Co to jest marketing cyfrowy?
Jeśli Twoja firma dopiero zaczyna działalność online, możesz zapytać, czym marketing cyfrowy różni się od marketingu tradycyjnego? A nawet czym jest marketing cyfrowy? Marketing cyfrowy to wykorzystanie technologii cyfrowych, takich jak internet, do promowania Twojej marki lub firmy. Marketing cyfrowy różni się od tradycyjnego marketingu tym, że poza zwykłym byciem online, cyfrowe kampanie marketingowe pozwalają dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, ale także do znacznie bardziej odpowiednich odbiorców. Podczas gdy tradycyjne metody marketingowe, takie jak billboardy, powodują, że wykrzykujesz jedną wiadomość do wielu różnych osób, mając nadzieję, że wygeneruje to odpowiednich potencjalnych klientów, marketing cyfrowy pozwala dostosować wiele różnych wiadomości do poszczególnych osób.
Dlaczego warto promować firmę w internecie?
Jedną z najkrótszych i najprostszych odpowiedzi na to pytanie jest to, że nie będąc online, tracisz cały świat pełen ludzi, którzy mogliby korzystać z Twoich usług lub kupować Twoje produkty. Szukając nowej usługi lub produktu, wysoki odsetek kupujących znajdzie produkt w Internecie lub użyje go do podjęcia decyzji o zakupie. COVID-19 odnotował ogromny wzrost zakupów online, a ponieważ wiele fizycznych sklepów pozostanie zamkniętych dla użytkowników w dającej się przewidzieć przyszłości, liczba ta ma wzrosnąć.
Dostarczając informacje o swoich produktach i usługach online oraz wykorzystując marketing cyfrowy do promowania tych towarów i usług będziesz mógł dotrzeć do klientów aktywnie poszukujących tych rzeczy w sposób, którego tradycyjny marketing, na przykład w przypadku billboardów i ulotek, po prostu nie może. Umieszczenie firmy w Internecie pozwala docierać do klientów i optymalizować kwoty wydawane na marketing, aby dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.


Jakie platformy marketingu cyfrowego są dostępne dla małych firm?
Marketing w mediach społecznościowych dla małych firm


Reklama PPC lub Pay Per Click
Jednym z największych narzędzi w marketingu cyfrowym, używanym zarówno przez osoby fizyczne, jak i agencje marketingu cyfrowego, jest reklama PPC lub płatna za kliknięcie. Reklama z „płatnością za kliknięcie” dla małych firm to fantastyczny i opłacalny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów online, którzy aktywnie poszukują produktu lub usługi pasującej do Twoich. Korzystając z platform Google Ads (Adwords) lub Bing Ads, reklamy płatne za kliknięcie pozwalają małym firmom, takim jak Ty, kierować reklamy na odbiorców odpowiednich dla ich działalności i płacić tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę w Twojej witrynie. To sprawia, że jest to świetny sposób na zwiększenie konwersji w Twojej witrynie, ponieważ będą kierowane tylko do osób, które aktywnie chcą kupić lub skorzystać z tego, co oferuje Twoja witryna. Jeśli szukasz pomocy w rozpoczęciu korzystania z PPC, możesz zapoznać się z naszą stroną zarządzania płatnością za kliknięcie .
Search Engine Optimization Lub SEO dla małych firm
Jak promować małą firmę w internecie?
Content Marketing
Głównym celem content marketingu jest przyciągnięcie, zaangażowanie i zadowolenie klientów. Tworzenie stałego strumienia content marketingu jako małej firmy może stworzyć rozpoznawalność marki, a klienci będą wiedzieć o Twoim produkcie. Wzmocnisz swoją pozycję jako eksperta w Twojej dziedzinie. Jeśli prowadzisz małą firmę, jednym z najlepszych sposobów włączenia content marketingu do strategii marketingu cyfrowego jest utworzenie firmowego bloga. Bez względu na to, w jakiej branży działasz, czy są to podróże, czy nawet produkcja, dobrze utrzymany, zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek blog może przyciągnąć dużą ilość ruchu organicznego do Twojej witryny. Odwiedzający użytkownicy często zamieniają się następnie w Twoich klientów, więc content marketing jest doskonałym sposobem na zwiększenie wartości Twojej witryny i działań marketingowych online.