Double Digital

Jak przygotować skuteczny Landing Page?

Spis treści

Odpowiednia optymalizacja reklamy Google Ads jest połową sukcesu, który chce osiągnąć każda firma znajdująca się w internecie. Wiele osób szczególną uwagę zwraca właśnie na reklamy (co nie jest w żaden sposób błędem), jednakże w wielu przypadkach nie jest to wystarczające.

Duża ilość osób rozpoczynająca swoją działalność w internecie zapomina od jakże istotniej części, którą jest landing page. W tym artykule omówimy sobie szczegółowo dotyczące tego, czym jest landing page. Pomówimy także o technikach, które powinieneś stosować, by jakość Twojej strony docelowej była coraz lepsza.

Czym jest landing page?

Landing page jest to strona docelowa (strona lądowania), na którą trafia użytkownik po kliknięciu w np. Twoją reklamę w YouTube, Facebooku lub trakcie szukania odpowiedzi na daną frazę kluczową wpisaną w wyszukiwarce Google.

Landing page — prostota w każdym calu

By zrobić skutecznego landing page’a, wpierw musisz sobie przyswoić, że musi on być prosty w odbiorze. Dobry landing page nie może posiadać wielu informacji, obrazków (grafik), filmów ani odnośników, które będą kierować użytkownika na inne strony. Innymi słowy — stworzenie strony docelowej musi mieć na celu prosty przekaz. Użytkownik wchodzący do landing page musi szybko znaleźć odpowiedź, której szuka.

Skuteczny landing page — czym się charakteryzuje?

Czytelny landing page to podstawa. Twoją stronę docelową będzie odwiedzać wielu klientów, dlatego też musisz zadbać o to, by była pisana językiem korzyści. Dodatkowo musi być ona prosta w obsłudze. Treści landing page muszą natomiast być zrozumiałe. Informacje zawarte w landing page powinny prowadzić (nawigować) użytkownika po całej stronie docelowej, by mógł szybko znaleźć to, czego szuka.

Landing page — prostota w każdym calu

By zrobić skutecznego landing page’a, wpierw musisz sobie przyswoić, że musi on być prosty w odbiorze. Dobry landing page nie może posiadać wielu informacji, obrazków (grafik), filmów ani odnośników, które będą kierować użytkownika na inne strony. Innymi słowy — stworzenie strony docelowej musi mieć na celu prosty przekaz. Użytkownik wchodzący do landing page musi szybko znaleźć odpowiedź, której szuka.

Treści, które przekonują

Tworząc landing page, musisz pamiętać o ilości informacji, które chcesz zawrzeć. Jak pisaliśmy wyżej — nie może ich być dużo, ale muszą być konkretne. Dodatkowo ich zadaniem jest zachęcenie użytkownika do działania (podjęcia się akcji — ale o tym opowiemy więcej niżej).

Zrobiłeś dobrą reklamę, użytkownik w nią kliknął i znalazł się na Twoim landing page’u, co dalej?

Będąc już na stronie docelowej, użytkownik powinien widzieć informacje, za którymi będzie podążać, by wykonać akcję — czyli np. dokonanie zakupu. Mogą to być różnego rodzaju oferty, które właśnie się do tego przyczynią.

Może to być również zostawienie danych kontaktowych, dzięki którym w przyszłości otrzyma informację o produkcie, który nie jest obecnie dostępny w Twojej ofercie.

8 sekund na wagę złota

Marketing internetowy to nie tylko sprzedaż, to też szereg badań, dzięki którym biznes może coraz efektywniej się rozwijać. Według badaczy z firmy Microsoft użytkownik jest w stanie skupić się (swoją uwagę) wyłącznie przez 8 sekund — już rozumiesz co mamy na myśli?

8 sekund znajduje zastosowanie wszędzie — media społecznościowe są przepełnione chwytliwymi i zarazem krótkimi tekstami. A wszystko po to, by zwrócić na siebie uwagę, tym samym nie przemęczając użytkownika. Oczywiście ma to również pomóc przy optymalizacji konwersji.

