Double Digital

Co to jest i dla kogo jest Marketing Automation?

Spis treści

Na rynku jest wiele firm, które oferują marketing automation jednak znalezienie najlepszej platformy do automatyzacji procesów i działań reklamowych dla Twojej firmy może nie być tak proste, jak się wydaje. Współpraca z dopasowaną agencją obsługującą marketing automation może spowodować rewelacyjny wynik i w konsekwencji generować więcej leadów dla Twojej firmy.

Wybór agencji Marketing Automation

Zanim zaczniesz szukać pomocy agencji, musisz zadać sobie kilka pytań. Ustalenie budżetu, celów i pożądanych wyników ułatwi wybór odpowiedniej agencji. Idealna agencja marketing automation powinna korzystać z narzędzi, które są dopasowane do Twojego biznesu:

  • Wielkość firmy
  • Rozmiar bazy danych
  • CRM

Jeżeli już wiesz, co powinno decydować o wyborze agencji przejdźmy do omówienia kilku kluczowych czynników, na które należy zwrócić uwagę.

Często firmy używają dodatkowe widgety, wtyczki na stronie co finalnie nie przenosi potencjalnych klientów. To, co pomaga w generowaniu konwersji, to właśnie marketing automation i dopasowane rozwiązania.

Odpowiednie narzędzie marketing automation będzie zawierało wszystko, czego potrzebujesz, aby zautomatyzować działania marketingowe. To jest to, na co musisz zwrócić uwagę, porównując agencje marketing automation.

agencja marketing automation

Najlepsze platformy do marketing automation będą miały wiele lub wszystkie z najpopularniejszych funkcji, których możesz użyć do osiągnięcia zwrotu z inwestycji:

  • Kampanie e-mail marketingowe
  • Kreator formularzy internetowych
  • Kreator stron docelowych
  • Kreator blogów
  • Zarządzanie mediami społecznościowymi
  • CRM
  • Śledzenie zachowań klientów
  • Analityka
  • Raportowanie

Kampanie e-mail marketingowe  mogą być jedną z najbardziej czasochłonnych metod w digital marketingu. Trudno jest ręcznie śledzić tysiące e-maili oraz to, gdzie znajdują się odbiorcy w lejku sprzedażowym. Nie każdy potrzebuje powitalnego e-maila. Nie każdy potrzebuje wiadomości e-mail o porzuconym koszyku. Dzięki marketing automation wszystkie te informacje będą zorganizowane. Wiadomości e-mail zostaną wysłane tylko wtedy, gdy zostaną wywołane przez określoną akcję ze strony potencjalnego klienta. Będziesz także mógł śledzić dane, takie jak dostarczanie, otwarcie, klikalność i współczynniki odrzuceń, aby zobaczyć, jak skuteczne są Twoje kampanie e-mailowe.

Formularze internetowe, strony docelowe i blogi można łatwo zbudować za pomocą platform marketing automation. Możesz korzystać z gotowych szablonów i dostosowywać je do motywu Twojej marki, śledzić skuteczność każdej sekcji witryny, korzystając ze śledzenia zachowań klientów.

Zarządzanie mediami społecznościowymi  to kolejna czasochłonna część digital marketingu. Z pomocą platformy marketing automation możesz planować posty za pomocą kalendarza treści, odpowiadać na często zadawane pytania za pomocą chatbota, a nawet przesyłać posty między wieloma platformami społecznościowymi.

Analityka i raportowanie śledzą wszystkie dane Twoich klientów. Następnie zebrane dane są przekształcane w raport wysyłany okresowo do Ciebie i Twojego zespołu. 

Budowa relacji z użytkownikiem

Korzystanie z platformy marketing automation do obsługi powtarzalnych zadań nie tylko poprawi relacje z klientami, ale także pomoże Ci zbudować wartościowe relacje w celu zwiększenia świadomości marki.

  • Zapewnienie, że kampanie e-mailowe są prawidłowo uruchamiane i wysyłane do odpowiednich odbiorców, ma kluczowe znaczenie dla budowania zwartej społeczności internetowej.
  • Odpowiadanie na zapytania z postów w mediach społecznościowych lub prywatnych wiadomości ma kluczowe znaczenie dla dobre obsługi leadów i budowania długotrwałych relacji z klientami.

Marketing Automation pozwala na zarządzanie wszystkimi klientami z jednego miejsca. Dodatkowo dzięki zautomatyzowaniu wszystkich zadań członkowie zespołu nie będą tak obciążeni zadaniami, co pozwoli na bardziej wydajna pracę zespołu.

Wzrost przychodów

Inwestycja w Marketing Automation mimo dodatkowych kosztów, które generuje może spowodować znaczy wzrost przychodów w Twojej firmie. Dobra platforma marketing automation sprawi, że Twoi klienci będą płynnie przechodzić przez lejek sprzedażowy, obsługując CRM, kampanie e-mail marketingowe, posty w mediach społecznościowych i wszystko pomiędzy.

Na przykład, jeśli Twoja witryna generuje duży ruch za pośrednictwem dynamicznych postów na blogu lub w mediach społecznościowych, powinieneś zauważyć wzrost sprzedaży. Jeśli tak nie jest, oznacza to, że Twoi potencjalni klienci docierają do Twojej witryny, ale nie przeszli dalej w lejku sprzedażowym. Coś w Twojej witrynie uniemożliwia im dokonanie zakupu.

Najczęstszym problemem są porzucone koszyki. Dzieje się tak, gdy potencjalny klient znalazł Twój sklep internetowy, przejrzał Twoje produkty, dodał produkty do koszyka, a następnie opuścił witrynę bez sfinalizowania zakupu. Jest wiele powodów, dla których tak się dzieje. W marketing automation klient dostanie automatyczne przypomnienie o porzuceniu koszyka przez e-mail. Jeśli nie zostaną podjęte żadne działania dotyczące wiadomości e-mail z przypomnieniem, zostaną wysłane wiadomości zawierające kod rabatowy lub darmową dostawę. Taka automatyzacja może poprawić skuteczność w tym etapie lejka sprzedażowego.

Platforma marketing automation będzie monitorować ruch w Twojej witrynie i określać, gdzie znajdują się hotspoty na różnych stronach docelowych i w procesie realizacji transakcji. Dzięki analityce i raportowaniu możesz zobaczyć, gdzie leży problem.

Analityka i raporty

Dużą zaletą wykorzystania marketing automation są raporty, które bez dodatkowego nakładu pracy przedstawią Ci najważniejsze informacje o efektach. 

Z pomocą platformy marketing automation możesz gromadzić cenne dane o klientach za pomocą analiz i przeglądać je zbiorczo w czytelnym raporcie. Raporty te mogą być generowane codziennie, co tydzień, co miesiąc, kwartalnie, a nawet co rok, aby dać Ci lepszy wgląd w to, czy Twoja inwestycja się opłaca.

Analytics będzie stale śledzić zachowanie klientów w Twojej witrynie. Może określić, gdzie znajdują się hotspoty na Twoich stronach docelowych, jak skuteczne są Twoje formularze internetowe, jak długo potencjalny klient pozostał w Twojej witrynie.

Te spostrzeżenia mogą pomóc zoptymalizować witrynę pod kątem bardziej przyjaznego dla użytkownika interfejsu. Może również pomóc w dostosowaniu kampanii wiadomości e-mail. Na przykład, jeśli większość odwiedzających Twoją witrynę odwiedza ją lub sprawdza pocztę e-mail na smartfonach, możesz zoptymalizować wiadomości e-mail i witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. Badania wykazały, że ludzie chcą, aby e-maile i  strony internetowe szybko ładowały się na urządzeniach mobilnych. Możesz poprawić szybkość ładowania strony.

Inne obszary raportu analitycznego mogą pokazać, w jaki sposób Twoi potencjalni klienci dotarli do Twojej witryny. Czy pochodzą z posta w mediach społecznościowych? Czy znaleźli Twoją witrynę przez wyszukiwarkę Google? 

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (7 opinie)