Double Digital

Ile kosztuje reklama w Google Ads - poradnik

Spis treści

Ile kosztuje Google Ads?

Social media to ważne narzędzie, które jest wykorzystywane w marketingu i kreowaniu marki. Nie jest tajemnicą, że w wyszukiwarce Google znajdziemy wiele informacji i przydatnych wskazówek dotyczących działania w sieci. Dlatego wykorzystanie narzędzie Google AdWords jest doskonałym posunięciem, dzięki któremu zadbasz o marketing w firmie. Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama w Google? Wiesz, z jakimi kosztami musisz się liczyć, decydując się na korzystanie z kampanii w sieci wyszukiwania? Sprawdź ile kosztuje reklama w Google Ads!

Social media – wszystko co musisz wiedzieć?

Aby zaistnieć w social mediach i aby Twoja firma odnosiła zyski, musisz zadbać o to, aby sieć reklamowa przynosiła oczekiwane zyski. Aby jednak zacząć zarabiać na reklamie musisz przede wszystkim wziąć pod uwagę fakt, że takie działanie może wiązać się z dodatkowymi kosztami.

Prowadzenie własnej firmy w głównej mierze skupia się na pozyskaniu nowych klientów i dbaniu o relacje z odbiorcami. Jeśli masz na uwadze swój sukces to musisz zastanowić się, czy prawidłowo wykorzystujesz narzędzia reklamowe.

Jak tworzyć reklamy?

Prowadząc stronę internetową swojej firmy, musisz wiedzieć, jakimi krokami się kierować, aby osiągnąć zamierzone efekty. Jednak to może powodować, że pojawią się dodatkowe koszty reklamy. Dobrze zaplanowane kampanie reklamowe to gwarancja tego, że treść reklamy w Google wywrze prawidłowy wpływ na Twoich odbiorców.

Zaletą firmy jest przede wszystkim jej sprawne działanie. W przypadku pozycjonowania, liczy się każde kliknięcie, aby uzyskać oczekiwany współczynnik klikalności! Dlatego ustawienia kampanii i zadbanie o dobry budżet kampanii oraz to, w jaki sposób stworzysz sieć reklamową i w jaki sposób będziesz nią zarządzać, a także dobór słów kluczowych, jest niesamowicie ważne. Uruchomienie kampanii Adwords nie jest trudne, ale jest kilka ważnych elementów, na które musisz zwrócić uwagę.

Reklama w Google Ads – na co zwracać uwagę?

Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz zwrócić uwagę na treść reklamy. Powinna być ona dopasować do preferencji w danej branży. Jest kilka punktów, na które musisz obowiązkowo zwrócić uwagę. Google udostępnia przydatne wskazówki, które pomogą Ci w tworzeniu reklamy. Nie możesz zapominać między innymi o planerze słów kluczowych, dzięki któremu zadbasz o jakość reklamy. Dzięki optymalizacji kampanii możesz zadbać nie tylko o reklamę Google, ale także Twoją firmę. Pamiętaj, aby poprawić skuteczność nie zawsze potrzebny jest wyższy budżet – trzeba umieć go optymalnie wykorzystać.

Reklamy pozwalają na zadbanie o pozycję firmy w sieci wyszukiwania, serwisie YouTube czy na innych mediach społecznościowych.

Grupa odbiorców

Jednym z elementów optymalizacji kampanii jest dopasowanie grupy odbiorców. Co to oznacza? Że kampania reklamowa powinna być nakierowana na konkretną grupę odbiorców. Trafność reklamy pozwala dotrzeć do większej liczby osób zainteresowanych faktycznie Twoją firmą. Dzięki takim zachowaniom będziesz miał pod kontrolą ile faktycznie kosztuje reklama w Google.

W reklamach Google Ads bardzo ważne jest, aby starannie przygotować się do procesu publikacji reklamy. Dlaczego? Ponieważ dzięki temu będziesz mógł zwiększyć jej trafność i zysk i co ważniejsze – zadbasz o rozpoznawalność marki. Dobrze skonfigurowana kampania może konkurować jakością ruchu z wynikami organicznymi.

Treść reklamy

Zastanawiasz się, co wpływa na to ile kosztuje reklama? Narzędzie Google Ads(wcześniej Google AdWords) to narzędzie często wykorzystywane przez specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym. Reklama Google to świetny sposób na budowanie sieci reklamowej.

