Double Digital

Strona główna » SEM » Google Ads » Obsługa Google Ads

Obsługa Google Ads - komu warto zlecić prowadzenie kampanii?

Spis treści

Wszystko w pierwszej kolejności może wydawać się trudne, tak samo może być w przypadku reklamy Google Ads (Adwords). Dla wielu nowych osób w świecie internetu ilość informacji, które łączą się z odpowiednim prowadzeniem kampanii Google AdWords, na samym początku może przyprawić naprawdę o duży ból głowy.

Nie ma jednak co się dziwić. Dzień w dzień w Polsce rejestrowane są nowe firmy. Każdy chce zyskać na rozpoznawalności, co następnie ma przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. A jakie miejsce jest dla tego typu działań najlepsze? Nie pozostawiamy w tej sytuacji złudzeń — tym miejscem jest internet. Im więcej nowych użytkowników, tym więcej należy zrobić, by najzwyczajniej w świecie przebić się wśród dużej konkurencji. By to zrobić, należy wpierw zdobyć odpowiednią ilość wiedzy i poświęcić sporo czasu, by zobaczyć efekty, na które czekało się od dawna.

Reklamy Google Ads, jak i cały serwis Google nieprzerwanie się rozwija i udoskonala. Żeby znaleźć się na samej górze w wynikach wyszukiwania Google, wpierw trzeba opracować plan i poszczególne cele, które następnie będzie się konsekwentnie realizować.

W tym artykule opowiemy Ci od postaw, czym jest reklama Google Ads i co musisz zrobić, by zwiększyć swoją efektywność w sieci. Przygotuj się na długą lekturę, ponieważ tutaj nie ma drogi na skróty!

Reklama Google Ads — od początku

Google AdWords są to płatne wyniki wyszukiwania, dzięki którym niemalże od razu po włączeniu reklamy będziesz widoczny w internecie. Należy również podkreślić fakt, że reklamy Google nie działają wyłącznie w wyszukiwarce Google, ale i w całej sieci, do której należą setki tysięcy stron partnerskich Google. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz mógł znacznie zwiększyć swoje zasięgi poprzez odpowiednią optymalizację reklam i pojawiać się tam, gdzie najczęściej przebywają użytkownicy, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.

Reklamy Google Ads dzielą się na kilka rodzai, o których powiemy sobie później. Wpierw ważne jest zakreślenie myśli związanej z płatnością za każdą z reklam. Koszty za reklamę ponosisz najczęściej w przypadku, gdy użytkownik kliknie w wyświetlaną przez Google reklamę, która przekierowuje go na Twoją stronę internetową. W większości sytuacji samo wyświetlanie reklamy jest darmowe, a dopiero akcja wiąże się z kosztami. Jakimi? Jest to dobre pytanie, na które poniżej postaramy Ci się odpowiedzieć.

Płatne reklamy Google Ads — co obejmują?

Wymienimy w tym podpunkcie wszystkie najważniejsze lokalizacje płatnej reklamy Google Ads.

Kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania

Ten rodzaj kampanii wyświetla się użytkownikom obok wyników wyszukiwania, które powiązane są z frazą umieszczoną wcześniej w wyszukiwarce. Zatem — użytkownik, wpisując dane hasło w okno wyszukiwania, od razu dostaje odpowiedź, która będzie związana z Twoją reklamą.

Kampania reklamowa Google Ads w sieci reklamowej Google

Sieć reklamowa Google składa się z niemalże 2 milionów witryn, w których możesz wyświetlać swoje reklamy. Dzięki temu rozwiązaniu reklamy Google Ads docierają do setek milionów użytkowników na całym świecie. Ponadto masz możliwość kierowania reklam do poszczególnych grup docelowych, które najprawdopodobniej w przyszłości będą zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Dotyczy to również odpowiedniego ustawienia lokalizacji, w której chcesz, aby wyświetlały się Twoje reklamy Google Ads.

Kampanie Google Ads na platformach takich jak Gmail czy YouTube

Ten rodzaj reklamy Google jest w głównej mierze wyświetlany dzięki sieci GDN (Google Display Network). Inaczej mówiąc, jest to sieć należąca do Google, która łączy ze sobą strony takie jak YouTube czy Gmail, jak również wiele aplikacji mobilnych.

To właśnie sieć reklamowa Google jest przeznaczona do wyświetlania reklam graficznych.

Kampanie Google Ads w aplikacjach mobilnych

Jak sama nazwa wskazuje, jest to forma reklamy wyświetlana użytkownikom w przeróżnych aplikacjach mobilnych w trakcie ich używania np. na telefonie z iOSem lub Androidem. By taka sytuacja miała jednak miejsce, wpierw aplikacje mobilne muszą posiadać w swoim składzie specjalnie do tego przeznaczoną powierzchnię reklamową.

Kampanie remarketingowe

Kampania remarketingowa jest specyficznym rodzajem wchodzącym w skład reklam Google. Wyświetlają się one w sieci reklamowej Google, jak również na stronach partnerskich (których są tysiące!).

Mimo swej odmienności sama zasada działania jest prosta. Ten rodzaj reklam Google Ads wyświetla się użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili stronę np. Twojego sklepu internetowego lub bloga, czy tak naprawdę czegokolwiek innego co zacząłeś reklamować.

Taki proces ma miejsce dzięki ogromnej ilości informacji, które Google zbiera od użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Funkcjonuje to w ten sposób, że użytkownik, który był wcześniej na Twojej stronie, widzi reklamy powiązane (nadal) z Twoją stroną w innych witrynach partnerskich, np. Onet.pl (w zależności, na jaką platformę później wszedł).

