Double Digital

Czym jest Google Ads? Jak zacząć?

Spis treści

Popularność narzędzi marketingowych, reklamowych jest w obecnych czasach stosunkowo duża. Reklamy graficzne, reklamy wideo, reklamy tekstowe, linki sponsorowane czy reklamy YouTube to tylko niektóre rodzaje reklam, jakie każdego dnia trafiają do użytkowników Internetu, np. wyskakując w wynikach wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że nie tylko warto inwestować w reklamy, ale i doszkalać się w zakresie ich tworzenia. Jednym z narzędzi, jakie możesz wykorzystać, jest Google Ads. Zobacz, co wyróżnia reklamy Google Ads (AdWords) i dowiedz się, jak pojawić się w wysokich wynikach wyszukiwania Google.

Wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google

W sieci wyszukiwania Google możemy znaleźć wiele przydatnych i cennych informacji. Google pozwala na znalezienie wymarzonych wakacji, zarezerwowanie biletu czy zakup towarów. Właśnie z uwagi na ten fakt coraz więcej użytkowników korzysta właśnie z tego narzędzia przy codziennych czynnościach. Zatem czemu nie wykorzystać go pod własną reklamę?

Jeśli zależy Ci na tym, aby pozycja Twojego sklepu internetowego czy bloga była wysoka w wynikach wyszukiwania, musisz dowiedzieć się, jak korzystać z Google Ads (dawniej Google AdWords). Strona www to nie wszystko! Wcześniej znane metody dziś odchodzą w zapomnienie. Internet zastępuje kontakt telefoniczny czy osobisty, a użytkownik musi dowiedzieć się o Twoim istnieniu, aby poznać oferowane usługi. Jak to zrobić? Zaufaj sile kampanii i wyjdź naprzód z reklamą!

Google Ads - co to?

System reklamowy Google to narzędzie, które pomoże nie tylko z uzyskaniem odpowiedniej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, ale także sprawi, że reklama dotrze do konkretnej grupy, co z kolei przyniesie zakładany efekt i zysk. Wszelkie działania marketingowe jakie podejmujesz muszą być dobrze przemyślane. W przeciwnym razie reklama nie pomoże. Ważny jest też remarketing, który pozwala na wysłanie reklamy do osoby, która już raz była zainteresowana zakupem.

Google Ads to narzędzie, które umożliwia zarządzanie reklamami na Twoim koncie w serwisie Google (np. firmowym Gmailu). Skuteczna reklama może mieć formę graficzną, tekstową czy video. Od Ciebie zależy, co pasuje do danej strony i co przyniesie większy sukces.

Jak zrobić reklamy Google?

Zastanawiasz się, jak zrobić reklamę? To wcale nic trudnego! Tworzenie reklamy wejdzie Ci w krew z czasem, jednak na początek musisz stosować się do kilku cennych zasad, które sprawią, że reklama będzie o wiele bardziej efektywna.

Przede wszystkim tworzenie reklam musi być dobrze zaplanowane. Niesamowicie istotne przy tworzeniu kampanii jest korzystanie ze słów kluczowych, podążanie za trendami i preferencjami potencjalnych klientów. Dzięki temu system reklamowy będzie wyżej i lepiej oceniał Twoje materiały, co przełoży się na bezpośredni zysk z kampanii i pozycję strony www w samej wyszukiwarce Google.

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Kampanie Google Ads

W internecie bardzo ważne jest, aby stworzyć realne zainteresowanie wśród tysiąca odbiorców. Dlaczego? Ponieważ dotarcie do grupy docelowej pozwoli osiągnąć zamierzony efekt i sukces (również finansowy). Jeśli rozpoznawalność marki czy sprzedaż produktów to coś, na czym Ci zależy musisz wiedzieć, że reklamą możesz przyciągnąć nowych i potencjalnych klientów.

Rodzaje reklam Google Ads

W Google Ads dostępne są cztery podstawowe rodzaje reklam:

  • wideo,

  • tekstowe,

  • graficzne,

  • kampanie sprzedażowe.

Każda z nich ma inne cechy i sprawdzi się lepiej w konkretnej sytuacji. Pamiętaj! Prowadząc stronę internetową, musisz zadbać o to, aby treści były spójne i atrakcyjne dla odbiorcy. W przeciwnym razie na Twoją witrynę nie będą zaglądać nowi użytkownicy.

Koszty w Google AdWords

Warto na samym początku zdać sobie sprawę z tego, że działania marketingowe to dodatkowe koszty dla Twojej firmy. Jednak musisz wiedzieć, że dobrze zaplanowane kampanie reklamowe to gwarancja tego, że wpłyną one na Twoich odbiorców i zagwarantują zysk. Częstymi sposobami płatności są:

  • cost per click,

  • cost per view,

  • cost per action,

  • cost per mille.

Każda z tych form rozliczenia gwarantuje inne zalety i korzyści. Przed wyborem konkretnej z nich warto poznać jakie pole manewru ma użytkownik i jak będzie wyglądała reklama i sposób jej rozliczania w konkretnej z tych ścieżek.