Dlatego, w ciągu tych 8 sekund musisz postarać się o to, by zwrócić uwagę użytkownika i przekonać go do akcji. Może to być:

  • wypełnienie formularza kontaktowego,

  • pobranie eBooka,

  • zostawienie komentarza, opinii,

  • zapisanie się do newslettera,

  • itd.

Podsumowując — Twoja strona docelowa musi być prosta w odbiorze. Tak samo, jak przekaz. Prócz tego musi on być czytelny i precyzyjnie nakierowany. Dzięki temu potencjalny klient częściej może dokonać zakupu.

Elementy, które obowiązkowo muszą znaleźć się na stronie docelowej

  • korzyści — najlepiej w formie wypunktowania. Użytkownik musi wiedzieć, co zyska, podejmując się akcji,

  • chwytliwy nagłówek — musi przykuwać uwagę. Musi być dobrze zoptymalizowany. Pamiętaj, że inaczej będzie wyświetlać się na komputerze, a inaczej na urządzeniach mobilnych.

  • social proof — opinie i recenzje. Jest to bardzo istotne, ponieważ dzięki temu zyskujesz wiarygodność w oczach użytkowników odwiedzających stronę docelową.

  • CTA — wezwanie do działania (o którym dowiesz się więcej poniżej).

Najistotniejsze informacje zamieszczaj powyżej linii zgięcia

Często właściciele stron nie zdają sobie sprawy z istotności linii zgięcia. W momencie, gdy potencjalni klienci zostaną przekierowani na landing page, widzą wyłącznie górną część obejmującą Twoją stronę.

Górna część strony docelowej jest najważniejsza. To właśnie na niej powinny znajdować się poszczególne elementy (te najważniejsze), takie jak CTA itd.

Dołącz do strony docelowej referencje i opinie (social proof)

Opinie i referencje (social proof) powinny znaleźć się na samym dole lub w środku strony głównej. Grunt, żeby nie były na samej górze, ponieważ na niej powinny znaleźć się inne — ważniejsze elementy. W przypadku landing page’y opinie są również wartościowym źródłem wiedzy dla potencjalnych klientów, dlatego warto je zamieścić. Może to nie raz skłonić użytkownika do podjęcia finalnej decyzji.

Zoptymalizuj formularze

Formularze, które użytkownik będzie musiał wypełnić po kliknięciu CTA, powinny być proste i intuicyjne, a ilość elementów w nich zawarta ograniczona do minimum. Dodatkowo możesz użyć zamiast formularza logowanie z kontem, znajdującym się w social mediach, jak np. Facebooka.

Zapewne nieraz sam spotkałeś się z taką możliwością. Jest to znacznie szybsze rozwiązanie dla użytkownika, a dla Ciebie można powiedzieć, że na jedno wychodzi, ponieważ i tak zyskasz najpotrzebniejsze informacje o danej osobie. To samo dotyczy logowania przez konto Google.

Nie zapominaj o tym i pamiętaj, żeby dać wybór użytkownikom.

Dodaj informacje kontaktowe

By stworzyć landing page, który będzie przynosił efekty, trzeba zrobić wszystko, by być jak najbardziej wiarygodnym. Z tego też względu dodaj do swojej strony docelowej wszystkie niezbędne informacje o Twojej firmie. Jest to bardzo ważny element stron docelowych. Podaj adres swojej firmy, e-mail, numer telefonu, w razie, gdyby któryś z klientów miał jakieś dodatkowe pytania.

Ciekawym dodatkiem może być także czat na żywo, który wyświetli się użytkownikowi po wejściu w landing page.

Jest to ciekawa metoda, ponieważ internauci będą mogli w prosty i szybki sposób bezpośrednio się z Tobą skontaktować lub z osobą obsługującą ten czat.

Takie działania mogą również zachęcić potencjalnego klienta do dokonania zakupu lub innego rodzaju konwersji.

Call To Action — CTA, co to?

Call To Action w dosłownym tłumaczeniu oznacza: wezwanie do działania — do podjęcia jakiejś akcji. Jest to bardzo istotny czynnik, który musi znaleźć się na Twojej stronie docelowej. Dodatkowo znacznie pomoże przy optymalizacji konwersji.