Jest to również ciekawe nawet z tego względu, że użytkownik, który wszedł na Twoją stronę i oglądał dany produkt, następnie widzi go na innych platformach. Można powiedzieć, że jest budowanie marki osobistej od innej strony. Zaś sam użytkownik żyje w przeświadczeniu, że Twoja marka jest rozpoznawalna już w danej chwile w całej Polsce — choć tak naprawdę mogłeś dopiero rozpocząć swoje działania promocyjne.

Zalety z prowadzenia kampania remarketingowej

Na sam koniec dodamy krótkie podsumowanie związane ze wszystkimi zaletami, które ma w sobie kampania remarketingowa:

  • masz możliwość wyświetlenia kampanii Google Ads użytkownikom, którzy wcześniej podjęli się zakupu, ale nie doszło do jego finalizacji (czyli taka forma przypomnienia lub ponownego zachęcenia),
  • wyświetlenie reklamy na tysiącach popularnych stron partnerskich firmy Google,
  • wyświetlenie kampanii Google Ads użytkownikom, którzy już dokonali zakupu w Twoim sklepie internetowym (by mogli zrobić to jeszcze raz),
  • emisja w sieci Google osobom, które np. w tym samym dniu (lub wcześniej) odwiedziły witrynę Twojej firmy,
  • użytkownicy, którzy zostali nakłonieni do wejścia na stronę Twojego sklepu internetowego poprzez kampanię remarketingową, najczęściej spędzają znacznie więcej czasu w porównaniu do osób, które trafiły na nią przez przypadek,

Rodzaje kampanii Google Ads

Prowadzenie kampanii Google Ads wymaga wiedzy na temat każdego rodzaju reklamy Google. Z tego też względu w tym punkcie omówimy je w bardzo przystępny i zrozumiały sposób.

Reklama produktowa

W tym przypadku reklamy wyświetlają się w formie graficznej. Każda tego typu reklama zawiera w swoim składzie odpowiednią grafikę adekwatną do produktu, który zamierzasz sprzedawać w internecie. Prócz grafiki każda z reklam Google Ads posiada tytuł, cenę, jak również nazwę sklepu, w którym użytkownik może nabyć dany produkt. System reklamowy Google pozwala na ich emisję dzięki przekazaniu wszystkich istotnych danych uprzednio do konta GMC (Google Merchant Center).

Gdzie można je znaleźć?

W sieci reklamowej Google jest kilka różnych pozycji, w których są one wyświetlane użytkownikom, by jak najlepiej zwiększyć swoją efektywność działania. Tymi miejscami są:

  • reklamy produktowe w serwisie YouTube,
  • ten typ kampanii Google wyświetlany jest w wyszukiwarce Google nad wynikami wyszukiwania. Można znaleźć ją również w wyszukiwarce Google w prawym górnym rogu,
  • na stronach partnerskich Google, takich jak: Onet, Interia i wiele, wiele innych,
  • użytkownicy mogą znaleźć reklamy graficzne (produktowe) również w zakładce “grafiki” w Google.

Co zyskasz, stosując ten rodzaj kampanii Google AdWords?

  • Znacznie większe prawdopodobieństwo trafienia do klienta, który będzie stricte zainteresowany Twoimi usługami lub produktami. Takie działania znacznie zwiększają współczynnik konwersji, co w wielu sytuacjach przyczynia się do szybkiej finalizacji transakcji.
  • Zasięg — jak pisaliśmy wcześniej, w sieci wyszukiwania możesz być tak naprawdę wszędzie, gdzie tylko zechcesz, jednakże, by tak się stało, wpierw będziesz musiał odpowiednio zoptymalizować reklamy produktowe pod względem kilku istotnych elementów.
  • Więcej akcji — użytkownicy w internecie w szczególności są wzrokowcami, a nic lepiej nie przyciągnie ich uwagi, jak reklama produktowa w formie graficznej, która w prosty sposób pozwala zapoznać się z danym produktem.

Rozszerzenia reklam tekstowych

Rozszerzenia reklam tekstowych w Google Ads AdWords służą jako dodatkowe informacje dołączane do reklam w wynikach wyszukiwania pojawiających się użytkownikom po wpisaniu wybranej przez nich uprzednio frazy. Reklamy tekstowe aktualnie dysponują 10-oma różnymi rozszerzeniami. Warto, by prowadzenie kampanii Google AdWords (tekstowych) zawierało każde z tych rozszerzeń. Oczywiście nie jest to zawsze możliwe, jednakże dobrze jest spróbować wszystko do siebie dopasować.

Rozszerzenia reklam m.in. pozwalają zwiększyć powierzchnię reklamy w wynikach wyszukiwania. Przez to też mogą zawierać więcej konkretnej treści, która następnie może przełożyć się na większy współczynnik kliknięć, jeżeli uda Ci się zainteresować potencjalnych klientów. Powinieneś o tym pamiętać, ponieważ im więcej konkretnych informacji zawiera Twoja reklama, tym efektywniej będziesz w stanie zdobyć nowych użytkowników. Ponadto bardziej skonkretyzowana reklama pozwala na dotarcie do grupy docelowej zainteresowanej Twoimi produktami lub usługami, z tego również względu istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoje reklamy będą wyłącznie (lub w głównej mierze) wyświetlane przez osoby, do których chcesz dotrzeć.