Cost per click

CPC, czyli cost per click – to stosunek wyświetlania reklamy do ilości kliknięć internautów. Co to oznacza? Że każde kliknięcie w reklamę zwiększa faktyczny jej koszt. Choć z pozoru jest to nieopłacalne, musisz wiedzieć, że doskonale sprawdza się wtedy, gdy zależy Ci na dotarciu do konkretnej grupy odbiorców. Ten model występuje w rodzaju reklamy Pay per click, np. kampanii Google, kiedy Twoja strona wyświetla się w płatnych wynikach wyszukiwania.

Cost per mille

Specjalista Google Ads powinien wiedzieć, czym jest ta forma rozliczenia. Polega ona na obliczeniu realnej liczby odsłon strony www. Koszt obliczany jest poprzez liczbę użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę. Co to oznacza? Jak dokładnie wygląda takie rozliczenie? Jeśli realny koszt reklamy to 50 zł, to 1000 użytkowników, którzy klikną w Twoją witrynę będzie Cię kosztowało właśnie 50 zł.

Co daje Google AdWords?

Reklamy Google Ads to narzędzie, z którego korzysta wielu specjalistów ds. reklamy i marketingu. Dlatego dobrze jest poznać jego zalety i zarazem możliwości. Ogromną zaletą tego narzędzia jest to, że reklamy możesz tworzyć swobodnie, w sposób, który najbardziej Ci odpowiada.

Co więcej, reklamę możesz utworzyć i włączyć w sieci wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Dzięki temu Twoje treści będą wyświetlać się nie tylko pomiędzy wynikami wyszukiwania Klientów, ale także na YouTube czy innych popularnych serwisach społecznościowych.

Zalety korzystania z Google Ads

Nadal zastanawiasz się, czy Google AdWords to narzędzie dla Ciebie musisz poznać bliżej jego zalety i korzyści, które zapewnia jego wykorzystywanie. Zatem co zyskujesz korzystając z Google Ads?

Musisz wiedzieć, ze usługi jakie oferuje Google Ads to przede wszystkim skuteczne pozycjonowanie strony. To sprawi, że twoja strona www pojawi się w wyższych wynikach w przeglądarce. Ten rodzaj sieci reklamowej gwarantuje także skuteczne budowanie rozpoznawalności marki, co z kolei przełoży się głównie na grono odbiorców i korzyści finansowe. Oprócz tego reklama Google Ads to także wpływ na:

  • kreowanie konkretnego wizerunku firmy,

  • faktyczny zysk finansowy twojej strony www.

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ponad 50 pozytywnych opinii

Stwórz z nami zespół marzeń dla Twojego projektu i zyskaj pewność, że współpracujesz z elitą specjalistów w branży marketingu cyfrowego. Gwarantujemy dostęp do ekspertów posiadających nawet 10 lat doświadczenia, którzy są gotowi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby zapewnić Ci przewagę na rynku. Niech nasza wiedza stanie się Twoim sukcesem!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)

Google Ads - jak dotrzeć do Klientów

Kampanie Google AdWords to wiele zalet i możliwości. Dlatego tak dobrze jest znać i wykorzystywać to narzędzie. Dzięki temu dotrzesz do odbiorców. Jednak, aby przekonać konkretną grupę docelową musisz przede wszystkim dostosować parametry wyświetlania do grupy odbiorców. Konieczne będą takie kryteria jak np. wiek, zainteresowania, czy płeć.

Trafność kampanii

Przy tworzeniu reklam pamiętaj, że muszą być one przedłużeniem tego, Twojej firmy. To wpłynie na stronę docelową i przyniesie efekty.

Ile trwa wyświetlanie reklamy w Google?

Czas wyświetlania reklamy Google Ads jest kwestią indywidualną. To Ty decydujesz jak długo będzie reklama pojawiać się w wyszukiwarce Google i u potencjalnych klientów.

Zarządzanie kampaniami reklamowymi

Musisz pamiętać, że Twoja praca nie kończy się na stworzeniu reklamy. Po jej publikowaniu musisz nią jeszcze zarządzać. Dzięki temu będzie ona stale docierać do odbiorców.

Słowa kluczowe

Jeśli chcesz, aby reklama Google pojawiała się na wysokich miejscach w Google nie możesz zapomnieć o użyciu słów kluczowych. Są one niezbędne dla wysokiej jakości treści.

Jak tworzyć kampanie reklamowe?

Choć może się wydawać inaczej, tworzenie reklam Google nie jest trudne. Musisz kierować się jedynie kilkoma zasadami. Najważniejsze jednak o co musisz zadbać, to dostęp do konta reklamowego Google Ads. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć różnego rodzaju reklamy i osiągać zamierzone cele.

Wykorzystując to narzędzie Google, będzie prowadziło Cię po kolei przez wszystkie niezbędne kroki – od ustawienia budżetu, określenia czasu wyświetlania czy aż do samej treści reklamy i miejsc, w których będzie się ona pojawiać. Dzięki takim zasadom sieci reklamowej Google dotrzesz do nowych, potencjalnych klientów i odbiorców.

Podsumowanie

Reklama to świetny sposób, aby zadbać o Twoją firmę i jej zysk. Dzięki reklamom zadbasz o ruch w sklepie internetowym i dotrzesz do większej ilości użytkowników w Internecie.



Przeczytaj artykuł na blogu:  Jak optymalizować reklamę?

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (3 opinie)