C
zasami wydaje się, że świat maleje z dnia na dzień. Giganci handlu detalicznego, tacy jak Amazon i eBay, pokonali bariery dla firm B2C działających na wielu terytoriach, a teraz konsumenci robią zakupy online z dowolnego miejsca na świecie. Tendencja rosnącej globalizacji naszych rynków utrzymuje się, logistyka realizacji zamówień staje się jeszcze łatwiejsza, a konsumenci są bardziej pewni zakupów z zagranicy. Jeśli więc działasz teraz tylko na jednym terytorium, jak chcesz rozszerzyć swoją cyfrową obecność na nowe rynki?
PPC może być odpowiedzią.
Google Ads umożliwia niemal natychmiastową widoczność Twojej firmy na dowolnym rynku, który wybierzesz, wyświetlając się w wersji Google dla tego kraju. Jednak częstotliwość z jaką Twoje reklamy będą widoczne i to, jak dobrze są dopasowane do klientów ma wpływ na zwiększanie sprzedaży, będzie zależeć od tego, jak dobrze skonfigurowane są Twoje kampanie. Uprościliśmy sprawę dzięki 3 krokom prowadzącym do wejścia na nowe rynki.
Etap 1: Badania
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek formy wyszukiwania informacji, musisz wiedzieć, jaka wyszukiwarka jest dominująca w tym kraju.


Jakie wyszukiwarki są dostępne?
Google Ads to płatna platforma reklamowa numer jeden w większości krajów i ogólnie jest to dość proste. Istnieje jednak kilka godnych uwagi wyjątków, w tym:
- Rosja (Yandex)
- Chiny (Baidu)
- Japonia (Yahoo)
- Korea (Naver)
- Tajwan (Bing Ads / Yahoo)
W większości tych krajów Google Ads jest obecny, ale w krajach takich jak Rosja i Chiny lokalne wyszukiwarki są naprawdę koniecznością, jeśli chcesz wywrzeć jakikolwiek wpływ.
W Chinach Baidu ma 76% udziału w rynku, podczas gdy w Rosji Yandex ma około 52%. Te platformy reklamowe mają różne opcje kierowania, stopień zaawansowania i zasięg, dlatego przed rozpoczęciem należy je w pełni zrozumieć.
Więcej niż tylko język, zamiar i lokalizacja
Oprócz badań rynku w kraju docelowym określ, czy istnieje popyt na produkty / usługi, które oferujesz w tym kraju:
- Wyszukaj odmiany słów kluczowych w Sieci Wyszukiwania
- Korzystaj z różnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych
- Zwróć uwagę na swoich konkurentów (prawie na pewno nie będą tacy sami jak Twój obecny rynek)
- Oceń różnice w cenach, rabatach i sposobie, w jaki konkurenci na potencjalnym terytorium sprzedają swoje produkty lub usługi
Zarówno tekst reklamy, jak i tłumaczenie słów kluczowych będą stanowić podstawę Twojej nowej działalności. Wiadomości mogą się łatwo pomylić na etapie tłumaczenia, więc jest oczywiste, że nie można tego zrobić za pośrednictwem tłumacza online. Upewnij się, że korzystasz z usług eksperta, który jest native speakerem na tym rynku, a także w tym języku. Używamy idiomów, gdy mówimy i tworzymy kopię częściej niż myślimy, co oznacza, że nasze dobre intencje mogą zostać utracone, gdy kopia zostanie przetłumaczona słowo w słowo na nowy język. Użytkownicy mogą odróżnić kogoś, kto zna rynek i mówi jak mieszkaniec do kogoś, kto akurat zna język, ponieważ używamy innej terminologii i kolokwializmów – choć jest to dla nas mały szczegół, może pomóc zbudować dodatkowe zaufanie do witryny i reklamy.
Należy również pamiętać, że w różnych regionach obchodzone są różne święta i wpływają one na zachowanie klientów. Na przykład Irlandia i Szkocja mają inne święta państwowe niż Anglia i Walia. Znajomość tych różnic pozwoli ci zaplanować różne szczyty w ciągu roku i upewnić się, że nie obrażasz lokalnego rynku, nie zdając sobie z tego sprawy!


