

Odpowiednia optymalizacja reklamy Google Ads jest połową sukcesu, który chce osiągnąć każda firma znajdująca się w internecie. Wiele osób szczególną uwagę zwraca właśnie na reklamy (co nie jest w żaden sposób błędem), jednakże w wielu przypadkach nie jest to wystarczające.
Spis treści:
Duża ilość osób rozpoczynająca swoją działalność w internecie zapomina od jakże istotniej części, którą jest landing page. W tym artykule omówimy sobie szczegółowo dotyczące tego, czym jest landing page. Pomówimy także o technikach, które powinieneś stosować, by jakość Twojej strony docelowej była coraz lepsza.
Landing page jest to strona docelowa (strona lądowania), na którą trafia użytkownik po kliknięciu w np. Twoją reklamę w YouTube, Facebooku lub trakcie szukania odpowiedzi na daną frazę kluczową wpisaną w wyszukiwarce Google.
By zrobić skutecznego landing page’a, wpierw musisz sobie przyswoić, że musi on być prosty w odbiorze. Dobry landing page nie może posiadać wielu informacji, obrazków (grafik), filmów ani odnośników, które będą kierować użytkownika na inne strony. Innymi słowy — stworzenie strony docelowej musi mieć na celu prosty przekaz. Użytkownik wchodzący do landing page musi szybko znaleźć odpowiedź, której szuka.
Czytelny landing page to podstawa. Twoją stronę docelową będzie odwiedzać wielu klientów, dlatego też musisz zadbać o to, by była pisana językiem korzyści. Dodatkowo musi być ona prosta w obsłudze. Treści landing page muszą natomiast być zrozumiałe. Informacje zawarte w landing page powinny prowadzić (nawigować) użytkownika po całej stronie docelowej, by mógł szybko znaleźć to, czego szuka.
Wysoki współczynnik konwersji
Niższe koszty dotarcia
Niski współczynnik odrzuceń
Więcej konwersji
Jakość ruchu
Dynamika wzrostu
Wzrost sprzedaży
Ilość użytkowników
Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.
By zrobić skutecznego landing page’a, wpierw musisz sobie przyswoić, że musi on być prosty w odbiorze. Dobry landing page nie może posiadać wielu informacji, obrazków (grafik), filmów ani odnośników, które będą kierować użytkownika na inne strony. Innymi słowy — stworzenie strony docelowej musi mieć na celu prosty przekaz. Użytkownik wchodzący do landing page musi szybko znaleźć odpowiedź, której szuka.
Tworząc landing page, musisz pamiętać o ilości informacji, które chcesz zawrzeć. Jak pisaliśmy wyżej — nie może ich być dużo, ale muszą być konkretne. Dodatkowo ich zadaniem jest zachęcenie użytkownika do działania (podjęcia się akcji — ale o tym opowiemy więcej niżej).
Zrobiłeś dobrą reklamę, użytkownik w nią kliknął i znalazł się na Twoim landing page’u, co dalej?
Będąc już na stronie docelowej, użytkownik powinien widzieć informacje, za którymi będzie podążać, by wykonać akcję — czyli np. dokonanie zakupu. Mogą to być różnego rodzaju oferty, które właśnie się do tego przyczynią.
Może to być również zostawienie danych kontaktowych, dzięki którym w przyszłości otrzyma informację o produkcie, który nie jest obecnie dostępny w Twojej ofercie.
Marketing internetowy to nie tylko sprzedaż, to też szereg badań, dzięki którym biznes może coraz efektywniej się rozwijać. Według badaczy z firmy Microsoft użytkownik jest w stanie skupić się (swoją uwagę) wyłącznie przez 8 sekund — już rozumiesz co mamy na myśli?
8 sekund znajduje zastosowanie wszędzie — media społecznościowe są przepełnione chwytliwymi i zarazem krótkimi tekstami. A wszystko po to, by zwrócić na siebie uwagę, tym samym nie przemęczając użytkownika. Oczywiście ma to również pomóc przy optymalizacji konwersji.