Mając na uwadze jakość sieci reklamowej, musisz zwrócić uwagę na:

  • Wiek
  • Lokalizację
  • Zachowania zakupowe
  • Dane demograficzne
  • Preferencje
  • Poglądy odbiorców

Czym jest Google Ads?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to usługa, która dostępna jest na rynku od października 2000. Te usługi pozwalają na różne sposoby zarządzać treściami publikowanymi w sieci. Od tej chwili możliwe jest publikowanie reklam tekstowych, produktowych oraz graficznych w wyszukiwarce Google.

Prowadzenie AdWords ma wiele zalet. Określając budżet reklamowy i budżet dzienny możesz zadbać o to, jak będzie wyglądać Twoja reklama i jak zostanie zaplanowane wyświetlenie reklamy.

Jak działa Google Ads?

Jeśli zastanawiasz się jak działa reklama w systemie Google Ads, to musisz najpierw poznać jakie zasady kierują siecią reklamową ogólnie. Mianowicie użytkownik podczas przeglądania stron www zostawia ślad. Te informacje są zbierane przesz boty Google i później wykorzystywane do dopasowywania reklamy do preferencji odbiorców. Jakie informacje mają znaczenie gdy chodzi o sieć wyszukiwania? Przede wszystkim to, jakie tematyczne strony są przeglądane przez użytkowników oraz co znajduje się w kręgu jego zainteresowań i upodobań. Otrzymywanie informacji, za każdym razem, gdy użytkownik wejdzie na Twoją stronę jest bardzo cenne.

To właśnie na podstawie tych informacji pojawia się reklama w sklepie internetowym, linki sponsorowane. Reklama w Google Ads pozwala zadbać o wizerunek i rozpoznawalność firmy.

Kampanie reklamowe Google Ads

To ile może kosztować reklama jest kwestią zmienną. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i upodobań dotyczących preferencji wyświetlania i formy reklamy w Google. Cena pozycjonowania jest także różna w zależności od specyfiki branży oraz wymagań klienta. Maksymalne stawki najczęściej są zarezerwowane dla kompleksowych, pełnych pakietów reklamowych. Jednak wtedy budżet całkowity jest zdecydowanie wyższy i może być nie lada wyzwaniem. Bardzo ważne jest, aby w każdej kampanii zastanowić się nad celem reklamy. Warto również korzystać z wielu grup reklam, aby móc bardziej szczegółowo zarządzać działaniami.

Skorzystaj ze wsparcia ekspertów Google Ads & SEO

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie lub generować więcej jakościowych leadów? Pozwól naszym ekspertom pomóc Ci rozwinąć możliwości Twojej witryny internetowej.

100+

realizowanych projektów

25+

rynków eksportowych

10+

lat doświadczenia

10 mln

zarządzanego budżetu

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

kampanii adwords (9)

Zalety kampanii Google Ads

Nie jest tajemnicą, że Google Ads to jedno z lepszych narzędzi, które umożliwia zarządzanie Twoją marką i jej reklamą. Jest ono wykorzystywane przez wielu specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym. Dzięki reklamie Google możesz nie tylko dotrzeć do większej liczby użytkowników, ale także zwiększyć zyski swojej firmy.

Musisz wiedzieć, że Google dostarcza narzędzia, które pozwolą sprawnie zarządzać reklamami. Z panelu operacyjnego możesz zarządzać zarówno samą treścią reklamy, jak i także miejscem czy częstotliwością wyświetlania reklam. Jeśli zależy Ci na relacji z odbiorcami musisz dołożyć wszelkich starań, aby były one atrakcyjne w odbiorze. Kreowanie reklam i prezentowanie ich w sieci jest doskonałym narzędziem do budowania identyfikacji i rozpoznawalności marki, również w przypadku linków sponsorowanych. Ile kosztuje reklama w Google? Na to pytanie odpowiemy w dalszej części.

Ile kosztuje reklama w Google?

Ile kosztuje reklama w Google? Musisz wiedzieć że istnieją różne modele rozliczeń kampanii reklamowych. To od Ciebie zależy ile faktycznie chcesz przeznaczyć na reklamę linków sponsorowanych i inne działania reklamowe. Wyższy budżet dzienny to gwarancja lepszych efektów i co za tym idzie zysków całej kampanii. Warto pamiętać, aby model rozliczeń za płatne kampanie dopasować do własnych możliwości i preferencji. Tylko w ten sposób będziesz mógł zadbać o to, aby reklama Google była możliwie jak najbardziej efektywna. Jeśli korzystasz ze wsparcia zewnętrznej firmy, musisz również doliczyć wynagrodzenie agencji, nie tylko sam budżet kampanii. Warto również pamiętać o potencjalnym budżecie na stronę www, gdzie mogą być konieczne zmiany pod kątem kampanii. Koszty kampanii podaje się zazwyczaj w perspektywie 30 dni – warto tą wartość przeliczyć na budżet dzienny przy ustawieniu reklam.