CTA jest to tekst, który zachęca do podjęcia akcji na każdej ze stron docelowych. Najczęściej stosuje się go na końcu lub w środku zdania (występuje on w formie przycisku lub linku). Wyróżnia się on spośród wszystkich słów, ponieważ po jego kliknięciu użytkownik zostaje przekierowany np. do zostawienia danych kontaktowych lub zakupu.

Przykłady Call To Action:

  • “dodaj do koszyka”,

  • “chcę sprawdzić ofertę”,

  • “chcę otrzymać darmową wycenę”,

  • “pobierz eBook”,

  • “zapisz się do newslettera, by w przyszłości nic Cię nie ominęło”,

  • itd.

Przykładów są setki jak nie tysiące. Przycisk CTA znajduje zastosowanie w landing page’u, w każdej z reklam oraz w e-mail marketingu.

Wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej — czyli od tego, jak i gdzie go umiejscowisz oraz od tego, jak dzięki niemu zachęcisz użytkowników do podjęcia się akcji.

Wśród mediów społecznościowych możemy znaleźć go np. w linkach, które użytkownicy umieszczają w artykułach na Facebooku. Oczywiście jest to jeden z wielu przykładów. Zależy nam na tym, byś dokładnie wiedział, gdzie potencjalny klient może go znaleźć (a opcji jest naprawdę sporo).

CTA jest konieczne do tego, by zbudować skuteczny landing page. Może wydawać się on mało znaczącym elementem strony, ale uwierz nam — wcale tak nie jest. Jest wiele elementów, które wydają się nieistotne, choć wcale takie nie są — jednym z nich jest właśnie wezwanie do działania.

Double Digital w liczbach

100+

Realizowanych projektów

14

Osobowy zespół ekspertów

4 lata

Pomagamy w rozwoju firm

10 mln

zarządzanego budżetu rocznie

Odtwórz wideo

CTA w landing page — dlaczego jest tak ważne?

W przeciągu ostatnich kilku lat — od kiedy marketing internetowy stał się tak popularny — przeprowadzono ogromną ilość badań dotyczących skuteczność CTA w landing pages. Badania wykazały jednoznacznie, że użytkownicy znacznie częściej podejmują się działania, jeśli zostanie ono im wskazane.

Jednakże samo wskazanie nie zawsze będzie skuteczne, ponieważ następnym krokiem będzie sformułowanie Call To Action.

Wezwanie do działania jest w stanie znacznie zwiększyć współczynnik konwersji. By miało to miejsce, wpierw będziesz musiał mieć jasno określony cel, jak chcesz tego uzyskać.

Call To Action to element niezbędny na stronach docelowych. Co ciekawe, możesz wykorzystywać go wielokrotnie na swojej stronie, w różnych miejscach.

Takie działanie znacznie wpłynie na kierowanie ruchu, który następnie może przełożyć się na zakup danego produktu lub usługi.

Podkreśl wszystkie korzyści

Podkreślenie korzyści w trakcie tworzenia landing page i wezwania do działania jest wręcz fundamentalnym czynnikiem.

Użytkownik, klikając w przycisk, musi mieć pewność, że dokonuje odpowiedniego wyboru. Dlatego tak ważne jest, abyś w odpowiedni sposób ubrał w słowa to, co internauta zyska, po kupnie Twojego produktu (lub dokonaniu innej czynności).

Albo jeszcze inaczej — co straci, jeżeli tego nie zrobi!

Pamiętaj jednak, że nawet odpowiednia konstrukcja wezwania do działania nie wystarczy, by wszystko działało, jak należy. By zrobić dobry landing page, z ciekawym wezwaniem do działania, nie możesz zapomnieć o chwytliwej treści, w którą go wkomponujesz.

Jest to równie istotne, by wyróżniał się on spośród całego tekstu, ale też, by był z nim spójny. Takie działanie może znacznie zwiększyć ruch użytkowników przekierowanych na Twoją stronę lądowania.

Strona lądowania w stylu splash page

Jest to strona docelowa, której głównym celem jest błyskawiczne przykucie uwagi potencjalnego klienta, który aktualnie się na niej znajduje. Mówiąc jeszcze prościej, ma ona narobić szumu, zdziwić użytkownika.

