Twoje możliwości są nieograniczone (dosłownie). Wystarczy wpisać w Google freelancer digital marketing lub agencja digital marketingu, a wyszukiwana fraza zwróci 39 100 000 wyników. To tylko o kilka za dużo, aby zacząć filtrować. I jest Twoja nisza biznesowa — specjalista od marketingu nie jest uniwersalny.
Kim jest freelancer?
Freelancer to niezależny konsultant marketingowy, który najprawdopodobniej będzie miał w przeszłości pracował dla dużych firm natomiast dzisiaj oferuje usługi w modelu OneManAgency. Freelancer ponosi wyłączną odpowiedzialność za pozyskiwanie klientów, dostarczanie projektów klientów i pozyskiwanie powtarzalnych zleceń. Rola freelancera może obejmować wirtualnego asystenta, pisarza, konsultanta marketingowego, stratega lub e-mail marketera. Rośnie popularność freelancerów.
Czym jest agencja digital?
Agencja digital to grupa marketerów składająca się zwykle z pracowników etatowych lub niezależnych kontrahentów, którzy prowadzą działania marketingowe dla klientów. Projekty mogą obejmować marketing w mediach społecznościowych, e-mail marketing, tworzenie treści, projektowanie graficzne, doradztwo marketingowe i biznesowe i wiele innych.
Jak wygląda struktura agencji digital?
Struktura agencji składa się z właściciela agencji, który zarządza większym zespołem specjalistów ds. marketingu poprzez klasyczny system hierarchiczny, w którym marketerzy zwykle nie będą mogli wybrać swojego projektu i będą mieli określone cele do zrealizowania. Trudno jest zbudować agencję, więc właściciel często będzie musiał zaplanować spotkania zoom lub spotkać się osobiście z kandydatami w nadziei na znalezienie kogoś, kto mógłby realizować efektywnie działania dla klientów agencji.
Czym jest agencja freelancerska?
Agencja freelancerska to agencja, która składa się ze zdalnego zespołu freelancerów współpracujących ze sobą w celu obsługi klientów. Wiele wiodących agencji reklamowych korzysta z modelu agencji niezależnych, aby obniżyć koszty i rekrutować najlepsze talenty. Nie ma wątpliwości, że nie wszystkie firmy będą miały dokładnie takie same potrzeby i dlatego ta decyzja nie jest jednoznaczna.