Dlatego, w ciągu tych 8 sekund musisz postarać się o to, by zwrócić uwagę użytkownika i przekonać go do akcji. Może to być:
wypełnienie formularza kontaktowego,
pobranie eBooka,
zostawienie komentarza, opinii,
zapisanie się do newslettera,
itd.
Podsumowując — Twoja strona docelowa musi być prosta w odbiorze. Tak samo, jak przekaz. Prócz tego musi on być czytelny i precyzyjnie nakierowany. Dzięki temu potencjalny klient częściej może dokonać zakupu.
Elementy, które obowiązkowo muszą znaleźć się na stronie docelowej
korzyści — najlepiej w formie wypunktowania. Użytkownik musi wiedzieć, co zyska, podejmując się akcji,
chwytliwy nagłówek — musi przykuwać uwagę. Musi być dobrze zoptymalizowany. Pamiętaj, że inaczej będzie wyświetlać się na komputerze, a inaczej na urządzeniach mobilnych.
social proof — opinie i recenzje. Jest to bardzo istotne, ponieważ dzięki temu zyskujesz wiarygodność w oczach użytkowników odwiedzających stronę docelową.
CTA — wezwanie do działania (o którym dowiesz się więcej poniżej).
Często właściciele stron nie zdają sobie sprawy z istotności linii zgięcia. W momencie, gdy potencjalni klienci zostaną przekierowani na landing page, widzą wyłącznie górną część obejmującą Twoją stronę.
Górna część strony docelowej jest najważniejsza. To właśnie na niej powinny znajdować się poszczególne elementy (te najważniejsze), takie jak CTA itd.
Opinie i referencje (social proof) powinny znaleźć się na samym dole lub w środku strony głównej. Grunt, żeby nie były na samej górze, ponieważ na niej powinny znaleźć się inne — ważniejsze elementy. W przypadku landing page’y opinie są również wartościowym źródłem wiedzy dla potencjalnych klientów, dlatego warto je zamieścić. Może to nie raz skłonić użytkownika do podjęcia finalnej decyzji.
Formularze, które użytkownik będzie musiał wypełnić po kliknięciu CTA, powinny być proste i intuicyjne, a ilość elementów w nich zawarta ograniczona do minimum. Dodatkowo możesz użyć zamiast formularza logowanie z kontem, znajdującym się w social mediach, jak np. Facebooka.
Zapewne nieraz sam spotkałeś się z taką możliwością. Jest to znacznie szybsze rozwiązanie dla użytkownika, a dla Ciebie można powiedzieć, że na jedno wychodzi, ponieważ i tak zyskasz najpotrzebniejsze informacje o danej osobie. To samo dotyczy logowania przez konto Google.
Nie zapominaj o tym i pamiętaj, żeby dać wybór użytkownikom.
By stworzyć landing page, który będzie przynosił efekty, trzeba zrobić wszystko, by być jak najbardziej wiarygodnym. Z tego też względu dodaj do swojej strony docelowej wszystkie niezbędne informacje o Twojej firmie. Jest to bardzo ważny element stron docelowych. Podaj adres swojej firmy, e-mail, numer telefonu, w razie, gdyby któryś z klientów miał jakieś dodatkowe pytania.
Ciekawym dodatkiem może być także czat na żywo, który wyświetli się użytkownikowi po wejściu w landing page.
Jest to ciekawa metoda, ponieważ internauci będą mogli w prosty i szybki sposób bezpośrednio się z Tobą skontaktować lub z osobą obsługującą ten czat.
Takie działania mogą również zachęcić potencjalnego klienta do dokonania zakupu lub innego rodzaju konwersji.
Call To Action w dosłownym tłumaczeniu oznacza: wezwanie do działania — do podjęcia jakiejś akcji. Jest to bardzo istotny czynnik, który musi znaleźć się na Twojej stronie docelowej. Dodatkowo znacznie pomoże przy optymalizacji konwersji.
