Double Digital

Strona g艂贸wnaSEMGoogle AdsObs艂uga Google Ads

Obs艂uga Google Ads - komu warto zleci膰 prowadzenie kampanii?

Spis tre艣ci

Wszystko w pierwszej kolejno艣ci mo偶e wydawa膰 si臋 trudne, tak samo mo偶e by膰 w przypadku reklamy Google Ads (Adwords). Dla wielu nowych os贸b w 艣wiecie internetu ilo艣膰 informacji, kt贸re 艂膮cz膮 si臋 z odpowiednim prowadzeniem kampanii Google AdWords, na samym pocz膮tku mo偶e przyprawi膰 naprawd臋 o du偶y b贸l g艂owy.

Nie ma jednak co si臋 dziwi膰. Dzie艅 w dzie艅 w Polsce rejestrowane s膮 nowe firmy. Ka偶dy chce zyska膰 na rozpoznawalno艣ci, co nast臋pnie ma przyczyni膰 si臋 do zwi臋kszenia sprzeda偶y. A jakie miejsce jest dla tego typu dzia艂a艅 najlepsze? Nie pozostawiamy w tej sytuacji z艂udze艅 鈥 tym miejscem jest internet. Im wi臋cej nowych u偶ytkownik贸w, tym wi臋cej nale偶y zrobi膰, by najzwyczajniej w 艣wiecie przebi膰 si臋 w艣r贸d du偶ej konkurencji. By to zrobi膰, nale偶y wpierw zdoby膰 odpowiedni膮 ilo艣膰 wiedzy i po艣wi臋ci膰 sporo czasu, by zobaczy膰 efekty, na kt贸re czeka艂o si臋 od dawna.

Reklamy Google Ads, jak i ca艂y serwis Google nieprzerwanie si臋 rozwija i udoskonala. 呕eby znale藕膰 si臋 na samej g贸rze w wynikach wyszukiwania Google, wpierw trzeba opracowa膰 plan i poszczeg贸lne cele, kt贸re nast臋pnie b臋dzie si臋 konsekwentnie realizowa膰.

W tym artykule opowiemy Ci od postaw, czym jest reklama Google Ads i co musisz zrobi膰, by zwi臋kszy膰 swoj膮 efektywno艣膰 w sieci. Przygotuj si臋 na d艂ug膮 lektur臋, poniewa偶 tutaj nie ma drogi na skr贸ty!

Reklama Google Ads 鈥 od pocz膮tku

Google AdWords s膮 to p艂atne wyniki wyszukiwania, dzi臋ki kt贸rym niemal偶e od razu po w艂膮czeniu reklamy b臋dziesz widoczny w internecie. Nale偶y r贸wnie偶 podkre艣li膰 fakt, 偶e reklamy Google nie dzia艂aj膮 wy艂膮cznie w wyszukiwarce Google, ale i w ca艂ej sieci, do kt贸rej nale偶膮 setki tysi臋cy stron partnerskich Google. Dzi臋ki temu rozwi膮zaniu b臋dziesz m贸g艂 znacznie zwi臋kszy膰 swoje zasi臋gi poprzez odpowiedni膮 optymalizacj臋 reklam i pojawia膰 si臋 tam, gdzie najcz臋艣ciej przebywaj膮 u偶ytkownicy, kt贸rzy mog膮 by膰 zainteresowani Twoimi produktami lub us艂ugami.

Reklamy Google Ads dziel膮 si臋 na kilka rodzai, o kt贸rych powiemy sobie p贸藕niej. Wpierw wa偶ne jest zakre艣lenie my艣li zwi膮zanej z p艂atno艣ci膮 za ka偶d膮 z reklam. Koszty za reklam臋 ponosisz najcz臋艣ciej w przypadku, gdy u偶ytkownik kliknie w wy艣wietlan膮 przez Google reklam臋, kt贸ra przekierowuje go na Twoj膮 stron臋 internetow膮. W wi臋kszo艣ci sytuacji samo wy艣wietlanie reklamy jest darmowe, a dopiero akcja wi膮偶e si臋 z kosztami. Jakimi? Jest to dobre pytanie, na kt贸re poni偶ej postaramy Ci si臋 odpowiedzie膰.

P艂atne reklamy Google Ads 鈥 co obejmuj膮?

Wymienimy w tym podpunkcie wszystkie najwa偶niejsze lokalizacje p艂atnej reklamy Google Ads.

Kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania

Ten rodzaj kampanii wy艣wietla si臋 u偶ytkownikom obok wynik贸w wyszukiwania, kt贸re powi膮zane s膮 z fraz膮 umieszczon膮 wcze艣niej w wyszukiwarce. Zatem 鈥 u偶ytkownik, wpisuj膮c dane has艂o w okno wyszukiwania, od razu dostaje odpowied藕, kt贸ra b臋dzie zwi膮zana z Twoj膮 reklam膮.

Kampania reklamowa Google Ads w sieci reklamowej Google

Sie膰 reklamowa Google sk艂ada si臋 z niemal偶e 2 milion贸w witryn, w kt贸rych mo偶esz wy艣wietla膰 swoje reklamy. Dzi臋ki temu rozwi膮zaniu reklamy Google Ads docieraj膮 do setek milion贸w u偶ytkownik贸w na ca艂ym 艣wiecie. Ponadto masz mo偶liwo艣膰 kierowania reklam do poszczeg贸lnych grup docelowych, kt贸re najprawdopodobniej w przysz艂o艣ci b臋d膮 zainteresowane Twoimi produktami lub us艂ugami. Dotyczy to r贸wnie偶 odpowiedniego ustawienia lokalizacji, w kt贸rej chcesz, aby wy艣wietla艂y si臋 Twoje reklamy Google Ads.

Kampanie Google Ads na platformach takich jak Gmail czy YouTube

Ten rodzaj reklamy Google jest w g艂贸wnej mierze wy艣wietlany dzi臋ki sieci GDN (Google Display Network). Inaczej m贸wi膮c, jest to sie膰 nale偶膮ca do Google, kt贸ra 艂膮czy ze sob膮 strony takie jak YouTube czy Gmail, jak r贸wnie偶 wiele aplikacji mobilnych.

To w艂a艣nie sie膰 reklamowa Google jest przeznaczona do wy艣wietlania reklam graficznych.

Kampanie Google Ads w aplikacjach mobilnych

Jak sama nazwa wskazuje, jest to forma reklamy wy艣wietlana u偶ytkownikom w przer贸偶nych aplikacjach mobilnych w trakcie ich u偶ywania np. na telefonie z iOSem lub Androidem. By taka sytuacja mia艂a jednak miejsce, wpierw aplikacje mobilne musz膮 posiada膰 w swoim sk艂adzie specjalnie do tego przeznaczon膮 powierzchni臋 reklamow膮.

Kampanie remarketingowe

Kampania remarketingowa jest specyficznym rodzajem wchodz膮cym w sk艂ad reklam Google. Wy艣wietlaj膮 si臋 one w sieci reklamowej Google, jak r贸wnie偶 na stronach partnerskich (kt贸rych s膮 tysi膮ce!).

Mimo swej odmienno艣ci sama zasada dzia艂ania jest prosta. Ten rodzaj reklam Google Ads wy艣wietla si臋 u偶ytkownikom, kt贸rzy wcze艣niej odwiedzili stron臋 np. Twojego sklepu internetowego lub bloga, czy tak naprawd臋 czegokolwiek innego co zacz膮艂e艣 reklamowa膰.

