Double Digital

Jak założyć konto Google Ads? Instrukcja w kilku krokach

Spis treści

Działasz w marketingu internetowym? Zależy Ci na dobrym wyniku wyszukiwarki Google? Konto Google Ads może pomóc✔ Zobacz, jak je założyć✔

Jak założyć konto Google Ads?

Konto Google Ads to narzędzie, z którego korzystają osoby, które zajmują się marketingiem internetowym w sposób profesjonalny. Konto to daje możliwość zarówno kontroli działań marketingowych, jak i wydatków finansowych i płatności, które wiążą się z tymi decyzjami. Czy wiesz, jak założyć konto Google Adwords (obecnie Google Ads)?

Czym jest Google Ads?

Usługi Google Ads to narzędzie, które doskonale sprawdza się w marketingu internetowym. Dzięki tej platformie możesz tworzyć kampanie reklamowe, a następnie nimi zarządzać i je analizować. Google Adwords bazuje zarówno na wyszukiwarce Google, jak i na sieci partnerskiej Google. W tej sieci znajdują się fora, blogi oraz duże serwisy informacyjne.

Z usług Google korzysta ponad 95% użytkowników Internetu. Dzięki temu wykorzystanie tego narzędzia przełoży się na Twoje efekty i rezultaty kampanii marketingowych.

Google Ads – zanim zaczniesz

Choć, aby założyć konto Google Adwords musisz się odpowiednio przygotować. Co będzie Ci potrzebne? Przede wszystkim:

  • witryna firmy,
  • adres e-mail.

Warto pamiętać, że nie posiadanie witryny firmy nie jest przeszkodą, aby utworzyć konto Google Ads. W takiej sytuacji możesz korzystać z tzw. kampanii inteligentnych, które są właśnie kierowane do nowych klientów i reklamodawców.

Dzięki dokładnej instrukcji i jasnym i klarownym komunikatom, tworzenie pierwszej kampanii zajmuje kilkanaście minut!

Tworzenie konta Google Ads

Zakładając nowe konto Adwords musisz ocenić, czy chcesz stworzyć je na nowym koncie Gmail, czy na nowym. Wybierając opcję drugą musisz uzupełnić wszystkie wymagane pola. System poprosi także o dodatkowe informacje. Warto także je uzupełnić. Dzięki temu późniejsze odzyskiwanie konta będzie o wiele łatwiejsze.

Jeśli chcesz tworzyć reklamy czy nawet swoją pierwszą kampanię, musisz zaakceptować warunki korzystania. Co więcej, użytkownik musi mieć ukończone 18 lat.

Uzupełnianie danych

Zastanawiasz się, jakie dane będziesz musiał podać na etapie rejestracji i zakładania konta? Przede wszystkim:

  • imię i nazwisko,
  • nazwa użytkownika,
  • hasło,
  • adres rozliczenia,
  • numer telefonu,
  • ewentualnie pomocniczy e-mail,
  • data urodzenia.

Ten typ konta także sprawia, że dane karty płatniczej będą musiały zostać podane. Po to, aby płatności w aplikacji były możliwe do wykonania szybko i sprawnie.

Konto Google Ads – co będzie Ci potrzebne

Jeśli chcesz używać konta Google Ads musisz przede wszystkim wybrać walutę i kraj rozliczenia. Po to, aby rachunki za usługi były adekwatne, do Twoich możliwości.

Już na etapie zakładania konta możesz przygotować listę osób (i adresów e-mail), którym chcesz również udostępnić dostęp do konta. Wpisz adres e mail przy tworzeniu nowego konta. Dzięki temu będziecie mogli wspólnie skonfigurować kampanię reklamową.

Cele konta Google Ads

Zastanawiasz się jaki cel ma założenie konta w tej platformie? Najważniejsze i najczęściej wymieniane cele konta, to przede wszystkim:

  • dotarcie do jak największej ilości potencjalnych klientów,
  • zwiększenie sprzedaży i konwersji,
  • nakłonienie klientów do zakupu (pomoc w podjęciu decyzji zakupowej).

Specjalista Google Ads doskonale zna sieci wyszukiwania i schematy, którymi posługują się Klienci. Dzięki tej wiedzy dopasowanie kampanii reklamowej do tendencji klientów staje się o wiele łatwiejsze i skuteczniejsze. Najlepiej również zadbać o to, aby potencjalnym klientom wyświetlać możliwie dopasowane reklamy, zgodne z Twoim celem.

Cel reklamowy

Ustalenie celu konta Adwords pozwala także na przełączenie na tryb eksperta. Dzięki temu możliwe jest sprawniejsze nie tylko dotarcie do nowych reklamodawców, ale także utworzenie spójnej wizji firmy. Tryb eksperta daje Ci pełna możliwość kontroli ustawień.

Tworząc sieć reklamową musisz być pewny swoich działań. Niezależnie od tego, czy przed Tobą utworzenie pierwszej kampanii czy może kolejnej – musisz pamiętać o tym, że najnowsze wpisy na profilu firmy powinny być spójne. Dzięki temu Twoje reklamy będą bardziej atrakcyjne i dochodowe.

Dane rozliczeniowe

Dane rozliczeniowe to ważny aspekt każdego konta reklamowego. Płatności za reklamy to coś, z czym każdy z nas może się spotkać. Warto pamiętać, aby wybrać prawidłową walutę, podanie prawidłowych danych karty kredytowej. Musisz wybrać też strefę czasową, aby dopasować reklamy do klientów. Najwygodniejszym ustawieniem są pobierane automatycznie płatności przy osiągnięciu tzw. progów płatności.

Profil płatności

W profilu płatności uzupełnić skrupulatnie należy dane firmy. Podaj także dane karty płatniczej (musi to być karta z opcją płatności online, np. karta kredytowa). Jest to konieczne przy utworzeniu konta.

Zalety korzystania z Google Ads

Zastanawiasz się, czy warto zdecydować się na założenie konta? Nie wiesz czy reklama internetowa to dobry krok w rozwijaniu Twojej firmy? Jeśli nadal masz wątpliwości, musisz poznać najważniejsze zalety tego rozwiązania. Co zyskujesz korzystając z Google Ads? Przede wszystkim:

  • skuteczne pozycjonowanie strony,
  • budowanie rozpoznawalności marki,
  • kreowanie konkretnego wizerunku firmy,
  • faktyczny zysk finansowy.

Musisz jednak pamiętać, że im lepiej zaplanujesz swoją reklamę, tym lepsze będzie ona przynosić efekty.

Jak założyć konto Google Ads – podsumowanie

Google Adwords niesie za sobą wiele zalet. Dlatego jeśli działasz w marketingu internetowym, jego założenie jest kluczowe. Sam proces jest dziecinnie prosty, a jego efekty mogą zaskoczyć. Dlatego warto podjąć tę decyzję, aby cieszyć się zyskami z kampanii i reklam. Uruchomienie pierwszej kampanii w wyszukiwarce nie jest trudne, a może znacząco poprawić wyniki Twojej firmy.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (6 opinie)