Double Digital

8 największych błędów popełnianych w reklamach na Facebooku

Spis treści

W rzeczywistości 61% wszystkich małych i średnich firm twierdzi, że ich kampania reklamowa nie działa dobrze. Po pierwsze, mam dobre wieści. Generowanie zadowalającego zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS) jest CAŁKOWICIE możliwe na Facebooku dla każdej firmy.

Jednak nie jest to tak proste, jak kliknięcie „Promuj Post” i obserwowanie wzrostu przychodów. Musisz być ostrożny i jeśli chcesz wykorzystać siłę Facebooka dla swojej firmy. W tym poście opisujemy najczęstsze błędy popełniane przez firmy w reklamach na Facebooku. Następnie opowiemy Ci, co możesz zrobić, aby uzyskać więcej korzyści z Twoich marketingowych pieniędzy.

Reklamy na Facebooku – błąd nr 1: zbyt wczesne wyciąganie wtyczki

Jak w przypadku każdej cyfrowej kampanii marketingowej, utworzenie i optymalizacja kampanii reklamowej na Facebooku wymaga czasu. Ale najczęściej reklamodawcy wpadają w pułapkę chęci natychmiastowej gratyfikacji. 

Rozumiemy. Zainwestowałeś cenny budżet marketingowy. Chcesz zwiększyć ruch i świadomość marki. Chcesz wyników. Ciągle odświeżasz konto reklamowe, aby sprawdzić, czy Twoja reklama generuje więcej kliknięć i przychodów. A jeśli nie dostarczy po kilku godzinach lub dniach zadowalającego efektu wstrzymujesz ją.

Prawda jest jednak taka, że ​​optymalizacja kampanii wymaga czasu.

W rzeczywistości sam Facebook powiedział, że platforma potrzebuje czasu, aby zebrać wystarczającą ilość danych, aby zoptymalizować kampanię pod kątem wyników. Nie uwzględnia to nawet optymalizacji i testów, które możesz przeprowadzić samodzielnie, aby upewnić się, że kreacja, kierowanie na odbiorców i harmonogram są na miejscu.

Co zalecamy zrobić w takiej sytuacji?

Czekać. Facebook zwykle zajmuje co najmniej 24-72 godziny, aby zoptymalizować kampanię. 

Dopiero wtedy możesz zacząć wyciągać wnioski na temat skuteczności Twojej kampanii. Jeśli nadal nie działa, warto poprawić tekst reklamy, kreację lub kierowanie na odbiorców. Następnie odczekaj kolejne 24-48 godzin przed wyciągnięciem wniosków.

To samo tyczy się zakończenia kampanii. Jeśli nie uzyskałeś oczekiwanych rezultatów, nie oznacza to, że powinieneś całkowicie zrezygnować z Facebook Ads. Dostosuj, zoptymalizuj i spróbuj ponownie. Z naszego doświadczenia wynika, że ​​może upłynąć do trzech miesięcy, zanim Twoje kampanie zaczną osiągać najlepsze wyniki, jeśli chodzi o ROAS. Przykład skuteczności uzyskanej po 3 miesiącach widoczny jest powyżej. Wydatki 999 zł, przychód z kampanii 15 393,96 zł. Rzeczywisty ROAS 1540%.

Facebook Ads Błąd nr 2: Za dużo reklam lub typów reklam, za mały budżet

Łatwo jest ekscytować się reklamami na Facebooku. Przy wszystkich dostępnych opcjach kierowania na odbiorców wielu reklamodawców daje się ponieść emocjom. Mówiąc prościej: prowadzą zbyt wiele kampanii, ze zbyt dużą liczbą reklam lub typów reklam. 

W większości przypadków wszystkie te reklamy mają niewielki budżet, co oznacza, że ​​trudno jest zoptymalizować istniejące kampanie lub zwiększyć skalę, gdy coś działa.

W ostatecznym rozrachunku prowadzi to do nieefektywnych wydatków na reklamę, słabych wyników i dość niskiego ROASu. 

Co zrobić zamiast tego

Skonsoliduj reklamy w większe zestawy z większymi budżetami. Chociaż pomysł, aby spróbować dotrzeć do niszowej grupy docelowej za pomocą wysoce spersonalizowanego komunikatu, jest dobry w teorii, nie sprawdza się tak dobrze w praktyce.

Postaraj się ograniczyć reklamy do 2-3 zestawów z 3-6 typami reklam w każdym zestawie. Skoncentruj się na rozwijaniu targetowania w oparciu o kilka person kupujących i połącz wszystkie duplikaty w jeden zestaw. W ten sposób dostarczasz Facebookowi wystarczającą ilość danych, aby zoptymalizować koszt kliknięcia, koszt pozyskania i ostatecznie uzyskać lepsze zwroty z inwestycji.

Jeśli chcesz testować różne kreacje lub komunikaty albo kierować reklamy na różne osoby, nie twórz oddzielnych kampanii. Skorzystaj z narzędzia do testów Facebooka, aby przeprowadzić testy A/B i zobaczyć, co działa. 