Taki proces ma miejsce dzi臋ki ogromnej ilo艣ci informacji, kt贸re Google zbiera od u偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z wyszukiwarki. Funkcjonuje to w ten spos贸b, 偶e u偶ytkownik, kt贸ry by艂 wcze艣niej na Twojej stronie, widzi reklamy powi膮zane (nadal) z Twoj膮 stron膮 w innych witrynach partnerskich, np. Onet.pl (w zale偶no艣ci, na jak膮 platform臋 p贸藕niej wszed艂).

Jest to r贸wnie偶 ciekawe nawet z tego wzgl臋du, 偶e u偶ytkownik, kt贸ry wszed艂 na Twoj膮 stron臋 i ogl膮da艂 dany produkt, nast臋pnie widzi go na innych platformach. Mo偶na powiedzie膰, 偶e jest budowanie marki osobistej od innej strony. Za艣 sam u偶ytkownik 偶yje w prze艣wiadczeniu, 偶e Twoja marka jest rozpoznawalna ju偶 w danej chwile w ca艂ej Polsce 鈥 cho膰 tak naprawd臋 mog艂e艣 dopiero rozpocz膮膰 swoje dzia艂ania promocyjne.

Zalety z prowadzenia kampania remarketingowej

Na sam koniec dodamy kr贸tkie podsumowanie zwi膮zane ze wszystkimi zaletami, kt贸re ma w sobie kampania remarketingowa:

  • masz mo偶liwo艣膰 wy艣wietlenia kampanii Google Ads u偶ytkownikom, kt贸rzy wcze艣niej podj臋li si臋 zakupu, ale nie dosz艂o do jego finalizacji (czyli taka forma przypomnienia lub ponownego zach臋cenia),
  • wy艣wietlenie reklamy na tysi膮cach popularnych stron partnerskich firmy Google,
  • wy艣wietlenie kampanii Google Ads u偶ytkownikom, kt贸rzy ju偶 dokonali zakupu w Twoim sklepie internetowym (by mogli zrobi膰 to jeszcze raz),
  • emisja w sieci Google osobom, kt贸re np. w tym samym dniu (lub wcze艣niej) odwiedzi艂y witryn臋 Twojej firmy,
  • u偶ytkownicy, kt贸rzy zostali nak艂onieni do wej艣cia na stron臋 Twojego sklepu internetowego poprzez kampani臋 remarketingow膮, najcz臋艣ciej sp臋dzaj膮 znacznie wi臋cej czasu w por贸wnaniu do os贸b, kt贸re trafi艂y na ni膮 przez przypadek,

Rodzaje kampanii Google Ads

Prowadzenie kampanii Google Ads wymaga wiedzy na temat ka偶dego rodzaju reklamy Google. Z tego te偶 wzgl臋du w tym punkcie om贸wimy je w bardzo przyst臋pny i zrozumia艂y spos贸b.

Reklama produktowa

W tym przypadku reklamy wy艣wietlaj膮 si臋 w formie graficznej. Ka偶da tego typu reklama zawiera w swoim sk艂adzie odpowiedni膮 grafik臋 adekwatn膮 do produktu, kt贸ry zamierzasz sprzedawa膰 w internecie. Pr贸cz grafiki ka偶da z reklam Google Ads posiada tytu艂, cen臋, jak r贸wnie偶 nazw臋 sklepu, w kt贸rym u偶ytkownik mo偶e naby膰 dany produkt. System reklamowy Google pozwala na ich emisj臋 dzi臋ki przekazaniu wszystkich istotnych danych uprzednio do konta GMC (Google Merchant Center).

Gdzie mo偶na je znale藕膰?

W sieci reklamowej Google jest kilka r贸偶nych pozycji, w kt贸rych s膮 one wy艣wietlane u偶ytkownikom, by jak najlepiej zwi臋kszy膰 swoj膮 efektywno艣膰 dzia艂ania. Tymi miejscami s膮:

  • reklamy produktowe w serwisie YouTube,
  • ten typ kampanii Google wy艣wietlany jest w wyszukiwarce Google nad wynikami wyszukiwania. Mo偶na znale藕膰 j膮 r贸wnie偶 w wyszukiwarce Google w prawym g贸rnym rogu,
  • na stronach partnerskich Google, takich jak: Onet, Interia i wiele, wiele innych,
  • u偶ytkownicy mog膮 znale藕膰 reklamy graficzne (produktowe) r贸wnie偶 w zak艂adce “grafiki” w Google.

Co zyskasz, stosuj膮c ten rodzaj kampanii Google AdWords?

  • Znacznie wi臋ksze prawdopodobie艅stwo trafienia do klienta, kt贸ry b臋dzie stricte zainteresowany Twoimi us艂ugami lub produktami. Takie dzia艂ania znacznie zwi臋kszaj膮 wsp贸艂czynnik konwersji, co w wielu sytuacjach przyczynia si臋 do szybkiej finalizacji transakcji.
  • Zasi臋g 鈥 jak pisali艣my wcze艣niej, w sieci wyszukiwania mo偶esz by膰 tak naprawd臋 wsz臋dzie, gdzie tylko zechcesz, jednak偶e, by tak si臋 sta艂o, wpierw b臋dziesz musia艂 odpowiednio zoptymalizowa膰 reklamy produktowe pod wzgl臋dem kilku istotnych element贸w.
  • Wi臋cej akcji 鈥 u偶ytkownicy w internecie w szczeg贸lno艣ci s膮 wzrokowcami, a nic lepiej nie przyci膮gnie ich uwagi, jak reklama produktowa w formie graficznej, kt贸ra w prosty spos贸b pozwala zapozna膰 si臋 z danym produktem.

Rozszerzenia reklam tekstowych

Rozszerzenia reklam tekstowych w Google Ads AdWords s艂u偶膮 jako dodatkowe informacje do艂膮czane do reklam w wynikach wyszukiwania pojawiaj膮cych si臋 u偶ytkownikom po wpisaniu wybranej przez nich uprzednio frazy. Reklamy tekstowe aktualnie dysponuj膮 10-oma r贸偶nymi rozszerzeniami. Warto, by prowadzenie kampanii Google AdWords (tekstowych) zawiera艂o ka偶de z tych rozszerze艅. Oczywi艣cie nie jest to zawsze mo偶liwe, jednak偶e dobrze jest spr贸bowa膰 wszystko do siebie dopasowa膰.

Rozszerzenia reklam m.in. pozwalaj膮 zwi臋kszy膰 powierzchni臋 reklamy w wynikach wyszukiwania. Przez to te偶 mog膮 zawiera膰 wi臋cej konkretnej tre艣ci, kt贸ra nast臋pnie mo偶e prze艂o偶y膰 si臋 na wi臋kszy wsp贸艂czynnik klikni臋膰, je偶eli uda Ci si臋 zainteresowa膰 potencjalnych klient贸w. Powiniene艣 o tym pami臋ta膰, poniewa偶 im wi臋cej konkretnych informacji zawiera Twoja reklama, tym efektywniej b臋dziesz w stanie zdoby膰 nowych u偶ytkownik贸w. Ponadto bardziej skonkretyzowana reklama pozwala na dotarcie do grupy docelowej zainteresowanej Twoimi produktami lub us艂ugami, z tego r贸wnie偶 wzgl臋du istnieje du偶e prawdopodobie艅stwo, 偶e Twoje reklamy b臋d膮 wy艂膮cznie (lub w g艂贸wnej mierze) wy艣wietlane przez osoby, do kt贸rych chcesz dotrze膰.