Warto wykorzystać planer słów kluczowych, aby poznać orientacyjne koszty prowadzenia kampanii. Planer słów kluczowych pozwala również na poznanie CPC, a dzięki temu inteligentna strategia ustalania stawek może być wdrożona od pierwszych dni działania kampanii. Pamiętaj również, iż Agencje najczęściej stosują fakturowanie miesięczne za prowadzenie kampanii z wykorzystaniem linków sponsorowanych. Planer słów kluczowych pozwala Ci zweryfikować określoną kwotę przedstawioną przez Agencje.

Reklamy w Google Ads

Kroki, które podejmujesz w ramach marketingu internetowego mają odzwierciedlenie między innymi w wynikach wyszukiwania organicznych. Spadek pozycji wyszukiwania witryny w wyszukiwarce Google i słabszy ruch na stronie może prowadzić do konieczności wprowadzenia nowej kampanii i skupieniu się na wynikach sponsorowanych, a nie tylko wynikach organicznych. Jeśli sprawdzasz regularnie liczbę kliknięć, wydany budżet czy także liczbę konwersji musisz zdać sobie sprawę, że w panelu zarządzania zauważysz zmienność aukcji oraz będziesz mieć wgląd do tego, jak wyglądają efekty prowadzonej kampanii. Google oferuje swoim klientom bogate raporty i dostęp do wyników w każdym momencie i w każdym miejscu. Dzięki wyświetlaniu reklamy odpowiednim użytkownikom, możesz uzyskać cenne konwersje.

Zasady płatności w Google AdWords

Decyzja o tym, jak rozliczać kampanię marketingową w Google Ads jest decyzją, która prędzej czy później będzie Cię czekać. Niezależnie od tego, czy będziesz samodzielnie prowadzić marketing firmy, czy zlecisz to firmie zewnętrznej – będziesz musiał ustalić nie tylko budżet miesięczny, ale także sposób rozliczeń w Google Ads Adwords. Koszt Google Ads nie jest zależny od sposobu rozliczeń. 

W Google AdWords możesz wybrać zarówno płatności ręczne, jak i płatności automatyczne. To Ty samodzielnie musisz zdecydować, jaka forma płatności jest dla Ciebie najlepsza, aby prowadzić działania reklamowe. Płatność automatyczna to pewność, że koszty reklamy będą automatycznie pobierane z konta. Zaletą płatności ręcznych jest to, że kontrolujesz wydatki, które są przeznaczone na reklamę. Google kilka lat temu zdecydowało się na usunięcie niektórych funkcji płatności – obecnie zasilać konto można jedynie kartą płatniczą. 

Poniżej przedstawimy kilka informacji i jakie rodzaje budżetów i strategii dostosowania stawek możesz stosować.

Szukasz skutecznej agencji Google Ads?

double digital damian dziergowski

Damian Dziergowski

CEO & Founder

Cost per click

Koszt kliknięcia to jedna z form opłat, które mają wpływ na koszt reklamy. W prostych słowach koszt CPC to stosunek wyświetlania konkretnej reklamy do ilości kliknięć. Pojedyncze kliknięcie reklamy powoduje narastanie kosztów, zwłaszcza przy dużej konkurencji. Jest to świetny sposób, jeśli zależy Ci na dotarciu do konkretnej grupy odbiorców. Dzięki takiemu rozliczeniu ponosisz jedynie rzeczywisty koszt kliknięcia w reklamę i stronę www. Kliknięcie CPC jest modelem rozliczenia od efektu, którym jest przejście na stronę docelową reklamodawcy. Reklama w Google Ads często jest również limitowana maksymalnym CPC, jakie jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie. Im wyższe CPC, tym większa szansa na wygraną w czasie aukcji. Maksymalny koszt jaki jesteś w stanie zapłacić zależy od Ciebie, natomiast pamiętaj, iż wyższy budżet pomoże Ci w walce w wyświetleniu reklamy. CPC również różni się w zależności od zastosowanych słów kluczowych, dla których stosuje się różną maksymalną stawkę. Istnieją również inne warianty CPC (np. ulepszone CPC).