Dodatkowe koszty
Istnieją również dodatkowe, ukryte koszty związane z wprowadzaniem na rynek za granicą. Nie jest to tak proste, jak włączenie PPC i czekanie, aż sprzedaż wzrośnie, więc upewnij się, że w swoich prognozach uwzględniasz następujące elementy:
Koszty wysyłki – mogą się bardzo różnić, a czasami mogą być bardzo wygórowane. Ważne jest, aby zrozumieć, jaka konkurencja krajowa pobiera opłaty za wysyłkę i ich łączną cenę w porównaniu z Twoją, aby zrozumieć, czy pomimo tego nadal możesz pozostać konkurencyjny cenowo. Wiele globalnych firm spedycyjnych będzie negocjować lepsze stawki, jeśli wchodzisz na więcej niż jeden rynek lub osiągasz określone docelowe wielkości dostaw na wczesnym etapie, więc rozważ tempo, które skalujesz, gdy zrozumiesz, jak te koszty mogą wpłynąć na współczynniki konwersji u klientów.
Przepisy dotyczące importu / eksportu – w zależności od kraju docelowego i danego produktu może to być trudna i bardzo złożona sprawa.
Cła / podatki – różni się w zależności od kraju. Ważne jest, aby podejmować decyzje, czy przerzucisz ten koszt na konsumentów, czy bezpośrednio wpłyniesz na rentowność, gdy zrozumiesz, jak będziesz handlować na tych nowych rynkach.
Nowe podatki cyfrowe – od listopada 2020 r. Wielu reklamodawców (w tym Google) zdecydowało się przenieść koszt nowego podatku cyfrowego bezpośrednio na reklamodawców. Podatek od usług cyfrowych ma obecnie wpływ na firmy prowadzące handel w Wielkiej Brytanii (2%), Austrii (5%) i Turcji (5%). Podatki te zostaną dodane do budżetu, który wpłacasz na konta reklamowe, więc pamiętaj, że Twoje koszty będą od 2% do 5% wyższe w zależności od rynków, na których zaczynasz. Ważne jest, aby mieć oko na przyszłe ogłoszenia dotyczące nowych podatków od usług cyfrowych, ponieważ prawdopodobnie wkrótce zobaczymy inne kraje, w których obowiązują podobne przepisy.


Krok 2: Zbuduj zaufanie marki
Nie ma sensu być widocznym i płacić za ruch, jeśli nie możesz go przekonwertować; Chociaż możesz nie być jeszcze znaną marką na rynkach międzynarodowych, są dwa kluczowe obszary, które należy uwzględnić, zanim będziesz gotowy do wejścia na rynek.
Spójność reklamy ze stroną docelową
Przetłumaczenie tekstu reklamy i tworzenie przyciągających uwagę reklam PPC lub kreacji graficznych może wydawać się łatwiejsze, bez poświęcania czasu i wysiłku na tłumaczenie całej witryny lub kluczowych stron docelowych. Chociaż przekształcanie całych stron w inny język jest bardziej czasochłonne, jest to niezbędne, aby zmaksymalizować szansę na konwersję nowych użytkowników.
Kwalifikacje
Poświadczenia i sygnały zaufania będą miały kluczowe znaczenie dla wejścia na nowy rynek, zwłaszcza zagraniczny. Wdrożenie danych logowania na miejscu, recenzje i protokoły bezpieczeństwa, to dobry początek. Przyjrzyj się witrynom z recenzjami, na których są widoczni konkurenci na rynku, aby zrozumieć, które platformy dominują na tym rynku i zacząć zbierać recenzje od obecnych tam klientów. Bez ugruntowanej marki budowanie tego zaufania będzie miało kluczowe znaczenie dla zapewnienia dowolnego współczynnika konwersji.
Żaden konsument nie zaufa marce, o której nigdy nie słyszał, nie zapłaci większej kwoty za wysyłkę i nie będzie czekał na dostawę z firmy na drugim końcu świata.
Krok 3: Skaluj swoją widoczność


Po przygotowaniu czas na włączenie kampanii. Aby to zrobić, posiadanie odpowiednich struktur będzie kluczem do początkowego sukcesu i zbierania dokładnych, szczegółowych danych o wydajności, które można wykorzystać do optymalizacji kont.
Struktury kont
Można argumentować, że nie ma czegoś takiego jak „idealna” struktura konta, ponieważ każda konfiguracja konta ma nieco inne potrzeby i wymagania. Istnieje kilka sposobów skonfigurowania konta, od przestrzegania struktury witryny po podział według produktów i usług, ale jest kilka rzeczy, które musisz zrobić, niezależnie od tego, jak zdecydujesz się założyć fundamenty:
- Skonfiguruj indywidualne konta dla każdego kraju – dzięki temu są one oddzielne, co ułatwia raportowanie i pozwala na bardziej szczegółowe zagłębianie się w poszczególne rynki
- Upewnij się, że strefa czasowa jest ustawiona na właściwą lokalizację – nie chcesz wyświetlać reklam, gdy lokalna publiczność śpi
- Nie zapomnij zaktualizować walut – pomaga to zarówno w raportowaniu, jak i zarządzaniu budżetem. Nie chcesz dać się zaskoczyć nadmiernym wydatkom, ponieważ prognozowałeś w jednej walucie, a wydałeś w innej.
- Ustaw strategię ustalania stawek, która będzie pasować do Twoich celów na nowym rynku – wchodząc na rynek, prawdopodobnie chcesz zwiększyć świadomość marki i ustalać stawki na podstawie wyświetleń lub kliknięć, ale gdy umocnisz swoją obecność, możesz bardziej zbliżyć się do konwersji strategie oparte.