Reklamy na Facebooku – błąd nr 3: Koncentrowanie się tylko na kosztach

Reklamodawcom łatwo jest spojrzeć na Facebook Ads z perspektywy kosztów. Wielu marketerów ogranicza się myśląc o budżecie wymaganym do prowadzenia kampanii reklamowej. 

Istnieją dwa potencjalne błędy, które mogą wynikać z mentalności skoncentrowanej na kosztach:

  1. Nie możesz uzyskać pożądanych rezultatów
  2. Uzyskujesz dobre wyniki, ale nie możesz zwiększyć skali

W pierwszym przypadku nie masz wystarczających środków na kampanię. Jak wspomnieliśmy wcześniej, optymalizacja kampanii wymaga czasu. Jeśli sporadycznie promujesz post za 100 zł od czasu do czasu, nie zobaczysz wyników. 

Jednocześnie, jeśli OTRZYMASZ dobre zwroty, skupienie się na kosztach oznacza, że ​​nie możesz zwiększyć skali. Ograniczasz swój potencjał dochodowy — i być może inwestujesz więcej na innych platformach, które nie zapewniają tego samego rodzaju zysków.

Co zrobić zamiast tego?

Skoncentruj się na ROI. Zamiast patrzeć, ile kosztuje to Twoją firmę, skup się na tym, ile zysku przynosi. 

Aby w pełni wykorzystać algorytm optymalizacji Facebook Ads, musisz mieć co najmniej 50 konwersji w jednym zestawie reklam tygodniowo. 

Oznacza to, że jeśli celem Twojej kampanii jest uzyskanie kosztu konwersji na poziomie 24 zł na potencjalnego klienta, musisz mieć budżet 180 zł dziennie na zestaw reklam. Niższy budżet nie będzie działać tak, jak chcesz.

Facebook Ads Błąd nr 4: Ustawianie i brak optymalizacji kampanii

Jednym z największych błędów popełnianych przez marki jest myślenie, że Facebook Ads działa w tle i nie wymaga optymalizacji. 

Jeśli korzystasz z reklam na Facebooku, powinieneś skupić się na robieniu tego dobrze. Proste ustawienie i zapomnienie o reklamach to doskonały przepis na zmarnowany czas i budżet. 

Co zrobić zamiast tego?

Sprawdzaj codziennie swój Menedżer reklam na Facebooku. Przyjrzyj się kluczowym wskaźnikom wydajności, w tym:

  • Częstotliwość reklam
  • Wynik trafności
  • Współczynnik konwersji (zarówno na Facebooku, jak i Twojej witrynie)
  • Kliknięcia i koszt za kliknięcie
  • Pozyskane leady

Jeśli reklama nie jest skuteczna po kilku dniach, dostosuj ją i zoptymalizuj. A gdy zauważysz, że częstotliwość Twoich reklam rośnie, być może nadszedł czas, aby zmienić kreację, aby upewnić się, że Twoi odbiorcy nie odczuwają zmęczenia reklamą.

Prawdę mówiąc, nie zawsze można znaleźć czas na codzienne sprawdzanie kampanii na Facebooku. Jeśli nie masz czasu, innym rozwiązaniem jest współpraca z  agencją reklamową.

Facebook Ads Błąd nr 5: Zawsze skupiamy się na uruchamianiu nowych kampanii

Masz nową kampanię marketingową lub produkt? Oznacza to stworzenie nowej kampanii reklamowej na Facebooku z nową grupą odbiorców… prawda?

Niekoniecznie. Zobacz, jeśli zawsze skupiasz się na tworzeniu nowych kampanii, łatwo tracisz świadomość, co działa. Za każdym razem, gdy tworzysz nową reklamę, musisz dać Facebookowi obowiązkowy czas na optymalizację kampanii. Następnie musisz to odpowiednio dostosować — nawet jeśli JUŻ wiesz, co działa. To tracisz tylko czas i pieniądze.

Jednocześnie naraża Cię to na jeden z innych typowych błędów: zbyt wiele reklam. Za każdym razem, gdy tworzysz nową kampanię, dodajesz więcej zamieszania do konta reklamowego. Poza tym znacznie trudniej jest wrócić i określić, co zadziałało.

Co zrobić zamiast tego?

Zamiast myśleć o reklamach na Facebooku z nastawienia wydawcy, w którym koncentrujemy się na regularnym publikowaniu nowych treści, pomyśl o tym bardziej z nastawienia na Google Ads. 

Zainwestuj w kilka zestawów reklam w kilku kampaniach i skup się na optymalizacji swoich najlepszych produktów/usług. Dostosuj kreację i treści zgodnie z potrzebami i pozwól jej działać. Niektóre z najlepszych kampanii Facebook Ads to te, które działają od miesięcy, a nawet LAT.