CTA jest to tekst, który zachęca do podjęcia akcji na każdej ze stron docelowych. Najczęściej stosuje się go na końcu lub w środku zdania (występuje on w formie przycisku lub linku). Wyróżnia się on spośród wszystkich słów, ponieważ po jego kliknięciu użytkownik zostaje przekierowany np. do zostawienia danych kontaktowych lub zakupu.
Przykłady Call To Action:
“dodaj do koszyka”,
“chcę sprawdzić ofertę”,
“chcę otrzymać darmową wycenę”,
“pobierz eBook”,
“zapisz się do newslettera, by w przyszłości nic Cię nie ominęło”,
itd.
Przykładów są setki jak nie tysiące. Przycisk CTA znajduje zastosowanie w landing page’u, w każdej z reklam oraz w e-mail marketingu.
Wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej — czyli od tego, jak i gdzie go umiejscowisz oraz od tego, jak dzięki niemu zachęcisz użytkowników do podjęcia się akcji.
Wśród mediów społecznościowych możemy znaleźć go np. w linkach, które użytkownicy umieszczają w artykułach na Facebooku. Oczywiście jest to jeden z wielu przykładów. Zależy nam na tym, byś dokładnie wiedział, gdzie potencjalny klient może go znaleźć (a opcji jest naprawdę sporo).
CTA jest konieczne do tego, by zbudować skuteczny landing page. Może wydawać się on mało znaczącym elementem strony, ale uwierz nam — wcale tak nie jest. Jest wiele elementów, które wydają się nieistotne, choć wcale takie nie są — jednym z nich jest właśnie wezwanie do działania.
W przeciągu ostatnich kilku lat — od kiedy marketing internetowy stał się tak popularny — przeprowadzono ogromną ilość badań dotyczących skuteczność CTA w landing pages. Badania wykazały jednoznacznie, że użytkownicy znacznie częściej podejmują się działania, jeśli zostanie ono im wskazane.
Jednakże samo wskazanie nie zawsze będzie skuteczne, ponieważ następnym krokiem będzie sformułowanie Call To Action.
Wezwanie do działania jest w stanie znacznie zwiększyć współczynnik konwersji. By miało to miejsce, wpierw będziesz musiał mieć jasno określony cel, jak chcesz tego uzyskać.
Call To Action to element niezbędny na stronach docelowych. Co ciekawe, możesz wykorzystywać go wielokrotnie na swojej stronie, w różnych miejscach.
Takie działanie znacznie wpłynie na kierowanie ruchu, który następnie może przełożyć się na zakup danego produktu lub usługi.
Podkreślenie korzyści w trakcie tworzenia landing page i wezwania do działania jest wręcz fundamentalnym czynnikiem.
Użytkownik, klikając w przycisk, musi mieć pewność, że dokonuje odpowiedniego wyboru. Dlatego tak ważne jest, abyś w odpowiedni sposób ubrał w słowa to, co internauta zyska, po kupnie Twojego produktu (lub dokonaniu innej czynności).
Albo jeszcze inaczej — co straci, jeżeli tego nie zrobi!
Pamiętaj jednak, że nawet odpowiednia konstrukcja wezwania do działania nie wystarczy, by wszystko działało, jak należy. By zrobić dobry landing page, z ciekawym wezwaniem do działania, nie możesz zapomnieć o chwytliwej treści, w którą go wkomponujesz.
Jest to równie istotne, by wyróżniał się on spośród całego tekstu, ale też, by był z nim spójny. Takie działanie może znacznie zwiększyć ruch użytkowników przekierowanych na Twoją stronę lądowania.
Jest to strona docelowa, której głównym celem jest błyskawiczne przykucie uwagi potencjalnego klienta, który aktualnie się na niej znajduje. Mówiąc jeszcze prościej, ma ona narobić szumu, zdziwić użytkownika.
Ten rodzaj landing page’a nie jest stricte skupiony na tworzeniu konwersji. Służy on bardziej jako realizacja konkretnych (ustalonych wcześniej) celów.
Ten przykład landing page’y ma format ogłoszeniowy. To znaczy, że informuje użytkowników o zbliżającej się okazji, promocji (np. super ceny na BlackFriday, taniej nawet o 80%).