Ten rodzaj landing page’a nie jest stricte skupiony na tworzeniu konwersji. Służy on bardziej jako realizacja konkretnych (ustalonych wcześniej) celów.

Ten przykład landing page’y ma format ogłoszeniowy. To znaczy, że informuje użytkowników o zbliżającej się okazji, promocji (np. super ceny na BlackFriday, taniej nawet o 80%).

Strona docelowa splash page — czym się wyróżnia?

Przede wszystkim tym, że nie zawiera ogromnej ilości tekstu. Jej celem jest zdobycie kilku niezbędnych danych o użytkowników, np. poprzez wypełnienie formularza.

Call To Action na stronę docelową — jak go napisać, by był skuteczny?

Jak zrobić skuteczny landing page? – już co nieco Ci wytłumaczyliśmy, choć przed nami jeszcze długa droga! Jak pisaliśmy wcześniej — by zrobić landing page, który będzie skuteczny, wpierw będziesz musiał odpowiednio skonstruować Call To Action.

Każdy potrafi napisać CTA, ale nie każdy potrafi zrobić to dobrze. Czyli jak? No właśnie. Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Bardzo dużo zależy od tego, do jakiej grupy zamierzasz kierować swoje treści.

Pamiętaj jednak, by nie poprzestawać na jednym wezwaniu do działania. Warto próbować je zmieniać, poddawać testom i weryfikacji. Kto wie, może za 1 razem uda Ci się osiągnąć zamierzone cele, a może za 7 lub 18?

Podamy Ci poniżej kilka ważnych wskazówek, którymi powinieneś się sugerować podczas projektowania wezwania do działania.

Przekaz musi być prosty

Nie ma sensu, byś bawił się w profesora nauk ścisłych, jeżeli zamierzasz zachęcić przyszłych rodziców do zakupu wygodnego wózka na 4 kółkach dla swojego dziecka. Wezwanie musi być proste, widoczne i zachęcające.

Użytkownik, widząc wezwanie do działania na Twoim landing page, powinien od razu wiedzieć, do czego on służy. Pamiętaj, że osoba znajdująca się Twoim landing page nie może mieć żadnych wątpliwości do tego, co się stanie, jeżeli kliknie przycisk Twojej oferty. Strona docelowa powinna być… miejscem, gdzie klient wchodzi, znajduje najpotrzebniejsze informacje i dokonuje akcji.

W zależności od tego, czego ma dotyczyć akcja, powinieneś formułować ją na różne sposoby. Z własnego doświadczenia wiemy, że zwroty typu “sprawdź, zobacz, kliknij, dowiedz się więcej”, są już nieco oklepane.

Poza tym użytkownik widzący tego rodzaju treść na Twoim landing page może zniechęcić się do kliknięcia Call to Action — dlaczego? – Dlatego, że ludzie (ogółem, nie tylko w internecie, ale i wszędzie) nie lubią, jak coś się na nich wymusza.

Strony docelowe powinny zawierać zwroty np. takiego rodzaju:

  • “chcę pobrać eBook”,

  • “chcę zobaczyć darmową część kursu”,

  • “tak, chcę dodać ten produkt do koszyka”,

  • “zamawiam preorder”.

Użytkownicy lubią, jak wezwanie do akcji na landing page jest formułowane w taki lub podobny sposób. Dlaczego? – ponieważ czują wtedy, że biorą pełną odpowiedzialność za swoje “czyny” i nikt ich do tego nie zmusza — sami podejmują decyzję. Jest to prosty, ale skuteczny trick. Spróbuj, a sam się przekonasz!

Przykłady landing page

Przykładów i rodzajów landing page jest naprawdę dużo. Z tego też względu podamy Ci kilka gotowych szablonów, byś mógł się zainspirować.

Landing page do generowania leadów

Generowanie leadów na landing pages jest jednym z najbardziej znanych rodzajów strony lądowania i najczęściej wykorzystywanym. Są bardzo popularne z tego względu, że generujesz leady poprzez reklamę. Mówiąc prościej — ten rodzaj landing page jest najczęściej powiązany z kampaniami reklamowymi Google Ads, Facebook Ads itd.

