Na czym polega optymalizacja konwersji w SEO?
Marketing cyfrowy może być kluczem do przetrwania w konkurencyjnym, stale ewoluującym świecie startupów.
Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, żyjemy online. Ponieważ miliony ludzi na całym świecie nadal pracują w domu, wszystko, od zakupów po kontakt z bliskimi, zostało w pełni zdigitalizowane i można to wykorzystać w świecie digital marketingu.
Szacuje się, że do 2024 r. globalne wydatki na digital marketing osiągną 645 miliardów dolarów, ponieważ coraz więcej firm korzysta z reklamy cyfrowej jako skutecznego środka dotarcia do potencjalnych klientów, zwiększenia świadomości i zwiększenia zysków.
Współczynniki klikalności reklam displayowych Google w niektórych branżach wzrosły w 2021 roku. Wskazuje to na rosnącą skuteczność reklam displayowych jako rzetelnej strategii marketingowej.
Uruchomienie startupu jest jak skoki na bungee — jednocześnie ekscytujące i przerażające!
Gdy już rozkręcisz swoją firmę, digital marketing jest niezbędnym narzędziem, którego będziesz potrzebować, aby dotrzeć do odpowiednich użytkowników.
Chociaż możesz wdrożyć digital marketing na dowolnym etapie rozwoju startupu, im wcześniej to zrobisz, tym szybciej zaczniesz widzieć rezultaty.
Poniżej przedstawiamy, jak zbudować mocne fundamenty w digital marketingu dla startupów.
Słowa kluczowe pomagają kierować wieloma aspektami Twojej strategii w digital marketingu. Po określeniu odpowiednich słów kluczowych, możesz podjąć kolejne kroki, aby utworzyć treść, skonfigurować płatną kampanię marketingową, zaprojektować strony docelowe.
Oprócz podstawowych praktyk związanych z badaniem słów kluczowych , pamiętaj:
Etap lejka – słowa kluczowe muszą być różne dla klientów na różnych etapach lejka sprzedażowego
Istniejąca treść – jeśli dwie lub więcej stron w Twojej witrynie jest kierowanych na to samo słowo kluczowe, konkurują one ze sobą na stronie wyników wyszukiwania (SERP), co może zaszkodzić
Brandowe słowa kluczowe – uwzględnij frazy brandowe w swojej kampanii marketingowej
Warto również zwrócić szczególną uwagę na wykluczające słowa kluczowe. Są to frazy, na które nie chcesz kierować kampanii PPC.
Na przykład sprzedajesz nowe samochody i konfigurujesz kampanię Google Ads. Ponieważ nie masz w ofercie używanych samochodów, nie chcesz, aby ludzie, którzy szukają „używanych samochodów”, klikali Twoje reklamy. Umieść „używane” na liście wykluczających słów kluczowych. W przeciwnym razie Twój koszt za kliknięcie niepotrzebnie wzrośnie.
Jakość Twojej witryny ma bezpośredni wpływ na skuteczność w digital marketingu.
Google pracuje, aby wyszukiwarka była jak najbardziej zbliżona do perfekcji. Zrobienie tego samego nie tylko pomoże Ci uzyskać wyższą pozycję w rankingu, ale także dłużej zatrzyma użytkowników w Twojej witrynie. Masz dzięki temu większą szansę na realizację swoich celów.
Warto korzystać z takich narzędzi jak mapy ciepła, czy narzędzia do nagrywania sesji, dzięki temu zobaczysz co dokładnie użytkownicy robią na stronie i jakie elementy wymagają poprawy.
Zamiast losowego publikowania na wszystkich platformach bez planu, mając startup zacznij od wybrania jednej platformy, na której będziesz się koncentrować. Większość startupów wybiera Facebooka , ponieważ ma on najwyższy globalny wskaźnik zasięgu.
Powinieneś wybrać ten, z którego najczęściej korzysta większość Twoich odbiorców. W zależności od produktów lub usług, które sprzedajesz, możesz zacząć od Instagrama lub TikTok’a . Te platformy są dobrym wyborem dla branży kosmetycznej, czy modowej.
Jeśli jesteś firmą B2B, LinkedIn jest kanałem w social media, od którego warto zacząć. Obecnie z tej platformy social mediowej korzysta ponad 65 milionów decydentów . Co najmniej jedna trzecia z nich korzysta z LinkedIn do wyszukiwania produktów.
Podobnie jak płatne wyszukiwanie, e-mail marketing jest kolejnym elementem dobrze przemyślanej strategii digital marketingu.
W dzisiejszych czasach możesz skorzystać z automatyzacji i innych narzędzi do tworzenia spersonalizowanych kampanii e-mailowych skierowanych do odpowiednich osób na odpowiednim etapie ścieżki kupującego.
Zautomatyzowane wiadomości e-mail generują o 320% więcej przychodów niż ręczne wiadomości e-mail. Gdy Twoja lista będzie gotowa, możesz tworzyć różne automatyczne kampanie e-mail marketingowe dla różnych segmentów odbiorców na różnych etapach lejka sprzedaży.
Po wybraniu odpowiedniej platformy poczty e-mail możesz pracować nad budowaniem listy za pomocą takich rozwiązań, jak:
Treści generowane przez użytkowników to potężne narzędzie marketingowe, które zazwyczaj nie kosztuje Cię prawie nic. Pozwala klientom stać się ambasadorami marki, a jednocześnie ułatwia pracę, dzięki czemu możesz skupić się na innych kwestiach marketingowych.
Według Forbesa , ponad 86% firm wykorzystuje content tworzony przez użytkowników w ramach swojej strategii marketingowej.
Możesz wykorzystać poniższe rozwiązania:
Są szanse, że Twój startup ma konkurencję. Możesz realnie wykorzystać swoją konkurencję na swoją korzyść. Badając, co działa u nich możesz, to wdrożyć u siebie nie tracąc czasu na powielanie tych samych błędów, co konkurencja.
Chociaż nie chcesz naśladować innej marki, możesz zanotować skuteczne taktyki i przeprowadzić burzę mózgów, w jaki sposób Twój zespół może je wykorzystać na swój własny sposób.
Zadaj sobie pytania takie jak: Czy są w rankingu dla tematu, o którym mógłbyś napisać lepszą, nowszą treść? Czy istnieją słowa kluczowe o dużej liczbie wyświetleń, na które konkurencja się nie wyświetla?
W digital marketingu dla startupów jest wiele elementów układanki, na które warto zwrócić uwagę natomiast istotne jest żeby nie zapominać o tym obszarze przy tworzeniu strategii Twojego biznesu.
Oczywiście może się wydawać, że wszystko, co wiąże się z utrzymaniem nowej firmy, może być przytłaczające, zwłaszcza w takich czasach. Stwórz plan działania, który jest dokładny, ale wykonalny, a z pewnością uda się zrealizować główny cel.
Formularz kontaktowy