Przede wszystkim tym, że nie zawiera ogromnej ilości tekstu. Jej celem jest zdobycie kilku niezbędnych danych o użytkowników, np. poprzez wypełnienie formularza.
Jak zrobić skuteczny landing page? – już co nieco Ci wytłumaczyliśmy, choć przed nami jeszcze długa droga! Jak pisaliśmy wcześniej — by zrobić landing page, który będzie skuteczny, wpierw będziesz musiał odpowiednio skonstruować Call To Action.
Każdy potrafi napisać CTA, ale nie każdy potrafi zrobić to dobrze. Czyli jak? No właśnie. Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Bardzo dużo zależy od tego, do jakiej grupy zamierzasz kierować swoje treści.
Pamiętaj jednak, by nie poprzestawać na jednym wezwaniu do działania. Warto próbować je zmieniać, poddawać testom i weryfikacji. Kto wie, może za 1 razem uda Ci się osiągnąć zamierzone cele, a może za 7 lub 18?
Podamy Ci poniżej kilka ważnych wskazówek, którymi powinieneś się sugerować podczas projektowania wezwania do działania.
Nie ma sensu, byś bawił się w profesora nauk ścisłych, jeżeli zamierzasz zachęcić przyszłych rodziców do zakupu wygodnego wózka na 4 kółkach dla swojego dziecka. Wezwanie musi być proste, widoczne i zachęcające.
Użytkownik, widząc wezwanie do działania na Twoim landing page, powinien od razu wiedzieć, do czego on służy. Pamiętaj, że osoba znajdująca się Twoim landing page nie może mieć żadnych wątpliwości do tego, co się stanie, jeżeli kliknie przycisk Twojej oferty. Strona docelowa powinna być… miejscem, gdzie klient wchodzi, znajduje najpotrzebniejsze informacje i dokonuje akcji.
W zależności od tego, czego ma dotyczyć akcja, powinieneś formułować ją na różne sposoby. Z własnego doświadczenia wiemy, że zwroty typu “sprawdź, zobacz, kliknij, dowiedz się więcej”, są już nieco oklepane.
Poza tym użytkownik widzący tego rodzaju treść na Twoim landing page może zniechęcić się do kliknięcia Call to Action — dlaczego? – Dlatego, że ludzie (ogółem, nie tylko w internecie, ale i wszędzie) nie lubią, jak coś się na nich wymusza.
Strony docelowe powinny zawierać zwroty np. takiego rodzaju:
“chcę pobrać eBook”,
“chcę zobaczyć darmową część kursu”,
“tak, chcę dodać ten produkt do koszyka”,
“zamawiam preorder”.
Użytkownicy lubią, jak wezwanie do akcji na landing page jest formułowane w taki lub podobny sposób. Dlaczego? – ponieważ czują wtedy, że biorą pełną odpowiedzialność za swoje “czyny” i nikt ich do tego nie zmusza — sami podejmują decyzję. Jest to prosty, ale skuteczny trick. Spróbuj, a sam się przekonasz!
Przykładów i rodzajów landing page jest naprawdę dużo. Z tego też względu podamy Ci kilka gotowych szablonów, byś mógł się zainspirować.
Generowanie leadów na landing pages jest jednym z najbardziej znanych rodzajów strony lądowania i najczęściej wykorzystywanym. Są bardzo popularne z tego względu, że generujesz leady poprzez reklamę. Mówiąc prościej — ten rodzaj landing page jest najczęściej powiązany z kampaniami reklamowymi Google Ads, Facebook Ads itd.
Ten rodzaj stron docelowych skupia się m.in. na pozyskaniu adresu mailowego użytkownika, na który następnie zostanie przesłana oferta dotycząca np. promocji lub pobrania nowego eBooka.
Także w tym przypadku lead generation działa na zasadzie gromadzenia danych o kliencie, by następnie przesłać mu odpowiednią ofertę, dopasowaną do jego zainteresowań.
