Z pewnością słyszałeś o audycie SEO, ale czy wiesz, że istnieje coś takiego jak audyt UX? Audyt doświadczenia użytkownika (UX) jest niezwykle ważny w dzisiejszym świecie technologii cyfrowych, szczególnie jeżeli prowadzisz biznes online. W tym artykule przyjrzymy się, czym jest audyt UX, co zawiera i ile kosztuje.
Audyt UX, czyli audyt doświadczenia użytkownika, to proces badania strony internetowej, aplikacji mobilnej lub innego produktu cyfrowego pod kątem jego użyteczności, przejrzystości i satysfakcji użytkownika. Głównym celem audytu UX jest zidentyfikowanie problemów, które mogą wpływać na doświadczenia użytkowników z Twoją stroną internetową lub aplikacją. Audytor UX analizuje wszystkie elementy Twojego produktu cyfrowego, takie jak nawigacja, użyteczność, czytelność tekstu, ładowanie stron, dostępność i wiele innych.
Audyt UX zwykle obejmuje następujące elementy:
Audytor UX musi zrozumieć, jakie są cele Twojego biznesu, aby móc dostosować audyt do Twoich specyficznych potrzeb. W ramach tej analizy określane są kluczowe wskaźniki sukcesu (KPI), które mają być osiągnięte.
Zrozumienie, kto jest Twoim typowym użytkownikiem i jakie są jego potrzeby, jest kluczowe. Może to obejmować przeprowadzenie ankiet, wywiadów, testów użyteczności oraz analizę zachowań użytkowników na stronie.
Porównanie Twojego produktu cyfrowego z produktami Twoich konkurentów pomaga zidentyfikować obszary, w których możesz się poprawić. Audytor analizuje, co działa dobrze u konkurencji i co można zaadaptować lub poprawić w Twoim produkcie.
Audytor UX dokładnie analizuje każdą stronę Twojego produktu cyfrowego, sprawdzając takie elementy jak nawigacja, użyteczność, dostępność, szybkość ładowania, treści itp. Wykorzystuje narzędzia do analizy ruchu na stronie oraz testy A/B, aby zidentyfikować potencjalne problemy.
Na koniec audytor UX sporządza szczegółowy raport, w którym opisuje znalezione problemy i proponuje konkretne rozwiązania. Raport zawiera również priorytetyzację rekomendacji, abyś wiedział, które zmiany są najbardziej pilne.
UX & analityka zawsze w cenie!
Większa skuteczność i niższe koszty
dzięki połączeniu UX + GA4 + Performance
Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!
Koszt audytu UX może znacznie się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak skomplikowanie Twojego produktu cyfrowego, ilość pracy wymaganej do przeprowadzenia audytu, doświadczenie audytora UX itp.
Warto jednak pamiętać, że audyt UX to inwestycja, która może przynieść znaczne korzyści w postaci zwiększenia satysfakcji użytkowników, poprawy użyteczności Twojego produktu cyfrowego, zwiększenia konwersji itp.
Audyt UX to niezbędny proces dla każdego, kto chce poprawić doświadczenia użytkowników z jego produktem cyfrowym. Regularne przeprowadzanie audytów UX pozwala być na bieżąco z potrzebami i oczekiwaniami użytkowników, co z kolei przekłada się na lepsze wyniki biznesowe.