Ten rodzaj stron docelowych skupia się m.in. na pozyskaniu adresu mailowego użytkownika, na który następnie zostanie przesłana oferta dotycząca np. promocji lub pobrania nowego eBooka.

Także w tym przypadku lead generation działa na zasadzie gromadzenia danych o kliencie, by następnie przesłać mu odpowiednią ofertę, dopasowaną do jego zainteresowań.

Jak działa ten rodzaj landing page'a?

To proste. Wpierw odpowiednio ustawiasz reklamy pod daną grupę docelową. Następnie kampanie są jej wyświetlane. W reklamie landing page’a znajduje się link, dzięki któremu potencjalny klient zostaje przeniesiony na Twoją stronę docelową.

Jest to zasada powszechnie znana, ponieważ omawiając cały system obsługi Google Ads (w jednym z naszych artykułów), mogłeś dowiedzieć się znacznie więcej o ich obsłudze i o tym, jak je optymalizować.

W tym zaś wątku możesz zobaczyć rozwinięcie tego tematu i efekt, który uda Ci się uzyskać po odpowiednim dopasowaniu reklam do użytkowników.

W tym rodzaju landing page obowiązuje system płatności PPC — czyli płatność za każde kliknięcie w reklamę, które następnie przekierowuje użytkownika na określone strony docelowe.

By jeszcze bardziej zwiększyć efektywność landing page’a, możesz dołożyć do niego elementy graficzne, które przykują uwagę użytkownika. Prosty trick, ale bardzo skuteczny.

Pamiętaj, że większość internautów jest wzrokowcami, dlatego też warto dopasowywać odpowiednio spersonalizowane grafiki do stron docelowych.

Równie ważne jest to, by były one wysokiej jakości, bez widocznych pixeli, ponieważ może to źle świadczyć o całokształcie landing page’a.

Landing page w stylu strony produktowej

Użytkownik, wchodząc na stronę główną, zwykle widzi dużą liczbę najróżniejszych produktów gotowych do sprzedaży.

Twoim zadaniem będzie zrobienie landing page’a, na którym znajdzie się wyłącznie jedna oferta produktu, który jest najczęściej oglądany (lub wyszukiwany) przez użytkowników.

Po co taki zabieg? Jest to bardzo ciekawa metoda, która pozwoli Ci wyróżnić najistotniejszy produkt. Dzięki temu osoba wchodząca w landing page zobaczy produkt, z pełnym opisem, zawartością, instrukcją i grafikami, które są z nim powiązane.

Strony docelowe posiadające takie rozwiązanie charakteryzują się wysoką skutecznością, ponieważ uwaga użytkownika nie jest rozproszona na nic wokół. Widzi on wyłącznie jeden produkt, który może zakupić.

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Podstrony funkcjonujące w ramach landing page

Prócz przykładowych rodzajów landing page istnieją również podstrony, które mogą funkcjonować w ramach strony docelowej, o których opowiemy sobie co nieco poniżej.

Landing pages w stylu thank you page

W tej podstronie funkcjonującej w ramach landing page skupiasz się na podziękowaniu klientowi za dokonanie akcji lub podjęcie się jej. Ten typ podstrony może również wpływać na lead generation. Każdy lubi być darzony szacunkiem, a podziękowanie jest tego dobrym przykładem.

Może to znacznie zwiększyć współczynnik konwersji. Niby proste, a naprawdę skuteczne. Zastanów się, czy nie byłoby dobrym pomysłem wprowadzenie właśnie takiego rozwiązania. Strona z podziękowaniem z pewnością zwiększy krąg potencjalnych klientów, co właśnie może przyczynić się np. do zwiększenia sprzedaży.

Landing page z podziękowaniem — jak dokładnie działa?

Zasada działania nie jest w żaden sposób skomplikowana. Chodzi o to, by Twoja strona wyświetlała użytkownikowi podziękowanie, za dokonanie pewnej czynności, takiej jak:

  • zakup,

  • zapisanie się do newslettera,

  • itd.