To proste. Wpierw odpowiednio ustawiasz reklamy pod daną grupę docelową. Następnie kampanie są jej wyświetlane. W reklamie landing page’a znajduje się link, dzięki któremu potencjalny klient zostaje przeniesiony na Twoją stronę docelową.
Jest to zasada powszechnie znana, ponieważ omawiając cały system obsługi Google Ads (w jednym z naszych artykułów), mogłeś dowiedzieć się znacznie więcej o ich obsłudze i o tym, jak je optymalizować.
W tym zaś wątku możesz zobaczyć rozwinięcie tego tematu i efekt, który uda Ci się uzyskać po odpowiednim dopasowaniu reklam do użytkowników.
W tym rodzaju landing page obowiązuje system płatności PPC — czyli płatność za każde kliknięcie w reklamę, które następnie przekierowuje użytkownika na określone strony docelowe.
By jeszcze bardziej zwiększyć efektywność landing page’a, możesz dołożyć do niego elementy graficzne, które przykują uwagę użytkownika. Prosty trick, ale bardzo skuteczny.
Pamiętaj, że większość internautów jest wzrokowcami, dlatego też warto dopasowywać odpowiednio spersonalizowane grafiki do stron docelowych.
Równie ważne jest to, by były one wysokiej jakości, bez widocznych pixeli, ponieważ może to źle świadczyć o całokształcie landing page’a.
Użytkownik, wchodząc na stronę główną, zwykle widzi dużą liczbę najróżniejszych produktów gotowych do sprzedaży.
Twoim zadaniem będzie zrobienie landing page’a, na którym znajdzie się wyłącznie jedna oferta produktu, który jest najczęściej oglądany (lub wyszukiwany) przez użytkowników.
Po co taki zabieg? Jest to bardzo ciekawa metoda, która pozwoli Ci wyróżnić najistotniejszy produkt. Dzięki temu osoba wchodząca w landing page zobaczy produkt, z pełnym opisem, zawartością, instrukcją i grafikami, które są z nim powiązane.
Strony docelowe posiadające takie rozwiązanie charakteryzują się wysoką skutecznością, ponieważ uwaga użytkownika nie jest rozproszona na nic wokół. Widzi on wyłącznie jeden produkt, który może zakupić.
Prócz przykładowych rodzajów landing page istnieją również podstrony, które mogą funkcjonować w ramach strony docelowej, o których opowiemy sobie co nieco poniżej.
W tej podstronie funkcjonującej w ramach landing page skupiasz się na podziękowaniu klientowi za dokonanie akcji lub podjęcie się jej. Ten typ podstrony może również wpływać na lead generation. Każdy lubi być darzony szacunkiem, a podziękowanie jest tego dobrym przykładem.
Może to znacznie zwiększyć współczynnik konwersji. Niby proste, a naprawdę skuteczne. Zastanów się, czy nie byłoby dobrym pomysłem wprowadzenie właśnie takiego rozwiązania. Strona z podziękowaniem z pewnością zwiększy krąg potencjalnych klientów, co właśnie może przyczynić się np. do zwiększenia sprzedaży.
Zasada działania nie jest w żaden sposób skomplikowana. Chodzi o to, by Twoja strona wyświetlała użytkownikowi podziękowanie, za dokonanie pewnej czynności, takiej jak:
zakup,
zapisanie się do newslettera,
itd.
W podziękowaniu możesz dodatkowo zawrzeć kolejne oferty, które obejmuje dana promocja, by użytkownik czuł się wyjątkowo. Oczywiście nie zawsze musi to być oferta — może to być również propozycja polubienia lub zaobserwowania np. Twojego bloga na Facebooku, by dana osoba była na bieżąco z nowinkami i ciekawymi upustami. Proste? Proste. A jakie skuteczne!
01
Wzrost sprzedaży
Zwiększymy Twoją sprzedaż przy aktualnym budżecie, który przeznaczasz na reklamy.
02
Więcej zapytań
Zacznij generować więcej leadów na stronie, dzięki automatyzacji i naszemu doświadczeniu.