Jak zobaczy膰, 偶e rozszerzenia reklam dzia艂aj膮?

No w艂a艣nie, nale偶y tutaj podkre艣li膰 fakt, 偶e nie zawsze b臋d膮 one wy艣wietlane. Wszystko zale偶y od tego, jak zareaguje na kampanie Google Ads algorytm Google. Dok艂adniej mamy tu na my艣li to, czy algorytm Google stwierdzi, 偶e kampanie reklamowe AdWords w tym przypadku s膮 wystarczaj膮co skuteczne, by te rozszerzenia wy艣wietla膰.

Jak mog艂e艣 ju偶 zauwa偶y膰, dzia艂ania marketingu internetowego s膮 ze sob膮 艣ci艣le powi膮zane. Skuteczno艣膰 reklam zale偶y od wielu czynnik贸w, o kt贸rych musisz wiedzie膰, by wszystko dzia艂a艂o przynajmniej poprawnie.

Dlatego, by艣 m贸g艂 zwi臋kszy膰 zasi臋g swojego sklepu internetowego, wpierw b臋dziesz zmuszony postawi膰 na szali jako艣膰 reklamy. Bez tego mo偶e by膰 Ci ci臋偶ko odpowiednio si臋 ustawi膰 wysoko w wynikach wyszukiwania.

Reklamy tekstowe

Kampania Google Ads sk艂adaj膮ca si臋 z reklamy tekstowej jest jednym z najpopularniejszych i najcz臋艣ciej stosowanych rodzaj贸w reklam w sieci wyszukiwania Google AdWords. Dzi臋ki niej w prosty spos贸b b臋dziesz m贸g艂 zwi臋kszy膰 zasi臋g Twojej firmy i tym samym zyskasz wi臋ksz膮 ilo艣膰 potencjalnych klient贸w.

Reklamy tekstowe s膮 stosunkowo proste w obs艂udze, jak i w samym pisaniu, jednak偶e jest kilka wa偶nych kryteri贸w, o kt贸rych musisz pami臋ta膰, by ca艂y proces m贸g艂 przebiega膰 pomy艣lnie. Jakby nie patrze膰 鈥 ka偶dy mo偶e stworzy膰 kampanie AdWords, ale nie ka偶dy zrobi to dobrze. Z艂a optymalizacja nie przyniesie 偶adnych rezultat贸w lub bardzo znikome. B臋d膮 si臋 z ni膮 natomiast z pewno艣ci膮 wi膮za膰 ogromne koszty, kt贸re ka偶dy stara si臋 ogranicza膰 do minimum.

Aby艣 m贸g艂 zyska膰 nowych potencjalnych klient贸w, wpierw b臋dziesz musia艂 ich nak艂oni膰 do “wsp贸艂pracy”, albo inaczej 鈥 akcji. Z pocz膮tku mo偶e wydawa膰 si臋 to trudne i w zasadzie takie te偶 najprawdopodobniej b臋dzie. Nie ka偶dy potrafi lub po prostu ma smyka艂k臋 do pisania tekst贸w reklamowych, z tego te偶 wzgl臋du, je偶eli nie czujesz si臋 na si艂ach, zawsze mo偶esz skorzysta膰 z pomocy, kt贸r膮 oferuj膮 agencje reklamowe. Ponadto wiele z nich wsp贸艂pracuje z copywriterami, kt贸rzy stricte zajmuj膮 si臋 w艂a艣nie tekstami reklamowymi. No ale do rzeczy 鈥 wpierw b臋dziesz musia艂 zacz膮膰 od takich rzeczy jak:

Odpowiednia optymalizacja

Jeden z najwa偶niejszych element贸w, kt贸ry w przysz艂o艣ci przyczyni si臋 do rozwoju Twojej firmy w internecie. Na samym pocz膮tku b臋dziesz musia艂 nakre艣li膰 pewien plan. Zastan贸w si臋, do jakiej grupy docelowej chcesz kierowa膰 swoje produkty lub us艂ugi. Je偶eli nie masz odpowiedniej wiedzy w tej dziedzinie 鈥 poszukaj informacji w internecie lub zapytaj specjalisty.

Najwa偶niejsze, to wyb贸r odpowiedniego wieku i p艂ci. Oczywi艣cie s膮 to najbardziej podstawowe dane, kt贸re tylko po cz臋艣ci zaw臋偶aj膮 grup臋 docelow膮. Do tego b臋dziesz musia艂 doda膰 np. region, do kt贸rego chcesz kierowa膰 reklamy (wszystko jest zale偶ne od bran偶y, w kt贸rej dzia艂asz lub dopiero zamierzasz si臋 pojawi膰). Nast臋pnie warto podkre艣li膰 korzy艣ci i skupi膰 si臋 (poprzez odpowiedni膮 analiz臋) na potrzebach Twoich przysz艂ych klient贸w.

Jak wiadomo 鈥 kampanie Google b臋d膮 kierowane inaczej do m臋偶czyzn zainteresowanych mechanik膮 samochodow膮, inaczej do kobiet zainteresowanych tematyk膮 beauty i inaczej do ch艂opak贸w, kt贸rzy interesuj膮 si臋 np. pi艂k膮 no偶n膮.

Z tego te偶 wzgl臋du tre艣ci reklamy tekstowej musz膮 by膰 dostosowane do uprzednio okre艣lonej przez Ciebie grupy docelowej. Wprawdzie jest to oczywiste, cho膰 niestety, tylko z pozoru. Do tej pory ogromna liczba reklamodawc贸w o tym zapomina, a nast臋pnie dziwi si臋, 偶e bud偶et reklamowy tak szybko znika, nie przynosz膮c 偶adnych zadowalaj膮cych efekt贸w.

Warto tutaj podkre艣li膰, 偶e ogromn膮 rol臋 odgrywa sam aspekt psychologiczny, status i wiele, wiele innych warto艣ci, kt贸re maj膮 wp艂yw na podj臋cie si臋 zakupu, czy te偶 jego pomini臋cie. Dlatego te偶 w marketingu internetowym pr贸cz wiedzy technicznej, warto mie膰 te偶 odpowiedni膮 dawk臋 informacji pobocznych, kt贸re r贸wnie偶 b臋dziesz m贸g艂 wykorzysta膰 w艂a艣nie przy optymalizacji kampanii AdWords.

Reklamy graficzne oraz te w formie video

System Google Ads oferuje szereg r贸偶nych rodzaj贸w reklam, kolejn膮 z nich jest reklama graficzna. Kampanie Google Ads w przypadku reklamy graficznej wy艣wietlaj膮 si臋 w formie banneru (transparentu) reklamowego. By reklamy graficzne dzia艂a艂y prawid艂owo, powiniene艣 skupi膰 swoj膮 uwag臋 na jako艣ci i atrakcyjno艣ci takiej reklamy, innymi s艂owy 鈥 musi przykuwa膰 oko u偶ytkownika, a zarazem wygl膮da膰 jak przys艂owiowy “milion dolar贸w”.

Do grafiki znajduj膮cej si臋 na bannerze powiniene艣 do艂膮czy膰 stosunkowo kr贸tki i (najlepiej) chwytliwy tekst, kt贸ry zach臋ci potencjalnych klient贸w do tzw. akcji.