Jak zobaczyć, że rozszerzenia reklam działają?

No właśnie, należy tutaj podkreślić fakt, że nie zawsze będą one wyświetlane. Wszystko zależy od tego, jak zareaguje na kampanie Google Ads algorytm Google. Dokładniej mamy tu na myśli to, czy algorytm Google stwierdzi, że kampanie reklamowe AdWords w tym przypadku są wystarczająco skuteczne, by te rozszerzenia wyświetlać.

Jak mogłeś już zauważyć, działania marketingu internetowego są ze sobą ściśle powiązane. Skuteczność reklam zależy od wielu czynników, o których musisz wiedzieć, by wszystko działało przynajmniej poprawnie.

Dlatego, byś mógł zwiększyć zasięg swojego sklepu internetowego, wpierw będziesz zmuszony postawić na szali jakość reklamy. Bez tego może być Ci ciężko odpowiednio się ustawić wysoko w wynikach wyszukiwania.

Reklamy tekstowe

Kampania Google Ads składająca się z reklamy tekstowej jest jednym z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych rodzajów reklam w sieci wyszukiwania Google AdWords. Dzięki niej w prosty sposób będziesz mógł zwiększyć zasięg Twojej firmy i tym samym zyskasz większą ilość potencjalnych klientów.

Reklamy tekstowe są stosunkowo proste w obsłudze, jak i w samym pisaniu, jednakże jest kilka ważnych kryteriów, o których musisz pamiętać, by cały proces mógł przebiegać pomyślnie. Jakby nie patrzeć — każdy może stworzyć kampanie AdWords, ale nie każdy zrobi to dobrze. Zła optymalizacja nie przyniesie żadnych rezultatów lub bardzo znikome. Będą się z nią natomiast z pewnością wiązać ogromne koszty, które każdy stara się ograniczać do minimum.

Abyś mógł zyskać nowych potencjalnych klientów, wpierw będziesz musiał ich nakłonić do “współpracy”, albo inaczej — akcji. Z początku może wydawać się to trudne i w zasadzie takie też najprawdopodobniej będzie. Nie każdy potrafi lub po prostu ma smykałkę do pisania tekstów reklamowych, z tego też względu, jeżeli nie czujesz się na siłach, zawsze możesz skorzystać z pomocy, którą oferują agencje reklamowe. Ponadto wiele z nich współpracuje z copywriterami, którzy stricte zajmują się właśnie tekstami reklamowymi. No ale do rzeczy — wpierw będziesz musiał zacząć od takich rzeczy jak:

Odpowiednia optymalizacja

Jeden z najważniejszych elementów, który w przyszłości przyczyni się do rozwoju Twojej firmy w internecie. Na samym początku będziesz musiał nakreślić pewien plan. Zastanów się, do jakiej grupy docelowej chcesz kierować swoje produkty lub usługi. Jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy w tej dziedzinie — poszukaj informacji w internecie lub zapytaj specjalisty.

Najważniejsze, to wybór odpowiedniego wieku i płci. Oczywiście są to najbardziej podstawowe dane, które tylko po części zawężają grupę docelową. Do tego będziesz musiał dodać np. region, do którego chcesz kierować reklamy (wszystko jest zależne od branży, w której działasz lub dopiero zamierzasz się pojawić). Następnie warto podkreślić korzyści i skupić się (poprzez odpowiednią analizę) na potrzebach Twoich przyszłych klientów.

Jak wiadomo — kampanie Google będą kierowane inaczej do mężczyzn zainteresowanych mechaniką samochodową, inaczej do kobiet zainteresowanych tematyką beauty i inaczej do chłopaków, którzy interesują się np. piłką nożną.

Z tego też względu treści reklamy tekstowej muszą być dostosowane do uprzednio określonej przez Ciebie grupy docelowej. Wprawdzie jest to oczywiste, choć niestety, tylko z pozoru. Do tej pory ogromna liczba reklamodawców o tym zapomina, a następnie dziwi się, że budżet reklamowy tak szybko znika, nie przynosząc żadnych zadowalających efektów.

Warto tutaj podkreślić, że ogromną rolę odgrywa sam aspekt psychologiczny, status i wiele, wiele innych wartości, które mają wpływ na podjęcie się zakupu, czy też jego pominięcie. Dlatego też w marketingu internetowym prócz wiedzy technicznej, warto mieć też odpowiednią dawkę informacji pobocznych, które również będziesz mógł wykorzystać właśnie przy optymalizacji kampanii AdWords.

Reklamy graficzne oraz te w formie video

System Google Ads oferuje szereg różnych rodzajów reklam, kolejną z nich jest reklama graficzna. Kampanie Google Ads w przypadku reklamy graficznej wyświetlają się w formie banneru (transparentu) reklamowego. By reklamy graficzne działały prawidłowo, powinieneś skupić swoją uwagę na jakości i atrakcyjności takiej reklamy, innymi słowy — musi przykuwać oko użytkownika, a zarazem wyglądać jak przysłowiowy “milion dolarów”.

Do grafiki znajdującej się na bannerze powinieneś dołączyć stosunkowo krótki i (najlepiej) chwytliwy tekst, który zachęci potencjalnych klientów do tzw. akcji.

Wymagania techniczne reklamy graficznej

Wszystkie informacje związane z kształtem i rozdzielczością reklamy są opisane poprzez specyfikację Google. Resztą zajmie się zaawansowany algorytm, który dostosuje wymiary Twojej kampanie Google Ads do poszczególnych witryn, z których korzystają użytkownicy.

Wymiar grafiki ma ogromne znaczenie. Od niego będzie zależeć, jaki reklama osiągnie współczynnik klikalności, dlatego warto, byś wpierw dobrze doinformował się, na jakiej zasadzie działają poszczególne rozmiary reklam, które najbardziej przykuwają oko użytkownika.

Masz problem z przygotowaniem baneru? Nic nie szkodzi, Google Ci w tym pomoże!

Jeżeli Twoja wiedza nie jest wystarczająca pod względem Tworzenia bannerów reklamowych, nie masz się czym przejmować. Masz kilka opcji do wyboru:

  • możesz skorzystać z usług agencji marketingowej, która dopasuje bannery pod Twoje reklamy, w taki sposób, by były one oryginalne i wyróżniające się na tle konkurencji,
  • dodatkowo możesz skorzystać z usług grafika, który również pomoże zaprojektować Ci ciekawy banner reklamowy,
  • ostatnią opcją zaś pozostaje kreator Google.

Na swoim koncie reklamowym (w panelu Google Ads) będziesz miał możliwość użycia kreatora Google. Jednakże, by wszystko poszło po Twojej myśli, wpierw konieczne będzie przesłanie wszystkich potrzebnych informacji na swoje konto, czyli:

  • teksty, które mają znaleźć się na bannerze,
  • grafiki, które zamierzasz podpiąć pod reklamę.

Resztą zajmie się Google. Dostosuje Twoją reklamę do danej platformy, jak również stworzy całokształt reklamy wchodzącej w skład kampanii AdWords.

Reklamy wideo działają na podobnej zasadzie, jednakże z tą różnicą, że występują w formie krótkich filmików (jak z resztą sama nazwa wskazuje). Każda z tych reklam ma na celu zbudowanie coraz to większej świadomości marki sklepów internetowych.

Reklamy wideo pojawiają się na portalu YouTube. Jednakże nie jest to jedyne miejsce, gdzie mogą być wyświetlane. Prócz YT reklamy wideo możesz wyświetlać na innych stronach partnerskich Google, jak również w wielu aplikacjach mobilnych przeznaczonych np. na telefon lub (nawet) komputer stacjonarny. Reklamy Google Ads wyświetlają się np. w:

  • wynikach wyszukiwania,
  • na stronie głównej YouTube (oczywiście, jak ktoś nie ma włączonego AdBlocka),
  • i podczas oglądania filmu przez użytkowników. Reklamy mogą być emitowane na samym początku (po kliknięci w dany film), jak również podczas jego oglądania.

Reklama w Google Maps

Reklama w Google Maps jak każda reklama znacznie zwiększa szanse na zdobycie nowych klientów. Reklama Google Ads w tej formie wyświetla się użytkownikom korzystającym z map pod paskiem wyszukiwania oraz (co ciekawe) na samej mapie. Jest to ciekawe rozwiązanie Google AdWords, które pozwoli Ci na pozyskanie większej ilości lokalnych użytkowników.

W jaki sposób działa reklama?

Proces promocji jest w tym przypadku bardzo interesujący. Na mapach Google — dla przykładu możemy posłużyć się np. użytkownikiem, któremu podczas przejazdu przez Katowice zepsuł się samochód. W momencie, gdy rozpocznie szukanie najbliższego warsztatu, Twój wyskoczy mu jako pierwszy (oczywiście jest to założenie czysto hipotetyczne, ponieważ nikt nie mówi, że będziesz prowadził akurat warsztat, chociaż może…).

Jeżeli zapłaciłeś za tę formę reklamy, to użytkownik na mapach Google zobaczy Twój warsztat w dwóch miejscach na urządzeniu mobilnym:

  • lokalizacja centralnie na mapie,
  • pod paskiem wyszukiwania.

Koszty kampanii Google Ads

Oferta kampanii Google jest naprawdę zróżnicowana. Przede wszystkim zależy to od niszy, do której zamierzasz wejść, od siły konkurencji, a co za tym idzie — płatności za kliknięcie. Wśród kampanii Google Ads najczęściej płaci się za każde kliknięcie, a nie za wyświetlenie, choć to też zależy od modelu płatności, jaki wybierzesz (lub już wybrałeś).

Można powiedzieć, że wchodzi tu w grę pewna forma licytacji. Dużo zależy od kosztów przebicia, czyli ustawienia samodzielnie stawki za kliknięcie w sieci reklamowej. Jedna firma za kliknięcie może ustawić stawkę w wysokości np. 3 zł, Ty zaś (w tej samej branży) ustawiając stawkę na poziomie 1,50 zł za kliknięcie, będziesz pojawiał się po prostu niżej w wynikach wyszukiwania.

Koszt za kampanie Google AdWords jak już wspomnieliśmy wcześniej, będzie zależeć od konkurencji, w której zamierzasz się pojawić. Są obszerne grupy docelowe, które również posiadają sporą konkurencję, ale nie zawsze koszty będą wygórowane. Są małe grupy docelowe, w których konkurencja jest spora — w takiej sytuacji koszty będą naprawdę duże. A są i takie nisze, gdzie użytkowników jest dużo, a konkurencja nie jest wybitna. Dlatego też przed rozpoczęciem działań z marketingu internetowego, wpierw będziesz musiał dobrze przejrzeć rynek. Innymi słowy — zrobić gruntowną analizę.

Pamiętaj, że jeżeli nie czujesz się na siłach, zawsze możesz skorzystać ze wsparcia oferowanego przez agencje marketingu internetowego. Nie ma możliwości, by w żaden sposób Ci nie pomogli. Agencja marketingowa posiada w swoim gronie wielu specjalistów zajmujących się analizą rynku i podążaniem za najnowszymi trendami. Z chęcią pomożemy Ci w realizacji kampanii Google Ads. Wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy lub napiszesz do nas maila, a odpowiemy w ciągu tego samego dnia.

Ponadto koszty za kliknięcie możesz sprawdzić w plannerze słów kluczowych. Jednakże jest pewien warunek, który musisz spełnić, by móc zobaczyć frazy kluczowe odpowiadające Twojej branży. Mianowicie musisz posiadać aktywne działające już kampanie Google Ads.

Wynik jakości — jak wypływa na koszty reklam Google Ads?

Jak się okazuje, wynik jakości ma ogromny wpływ na koszty kampanii. Reklama Google — dobrze zoptymalizowana jest już połową sukcesu, jednakże, by efekty były jeszcze lepsze, będziesz musiał dobrze zoptymalizować stronę docelową, na której będą lądować użytkownicy po kliknięciu w którąś z Twoich reklam Google Ads w sieci wyszukiwania.

Wynik jakości będziesz mógł uzyskać poprzez audyt konta Google Ads. Audyt pomoże Ci wykryć błędy, które mogą powodować, że współczynnik klikalności nie przynosi zamierzonych efektów. Jednakże samym audytem zajmiemy się nieco niżej. Aktualnie omówimy sobie — to, co ma wpływ wynik jakości i ponoszone koszty.

Na samym początku podkreślimy, że nawet bardzo wysokie stawki za kliknięcie, które będziesz w stanie zaproponować za wyświetlanie Twoich reklam Google, nie przyniosą satysfakcjonujących efektów właśnie bez odpowiedniego wyniku jakości strony docelowej.

Wynik jakości jest to tak naprawdę podsumowanie atrakcyjności Twojej strony wśród użytkowników, którzy ją odwiedzili.

Na samym początku uwzględnimy 3 ważne aspekty, które wiążą się z wynikiem jakości, a są to:

Trafność reklamy

Jest to nic innego, jak wyświetlanie Twoich reklam Google użytkownikom, którzy uprzednio wpisali w wynikach wyszukiwania frazę, która odpowiada właśnie na zapytanie Twojej reklamy. Jeżeli wyszukiwarka Google podpowie użytkownikowi Twoją reklamę, a nie będzie ona interesować użytkownika po wejściu w nią, zaliczysz odrzucenie. A im więcej odrzuceń, tym reklama staje się mniej jakościowa, bo nie odpowiada na zapytania użytkowników lub wprowadza ich w błąd.

Współczynnik klikalności

Inaczej CTR (Click Through Rate) – odpowiednie prowadzenie kampanii Google AdWords ma za zadanie odpowiadać na zapytanie użytkowników w wynikach wyszukiwania. Inaczej mówiąc — jeżeli osoba po wpisaniu danej frazy zobaczy Twoją reklamę w sieci i w nią kliknie, wtedy jest liczony współczynnik klikalności. Im więcej kliknięć tym lepiej, ponieważ algorytmy Google interpretują to w taki sposób, że Twoje kampanie Google Ads są dobrze dopasowane do zapytań użytkowników.

Strona docelowa kluczem do sukcesu

Wymienimy tu kilka najistotniejszych czynników, które mają wpływ na jakość strony docelowej.

Responsywność

Responsywność jest to dostosowanie całokształtu witryny (grafik znajdujących się w jej wnętrzu, tekstów, filmów — po prostu wszystkiego) do urządzenia, z którego w danym momencie korzysta użytkownik. Jest to bardzo ważny element, ponieważ w sytuacji, gdy Twoja platforma nie będzie dostosowywać się kształtem i wielkością do urządzenia, może się to skończyć szybkim wyjściem z niej przez użytkownika, co będzie wiązać się z odrzuceniem.

Szybkość ładowania

Wszyscy się spieszą, nikt nie lubi czekać. Jeżeli coś komuś jest potrzebne, to musi mieć to natychmiast. Dlatego tak ważne jest, by Twoja strona internetowa ładowała się najszybciej jak tylko może. Pamiętaj, że stron podobnych do Twojej może być naprawdę dużo, z tego też względu, jeżeli nie załaduje się szybko — użytkownik najzwyczajniej pójdzie do konkurencji.

Prosta nawigacja

Strona musi być prosta i przejrzysta dla użytkownika. Każda osoba wchodzi na stronę w konkretnym celu, a Twoim zadaniem jest zrobienie wszystkiego, by znalazła to jak najszybciej. Ważne jest zadbanie o każdy szczegół. Jeżeli klient szuka danego produktu, dzięki filtrom oraz kategoriom powinien go szybko znaleźć. Pamiętaj, że ludzie mimo wszystko lubią prostotę. Sklep internetowy nie powinien być wyzwaniem, a prostą drogą do finalizacji zakupu. Dzięki temu mają zyskać klienci i Ty.

Konkrety i tylko konkrety

Wracamy dalej do punktu wyjścia, o którym chcemy Ci przypomnieć. Kampanie AdWords muszą być jak najlepiej dopasowane do danej grupy docelowej. Bo to właśnie dzięki kampanii AdWords przekierujesz potencjalnych klientów na stronę swojego sklepu, co następnie może przełożyć się na zysk dla Twojej firmy. Jeżeli zaś żadna z Twoich reklam Google Ads nie będzie działać prawidłowo, tj. wprowadzać w błąd użytkownika Google szybko się o tym dowie. Konsekwencją będzie coraz to rzadsze wyświetlanie Twojej reklamy w wynikach wyszukiwania u góry.

Prostota i element zaufania

Dołóż do strony wszystkie niezbędne informacje mające związek z Twoją firmą. Zaprezentuj zakładkę “o nas” lub “o firmie”. Opowiedz coś o sobie — jak długo działasz na rynku, jaki jest Twój cel, komu chcesz pomóc. Takie działania wzbudzają zaufanie wśród użytkowników. Dodatkowo dołącz regulamin strony i np. politykę prywatności (na to uwagę zwraca Google również). Spraw, by proces zakupowy przebiegał szybko i skutecznie, bez podawania dziesiątek informacji przez klienta, ponieważ może się szybko zrazić.

Google Shopping — czym jest?

Jest to narzędzie, które prócz wyszukiwania sklepów internetowych również umożliwia reklamodawcom tworzenie reklam produktowych. Google lubi pomagać użytkownikom, w tym przypadku jest tak samo. Narzędzie to miało na celu znacznie usprawnić proces zakupowy. Jest również swego rodzaju porównywarką sklepów znajdujących się w sieci wyszukiwania.

GS ma powiązanie z kolejnym urządzeniem, którym jest Google Merchant Center (jednakże dowiesz się o nim więcej w innym artykule znajdującym się na naszej stronie). W skrócie powiemy, że umożliwia on dodawanie różnych ofert produktów, które reklamodawcy postanowili opublikować w internecie.

Formy rozliczenia z Google Ads

Prowadzona kampania Google może być rozliczana na kilka różnych sposobów. Od Ciebie wyłącznie będzie zależeć jaki rodzaj płatności będzie obsługiwać kampanię Google dostępną na Twoim koncie.

Jest to koszt za każde kliknięcie w reklamę przez użytkownika. CPC jest najpopularniejszą formą płatności, które obsługuje reklama Google Ads AdWords. Zasada działania tej płatności jest prosta — w panelu ustawiasz maksymalny koszt, jaki przeznaczysz na pojedyncze kliknięcie. Warto byś pamiętał, że jest to koszt dobierany przez Ciebie. Może się on różnić od kosztów za kliknięcie, w zależności od konkurencji i popytu na dane słowo kluczowe oraz od kosztów, jakie za daną frazę kluczową zaoferowała właśnie konkurencja.

W tym rodzaju płatności koszty dotyczą reklam wideo. W ich przypadku koszty ponosi się za obejrzenie filmiku, który jest zamieszczony w kampanii Google Ads AdWords. Zatem reklamodawca płaci w momencie, gdy kampania Google Ads w formie wideo zostanie obejrzana do końca (w przypadku krótkiej reklamy) lub gdy użytkownik poogląda co najmniej 30 sekund dłuższego filmu reklamowego.

Jest to koszt w kampanii Google Ads za każde 1000 wyświetleń Twojej reklamy. Ten rodzaj płatności w głównej mierze wykorzystywany jest w procesie budowania zasięgów oraz zwiększania świadomości marki osobistej w internecie wśród użytkowników.

Jest to koszt dotyczący podjęcia przez użytkownika konkretnych działań. Mamy tu na myśli np.: pobranie eBooka, zapisanie się do newslettera, podanie danych kontaktowych, zakup produktu.

Czym są linki sponsorowane

Jest to tak naprawdę inne nazwa, która kryje się pod postacią reklam Google Ads AdWords. Najczęściej pojawiają się one nad wynikami organicznymi, jak również i pod nimi, w zależności od skuteczności optymalizacji i wielu innych czynników. Każdy link jest specjalnie oznaczony, dzięki czemu internauci, jak i roboty Google mogą je rozróżnić spośród reszty wyników wyszukiwania.

Grupy reklam — co warto wiedzieć?

Są to reklamy Google AdWords, które realizują podobne do siebie cele (są nakierowane na podobną lub tę samą grupę docelową, promując różne produkty — np. innej marki o podobnym lub takim samym zastosowaniu).

Grupy reklam Google AdWords są bardzo wygodnym rozwiązaniem, z tego względu, że znacznie ułatwiają całokształt działań związanych z optymalizacją. Jeżeli posiadasz kilka lub kilkanaście reklam, warto byś zastanowił się, czy nie powinieneś ich pogrupować. Jest to o tyle dobre, że pozbędziesz się w ten sposób zamieszania i problemów ze znalezieniem danej reklamy spośród ich dużej liczby. Zaoszczędzisz w ten sposób dużo czasu, a wszystko będzie w jednym miejscu.

Zasada działania jest prosta — masz możliwość ustawienia wybranej przez siebie stawki na słowa kluczowe znajdujące się w danej grupie reklam, które powodują, że każda z nich wyświetla się użytkownikowi, odpowiadając tym samym na jego zapytanie w oknie wyszukiwarki.

Przykładowe grupy

Żeby jeszcze lepiej zobrazować Ci ten zamysł, podamy proste przykład, które idealnie odwzorowują to, co mamy na myśli.

Pierwszym z nich będzie grupa reklam o tematyce motoryzacyjnej, czyli: oleje silnikowe, różnego rodzaju części samochodowe, opony, pasty polerskie do lakieru itd.

Drugim zaś będzie grupa reklam o tematyce beauty, tzn: szminki, podkłady, rozświetlacze, pudry, lakiery do paznokci itd.

Audyt Google Ads — do czego służy?

Audyt kampanii Google Ads najprościej mówiąc, jest działaniem, które pozwala wykryć wiele błędów, a następnie usprawnić kampanie Google Ads AdWords. Można powiedzieć, że dzięki niemu Twoja kampania Google Ads AdWords zyska nowe życie, jeżeli do tej pory nie była prowadzona prawidłowo.

Korzyści z audytu kampanii Google Ads:

  • skuteczniejsze prowadzenie kampanii AdWords,
  • zdobędziesz więcej informacji na temat użytkowników, do których chcesz dotrzeć poprzez kampanie reklamowe, przez co będziesz mógł wywnioskować, czy jest dopasowana do oczekiwań internautów,
  • znajdziesz luki, które wymagają poprawy,
  • zweryfikujesz kampanie reklamowe pod względem opracowanych planów, które postanowiłeś konsekwentnie realizować.

Od czego zacząć audyt Google Ads?

Jest kilka etapów, które wchodzą skład audytu i o których powinieneś pamiętać i konsekwentnie zwracać na nie uwagę i poddawać je analizie.

Ustawienia konta Google AdWords

Podczas sprawdzania konta zwróć uwagę na to, czy:

  • opracowane uprzednio przez Ciebie cele idą po Twojej myśli — czy spełniają biznesowe założenia, do których zamierzasz dążyć, jest to bardzo ważny punkt zwrotny dla Twojej firmy,
  • reklamujesz się poprawnie – dokładniej mamy tu na myśli Twoją lokalizację. Oczywiście wszystko zależy od branży, w jakiej postanowiłeś promować biznes. Jednakże, jeżeli prowadzisz sklep stricte internetowy z np. odzieżą sportową, to powinieneś wyświetlać swoje reklamy w całym kraju, a nie tylko w danym regionie lub wybranym mieście.
  • sprawdź, czy Twoje reklamy wyświetlają się w odpowiedni sposób na urządzeniach mobilnych użytkowników – pamiętaj, że w obecnych czasach ogromna ilość zamówień jest wykonywana właśnie przez telefony komórkowe, dlatego tak ważne jest, by reklamy były skierowane w ich kierunku,
  • masz połączenie z kontem Google Analytics.

Wykluczające słowa kluczowe

Prócz słów kluczowych dopasowanych do Twoich kampanii, powinieneś przyglądnąć się tym, które są zbędne. Wykluczające słowa kluczowe są to słowa, które nie przynoszą żadnych efektów lub są one bardzo znikome, a przepalają niepotrzebnie budżet.

Jak już wiesz z poprzednich punktów — słowa kluczowe są bardzo ważne w całokształcie działań związanych z kampaniami Google Ads. Prócz sprawdzania tych, które należy wykluczyć, najprawdopodobniej przy okazji znajdziesz te, o których nie wiedziałeś lub wcześniej ich nie zauważyłeś, a mogą znacznie uskutecznić działania Twoich reklam.

Sprawdź, czy rozszerzenia, które użyłeś w reklamach są dobrze zoptymalizowane

Jak już wiesz, rozszerzenia reklam pozwalają Ci na zamieszczanie w ich wnętrzu dodatkowych informacji, które mogą przydać się użytkownikowi (i zachęcić go do zakupu lub podjęcia się innej akcji). Dodatkowo mogą spowodować, że reklama wizualnie będzie się wyróżniać spośród całej reszty, a także będzie wyglądać bardziej profesjonalnie.

Zatem zwróć uwagę na, czy Twoja reklama zawiera:

  • Adres Twojej firmy wraz z nazwą,
  • numer kontaktowy lub e-mail,
  • informacje np. o darmowej dostawie lub rabatach,
  • opinie na temat Twojego sklepu lub danego produktu.

Zrób audyt pod kątem strony docelowej

Jest to bardzo istotna część audytu, która powie Ci, jak jakościowo na tle innych wypada Twoja witryna. Zwróć uwagę na to, czy:

  • Twoja strona docelowa jest oryginalna, czy nie ma w niej zawartych grafik lub informacji, które wyglądają w ten sam sposób jak na innej platformie lub platformach. W tym przypadku warto nadmienić, byś zadał sobie nieco trudu i poszukał wyspecjalizowanych obrazów, które są niepowtarzalne. Jeżeli zamieścisz zaś wiele podobnych, użytkownicy mogą stracić zaufanie, ponieważ zobaczą (lub już widzieli) podobne grafiki na innych stronach internetowych,
  • Zawartość witryny odpowiada zapytaniom użytkowników. Jest to bardzo ważny aspekt, ponieważ klient, który wejdzie na Twoją stronę, nie znajdując niczego potrzebnego, szybko z niej wyjdzie, a Ty zaliczysz odrzucenie, które może mieć z biegiem czasu nieprzyjemne konsekwencje,
  • Twoja strona powinna zawierać słowa kluczowe (w tekście i nagłówkach), które użytkownik wcześniej zobaczył na wyświetlającej się mu reklamie Google AdWords w wynikach wyszukiwania.

Czy warto podjąć się współpracy z agencją marketingową?

Współpraca z agencją marketingową zawsze jest formą inwestycji. To właśnie ona pomoże odciążyć Cię od zdobywania nowej wiedzy, zwłaszcza gdy masz na utrzymaniu cały biznes na głowie.

