Kiedy mówimy o konkurencji na rynku, zazwyczaj mamy na myśli walkę o klienta. Ta batalia toczy się na różnych płaszczyznach, a jednymi z najważniejszych są te związane z ceną i wartością dodaną. Dlatego dziś przyjrzymy się bliżej dwóm typom konkurencji – cenowej i pozacenowej.
Konkurencja cenowa to sytuacja, w której firmy rywalizują ze sobą poprzez manipulację cenami swoich produktów lub usług. W praktyce oznacza to, że jedna firma obniża cenę swojego produktu, aby przyciągnąć więcej klientów, na co konkurenci reagują, robiąc to samo.
Konkurencja cenowa jest szczególnie widoczna w sektorach, gdzie produkty są bardzo podobne i trudno je zróżnicować.
Konkurencja pozacenowa to strategia, w której firmy rywalizują na płaszczyźnie innej niż cena. Może to obejmować jakość produktu, markę, obsługę klienta, innowacje, lokalizację i wiele innych czynników.
UX & analityka zawsze w cenie!
Większa skuteczność i niższe koszty
dzięki połączeniu UX + GA4 + Performance
Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!
Obie formy konkurencji mają swoje miejsce na rynku i mogą być skuteczne w odpowiednich okolicznościach. Kluczem do sukcesu jest rozumienie, które podejście będzie najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy i Twojego rynku.
Pamiętaj, że niezależnie od wybranej strategii, najważniejsze jest zawsze dostarczanie wartości dla klienta. Bez tego żadna strategia konkurencji nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.