Cost per view

Są to obciążenia, które są naliczane za oglądnięcie filmu reklamowego. Najczęściej ten sposób opłat i naliczania kosztów jest stosowany na YouTube i innych serwisach wykorzystujących takie treści video. Zastanawiasz się, jak to działa? Jako reklamodawca będziesz jedynie ponosić koszty reklamy, które będą wynikiem obejrzenia do końca reklamy na platformach video. Najważniejsze jest, aby pamiętać, że odbiorca musi obejrzeć reklamę Ads do końca lub chociaż 30 sekund (w przypadku dłuższych materiałów). Czyli koszt CPV przedstawiany jest najczęściej jako koszt 1000 wyświetleń, a jako budżet, należy wpisać, ile chcemy za te wyświetlenia maksymalnie zapłacić. Reklamy wideo raczej służą budowaniu świadomości marki, stąd też w tym modelu nie płacisz np. za konwersję.

Cost per action

Opłaty za konwersję na stronie rozliczane są także w zależności od podejmowanych działań na stronie przez odbiorców. Co to oznacza? Polega to na tym, że reklamodawca otrzymuje prowizję za określone działania użytkowników i odbiorców reklam na stronie internetowej. Jakie są to działania? Między innymi:

  • wypełnienie formularza kontaktowego
  • pobranie pdf’a
  • dokonanie zakupu

W tym przypadku całkowity koszt kampanii Google Ads (tzw. Ad spend), który będziesz musiał ponieść jest uzależniony bezpośrednio od tego jakie (i ile) działań zdecyduje się podjąć odbiorca Twojej reklamy. Wysokość budżetu w tym modelu może być zmienna, także pamiętaj również o wdrożeniu górnych limitów wydatków.

Większa konkurencja w praktyce oznacza wyższe koszty kliknięcia, a dzięki specjalistycznej wiedzy Agencji, można śmiało konkurować o konwersję nawet z ograniczonym budżetem. Nie ma minimalnego budżetu, jaki można przeznaczyć na reklamy, a także nie istnieje maksymalny koszt kampanii. Wysokość budżetu w praktyce zaczyna się od kilkudziesięciu złotych dziennie. Pamiętaj, że wynik jakości reklamy nie jest zależy od budżetu, więc dobrze przygotowania kampania, pomimo niższego budżetu, może również osiągnąć sukces.

Zarządzanie reklamą w Google Ads

Nie jest tajemnicą, że wiele osób obecnie korzysta z Internetu. Dlatego dobrze jest wiedzieć, jak wykorzystać potencjał tego narzędzia. Reklamy pozwalają na dotarcie do większego grona odbiorców, poprawie wejść na stronę i zwiększenie zysków firmy. Jednak aby reklamy miały sens należy zwrócić uwagę na kilka jej kluczowych aspektów. Między innymi słowa kluczowe. To one bezpośrednio wpływają na skuteczność reklam. Musisz pamiętać, aby słowa kluczowe pojawiały się w odpowiedniej formie i ilości. Dzięki temu reklamy staną się zyskowne i jakościowe.

Dlaczego warto korzystać z Google Ads?

Narzędzie Google Ads to narzędzie, z którego warto korzystać. Minimalny budżet, limit kredytowy, skrupulatne podejście do kwestii zarządzania reklamą jest bardzo ważne i równocześnie owocne. Dla użytkowników i klientów bardzo ważna jest zarówno oferta i produkty w Twoim sklepie, jak i jakość reklam i kampanii reklamowych. To one bezpośrednio wpływają na zyski Twojej działalności. W branży e commerce (np. w przypadku sklepów internetowych) również warto korzystać z kampanii produktowej. Reklamę Google nie jest trudno uruchomić, ale uzyskać z niej samodzielnie zadowalający wynik jest ciężej.

Musisz pamiętać, że tworzenie reklam musi przebiegać zgodnie z przyjętymi zasadami. Tylko w ten sposób kampania Google Ads będzie efektywna i zyskowna. W prowadzeniu kampanii Google Ads warto korzystać z usług specjalistów.

Google Ads – podsumowanie

Zysk firmy i relacje z Twoimi klientami są niesamowicie ważne. O oba te cele można zadbać za pomocą jednego narzędzia. Zaskakujące? Wykorzystywanie w pracy związanej z marketingiem narzędzia Google Ads pozwoli uzyskać zamierzone cele i zyski. Nieważne, ile kosztuje reklama w Google – to inwestycja, która się opłaca, nawet uwzględniając wynagrodzenie Agencji. Dla nowych i obecnych użytkowników i klientów bardzo ważna jest oferta i jakość kampanii reklamowych. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja firma będzie mogła cieszyć się zyskiem i rozpoznawalnością wśród klientów, warto skupić się na prowadzeniu kampanii Google Ads wysokiej jakości. Jakość strony docelowej zależy przede wszystkim od tego, jak będziesz zarządzać kampanią.

Czy warto zainwestować w reklamę w Google? Zdecydowanie!



Przeczytaj artykuł na blogu:  Jak optymalizować reklamę?

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (6 opinie)