Wymagania techniczne reklamy graficznej

Wszystkie informacje zwi膮zane z kszta艂tem i rozdzielczo艣ci膮 reklamy s膮 opisane poprzez specyfikacj臋 Google. Reszt膮 zajmie si臋 zaawansowany algorytm, kt贸ry dostosuje wymiary Twojej kampanie Google Ads do poszczeg贸lnych witryn, z kt贸rych korzystaj膮 u偶ytkownicy.

Wymiar grafiki ma ogromne znaczenie. Od niego b臋dzie zale偶e膰, jaki reklama osi膮gnie wsp贸艂czynnik klikalno艣ci, dlatego warto, by艣 wpierw dobrze doinformowa艂 si臋, na jakiej zasadzie dzia艂aj膮 poszczeg贸lne rozmiary reklam, kt贸re najbardziej przykuwaj膮 oko u偶ytkownika.

Masz problem z przygotowaniem baneru? Nic nie szkodzi, Google Ci w tym pomo偶e!

Je偶eli Twoja wiedza nie jest wystarczaj膮ca pod wzgl臋dem Tworzenia banner贸w reklamowych, nie masz si臋 czym przejmowa膰. Masz kilka opcji do wyboru:

  • mo偶esz skorzysta膰 z us艂ug agencji marketingowej, kt贸ra dopasuje bannery pod Twoje reklamy, w taki spos贸b, by by艂y one oryginalne i wyr贸偶niaj膮ce si臋 na tle konkurencji,
  • dodatkowo mo偶esz skorzysta膰 z us艂ug grafika, kt贸ry r贸wnie偶 pomo偶e zaprojektowa膰 Ci ciekawy banner reklamowy,
  • ostatni膮 opcj膮 za艣 pozostaje kreator Google.

Na swoim koncie reklamowym (w panelu Google Ads) b臋dziesz mia艂 mo偶liwo艣膰 u偶ycia kreatora Google. Jednak偶e, by wszystko posz艂o po Twojej my艣li, wpierw konieczne b臋dzie przes艂anie wszystkich potrzebnych informacji na swoje konto, czyli:

  • teksty, kt贸re maj膮 znale藕膰 si臋 na bannerze,
  • grafiki, kt贸re zamierzasz podpi膮膰 pod reklam臋.

Reszt膮 zajmie si臋 Google. Dostosuje Twoj膮 reklam臋 do danej platformy, jak r贸wnie偶 stworzy ca艂okszta艂t reklamy wchodz膮cej w sk艂ad kampanii AdWords.

Reklamy wideo dzia艂aj膮 na podobnej zasadzie, jednak偶e z t膮 r贸偶nic膮, 偶e wyst臋puj膮 w formie kr贸tkich filmik贸w (jak z reszt膮 sama nazwa wskazuje). Ka偶da z tych reklam ma na celu zbudowanie coraz to wi臋kszej 艣wiadomo艣ci marki sklep贸w internetowych.

Reklamy wideo pojawiaj膮 si臋 na portalu YouTube. Jednak偶e nie jest to jedyne miejsce, gdzie mog膮 by膰 wy艣wietlane. Pr贸cz YT reklamy wideo mo偶esz wy艣wietla膰 na innych stronach partnerskich Google, jak r贸wnie偶 w wielu aplikacjach mobilnych przeznaczonych np. na telefon lub (nawet) komputer stacjonarny. Reklamy Google Ads wy艣wietlaj膮 si臋 np. w:

  • wynikach wyszukiwania,
  • na stronie g艂贸wnej YouTube (oczywi艣cie, jak kto艣 nie ma w艂膮czonego AdBlocka),
  • i podczas ogl膮dania filmu przez u偶ytkownik贸w. Reklamy mog膮 by膰 emitowane na samym pocz膮tku (po klikni臋ci w dany film), jak r贸wnie偶 podczas jego ogl膮dania.

Reklama w Google Maps

Reklama w Google Maps jak ka偶da reklama znacznie zwi臋ksza szanse na zdobycie nowych klient贸w. Reklama Google Ads w tej formie wy艣wietla si臋 u偶ytkownikom korzystaj膮cym z map pod paskiem wyszukiwania oraz (co ciekawe) na samej mapie. Jest to ciekawe rozwi膮zanie Google AdWords, kt贸re pozwoli Ci na pozyskanie wi臋kszej ilo艣ci lokalnych u偶ytkownik贸w.

W jaki spos贸b dzia艂a reklama?

Proces promocji jest w tym przypadku bardzo interesuj膮cy. Na mapach Google 鈥 dla przyk艂adu mo偶emy pos艂u偶y膰 si臋 np. u偶ytkownikiem, kt贸remu podczas przejazdu przez Katowice zepsu艂 si臋 samoch贸d. W momencie, gdy rozpocznie szukanie najbli偶szego warsztatu, Tw贸j wyskoczy mu jako pierwszy (oczywi艣cie jest to za艂o偶enie czysto hipotetyczne, poniewa偶 nikt nie m贸wi, 偶e b臋dziesz prowadzi艂 akurat warsztat, chocia偶 mo偶e…).

Je偶eli zap艂aci艂e艣 za t臋 form臋 reklamy, to u偶ytkownik na mapach Google zobaczy Tw贸j warsztat w dw贸ch miejscach na urz膮dzeniu mobilnym:

  • lokalizacja centralnie na mapie,
  • pod paskiem wyszukiwania.

Koszty kampanii Google Ads

Oferta kampanii Google jest naprawd臋 zr贸偶nicowana. Przede wszystkim zale偶y to od niszy, do kt贸rej zamierzasz wej艣膰, od si艂y konkurencji, a co za tym idzie 鈥 p艂atno艣ci za klikni臋cie. W艣r贸d kampanii Google Ads najcz臋艣ciej p艂aci si臋 za ka偶de klikni臋cie, a nie za wy艣wietlenie, cho膰 to te偶 zale偶y od modelu p艂atno艣ci, jaki wybierzesz (lub ju偶 wybra艂e艣).

Mo偶na powiedzie膰, 偶e wchodzi tu w gr臋 pewna forma licytacji. Du偶o zale偶y od koszt贸w przebicia, czyli ustawienia samodzielnie stawki za klikni臋cie w sieci reklamowej. Jedna firma za klikni臋cie mo偶e ustawi膰 stawk臋 w wysoko艣ci np. 3 z艂, Ty za艣 (w tej samej bran偶y) ustawiaj膮c stawk臋 na poziomie 1,50 z艂 za klikni臋cie, b臋dziesz pojawia艂 si臋 po prostu ni偶ej w wynikach wyszukiwania.

Koszt za kampanie Google AdWords jak ju偶 wspomnieli艣my wcze艣niej, b臋dzie zale偶e膰 od konkurencji, w kt贸rej zamierzasz si臋 pojawi膰. S膮 obszerne grupy docelowe, kt贸re r贸wnie偶 posiadaj膮 spor膮 konkurencj臋, ale nie zawsze koszty b臋d膮 wyg贸rowane. S膮 ma艂e grupy docelowe, w kt贸rych konkurencja jest spora 鈥 w takiej sytuacji koszty b臋d膮 naprawd臋 du偶e. A s膮 i takie nisze, gdzie u偶ytkownik贸w jest du偶o, a konkurencja nie jest wybitna. Dlatego te偶 przed rozpocz臋ciem dzia艂a艅 z marketingu internetowego, wpierw b臋dziesz musia艂 dobrze przejrze膰 rynek. Innymi s艂owy 鈥 zrobi膰 gruntown膮 analiz臋.

