Double Digital

Huawei Ads - czy to platforma reklamowa dla Twojej firmy?

Jak wiadomo — najwięcej osób reklamuje swoje firmy dzięki Google Ads. Do niedawna z łatwością można byłoby stwierdzić, że system reklamy Google poniekąd przemienił się w monopol. Jest w tym dużo prawdy. W ostatnim czasie jednak się to zmieniło.

W tym artykule skupimy się na zasadach działania Huawei Ads. Opiszemy, czym jest Huawei Ads i podamy ciekawe informacje na temat tej platformy.

Platforma Huawei Ads — dla kogo?

Platforma Huawei Ads ma na celu umożliwienie reklamodawcom dotarcia do użytkowników korzystających z urządzeń firmy Huawei poprzez kompleksowe usługi reklamowe. Poprzez platformę reklamową można dotrzeć również do starszych modeli smartfonów i tabletów Huawei opartych o GMS oraz tych opartych o ekosystem Huawei Mobile Services. Takie możliwości zapewnią znacznie bardziej efektywną realizację kampanii reklamowych.

“Platforma Huawei Ads otwiera nowe możliwości dotarcia do milionów użytkowników urządzeń Huawei w Polsce z bardzo precyzyjną i różnorodną komunikacją. Zapraszamy wszystkich reklamodawców, agencje digitalowe, startupy czy sklepy online do współpracy i skorzystania z możliwości, jakie oferuje nasze nowe narzędzie do pozyskiwania i angażowania użytkowników” – powiedział Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.

Dodatkowo Witold Walczak — dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska poinformował, że Polska ma stać się ważnym ośrodkiem koncernu Huawei w zakresie badań i rozwój. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w serwisie money.pl.

Warto również podkreślić, że Huawei Ads dołącza do europejskiego systemu reklamowego zatwierdzonego przez IAB Europe. Oznacza to, że firma Huawei, jako pierwsza chińska firma reklamowa rozpoczyna swoją działalność poza granicami Państwa Środka.

Huawei Ads przeszło kontrolę zgodności IAB. Dodatkowo Huawei Ads spełniło wszystkie kryteria co do ochrony prywatności i bezpieczeństwa.

IAB Europe (Interactive Advertising Bureau Europe) jest to stowarzyszenie zajmujące się działaniami reklam oraz ekosystemów marketingu cyfrowego.

Dotrzyj do milionów użytkowników urządzeń Huawei

Przez wiele problemów (na różnym tle) urządzenia firmy Huawei nie posiadają dostępu do usług takich jak Google, w tym Google Maps, Chrome itd.

Przez owe kłopoty firma postanowiła rozwiązać ten problem dla użytkowników urządzeń
Huawei, tym samym wprowadzając własny system. Ekosystem Huawei Mobile Service zapewnia użytkownikom tych urządzeń pełen dostęp do najróżniejszych funkcjonalności. Ów ekosystem jest dostosowany do smartfonów, jak i tabletów Huawei (najnowszej generacji).

Platforma została zaprojektowana tak, by w żaden sposób nie odbiegała od realiów, jakie były prezentowane przez Google. Dzięki temu użytkownicy mogą w prosty i szybki sposób korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji. Aplikacje natomiast mogą pobierać z Huawei AppGallery.

Huawei Ads staje się coraz bardziej popularną platformą reklamową. Na całym świecie jest ponad 700 milionów użytkowników urządzeń tej firmy. Natomiast w Polsce do bazy użytkowników smartfonów Huawei możemy zaliczyć ponad 6 milionów osób. Z tego też względu użytkownicy Huawei Ads mają duże pole do manewru, co znacznie może wpłynąć na skuteczną realizację kampanii reklamowych.

Huawei Mobile Services — co wchodzi w skład ekosystemu?

Platforma Huawei Ads zawiera w sobie kilka ciekawych elementów, o których warto wspomnieć w tym artykule. Mamy tu dokładniej na myśli Huawei Assistant, Huawei Video, Petal Search i Huawei AppGallery.

