorców

Wybierając grupę docelową reklamy musisz skrupulatnie określić parametry grupy. Tylko w ten sposób reklama dotrze do określonej liczby osób i przyniesie zamierzony efekt. Jak ustalić grupę odbiorców? Dobierając treść reklamy, zwróć uwagę na:

  • wiek odbiorców,

  • lokalizację,

  • preferencje zakupowe,

  • dane demograficzne,

  • poglądy.

Analizując i biorąc pod uwagę te pozycje będzie możliwe przedstawienie oferty i zwiększenie grupy odbiorców i Klientów.

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ponad 50 pozytywnych opinii

Stwórz z nami zespół marzeń dla Twojego projektu i zyskaj pewność, że współpracujesz z elitą specjalistów w branży marketingu cyfrowego. Gwarantujemy dostęp do ekspertów posiadających nawet 10 lat doświadczenia, którzy są gotowi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby zapewnić Ci przewagę na rynku. Niech nasza wiedza stanie się Twoim sukcesem!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)

Jak dotrzeć do klientów?

Za pomocą Facebooka, Messengera lub na Instagramie możesz dotrzeć do większej ilości użytkowników, którzy staną się Twoimi stałymi klientami. Pozyskiwanie kontaktów to jeden z głównych celów kampanii reklamowych. Aby reklamy były jak najbardziej skuteczne konieczne jest określenie budżetu. Oprócz tego niesamowicie ważne jest także zwrócenie uwagi na dodatkowe kryteria, jak np. dane demograficzne i preferencje klientów.

Dobrze dobrana treść reklamy oraz miejsce jej wyświetlania wpłynie przede wszystkim na zasięg i skuteczność. W Menedżerze reklam na Facebooku będziesz mieć do dyspozycji przydatne podpowiedzi, które przełożą się na efektywność reklam i ruch na stronie.

Gdzie wyświetla się reklama?

Czy wiesz, w których miejscach na Facebooku, Messengerze i Instagramie dostępne są reklamy? Pierwsze miejsce, to np. skrzynka odbiorcza oraz aktualności. Reklamy będą wyświetlać się na różnych urządzeniach w tych samych miejscach.

Chcesz wiedzieć, gdzie jeszcze reklama wyświetli się? Posty sponsorowane i reklamy można także oglądać w:

  • prawej kolumnie Facebooka,

  • sklepie na Instagramie,

  • Facebook Marketplace,

  • Eksploruj” na Instagramie,

  • skrzynce odbiorczej w Messengerze.

Tak bogata oferta sprawia, że zwiększasz potencjalną liczbę osób, które zauważą i klikną w reklamę na Facebooku. Facebook gwarantuje także, że będą one się pojawiać zarówno w wersji mobilnej, jak i komputerowej. Dlatego nie musisz niczym dodatkowo się martwić.

Zalety Facebook Ads

Wielu Klientów i użytkowników mediów społecznościowych spędza dużo czasu na Facebooku i innych popularnych portalach. To sprawia, że warto zastanowić się nad wykorzystaniem reklamy właśnie na tych platformach. To sprawi, że będziesz mógł cieszyć się zaletami płynącymi ze stałego kontaktu z klientem.

W menedżerze reklam ponadto będziesz miał pod ręką wszelkie wskazówki i porady, które pozytywnie wpłyną na jakość i efektywność reklamy.

Dlaczego warto korzystać?

Warto zdać sobie sprawę z tego, że dla użytkowników Facebooka treści prezentowane w social mediach są niesamowicie ważne. Dlatego musisz dołożyć wszelkich starań, aby reklamy spełniały potrzeby i oczekiwania odbiorców. Wszystko dlatego, że to bezpośrednio wpływa na relację z Klientem. Facebook Ads, to narzędzie, które doskonale wpłynie na kreowanie konkretnego wizerunku na Facebooku i innych mediach społecznościowych.

Facebook Ads - podsumowanie

Chcesz zadbać o zysk sklepu lub ruch na stronie www? Nie wiesz, jak tego dokonać? Rozwiązaniem mogą być media społecznościowe i ich możliwości. Jednym z narzędzi jest Facebook Ads. Narzędzie umożliwi Ci tworzenie reklam i dotarcie do Klientów.

Dobrze zrobiona kampania reklamowa to narzędzie, które wykorzystasz do budowania rozpoznawalności marki, relacji z klientem i zwiększania realnego zysku sklepu internetowego i strony www. Musisz jednak pamiętać, że niesamowicie ważne będzie zastosowanie się do kilku ważnych zasad tworzenia reklam, jak np. określenie celu czy grupy docelowej. To pozwoli lepiej dopracować reklamę i dotrzeć do większej ilości użytkowników.

Przeczytaj również: Kampania Facebook Ads – konfiguracja krok po kroku

 

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (4 opinie)