Pami臋taj, 偶e je偶eli nie czujesz si臋 na si艂ach, zawsze mo偶esz skorzysta膰 ze wsparcia oferowanego przez agencje marketingu internetowego. Nie ma mo偶liwo艣ci, by w 偶aden spos贸b Ci nie pomogli. Agencja marketingowa posiada w swoim gronie wielu specjalist贸w zajmuj膮cych si臋 analiz膮 rynku i pod膮偶aniem za najnowszymi trendami. Z ch臋ci膮 pomo偶emy Ci w realizacji kampanii Google Ads. Wystarczy, 偶e wype艂nisz formularz kontaktowy lub napiszesz do nas maila, a odpowiemy w ci膮gu tego samego dnia.

Ponadto koszty za klikni臋cie mo偶esz sprawdzi膰 w plannerze s艂贸w kluczowych. Jednak偶e jest pewien warunek, kt贸ry musisz spe艂ni膰, by m贸c zobaczy膰 frazy kluczowe odpowiadaj膮ce Twojej bran偶y. Mianowicie musisz posiada膰 aktywne dzia艂aj膮ce ju偶 kampanie Google Ads.

Wynik jako艣ci 鈥 jak wyp艂ywa na koszty reklam Google Ads?

Jak si臋 okazuje, wynik jako艣ci ma ogromny wp艂yw na koszty kampanii. Reklama Google 鈥 dobrze zoptymalizowana jest ju偶 po艂ow膮 sukcesu, jednak偶e, by efekty by艂y jeszcze lepsze, b臋dziesz musia艂 dobrze zoptymalizowa膰 stron臋 docelow膮, na kt贸rej b臋d膮 l膮dowa膰 u偶ytkownicy po klikni臋ciu w kt贸r膮艣 z Twoich reklam Google Ads w sieci wyszukiwania.

Wynik jako艣ci b臋dziesz m贸g艂 uzyska膰 poprzez audyt konta Google Ads. Audyt pomo偶e Ci wykry膰 b艂臋dy, kt贸re mog膮 powodowa膰, 偶e wsp贸艂czynnik klikalno艣ci nie przynosi zamierzonych efekt贸w. Jednak偶e samym audytem zajmiemy si臋 nieco ni偶ej. Aktualnie om贸wimy sobie 鈥 to, co ma wp艂yw wynik jako艣ci i ponoszone koszty.

Na samym pocz膮tku podkre艣limy, 偶e nawet bardzo wysokie stawki za klikni臋cie, kt贸re b臋dziesz w stanie zaproponowa膰 za wy艣wietlanie Twoich reklam Google, nie przynios膮 satysfakcjonuj膮cych efekt贸w w艂a艣nie bez odpowiedniego wyniku jako艣ci strony docelowej.

Wynik jako艣ci jest to tak naprawd臋 podsumowanie atrakcyjno艣ci Twojej strony w艣r贸d u偶ytkownik贸w, kt贸rzy j膮 odwiedzili.

Na samym pocz膮tku uwzgl臋dnimy 3 wa偶ne aspekty, kt贸re wi膮偶膮 si臋 z wynikiem jako艣ci, a s膮 to:

Trafno艣膰 reklamy

Jest to nic innego, jak wy艣wietlanie Twoich reklam Google u偶ytkownikom, kt贸rzy uprzednio wpisali w wynikach wyszukiwania fraz臋, kt贸ra odpowiada w艂a艣nie na zapytanie Twojej reklamy. Je偶eli wyszukiwarka Google podpowie u偶ytkownikowi Twoj膮 reklam臋, a nie b臋dzie ona interesowa膰 u偶ytkownika po wej艣ciu w ni膮, zaliczysz odrzucenie. A im wi臋cej odrzuce艅, tym reklama staje si臋 mniej jako艣ciowa, bo nie odpowiada na zapytania u偶ytkownik贸w lub wprowadza ich w b艂膮d.

Wsp贸艂czynnik klikalno艣ci

Inaczej CTR (Click Through Rate) – odpowiednie prowadzenie kampanii Google AdWords ma za zadanie odpowiada膰 na zapytanie u偶ytkownik贸w w wynikach wyszukiwania. Inaczej m贸wi膮c 鈥 je偶eli osoba po wpisaniu danej frazy zobaczy Twoj膮 reklam臋 w sieci i w ni膮 kliknie, wtedy jest liczony wsp贸艂czynnik klikalno艣ci. Im wi臋cej klikni臋膰 tym lepiej, poniewa偶 algorytmy Google interpretuj膮 to w taki spos贸b, 偶e Twoje kampanie Google Ads s膮 dobrze dopasowane do zapyta艅 u偶ytkownik贸w.

Strona docelowa kluczem do sukcesu

Wymienimy tu kilka najistotniejszych czynnik贸w, kt贸re maj膮 wp艂yw na jako艣膰 strony docelowej.

Responsywno艣膰

Responsywno艣膰 jest to dostosowanie ca艂okszta艂tu witryny (grafik znajduj膮cych si臋 w jej wn臋trzu, tekst贸w, film贸w 鈥 po prostu wszystkiego) do urz膮dzenia, z kt贸rego w danym momencie korzysta u偶ytkownik. Jest to bardzo wa偶ny element, poniewa偶 w sytuacji, gdy Twoja platforma nie b臋dzie dostosowywa膰 si臋 kszta艂tem i wielko艣ci膮 do urz膮dzenia, mo偶e si臋 to sko艅czy膰 szybkim wyj艣ciem z niej przez u偶ytkownika, co b臋dzie wi膮za膰 si臋 z odrzuceniem.

Szybko艣膰 艂adowania

Wszyscy si臋 spiesz膮, nikt nie lubi czeka膰. Je偶eli co艣 komu艣 jest potrzebne, to musi mie膰 to natychmiast. Dlatego tak wa偶ne jest, by Twoja strona internetowa 艂adowa艂a si臋 najszybciej jak tylko mo偶e. Pami臋taj, 偶e stron podobnych do Twojej mo偶e by膰 naprawd臋 du偶o, z tego te偶 wzgl臋du, je偶eli nie za艂aduje si臋 szybko 鈥 u偶ytkownik najzwyczajniej p贸jdzie do konkurencji.

Prosta nawigacja

Strona musi by膰 prosta i przejrzysta dla u偶ytkownika. Ka偶da osoba wchodzi na stron臋 w konkretnym celu, a Twoim zadaniem jest zrobienie wszystkiego, by znalaz艂a to jak najszybciej. Wa偶ne jest zadbanie o ka偶dy szczeg贸艂. Je偶eli klient szuka danego produktu, dzi臋ki filtrom oraz kategoriom powinien go szybko znale藕膰. Pami臋taj, 偶e ludzie mimo wszystko lubi膮 prostot臋. Sklep internetowy nie powinien by膰 wyzwaniem, a prost膮 drog膮 do finalizacji zakupu. Dzi臋ki temu maj膮 zyska膰 klienci i Ty.

Konkrety i tylko konkrety

Wracamy dalej do punktu wyj艣cia, o kt贸rym chcemy Ci przypomnie膰. Kampanie AdWords musz膮 by膰 jak najlepiej dopasowane do danej grupy docelowej. Bo to w艂a艣nie dzi臋ki kampanii AdWords przekierujesz potencjalnych klient贸w na stron臋 swojego sklepu, co nast臋pnie mo偶e prze艂o偶y膰 si臋 na zysk dla Twojej firmy. Je偶eli za艣 偶adna z Twoich reklam Google Ads nie b臋dzie dzia艂a膰 prawid艂owo, tj. wprowadza膰 w b艂膮d u偶ytkownika Google szybko si臋 o tym dowie. Konsekwencj膮 b臋dzie coraz to rzadsze wy艣wietlanie Twojej reklamy w wynikach wyszukiwania u g贸ry.

Prostota i element zaufania

Do艂贸偶 do strony wszystkie niezb臋dne informacje maj膮ce zwi膮zek z Twoj膮 firm膮. Zaprezentuj zak艂adk臋 “o nas” lub “o firmie”. Opowiedz co艣 o sobie 鈥 jak d艂ugo dzia艂asz na rynku, jaki jest Tw贸j cel, komu chcesz pom贸c. Takie dzia艂ania wzbudzaj膮 zaufanie w艣r贸d u偶ytkownik贸w. Dodatkowo do艂膮cz regulamin strony i np. polityk臋 prywatno艣ci (na to uwag臋 zwraca Google r贸wnie偶). Spraw, by proces zakupowy przebiega艂 szybko i skutecznie, bez podawania dziesi膮tek informacji przez klienta, poniewa偶 mo偶e si臋 szybko zrazi膰.

Google Shopping 鈥 czym jest?

Jest to narz臋dzie, kt贸re pr贸cz wyszukiwania sklep贸w internetowych r贸wnie偶 umo偶liwia reklamodawcom tworzenie reklam produktowych. Google lubi pomaga膰 u偶ytkownikom, w tym przypadku jest tak samo. Narz臋dzie to mia艂o na celu znacznie usprawni膰 proces zakupowy. Jest r贸wnie偶 swego rodzaju por贸wnywark膮 sklep贸w znajduj膮cych si臋 w sieci wyszukiwania.

GS ma powi膮zanie z kolejnym urz膮dzeniem, kt贸rym jest Google Merchant Center (jednak偶e dowiesz si臋 o nim wi臋cej w innym artykule znajduj膮cym si臋 na naszej stronie). W skr贸cie powiemy, 偶e umo偶liwia on dodawanie r贸偶nych ofert produkt贸w, kt贸re reklamodawcy postanowili opublikowa膰 w internecie.

Formy rozliczenia z Google Ads

Prowadzona kampania Google mo偶e by膰 rozliczana na kilka r贸偶nych sposob贸w. Od Ciebie wy艂膮cznie b臋dzie zale偶e膰 jaki rodzaj p艂atno艣ci b臋dzie obs艂ugiwa膰 kampani臋 Google dost臋pn膮 na Twoim koncie.

Jest to koszt za ka偶de klikni臋cie w reklam臋 przez u偶ytkownika. CPC jest najpopularniejsz膮 form膮 p艂atno艣ci, kt贸re obs艂uguje reklama Google Ads AdWords. Zasada dzia艂ania tej p艂atno艣ci jest prosta 鈥 w panelu ustawiasz maksymalny koszt, jaki przeznaczysz na pojedyncze klikni臋cie. Warto by艣 pami臋ta艂, 偶e jest to koszt dobierany przez Ciebie. Mo偶e si臋 on r贸偶ni膰 od koszt贸w za klikni臋cie, w zale偶no艣ci od konkurencji i popytu na dane s艂owo kluczowe oraz od koszt贸w, jakie za dan膮 fraz臋 kluczow膮 zaoferowa艂a w艂a艣nie konkurencja.

W tym rodzaju p艂atno艣ci koszty dotycz膮 reklam wideo. W ich przypadku koszty ponosi si臋 za obejrzenie filmiku, kt贸ry jest zamieszczony w kampanii Google Ads AdWords. Zatem reklamodawca p艂aci w momencie, gdy kampania Google Ads w formie wideo zostanie obejrzana do ko艅ca (w przypadku kr贸tkiej reklamy) lub gdy u偶ytkownik poogl膮da co najmniej 30 sekund d艂u偶szego filmu reklamowego.

Jest to koszt w kampanii Google Ads za ka偶de 1000 wy艣wietle艅 Twojej reklamy. Ten rodzaj p艂atno艣ci w g艂贸wnej mierze wykorzystywany jest w procesie budowania zasi臋g贸w oraz zwi臋kszania 艣wiadomo艣ci marki osobistej w internecie w艣r贸d u偶ytkownik贸w.

Jest to koszt dotycz膮cy podj臋cia przez u偶ytkownika konkretnych dzia艂a艅. Mamy tu na my艣li np.: pobranie eBooka, zapisanie si臋 do newslettera, podanie danych kontaktowych, zakup produktu.

Czym s膮 linki sponsorowane

Jest to tak naprawd臋 inne nazwa, kt贸ra kryje si臋 pod postaci膮 reklam Google Ads AdWords. Najcz臋艣ciej pojawiaj膮 si臋 one nad wynikami organicznymi, jak r贸wnie偶 i pod nimi, w zale偶no艣ci od skuteczno艣ci optymalizacji i wielu innych czynnik贸w. Ka偶dy link jest specjalnie oznaczony, dzi臋ki czemu internauci, jak i roboty Google mog膮 je rozr贸偶ni膰 spo艣r贸d reszty wynik贸w wyszukiwania.

Grupy reklam 鈥 co warto wiedzie膰?

S膮 to reklamy Google AdWords, kt贸re realizuj膮 podobne do siebie cele (s膮 nakierowane na podobn膮 lub t臋 sam膮 grup臋 docelow膮, promuj膮c r贸偶ne produkty 鈥 np. innej marki o podobnym lub takim samym zastosowaniu).

Grupy reklam Google AdWords s膮 bardzo wygodnym rozwi膮zaniem, z tego wzgl臋du, 偶e znacznie u艂atwiaj膮 ca艂okszta艂t dzia艂a艅 zwi膮zanych z optymalizacj膮. Je偶eli posiadasz kilka lub kilkana艣cie reklam, warto by艣 zastanowi艂 si臋, czy nie powiniene艣 ich pogrupowa膰. Jest to o tyle dobre, 偶e pozb臋dziesz si臋 w ten spos贸b zamieszania i problem贸w ze znalezieniem danej reklamy spo艣r贸d ich du偶ej liczby. Zaoszcz臋dzisz w ten spos贸b du偶o czasu, a wszystko b臋dzie w jednym miejscu.

Zasada dzia艂ania jest prosta 鈥 masz mo偶liwo艣膰 ustawienia wybranej przez siebie stawki na s艂owa kluczowe znajduj膮ce si臋 w danej grupie reklam, kt贸re powoduj膮, 偶e ka偶da z nich wy艣wietla si臋 u偶ytkownikowi, odpowiadaj膮c tym samym na jego zapytanie w oknie wyszukiwarki.

Przyk艂adowe grupy

呕eby jeszcze lepiej zobrazowa膰 Ci ten zamys艂, podamy proste przyk艂ad, kt贸re idealnie odwzorowuj膮 to, co mamy na my艣li.

Pierwszym z nich b臋dzie grupa reklam o tematyce motoryzacyjnej, czyli: oleje silnikowe, r贸偶nego rodzaju cz臋艣ci samochodowe, opony, pasty polerskie do lakieru itd.

Drugim za艣 b臋dzie grupa reklam o tematyce beauty, tzn: szminki, podk艂ady, roz艣wietlacze, pudry, lakiery do paznokci itd.

Audyt Google Ads 鈥 do czego s艂u偶y?

Audyt kampanii Google Ads najpro艣ciej m贸wi膮c, jest dzia艂aniem, kt贸re pozwala wykry膰 wiele b艂臋d贸w, a nast臋pnie usprawni膰 kampanie Google Ads AdWords. Mo偶na powiedzie膰, 偶e dzi臋ki niemu Twoja kampania Google Ads AdWords zyska nowe 偶ycie, je偶eli do tej pory nie by艂a prowadzona prawid艂owo.

Korzy艣ci z audytu kampanii Google Ads:

  • skuteczniejsze prowadzenie kampanii AdWords,
  • zdob臋dziesz wi臋cej informacji na temat u偶ytkownik贸w, do kt贸rych chcesz dotrze膰 poprzez kampanie reklamowe, przez co b臋dziesz m贸g艂 wywnioskowa膰, czy jest dopasowana do oczekiwa艅 internaut贸w,
  • znajdziesz luki, kt贸re wymagaj膮 poprawy,
  • zweryfikujesz kampanie reklamowe pod wzgl臋dem opracowanych plan贸w, kt贸re postanowi艂e艣 konsekwentnie realizowa膰.

Od czego zacz膮膰 audyt Google Ads?

Jest kilka etap贸w, kt贸re wchodz膮 sk艂ad audytu i o kt贸rych powiniene艣 pami臋ta膰 i konsekwentnie zwraca膰 na nie uwag臋 i poddawa膰 je analizie.

Ustawienia konta Google AdWords

Podczas sprawdzania konta zwr贸膰 uwag臋 na to, czy:

  • opracowane uprzednio przez Ciebie cele id膮 po Twojej my艣li 鈥 czy spe艂niaj膮 biznesowe za艂o偶enia, do kt贸rych zamierzasz d膮偶y膰, jest to bardzo wa偶ny punkt zwrotny dla Twojej firmy,
  • reklamujesz si臋 poprawnie 鈥 dok艂adniej mamy tu na my艣li Twoj膮 lokalizacj臋. Oczywi艣cie wszystko zale偶y od bran偶y, w jakiej postanowi艂e艣 promowa膰 biznes. Jednak偶e, je偶eli prowadzisz sklep stricte internetowy z np. odzie偶膮 sportow膮, to powiniene艣 wy艣wietla膰 swoje reklamy w ca艂ym kraju, a nie tylko w danym regionie lub wybranym mie艣cie.
  • sprawd藕, czy Twoje reklamy wy艣wietlaj膮 si臋 w odpowiedni spos贸b na urz膮dzeniach mobilnych u偶ytkownik贸w 鈥 pami臋taj, 偶e w obecnych czasach ogromna ilo艣膰 zam贸wie艅 jest wykonywana w艂a艣nie przez telefony kom贸rkowe, dlatego tak wa偶ne jest, by reklamy by艂y skierowane w ich kierunku,
  • masz po艂膮czenie z kontem Google Analytics.

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe

Pr贸cz s艂贸w kluczowych dopasowanych do Twoich kampanii, powiniene艣 przygl膮dn膮膰 si臋 tym, kt贸re s膮 zb臋dne. Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe s膮 to s艂owa, kt贸re nie przynosz膮 偶adnych efekt贸w lub s膮 one bardzo znikome, a przepalaj膮 niepotrzebnie bud偶et.

Jak ju偶 wiesz z poprzednich punkt贸w 鈥 s艂owa kluczowe s膮 bardzo wa偶ne w ca艂okszta艂cie dzia艂a艅 zwi膮zanych z kampaniami Google Ads. Pr贸cz sprawdzania tych, kt贸re nale偶y wykluczy膰, najprawdopodobniej przy okazji znajdziesz te, o kt贸rych nie wiedzia艂e艣 lub wcze艣niej ich nie zauwa偶y艂e艣, a mog膮 znacznie uskuteczni膰 dzia艂ania Twoich reklam.

Sprawd藕, czy rozszerzenia, kt贸re u偶y艂e艣 w reklamach s膮 dobrze zoptymalizowane

Jak ju偶 wiesz, rozszerzenia reklam pozwalaj膮 Ci na zamieszczanie w ich wn臋trzu dodatkowych informacji, kt贸re mog膮 przyda膰 si臋 u偶ytkownikowi (i zach臋ci膰 go do zakupu lub podj臋cia si臋 innej akcji). Dodatkowo mog膮 spowodowa膰, 偶e reklama wizualnie b臋dzie si臋 wyr贸偶nia膰 spo艣r贸d ca艂ej reszty, a tak偶e b臋dzie wygl膮da膰 bardziej profesjonalnie.

Zatem zwr贸膰 uwag臋 na, czy Twoja reklama zawiera:

  • Adres Twojej firmy wraz z nazw膮,
  • numer kontaktowy lub e-mail,
  • informacje np. o darmowej dostawie lub rabatach,
  • opinie na temat Twojego sklepu lub danego produktu.

Zr贸b audyt pod k膮tem strony docelowej

Jest to bardzo istotna cz臋艣膰 audytu, kt贸ra powie Ci, jak jako艣ciowo na tle innych wypada Twoja witryna. Zwr贸膰 uwag臋 na to, czy:

  • Twoja strona docelowa jest oryginalna, czy nie ma w niej zawartych grafik lub informacji, kt贸re wygl膮daj膮 w ten sam spos贸b jak na innej platformie lub platformach. W tym przypadku warto nadmieni膰, by艣 zada艂 sobie nieco trudu i poszuka艂 wyspecjalizowanych obraz贸w, kt贸re s膮 niepowtarzalne. Je偶eli zamie艣cisz za艣 wiele podobnych, u偶ytkownicy mog膮 straci膰 zaufanie, poniewa偶 zobacz膮 (lub ju偶 widzieli) podobne grafiki na innych stronach internetowych,
  • Zawarto艣膰 witryny odpowiada zapytaniom u偶ytkownik贸w. Jest to bardzo wa偶ny aspekt, poniewa偶 klient, kt贸ry wejdzie na Twoj膮 stron臋, nie znajduj膮c niczego potrzebnego, szybko z niej wyjdzie, a Ty zaliczysz odrzucenie, kt贸re mo偶e mie膰 z biegiem czasu nieprzyjemne konsekwencje,
  • Twoja strona powinna zawiera膰 s艂owa kluczowe (w tek艣cie i nag艂贸wkach), kt贸re u偶ytkownik wcze艣niej zobaczy艂 na wy艣wietlaj膮cej si臋 mu reklamie Google AdWords w wynikach wyszukiwania.

Czy warto podj膮膰 si臋 wsp贸艂pracy z agencj膮 marketingow膮?

Wsp贸艂praca z agencj膮 marketingow膮 zawsze jest form膮 inwestycji. To w艂a艣nie ona pomo偶e odci膮偶y膰 Ci臋 od zdobywania nowej wiedzy, zw艂aszcza gdy masz na utrzymaniu ca艂y biznes na g艂owie.