Należy również podkreślić to, że w usługach własnych Huawei znajdziemy — Huawei Assistant, Huawei Video, Petal Search czy Huawei Browser. W każdej z nich tak samo, jak w AppGallery mogą być wyświetlane treści promocyjne przy pomocy Ads Kit. A to wszystko za pośrednictwem serwisów mobilnych Huawei. Dodatkowo usługi reklamowe mogą pojawić się również w aplikacjach firm partnerskich.

Przy pomocy Huawei Ads zostało zintegrowane już około 15 000 aplikacji z systemem Ads Kit.

Z pomocą Ads Kit przyszli reklamodawcy będą mogli znacznie zwiększyć swoje zasięgi.

Huawei Video

Jest to aplikacja, którą instaluje się na urządzeniach mobilnych firmy Huawei. Można ją porównać do np. Netflixa, HBO GO i wielu, wielu innych platform. Służy do oglądania wysokiej jakości filmów i seriali. Owa Aplikacja jest dostępna dla poszczególnych smartfonów i tabletów Huawei.

Huawei Assistant

Huawei Assistant pełni funkcję asystenta, który w przypadku angażowania użytkowników pozwala na szukanie danych informacji (poprzez wpisanie fraz kluczowych) w wyszukiwarce dedykowanej przez firmę Huawei. Nie jest natomiast dostępny wśród starszych modeli smartfonów.

Huawei Browser

Jest to w pełni bezpieczna przeglądarka, zapewniająca szybkie i skuteczne znajdywanie niezbędnych informacji. Daje ona gwarancję ochrony swojej prywatności.

Petal Search

Petal Search czy Huawei Browser to dwie różniące się od siebie wyszukiwarki. Petal Search można pobrać w AppGallery. Można powiedzieć, że Petal Search jest ogromnym składowiskiem aplikacji mobilnych — tych najbardziej popularnych na świecie, jak również tych mniej popularnych. Co ciekawe, niektóre aplikacje znajdujące się w Petal Search, mogą nie być widoczne w AppGallery. Z tego powodu powstało rozwiązanie, dzięki któremu PS podpowiada użytkownikom, z jakiego (innego) źródła mogą takową aplikację pobrać.

Rodzaje reklam w Huawei Ads

Oferując usługi reklamowe, masz możliwość przedstawienia ich poprzez 3 różne kanały komunikacji. Prace przy rozwoju ekosystemu w Huawei ciągle trwają. Dzięki temu zyskują coraz więcej reklamodawców i partnerów, którzy zamierzają promować swoje usługi mobilne, produkty itd.

1. AppGallery

Pierwszym z rodzajów jest Huawei AppGallery — poprzez atrakcyjne formaty reklamowe z aplikacjami Huawei AppGallery masz możliwość dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników. Owe rozwiązanie jest szczególnie ważne dla osób takich jak — twórcy aplikacji czy właściciele aplikacji. Dzięki temu rodzajowi Huawei Ads właściciele aplikacji, jak i twórcy aplikacji mogą dotrzeć do nowych użytkowników urządzeń Huawei.

Należy także podkreślić, że forma rozliczenia w tym rodzaju reklam jest liczona na podstawie modelu CPD — Cost Per Download — koszt, za każde pobranie aplikacji przez użytkowników.

Szukasz skutecznej agencji Google Ads?

double digital damian dziergowski

Damian Dziergowski

CEO & Founder

Huawei Ads

Zasada działania Huawei Ads bardzo przypomina funkcjonalność Google Ads. Kampania reklamowa Huawei Ads dzieli się na 3 poszczególne warianty, takie jak:

  • promocja skłaniająca do angażowania użytkowników w aplikacjach mobilnych,

  • reklama strony internetowej (mogą to być sklepy online, blogi itd),

  • ilość pobrań aplikacji.

Atrakcyjne formaty reklamowe, jak również optymalizacja reklam w odpowiedni sposób znacznie zwiększą skuteczność działań. Huawei Ads pozwala bardzo dokładnie dobrać odpowiednią grupę docelową.

W Huawei Ads możesz wybrać m.in.:

  • zawód osób, do których zamierzasz trafić,

  • wiek grupy docelowej,

  • płeć,

  • wybrany region (konkretną lokalizację),

  • zainteresowania,

  • pewne zachowania, które propagują użytkownicy w aplikacjach.

