Piękno Facebooka polega na tym, że ma mnóstwo różnych funkcji. Możesz kierować reklamy do osób o różnych porach dnia, bawić się miejscami docelowymi, kierować reklamy na podobnych odbiorców, używać reklamy wideo… a lista jest długa. W rzeczywistości Facebook jest jedną z najbardziej wszechstronnych platform reklamowych na rynku.
Jednak łatwo wpaść w paradoks wyboru. Jeśli nie zrozumiesz wartości różnych funkcji lub nie przetestujesz ich, może to szybko stać się dla Ciebie przeszkodą do uzyskania dobrych wyników.
Co zrobić zamiast tego?
Testuj i ucz się! Chociaż trudno jest wypróbować wszystkie różne funkcje reklamowe Facebooka, jest to kilka, z których powinieneś skorzystać.
Miejsca docelowe reklam
Na Facebooku nie chodzi tylko o sponsorowanie posta w kanale informacyjnym. Możesz umieścić swoją reklamę w prawej kolumnie na komputerze, opublikować reklamę na Instagramie i umieścić ją w wideo typu In-Stream. Pomyśl o ostatecznym celu swojej kampanii i miejscu docelowym reklamy, które pomoże Ci go osiągnąć.
Na przykład, jeśli jesteś hydraulikiem, reklamy na Instagramie prawdopodobnie nie będą działać tak skutecznie, jak sponsorowany post. Ale jeśli jesteś kawiarnią, tracisz okazję do konwersji odbiorców, jeśli nie jesteś na Instagramie.
Wskaźniki częstotliwości reklam
Nikt nie chce oglądać w kółko tej samej reklamy. Wskaźnik częstotliwości reklam Facebooka pokazuje, ile razy widzowie widzieli Twoją reklamę. Im wyższy, tym większa szansa, że Twoi odbiorcy zirytują się Twoją reklamą. Ale jednocześnie, jeśli zobaczą to tylko raz, mogą po prostu zapomnieć i iść dalej.
Staraj się, aby częstotliwość pojedynczej reklamy wynosiła od 3 do 5 punktów. Gdy to osiągnie, zmień kreację lub wstrzymaj reklamy, aby uniknąć zmęczenia reklamami przerażających odbiorców.
Harmonogram reklam
Nie ma sensu wyświetlać każdej reklamy przez cały dzień, każdego dnia. O ile twoi odbiorcy nie są pracownikami nocnej zmiany, prawdopodobnie nie będziesz docierać do tylu osób o drugiej w nocy, co o 17:30. W tym miejscu przydaje się planowanie reklam.
Skonfiguruj harmonogram reklam, aby mieć pewność, że Twoja wiadomość zostanie dostarczona odpowiednim odbiorcom, gdy są najbardziej zaangażowani. Na Facebooku wygląda to tak: