Inwestycja w Marketing Automation mimo dodatkowych kosztów, które generuje może spowodować znaczy wzrost przychodów w Twojej firmie. Dobra platforma marketing automation sprawi, że Twoi klienci będą płynnie przechodzić przez lejek sprzedażowy, obsługując CRM, kampanie e-mail marketingowe, posty w mediach społecznościowych i wszystko pomiędzy.
Na przykład, jeśli Twoja witryna generuje duży ruch za pośrednictwem dynamicznych postów na blogu lub w mediach społecznościowych, powinieneś zauważyć wzrost sprzedaży. Jeśli tak nie jest, oznacza to, że Twoi potencjalni klienci docierają do Twojej witryny, ale nie przeszli dalej w lejku sprzedażowym. Coś w Twojej witrynie uniemożliwia im dokonanie zakupu.
Najczęstszym problemem są porzucone koszyki. Dzieje się tak, gdy potencjalny klient znalazł Twój sklep internetowy, przejrzał Twoje produkty, dodał produkty do koszyka, a następnie opuścił witrynę bez sfinalizowania zakupu. Jest wiele powodów, dla których tak się dzieje. W marketing automation klient dostanie automatyczne przypomnienie o porzuceniu koszyka przez e-mail. Jeśli nie zostaną podjęte żadne działania dotyczące wiadomości e-mail z przypomnieniem, zostaną wysłane wiadomości zawierające kod rabatowy lub darmową dostawę. Taka automatyzacja może poprawić skuteczność w tym etapie lejka sprzedażowego.
Platforma marketing automation będzie monitorować ruch w Twojej witrynie i określać, gdzie znajdują się hotspoty na różnych stronach docelowych i w procesie realizacji transakcji. Dzięki analityce i raportowaniu możesz zobaczyć, gdzie leży problem.