Facebook Ads Błąd nr 6: Nie wykorzystujemy w pełni funkcji

Piękno Facebooka polega na tym, że ma mnóstwo różnych funkcji. Możesz kierować reklamy do osób o różnych porach dnia, bawić się miejscami docelowymi, kierować reklamy na podobnych odbiorców, używać reklamy wideo… a lista jest długa. W rzeczywistości Facebook jest jedną z najbardziej wszechstronnych platform reklamowych na rynku.

Jednak łatwo wpaść w paradoks wyboru. Jeśli nie zrozumiesz wartości różnych funkcji lub nie przetestujesz ich, może to szybko stać się dla Ciebie przeszkodą do uzyskania dobrych wyników. 

Co zrobić zamiast tego?

Testuj i ucz się! Chociaż trudno jest wypróbować wszystkie różne funkcje reklamowe Facebooka, jest to kilka, z których powinieneś skorzystać.

Miejsca docelowe reklam

Na Facebooku nie chodzi tylko o sponsorowanie posta w kanale informacyjnym. Możesz umieścić swoją reklamę w prawej kolumnie na komputerze, opublikować reklamę na Instagramie i umieścić ją w wideo typu In-Stream. Pomyśl o ostatecznym celu swojej kampanii i miejscu docelowym reklamy, które pomoże Ci go osiągnąć. 

Na przykład, jeśli jesteś hydraulikiem, reklamy na Instagramie prawdopodobnie nie będą działać tak skutecznie, jak sponsorowany post. Ale jeśli jesteś kawiarnią, tracisz okazję do konwersji odbiorców, jeśli nie jesteś na Instagramie.

Wskaźniki częstotliwości reklam

Nikt nie chce oglądać w kółko tej samej reklamy. Wskaźnik częstotliwości reklam Facebooka pokazuje, ile razy widzowie widzieli Twoją reklamę. Im wyższy, tym większa szansa, że ​​Twoi odbiorcy zirytują się Twoją reklamą. Ale jednocześnie, jeśli zobaczą to tylko raz, mogą po prostu zapomnieć i iść dalej.

Staraj się, aby częstotliwość pojedynczej reklamy wynosiła od 3 do 5 punktów. Gdy to osiągnie, zmień kreację lub wstrzymaj reklamy, aby uniknąć zmęczenia reklamami przerażających odbiorców.

Harmonogram reklam 

Nie ma sensu wyświetlać każdej reklamy przez cały dzień, każdego dnia. O ile twoi odbiorcy nie są pracownikami nocnej zmiany, prawdopodobnie nie będziesz docierać do tylu osób o drugiej w nocy, co o 17:30. W tym miejscu przydaje się planowanie reklam.

Skonfiguruj harmonogram reklam, aby mieć pewność, że Twoja wiadomość zostanie dostarczona odpowiednim odbiorcom, gdy są najbardziej zaangażowani. Na Facebooku wygląda to tak:

harmonogram reklam facebook ads

Reklamy na Facebooku – błąd nr 7: koncentracja na złych parametrach

Miło jest widzieć, jak rośnie liczba Twoich wyświetleń lub liczba obserwujących. Ale w ostatecznym rozrachunku, chociaż są one ważne, jest jeden cel, który mają wszystkie firmy.

Przychód.

Wielu reklamodawców (i agencji) gubi się w obserwacji złych wskaźników kampanii, takie jak liczba obserwujących stronę na Facebooku lub liczba polubień posta. Jeśli jednak Twoje reklamy nie przynoszą przychodów, nie korzystasz w pełni z reklam na Facebooku.

Co zrobić zamiast tego?

Śledź konwersje i zwrot z nakładów na reklamę. 

Pierwszym krokiem do tego jest zainstalowanie Facebook Pixel na swojej stronie internetowej. Dzięki temu możesz przyjrzeć się zachowaniu odbiorców, którzy kliknęli Twoją reklamę na Facebooku. Jednocześnie pamiętaj o dodaniu kodu śledzenia konwersji. Uzyskasz znacznie bardziej całościowy obraz skuteczności kampanii i zrozumiesz PRAWDZIWĄ wartość swoich reklam.

pixel facebook

Błąd nr 8 w reklamach na Facebooku: Brak śledzenia ścieżki konwersji

Chociaż reklamy na Facebooku są przechowywane na Facebooku, nie oznacza to, że podróż Twoich odbiorców kończy się na tym. Nawet jeśli Twoja reklama na Facebooku jest idealna, nie uzyskasz zwrotu, na jaki zasługujesz, jeśli Twoja strona docelowa nie odpowiada dobrze na potrzebę użytkowników.

Większość reklam zawiera wezwanie do działania, które ostatecznie odciągnie użytkowników Facebooka od platformy mediów społecznościowych — i przekieruje do Twojej witryny. Kiedy już tu dotrą, to do Ciebie należy zaprojektowanie idealnej ścieżki, która skłoni ich do konwersji.

Co zrobić zamiast tego?

Zaplanuj całą ścieżkę klienta dla swoich odbiorców i odpowiednio zaprojektuj swoją stronę docelową, aby poprowadzić ich dalej. Ponadto pamiętaj, aby dopasować stronę docelową do typu reklamy.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (5 opinie)