Wykwalifikowana kadra specjalistów zajmie się wszystkim za Ciebie, rozpoczynając od odpowiedniej strategii marketingowej, po audyt i oczywiście skuteczne lokowanie w sieci, które następnie przyniesie oczekiwane rezultaty.

Marketing internetowy stale się rozwija, dlatego też, jeżeli jesteś w nim nowy, możesz mieć pewne problemy, by cały czas być na bieżącą z nowymi informacjami. Wszystko wymaga wiedzy i dużych nakładów czasu, dlatego też warto byś się nad tym intensywnie zastanowił, czy właśnie tego chcesz.

Co zyskasz ze współpracy?

Przede wszystkim szybkie efekty i zwrot z inwestycji. Agencja wie, jak dobrze dobrać strategię do danego modelu biznesu. W wielu agencjach (tych bardziej zaawansowanych) z większym doświadczeniem znajdują się specjaliści zajmujący się różnymi sprawami, takimi jak:

Na co powinieneś zwrócić uwagę przed wyborem odpowiedniej agencji?

Istnieje dużo ciekawych agencji w sieci i przez to mogą się pojawić problemy, którą z nich wybrać. W tym punkcie podamy Ci kilka informacji, o których powinieneś wiedzieć przez podjęciem się współpracy.

Opinie

Opinie w internecie są bardzo powszechnym źródłem informacji. Warto z nich korzystać, jednakże wpierw powinieneś dobrze się rozeznać, z jakich forów chcesz skorzystać, by dowiedzieć się jak najbardziej rzetelnych wiadomości. Ponadto możesz sprawdzić grupy na Facebooku, w których z pewnością znajdziesz potrzebne wskazówki.

Dodatkowo możesz zapytać swoich znajomych lub inne osoby z Twojego otoczenia, które do tej pory skorzystały z usług danej agencji. Jest to bardzo prosty sposób, a zarazem naprawdę skuteczny.

Doświadczenie

Sprawdź na stronie danej agencji, czy jest partnerem Google. Taki status agencji informuje, że jest ona skuteczna w sieci, ponieważ do tej pory udało się jej wykazać wiele imponujących wyników wśród klientów, z którymi do tej pory współpracowała. Do tego warto sprawdzić, czy agencja posiada certyfikaty Google, ponieważ to właśnie one są pieczęcią, która podsumowuje zakres ich działań i ich efektywności. Takie certyfikaty każda z agencji ma obowiązek odnawiać co roku.

Kontakt

Podczas rozmowy z wybraną agencją zapytaj, na jakich zasadach przebiega z nią kontakt. Czy podczas zgłoszenia obiekcji, pytań lub innych potrzebnych Ci informacji odpowiedź zwrotna będzie szybka i satysfakcjonująca.

Koszt współpracy

Pamiętaj, że nie zawsze niskie koszty idą w parze z jakością. Z tego tez względu ten aspekt traktuj z przymrużeniem oka. Pamiętaj, że współpraca z agencją to inwestycja, która w niedalekiej przyszłości zacznie się zwracać, z tego też względu nie powinieneś zwracać uwagi na początkowe koszty. A raczej nie powinny być one głównym wyznacznikiem podjęcia się współpracy.

Strategia

Sprawdź jakie podejście do działania ma dana agencja. Zobacz, jak podchodzi do kontaktu z Tobą, co Ci oferuje. Dowiedz się, jak przebiega podejmowanie działań w przypadku opracowywania odpowiedniej strategi dla Twojego biznesu. Nie bój się pytać. Jak to mówią — kto pyta, nie błądzi. W tej sytuacji jest tak samo!

Podsumowanie

Liczymy, że udało nam się w prosty sposób wyjaśnić Ci wszystkie najpotrzebniejsze informacje dotyczące prowadzenia kampanii Google Ads. Mamy nadzieję, że znacznie poszerzyliśmy Twoje horyzonty pod tym względem. 

Jak mogłeś zauważyć, prowadzenie kampanii może wydawać się stosunkowo proste, jednakże nie koniecznie tak musi być, zwłaszcza gdy jesteś osobą początkującą w tej dziedzinie. 

Zdajemy sobie sprawę z tego, że mimo zdobytej powyżej wiedzy, wciąż możesz nie czuć się pewnie co do podejmowana niektórych działań. Wcale Ci się nie dziwimy. Jest to ciężki kawałek chleba, dlatego chcemy Ci pomóc. Jak widać to wyżej — na odpowiednie prowadzenie kampanii składa się dziesiątki elementów, które muszą spójnie ze sobą współpracować. Prócz samego aspektu technicznego, powinieneś mieć odpowiednie kompetencje związane z podejściem psychologicznym do użytkownika. Musisz wiedzieć, czego oczekuje i czym się interesuje, tak by, jak najlepiej trafić właśnie w jego potrzeby. Wymaga to czasu, ale przynosi naprawdę imponujące efekty. Niestety — coś za coś.

Z tego względu, z przyjemnością chcemy zaprosić Cię do współpracy z nami. Jesteśmy agencją z ogromnym doświadczeniem, wraz z potwierdzeniem partnerstwa z firmą Google. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę, która zajmie się wszystkim za Ciebie.

Na początku drogi opracujemy najlepszą strategię, która jak najszybciej zacznie przynosić zyski dla Twojej firmy. Zapraszamy do kontaktu, jak również po darmową wycenę. Napisz do nas, a odezwiemy się w ciągu tego samego dnia!

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (4 opinie)