W podziękowaniu możesz dodatkowo zawrzeć kolejne oferty, które obejmuje dana promocja, by użytkownik czuł się wyjątkowo. Oczywiście nie zawsze musi to być oferta — może to być również propozycja polubienia lub zaobserwowania np. Twojego bloga na Facebooku, by dana osoba była na bieżąco z nowinkami i ciekawymi upustami. Proste? Proste. A jakie skuteczne!

Landing page z możliwością rezygnacji z subskrypcji

Każdy ma możliwość wyboru, tak samo jest w e-biznesie. Użytkownik, który wcześniej zapisał się do newslettera, ma prawo zrezygnować z subskrypcji, o której informacja pojawia się zwykle na samym dole maila.

Twoim zadaniem jest zrobienie wszystkiego, by użytkownika przed tym, krótko mówiąc… “powstrzymać”, a raczej podjąć się takiej próby. Jest to prosty zabieg, który możesz zastosować. Wystarczy, że w momencie, gdy użytkownik kliknie przycisk “chce zrezygnować z subskrypcji” wyskoczy mu powiadomienie – “czy na pewno chcesz to zrobić?”.

Dodatkowo możesz dodać pewne zapewnienia, jak np. ograniczona ilość maili lub wysyłka przyszłych powiadomień stricte związanych z informacjami, które zainteresują daną osobę.

Możliwości jest wiele, także warto próbować.

Landing page typu click-through

Strona prezentuje w tym przypadku rzetelne informacje na temat danego produktu lub usługi. Jej głównym celem jest zaangażowanie użytkownika do wykonania następnego kliknięcia, które przekieruje użytkownika na stronę np. zakupu.

Można powiedzieć, że ten rodzaj landing page jest takim jakby “pośrednikiem” między reklamą a stroną finalną — na której internauta znajdzie interesujący go produkt, który następnie będzie chciał kupić.

Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) — co to jest?

Jest to protokół szyfrujący dane w internecie. Mówiąc prościej — zapewnia bezpieczne połączenie między przeglądarką internetową a serwerem, na którym umieszczona jest dana strona internetowa.

Jest to bardzo ważny element, który powinien być zawarty w każdej ze stron docelowych. Zapewnia on bezpieczeństwo w trakcie przesyłania danych oraz ich przechowywania, w sposób, by żadne z nich nie trafiły w “niepowołane” ręce — tzn. dane adresowe Twoich klientów, dane kontaktowe itd.

Dzięki rozwojowi tego protokołu istnieje możliwość zaszyfrowania również serwera, na którym znajduje się poczta elektroniczna.

Warto o tym pamiętać podczas tworzenia landing page. Znacznie zwiększy on Twoje bezpieczeństwo, Twojej strony oraz danych, które powierzyli Ci użytkownicy.

W jaki sposób możesz poznać, że landing page posiada ten certyfikat?

Jest na to kilka sposobów, które są bardzo proste do sprawdzenia. Pierwszym z nich jest:

Oznaczenie HTTPS

HTTPS możemy znaleźć w adresie URL strony internetowej, który znajduje się w oknie wyszukiwania.

Zamknięta kłódka

Zamkniętą kłódkę, tak samo, jak przedrostek HTTPS znajdziesz również w pasku adresu przeglądarki (po lewej stronie obok oznaczenia “odśwież”).

Należy także wspomnieć o tym, że nie posiadając owego szyfrowania, użytkownik dostanie informację o tym, że strona nie jest bezpieczna.

Jak zapewne się domyślasz, w taki sposób bardzo szybko można stracić potencjalnych klientów ze stron docelowych.

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ocena w Google 4.9

Stwórz z nami zespół marzeń dla Twojego projektu i zyskaj pewność, że współpracujesz z elitą specjalistów w branży marketingu cyfrowego. Gwarantujemy dostęp do ekspertów posiadających nawet 10 lat doświadczenia, którzy są gotowi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby zapewnić Ci przewagę na rynku. Niech nasza wiedza stanie się Twoim sukcesem!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)

Strona niezabezpieczona certyfikatem SSL, z czym to się wiąże?

