Double Digital

Lokalne kampanie Google Ads, to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży offline

Spis treści

Google Ads ma istotne znaczenie dla zwiększania sprzedaży online i generowania potencjalnych klientów, ale co, jeżeli można je również wykorzystać do zwiększenia sprzedaży i ruchu offline? Dzięki ograniczeniom w zakresie ułatwiania zakupów w pomieszczeniach, w tym miejscu pojawiają się lokalne kampanie Google! Zobacz więcej, aby dowiedzieć się, jak skonfigurować lokalne kampanie Google.

Jak zacząć?

Według Google wzrost liczby wyszukiwanych haseł „w pobliżu mnie” osiągnął rekordowy poziom w ciągu ostatniego roku. Chociaż zoptymalizowana lokalna strategia SEO ma kluczowe znaczenie dla wyższej pozycji na stronie wyników wyszukiwania (SERP), Google wprowadza płatne strategie reklamowe, aby jeszcze bardziej wzmocnić te firmy. Czego więc potrzebujesz, aby zacząć korzystać z kampanii lokalnych?

Wymagania do uruchomienia lokalnej kampanii Google

  1. Połączona i zweryfikowana usługa Google Moja Firma

Po pierwsze, po wprowadzeniu odpowiednich informacji o firmie musisz połączyć swoje konto Google Moja Firma z kontem Google Ads. Twoja lokalizacja w Google Moja Firma powinna być również zweryfikowana za pomocą kodu, który jest wysyłany pocztą, telefonem lub e-mailem. Niektóre firmy mogą też skorzystać z natychmiastowej weryfikacji, jeśli ich witryna została zweryfikowana w Google Search Console.

  1. Włącz rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia powiązanej lokalizacji

Po połączeniu konta Google Moja Firma z Google Ads nadszedł czas, aby zagłębić się w rozszerzenia platformy. Włącz rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia powiązanej lokalizacji na poziomie kampanii lub grupy reklam. Rozszerzenia powiązanej lokalizacji są dostępne dla tych, którzy sprzedają produkty za pośrednictwem sieci handlowych, aby pomóc konsumentom znaleźć pobliskie sklepy.

Tworzenie lokalnej kampanii

Po zalogowaniu się na konto Google Ads kliknij ikonę plusa i wybierz „Nowa kampania”. Zostaniesz poproszony o wybranie celu, w tym przypadku chcesz zwiększyć liczbę wizyt w sklepie stacjonarnym i promocji.

tworzenie kampanii lokalnej
kampania lokalna google

Następnie pojawi się prośba o wybranie lokalizacji w Google Moja Firma, w których chcesz wyświetlać reklamy. Jeśli masz wiele lokalizacji i chcesz odfiltrować kilka z nich, możesz utworzyć nową grupę lokalizacji do zastosowania.

Do prowadzenia kampanii lokalnych wymagane są następujące zasoby reklamowe:

  • Nagłówek: do 5 linii tekstu, limit 30 znaków.
  • Opis: do 5 linii tekstu, limit 60 znaków.
  • Wezwanie do działania: do 5 wierszy tekstu, limit 11 znaków.
  • Końcowy adres URL: miejsce, do którego ma kierować użytkowników.
  • Co najmniej 1 obraz: o proporcjach 1:91:1 (minimalny rozmiar to 600×314).
  • 1 logo: o proporcjach 1:1 (minimalny rozmiar to 116×116).
  • 1 film: co najmniej 10 sekund z prawidłowego adresu URL YouTube.

Jeśli masz wiele kreacji do przetestowania, możesz je posegmentować według grupy reklam. Jeśli chodzi o kierowanie, będziesz mógł wybrać język, strategię ustalania stawek i średni budżet dzienny. Domyślną strategią ustalania stawek jest maksymalizacja wartości konwersji, a technologia systemów uczących się Google będzie używać kierowania w promieniu, aby określić, komu wyświetlać reklamy.

Lokalny plik produktowy Google

Możesz też promować co najmniej pięć produktów na lokalizację, łącząc plik danych o produktach dostępnych lokalnie. Aby to zrobić, przejdź do sekcji „firmowe bazy danych” na koncie Google Ads, aby utworzyć plik danych i sformatować dane zgodnie z dostarczonym szablonem CSV. Musisz podać informacje, takie jak identyfikator i opisy produktu, zdjęcia, ceny, kody sklepów i inne. Po przesłaniu danych produktów możesz dodać plik danych, wybierając Ustawienia kampanii lokalnej i przewijając w dół do „Ustawień dodatkowych”.

Śledzenie konwersji

W zależności od celów kampanii możesz wybrać optymalizację pod kątem kliknięć połączeń, kliknięć wskazówek dojazdu i/lub konwersji polegających na wizycie w sklepie stacjonarnym. Pierwsze dwie konwersje są automatycznie tworzone jako działania hostowane przez Google, ale konwersje polegające na wizycie w sklepie tradycyjnym będą automatycznie raportowane tylko wtedy, gdy konto spełnia określone kryteria.

Po pierwsze, musisz mieć wiele lokalizacji w kwalifikujących się krajach i nie mogą poruszać treści wrażliwych, takich jak firmy związane z opieką zdrowotną lub religią. Następnie rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia powiązanej lokalizacji muszą być włączone i zweryfikowane w Google Moja Firma. Twoje reklamy muszą mieć wystarczającą liczbę kliknięć lub wyświetleń, a Twoja fizyczna lokalizacja musi mieć wystarczający ruch organiczny, aby prawidłowo docierać do właściwych odbiorców.

Gdzie będą wyświetlać się Twoje reklamy z lokalnej kampanii Google?

Po zakończeniu konfiguracji kampanii Twoje reklamy będą wyświetlane w różnych usługach Google. Twoja reklama może zostać wyświetlona klientom, którzy zwiedzają okolicę lub szukają w Mapach Google firm podobnych do Twojej. Reklamy lokalne mogą pojawiać się w pakiecie map sieci wyszukiwania Google, gdy użytkownicy wyszukują hasła związane z Twoją firmą i lokalizacją. Reklamy te mogą również wyświetlać się pod filmami w YouTube. Mogą wreszcie pojawiać się w sieci reklamowej Google w najtrafniejszych miejscach docelowych.

lokalna kampania google

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu kampanii Google Ads lub szukasz skutecznej agencji digital – skontaktuj się z nami!

 

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)