W tym przypadku dostępne są 2 modele rozliczeniowe:

  • CPC (Cost Per Click) – koszt ponosisz wtedy, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę,

  • CPM (Cost Per Mille) – jest to koszt, który poniesiesz za każde 1000 wyświetleń Twojej reklamy.

Każdy użytkownik, który chciałby rozpocząć działalność promocyjną z Huawei Ads, ma możliwość utworzenia bezpłatnego konta na specjalnie przeznaczonej ku temu stronie.

Następnie każdy przyszły reklamodawca (po zarejestrowaniu) dostaje dostęp do łatwego w obsłudze panelu.

Wnętrze panelu umożliwia optymalizację reklam oraz ich zakładanie. Każdy może również zarządzać kosztami kampanii i przeprowadzać dokładną analizę aktywności, dzięki której następnie będzie mógł zwiększać efektywność swoich działań.

Natomiast właściciele aplikacji mogą także skorzystać z platformy SSP — Supply Side Platform umożliwiającej obserwację i kontrolowanie miejsc, w których udostępniane są reklamy w aplikacjach mobilnych.

Jak wspominaliśmy już wcześniej — jest to jeden z elementów ekosystemu Huawei Mobile Service, w którego skład wchodzi również Huawei Assistant, Huawei Video itd. Z tego też względu możesz na różne sposoby dotrzeć do uprzednio wybranej grupy odbiorców na wiele różnych sposób (kanałów komunikacji).

Platformę reklamową Huawei Ads różni natomiast ilość partnerów w stosunku do ich ilość w Google Ads. Na ten moment jest ich ponad 3 000. Niemniej jednak liczba ta będzie się sukcesywnie zwiększać, ponieważ firma Huawei stawia na ciągły rozwój HMS.

Petal Search

Trzecią możliwością jest zaś prowadzenie kampanii reklamowych opartych o słowa kluczowe (tak jak w Google Ads). Reklamy będą wyświetlane w wyszukiwarce, jako odpowiedź na daną frazę wpisaną przez użytkownika.

Kampanie reklamowe w Petal Search możemy podzielić na 2 rodzaje znane z Google Ads:

reklama nakierowana na słowa kluczowe — reklama odpowiada na zapytania użytkowników wpisywane w oknie wyszukiwarki,

reklama produktowa — ten rodzaj kampanii również działa na zasadzie odpowiednio zoptymalizowanych słów kluczowych pod wyszukiwarkę. Różni się jednak tym, że po wpisaniu danej frazy, użytkownik dostaje odpowiedź w formie zdjęcia (grafiki) danego produktu odpowiadającego na jego zapytanie.

W tym przypadku bardzo ważne jest, aby kampanie te były bardzo dobrze zoptymalizowane pod użytkowników i posiadały w swoim wnętrzu atrakcyjne grafiki — zachęcające do konwersji oraz szczegółowy opis wszystkich parametrów danego produktu.

Podsumowanie

Ekosystem Huawei stale się rozwija. Dzięki temu daje wiele możliwości trafienia do użytkowników, którzy mogą nie mieć dostępu do wyszukiwarki Google.

Jak mogłeś zauważyć, w wielu sytuacjach ów system jest podobny do Google Ads. Niemniej jednak z początku możesz mieć pewne problemy, by się w nim odnaleźć — nic dziwnego. Jest to spowodowane innym nazewnictwem, konfiguracją i wyglądem poszczególnych platform.

Z chęcią pomożemy Ci wypromować Twój biznes przy pomocy Huawei Ads. Napisz do nas. Porozmawiamy i omówimy najważniejsze kwestie. Następnie opracujemy odpowiednią strategię pod Twój biznes i będziemy na bieżąco informować Cię o wszystkich rezultatach prowadzonych działań.

Pamiętaj, że ów ekosystem stale się rozwija. Z dnia na dzień, z miesiąca na miesiąc, z roku na rok zyskuje coraz więcej użytkowników na całym świecie. W samej Europie jest ich ponad 40 milionów, natomiast na świecie — łącznie ponad 700 milionów użytkowników, do których możesz dotrzeć!

Skontaktuj się z nami — odpowiemy w ciągu tego samego dnia. Dodatkowo zapraszamy po darmową wycenę. Inwestycja w biznes to inwestycja w Twoją lepszą przyszłość.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (9 opinie)