Jak wspomnieliśmy pokrótce wcześniej — strona bez wyżej wymienionego certyfikatu będzie podawać użytkownikom informację, że jest niebezpieczna. Internauci zobaczą to w tym samym miejscu, co zamkniętą kłódkę.

W ten sposób użytkownicy dostają jednoznaczne ostrzeżenie, że nie powinni podawać na takiej stronie żadnych konkretnych danych osobowych (najlepiej, by w ogóle ich nie podawali), ponieważ nie są one w żaden sposób zabezpieczone ani zaszyfrowane.

Oczywiście owe oznaczenie będzie również wiązać się z brakiem zaufania do takiej strony, co przełoży się na ogromną liczbę odrzuceń.

Koniec końców strona nie będzie się w żaden sposób efektywnie pozycjonować, a wrażenia użytkowników o danej firmie znacznie ucierpią. Dlatego lepiej się w niego zaopatrzyć ze względów bezpieczeństwa, jak i wizerunkowych.

Zalety certyfikatu SSL

Certyfikaty SSL są odpowiedzią (jedną z wielu) na to — jak zrobić landing page, który będzie przynosił efekty. Poniżej podamy Ci kilka najważniejszych zalet, dzięki którym Twój landing page zyska w oczach klientów.

Forma płatności online

Z płatnością online spotykamy się w internecie niemalże w każdym sklepie, teraz już wiesz dlaczego. Jeżeli strona nie będzie posiadać certyfikatu SSL, użytkownik nie będzie mógł dokonać przez nią płatności online. Jest on jednym z wymogów, bez którego transakcja się po prostu nie powiedzie.

Zaufanie

Nie każdy użytkownik wie, że strona jest zabezpieczona, ale każdy dowie się, że NIE JEST, ponieważ wyskoczy mu ww. informacja. Postaraj się o to, by go zdobyć. Jakby nie patrzeć, jest to element, którego nie widzi każdy, jednakże jest tak samo ważny, jak wszystkie na Twoim landing page.

Dzięki niemu zyskasz zaufanie wśród użytkowników, a oni odwdzięczą się zakupem danego produktu lub dokonaniem konwersji w inny sposób (oczywiście, jeżeli odpowiednio zoptymalizujesz swój landing page i ich do tego przekonasz!).

Poufność

Certyfikat zapewnia poufność danych krążących między platformą internetową a serwerem, na którym postawiona jest strona. Jest to o tyle ważne, że jeżeli nawet zdarzyłby się jakiś cyberatak — nikt nie będzie w stanie przechwycić zaszyfrowanych danych.

Dzięki temu rozwiązaniu zyskujesz spokój i brak zmartwień, a użytkownik pewność, że podaje swoje dane w zaufane miejsce.

Certyfikacja SSL ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie się Twojej strony w wynikach wyszukiwania

Wszystko, co służy bezpieczeństwu, jest traktowane przez wyszukiwarkę Google w odpowiedni sposób. Dzięki temu jesteś w stanie znacznie zwiększyć swoje możliwości w ogólnym rankingu w wyszukiwarce Google.

Mówiąc jeszcze prościej — odpowiednio zoptymalizowany landing page, dodatkowo dobrze zabezpieczony będzie lepiej promowany przez Google, ponieważ nie narazi użytkowników na niebezpieczeństwo i utratę danych osobowych.

Najczęstsze błędy podczas projektowania landing page

W tym wątku poruszymy kilka problemów, z którymi możesz mieć do czynienia lub już się z nimi spotkałeś na swojej stronie docelowej.

Zbyt duża ilość informacji na stronie

Jak pisaliśmy na samym początku — ilość informacji przypadająca na stronę docelową powinna być stosunkowo skromna. Z pewnością nie może ich być za dużo, ponieważ użytkownik szybko zniechęci się do dalszego podejmowania działań.

Osoby przeglądające Twoją stronę najprawdopodobniej wiedzą, czego szukają. Twoim zadaniem jest im to w prosty i szybki sposób pokazać. Pamiętaj, że są oni wzrokowcami (najczęściej) tak jak my wszyscy.

Dlatego postaw na prostotę, tak by na Twojej stronie nie było chaosu, tylko prosta droga do dokonania zakupu. Nie zawsze więcej znaczy lepiej!