Świadomość i zasięg
Buduj z nami rozpoznawalność marki, która przekłada się na realizację założonych KPI
03
Zadzwoń pod ten numer i porozmawiaj z ekspertem lub wyślij wiadomość
Każdy ma możliwość wyboru, tak samo jest w e-biznesie. Użytkownik, który wcześniej zapisał się do newslettera, ma prawo zrezygnować z subskrypcji, o której informacja pojawia się zwykle na samym dole maila.
Twoim zadaniem jest zrobienie wszystkiego, by użytkownika przed tym, krótko mówiąc… “powstrzymać”, a raczej podjąć się takiej próby. Jest to prosty zabieg, który możesz zastosować. Wystarczy, że w momencie, gdy użytkownik kliknie przycisk “chce zrezygnować z subskrypcji” wyskoczy mu powiadomienie – “czy na pewno chcesz to zrobić?”.
Dodatkowo możesz dodać pewne zapewnienia, jak np. ograniczona ilość maili lub wysyłka przyszłych powiadomień stricte związanych z informacjami, które zainteresują daną osobę.
Możliwości jest wiele, także warto próbować.
Strona prezentuje w tym przypadku rzetelne informacje na temat danego produktu lub usługi. Jej głównym celem jest zaangażowanie użytkownika do wykonania następnego kliknięcia, które przekieruje użytkownika na stronę np. zakupu.
Można powiedzieć, że ten rodzaj landing page jest takim jakby “pośrednikiem” między reklamą a stroną finalną — na której internauta znajdzie interesujący go produkt, który następnie będzie chciał kupić.
Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.
Jest to protokół szyfrujący dane w internecie. Mówiąc prościej — zapewnia bezpieczne połączenie między przeglądarką internetową a serwerem, na którym umieszczona jest dana strona internetowa.
Jest to bardzo ważny element, który powinien być zawarty w każdej ze stron docelowych. Zapewnia on bezpieczeństwo w trakcie przesyłania danych oraz ich przechowywania, w sposób, by żadne z nich nie trafiły w “niepowołane” ręce — tzn. dane adresowe Twoich klientów, dane kontaktowe itd.
Dzięki rozwojowi tego protokołu istnieje możliwość zaszyfrowania również serwera, na którym znajduje się poczta elektroniczna.
Warto o tym pamiętać podczas tworzenia landing page. Znacznie zwiększy on Twoje bezpieczeństwo, Twojej strony oraz danych, które powierzyli Ci użytkownicy.
Jest na to kilka sposobów, które są bardzo proste do sprawdzenia. Pierwszym z nich jest:
HTTPS możemy znaleźć w adresie URL strony internetowej, który znajduje się w oknie wyszukiwania.
Zamkniętą kłódkę, tak samo, jak przedrostek HTTPS znajdziesz również w pasku adresu przeglądarki (po lewej stronie obok oznaczenia “odśwież”).
Należy także wspomnieć o tym, że nie posiadając owego szyfrowania, użytkownik dostanie informację o tym, że strona nie jest bezpieczna.
Jak zapewne się domyślasz, w taki sposób bardzo szybko można stracić potencjalnych klientów ze stron docelowych.
Prowadzisz samodzielnie działania marketingowe w swojej firmie? Chcesz zwiększyć sprzedaż, liczbę leadów? A może potrzebujesz tylko kilku wskazówek do Twojej strategii?
W czym pomoże Ci konsultacja z ekspertem?
Jak dobrać odpowiednią strategię i platformy reklamowe dla Twojej firmy
Jak rozwiązać ewentualne problemy techniczne
Jak skalować swój biznes
Czego unikać w marketingu cyfrowym
Jak analizować działania konkurencji
Jak optymalizować stronę internetową pod kątem UX
Jak zwiększyć sprzedaż dzięki odpowiedniej strategii marketingowej
Jak określić grupę docelową
Jak zbudować markę osobistą
Jak nie przepalać budżetu reklamowego
Optymalizacji miesięcznie
Przedłużanych umów
Średnia poprawa skuteczności