Wykwalifikowana kadra specjalist贸w zajmie si臋 wszystkim za Ciebie, rozpoczynaj膮c od odpowiedniej strategii marketingowej, po audyt i oczywi艣cie skuteczne lokowanie w sieci, kt贸re nast臋pnie przyniesie oczekiwane rezultaty.

Marketing internetowy stale si臋 rozwija, dlatego te偶, je偶eli jeste艣 w nim nowy, mo偶esz mie膰 pewne problemy, by ca艂y czas by膰 na bie偶膮c膮 z nowymi informacjami. Wszystko wymaga wiedzy i du偶ych nak艂ad贸w czasu, dlatego te偶 warto by艣 si臋 nad tym intensywnie zastanowi艂, czy w艂a艣nie tego chcesz.

Co zyskasz ze wsp贸艂pracy?

Przede wszystkim szybkie efekty i zwrot z inwestycji. Agencja wie, jak dobrze dobra膰 strategi臋 do danego modelu biznesu. W wielu agencjach (tych bardziej zaawansowanych) z wi臋kszym do艣wiadczeniem znajduj膮 si臋 specjali艣ci zajmuj膮cy si臋 r贸偶nymi sprawami, takimi jak:

Na co powiniene艣 zwr贸ci膰 uwag臋 przed wyborem odpowiedniej agencji?

Istnieje du偶o ciekawych agencji w sieci i przez to mog膮 si臋 pojawi膰 problemy, kt贸r膮 z nich wybra膰. W tym punkcie podamy Ci kilka informacji, o kt贸rych powiniene艣 wiedzie膰 przez podj臋ciem si臋 wsp贸艂pracy.

Opinie

Opinie w internecie s膮 bardzo powszechnym 藕r贸d艂em informacji. Warto z nich korzysta膰, jednak偶e wpierw powiniene艣 dobrze si臋 rozezna膰, z jakich for贸w chcesz skorzysta膰, by dowiedzie膰 si臋 jak najbardziej rzetelnych wiadomo艣ci. Ponadto mo偶esz sprawdzi膰 grupy na Facebooku, w kt贸rych z pewno艣ci膮 znajdziesz potrzebne wskaz贸wki.

Dodatkowo mo偶esz zapyta膰 swoich znajomych lub inne osoby z Twojego otoczenia, kt贸re do tej pory skorzysta艂y z us艂ug danej agencji. Jest to bardzo prosty spos贸b, a zarazem naprawd臋 skuteczny.

Do艣wiadczenie

Sprawd藕 na stronie danej agencji, czy jest partnerem Google. Taki status agencji informuje, 偶e jest ona skuteczna w sieci, poniewa偶 do tej pory uda艂o si臋 jej wykaza膰 wiele imponuj膮cych wynik贸w w艣r贸d klient贸w, z kt贸rymi do tej pory wsp贸艂pracowa艂a. Do tego warto sprawdzi膰, czy agencja posiada certyfikaty Google, poniewa偶 to w艂a艣nie one s膮 piecz臋ci膮, kt贸ra podsumowuje zakres ich dzia艂a艅 i ich efektywno艣ci. Takie certyfikaty ka偶da z agencji ma obowi膮zek odnawia膰 co roku.

Kontakt

Podczas rozmowy z wybran膮 agencj膮 zapytaj, na jakich zasadach przebiega z ni膮 kontakt. Czy podczas zg艂oszenia obiekcji, pyta艅 lub innych potrzebnych Ci informacji odpowied藕 zwrotna b臋dzie szybka i satysfakcjonuj膮ca.

Koszt wsp贸艂pracy

Pami臋taj, 偶e nie zawsze niskie koszty id膮 w parze z jako艣ci膮. Z tego tez wzgl臋du ten aspekt traktuj z przymru偶eniem oka. Pami臋taj, 偶e wsp贸艂praca z agencj膮 to inwestycja, kt贸ra w niedalekiej przysz艂o艣ci zacznie si臋 zwraca膰, z tego te偶 wzgl臋du nie powiniene艣 zwraca膰 uwagi na pocz膮tkowe koszty. A raczej nie powinny by膰 one g艂贸wnym wyznacznikiem podj臋cia si臋 wsp贸艂pracy.

Strategia

Sprawd藕 jakie podej艣cie do dzia艂ania ma dana agencja. Zobacz, jak podchodzi do kontaktu z Tob膮, co Ci oferuje. Dowiedz si臋, jak przebiega podejmowanie dzia艂a艅 w przypadku opracowywania odpowiedniej strategi dla Twojego biznesu. Nie b贸j si臋 pyta膰. Jak to m贸wi膮 鈥 kto pyta, nie b艂膮dzi. W tej sytuacji jest tak samo!

Podsumowanie

Liczymy, 偶e uda艂o nam si臋 w prosty spos贸b wyja艣ni膰 Ci wszystkie najpotrzebniejsze informacje dotycz膮ce prowadzenia kampanii Google Ads. Mamy nadziej臋, 偶e znacznie poszerzyli艣my Twoje horyzonty pod tym wzgl臋dem.聽

Jak mog艂e艣 zauwa偶y膰, prowadzenie kampanii mo偶e wydawa膰 si臋 stosunkowo proste, jednak偶e nie koniecznie tak musi by膰, zw艂aszcza gdy jeste艣 osob膮 pocz膮tkuj膮c膮 w tej dziedzinie.聽

Zdajemy sobie spraw臋 z tego, 偶e mimo zdobytej powy偶ej wiedzy, wci膮偶 mo偶esz nie czu膰 si臋 pewnie co do podejmowana niekt贸rych dzia艂a艅. Wcale Ci si臋 nie dziwimy. Jest to ci臋偶ki kawa艂ek chleba, dlatego chcemy Ci pom贸c. Jak wida膰 to wy偶ej 鈥 na odpowiednie prowadzenie kampanii sk艂ada si臋 dziesi膮tki element贸w, kt贸re musz膮 sp贸jnie ze sob膮 wsp贸艂pracowa膰. Pr贸cz samego aspektu technicznego, powiniene艣 mie膰 odpowiednie kompetencje zwi膮zane z podej艣ciem psychologicznym do u偶ytkownika. Musisz wiedzie膰, czego oczekuje i czym si臋 interesuje, tak by, jak najlepiej trafi膰 w艂a艣nie w jego potrzeby. Wymaga to czasu, ale przynosi naprawd臋 imponuj膮ce efekty. Niestety 鈥 co艣 za co艣.

Z tego wzgl臋du, z przyjemno艣ci膮 chcemy zaprosi膰 Ci臋 do wsp贸艂pracy z nami. Jeste艣my agencj膮 z ogromnym do艣wiadczeniem, wraz z potwierdzeniem partnerstwa z firm膮 Google. Posiadamy wykwalifikowan膮 kadr臋, kt贸ra zajmie si臋 wszystkim za Ciebie.

Na pocz膮tku drogi opracujemy najlepsz膮 strategi臋, kt贸ra jak najszybciej zacznie przynosi膰 zyski dla Twojej firmy. Zapraszamy do kontaktu, jak r贸wnie偶 po darmow膮 wycen臋. Napisz do nas, a odezwiemy si臋 w ci膮gu tego samego dnia!

Zacznij od bezp艂atnej wyceny

Zacznij od bezp艂atnej wyceny

Zacznij od bezp艂atnej wyceny

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (4 opinie)