Niezgodne powiadomienia

Jest to bardzo irytująca rzecz, którą często można znaleźć na stronie lądowania. Dla przykładu możemy wziąć szkło hartowane na smartfona po okazyjnej cenie. Użytkownik, widząc promocje, z chęcią kliknie reklamę.

Po przekierowaniu na Twoją stronę docelową nagle zobaczy komunikat, że promocja obowiązuje dane szkło hartowane (np. -70%) wyłącznie wtedy, gdy osoba dodatkowo kupi etui na ten telefon.

Jest to bardzo prosty sposób na zwiększenie liczby odrzuceń i zmniejszenie zaufania wśród potencjalnych klientów. Podawaj rzetelne informacje w reklamach, które mają swoje odzwierciedlenie na stronie docelowej.

Pamiętaj, że stracisz na tym podwójnie — nie dość, że użytkownik poczuje się oszukany, to jeszcze przepalisz budżet na reklamę, który tak naprawdę nie przyniesie żadnych rezultatów.

Zbyt dużo CTA w landing page

Zachowanie umiaru znajduje swoje zastosowanie dosłownie wszędzie i ze wszystkim. Dotyczy to również przycisku CTA, a dokładniej jego ilości na jednym landing page. Ilość wezwań do działania powinna być dopasowana przede wszystkim do wielkości strony, ale i tak nie powinna być nim “nafaszerowana”.

Przycisk CTA powinien być zachętą dla użytkownika, by podjął się dalszych działań. Jeżeli będzie występował zbyt często we wnętrzu strony, użytkownik może poczuć się zdezorientowany, zwłaszcza w momencie, gdy przyciski CTA będą różnić się od siebie. Każdy z nich na Twojej stronie powinien być jednakowy i kierować osobę w jedno i to samo miejsce.

Landing page niedostosowany do urządzeń mobilnych

W obecnych czasach ogromną ilość zamówień dokonuje się właśnie przez urządzenia mobilne. Z tego względu, tak ważne jest, żeby Twoja strona docelowa dostosowywała się rozmiaru ekranu urządzenia, z którego w danym momencie korzysta użytkownik.

Oczywiście mamy tu na myśli każdy element wchodzący w skład strony, czyli — treści, zakładki, grafiki, filmy (po prostu wszystko). Dlatego przed pierwszym uruchomieniem własnej strony docelowej powinieneś sprawdzić, jak prezentuje się ona na smartfonie lub tablecie.

Jest to bardzo ważny czynnik, bez którego możesz mieć problem ze zwiększeniem sprzedaży.

Czy warto skorzystać z usług agencji marketingowej przy tworzeniu landing page?

Przy tworzeniu strony każde wsparcie jest tak naprawdę na wagę złota.

Jeżeli jesteś nowy w marketingu internetowym, możesz mieć (przynajmniej na początku) wiele problemów z zapamiętaniem wszystkich informacji związanych z odpowiednim zaprojektowaniem strony docelowej.

Do tego dochodzi jeszcze prawidłowa optymalizacja reklam w taki sposób, by znacznie zwiększyć ruch na Twojej stronie docelowej.

Współpraca z agencją marketingową z wieloletnim doświadczeniem to pewny zwrot z inwestycji.

wiadomo, na początku nie będzie lekko, ponieważ koszty mogą być stosunkowo wysokie. Jednakże stopa zwrotu już od samego początku znacznie będzie się różnić od tej, którą sam byś (najprawdopodobniej) osiągnął. Oczywiście nie nie mamy tu na celu nikogo urazić — nic z tych rzeczy.

Po prostu zdajemy sobie sprawę, jak to wygląda na początku. Sami przez to przechodziliśmy i dlatego teraz chcemy pomóc osobom, które borykają się z tym problemem.

Jak mogłeś zauważyć, w skład strony wchodzi naprawdę ogromna liczba elementów. Przy jej optymalizacji nie ma drogi na skróty, a efekty pojawiają się (te najbardziej oczekiwane) dopiero po wdrożeniu każdego z nich, z jak najwyższą starannością.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)