Double Digital

Dobra agencja zrobi to lepiej – jak prowadzić kampanie Google Ads w małej lub średniej firmie?

Spis treści

Efektywna sprzedaż usług i produktów, budowanie zaufania klientów czy pozyskiwanie zapytań ofertowych – wszystkie te cele można realizować z kampanią Google Ads. Czy sukces jest kwestią wyłączenie budżetu reklamowego? Nie, jeśli rozważamy współpracę z kompetentną agencją marketingu internetowego.

Komu sprzyja reklama kontekstowa?

Kryzys ekonomiczny związany pandemią COVID-19 tylko przyspieszył zmiany związane z dynamicznym rozwojem handlu online. Co piąta firma zwlekająca z digitalizacją musiała zamknąć działalność. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwanie czy weryfikacja nowego partnera biznesowego aż w 89% przypadków zaczyna się od internetu, ponad 70% przedsiębiorców woli kliknąć, niż tracić czas na rozmowy z przedstawicielami handlowymi, a nawet 75% transakcji B2B już w 2020 roku sfinalizowano w sieci (Google i Millward Brown Digital).

Nie inaczej jest w relacji B2C. Wygoda, szybkość oraz spersonalizowana obsługa kanałów cyfrowych pozwala błyszczeć inicjatywom otwartym na nowoczesny marketing internetowy. Za przykład może posłużyć chińska marka Lin Qingxuan, która ze względu na pandemię koronawirusa straciła aż 90% przychodów. Przejście do sieci pozwoliło wypracować jej aż 3-krotny wzrost sprzedaży w 2020 roku, i to pomimo zamknięcia prawie połowy sklepów stacjonarnych.

W tym samym okresie zyskały też małe biznesy na rodzimym rynku. Mimo niesprzyjających warunków marka Zielnik odnotowała aż 800-procentowy skok liczby transakcji. Rozpoznawalność i zaufanie konsumentów zbudowała w internecie, powierzając kampanię reklamową specjalistom od Google Ads.

Liczy się kontekst – charakterystyka i zalety Google Ads

Reklama kontekstowa to nic innego jak technologia prezentacji komunikatów reklamowych w oparciu o zachowania bądź cechy użytkownika. Specjalne algorytmy stale monitorują ruch sieciowy. Identyfikują zainteresowania, wiek, lokalizację, płeć oraz bieżące potrzeby każdego internauty z osobna i na tej podstawie rekomendują mu usługi, produkty czy marki.

Poziom dopasowania może być globalny lub lokalny, ogólny bądź niezwykle ścisły. Podobnie forma prezentacji, która zaczyna się na zwykłym tekście z aktywnym linkiem przekierowującym, a kończy na kampanii wideo.

Google Ads oraz inne zaawansowane platformy do zarządzania kampanią kontekstową pozwalają zapomnieć o ograniczeniach tradycyjnych mediów – zakup powierzchni reklamowej jest mniej kosztowny oraz dostępny zarówno dla wielkich korporacji, jak i mikroprzedsiębiorców.

Co istotne, zwrot z inwestycji można weryfikować na każdym etapie kampanii. Sami też decydujemy o momencie jej startu czy zakończenia, na bieżąco eliminując błędy logistyczne lub rozwiązania, które zwyczajnie się nie sprawdzają.

Pierwsza lekcja z Google Ads – wygrywa doświadczenie

Pełna kontrola nad przekazem reklamowym w usługach, z których korzysta aż 97% polskich internautów? Brzmi dobrze, prawda? Za przystępnym panelem Google Ads kryje się wiele zagrożeń. Nie przeczytamy o nich w samouczkach bądź case studies, które koncentrują się na imponujących profitach. Tymczasem budżet reklamowy można przepalić nawet w jeden wieczór, nie odczuwając żadnej zmiany.

Najlepsze kampanie kontekstowe powstają zgodnie z założonym celem – wzrostem sprzedaży, budowaniem rozpoznawalności czy zwiększeniem konwersji, chociażby zamówienie newslettera. Na tej podstawie dobierane są słowa kluczowe, wykluczenia, kanały komunikacji (np. sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, Google Play) oraz formaty reklamowe, które swoją formą rozpalają ciekawość wskazanej grupy docelowej.

Siłą rzeczy rezultaty wypracowane przez laika i specjalistę będą znacząco od siebie odbiegać, zwłaszcza że tylko doświadczenie pozwoli z wyprzedzeniem wychwycić ewentualne zagrożenia lub zorganizować testy porównawcze A/B przed uruchomieniem głównych funduszy.

Marketing internetowy zawsze warto zlecać ekspertom. Zyskamy wtedy wsparcie na każdym etapie strategicznym oraz pewność, że nad harmonogramem czy wskaźnikami klikalności czuwają analitycy. Tak jest m.in. w Double Digital, agencji, która promuje małe i średnie firmy w kanałach, takich jak Google, Facebook, TikTok oraz LinkedIn. Od razu dowiemy się również, jakich wyników reklamy kontekstowej można spodziewać się w zaplanowanym budżecie i kiedy warto zwiększyć go dla znacznie lepszej konwersji.

Jak wybrać zaufaną agencję Google Ads?

Trudno oczekiwać solidności od firmy marketingowej, która nie potrafi wypromować własnej marki. Żaden ceniący się specjalista nie zacznie składać też obietnic bez odbycia wstępnej konsultacji. W znanych agencjach marketingu online możemy liczyć na bezpłatną wycenę kampanii Google Ads oraz dedykowanego opiekuna projektu po zawiązaniu współpracy.

Czerwona lampka powinna się zapalić, jeśli podwykonawca odmówi nam dostępu do konta Google Ads w trakcie trwania kampanii. Efekty pracy powinny być jawne dla obydwu stron, a wszelkie decyzje związane z ryzykiem – zgłaszane i wyjaśniane na bieżąco. Google stosuje też system certyfikacji dla swoich partnerów, wskazując m.in. skuteczność prowadzonych przez nich działań. Warto zapytać o to przedstawiciela agencji jeszcze przed podpisaniem umowy.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)