Double Digital

Podstawy SEO – jak działa wyszukiwarka?

Spis treści

LinkedIn to platforma mediów społecznościowych dla treści B2B, a zatem niezbędna dla firm, które reklamują się w sektorze B2B.

Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć świadomość marki, budować relacje biznesowe, czy zwiększać liczbę potencjalnych klientów , nie ma możliwości obejść się bez reklamy na LinkedIn .

Linkedin to rozbudowana platforma, a szeroki wybór opcji niekoniecznie ułatwia początkującym tworzenie reklam.

Przyjrzyjmy się więc bliżej podstawom reklamy LinkedIn.

Przygotowanie do uruchomienia kampanii Linkedin

Wyznaczone cele

Zanim zaczniesz tworzyć reklamy, ważne jest, aby najpierw jasno określić swój cel .

Twój cel reklamowy ma nie tylko duży wpływ na konfigurację, grupę docelową, reklamy i sposób ich adresowania , ale jest również ważny dla późniejszego pomiaru sukcesu . Od samego początku powinieneś jasno określić, co chcesz osiągnąć dzięki swojej reklamie.

Na przykład, jeśli chcesz utworzyć nową markę , logicznie rzecz biorąc, należy skupić się na budowaniu świadomości marki , podczas gdy w przypadku marki już znanej , należy skupić się na sprzedaży lub generowaniu potencjalnych klientów .

Zebraliśmy kilka pomysłów na wyznaczanie celów:

 

CeleGrupa docelowaKluczowe dane
Świadomość markiNowi użytkownicyWyświetlenia wideo, zasięg
Wzrost lojalności klientówUżytkownicy znający markęWskaźnik interakcji
Generowanie leadówRetargetingKoszt na potencjalnego klienta, ROI
SprzedażPodobna grupa docelowaROAS, ROI
Content Wskaźnik interakcji, odwiedziny na stronie

 

Gdy już jasno określisz swój cel, pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, jest skonfigurowanie strony firmowej i menedżera kampanii LinkedIn.

Jeśli masz już skonfigurowane oba, możesz pominąć te kroki.

 

Konfiguracja strony firmowej

W tej części dowiesz się, jak stworzyć stronę LinkedIn dla swojej firmy i na co zwracać uwagę. Zanim utworzysz stronę firmową, najpierw potrzebujesz własnego profilu na LinkedIn.Tworzenie profili firmowych nie wiąże się z żadnymi kosztami. Koszty reklamy zostaną naliczone dopiero po umieszczeniu reklamy.

Instrukcja

  1. Zaloguj się do swojego profilu LinkedIn i przejdź do następującej strony: https://www.linkedin.com/company/setup/new/
  2. Wybierz typ strony firmowej z czterech sugerowanych opcji.
  3. Wprowadź informacje o firmie , zaznacz pole, aby potwierdzić, że masz uprawnienia do tworzenia strony firmowej , a następnie kliknij Utwórz stronę .
  4. Dodaj baner i logo strony swojej firmy.
  5. Skopiuj / zapisz adres URL strony swojej firmy. Potrzebujemy tego w następnym kroku.
Twoja strona firmowa jest skonfigurowana. Teraz powinieneś pomyśleć o tym, w jaki sposób dodajesz treści do witryny firmy i jak budujesz grupę odbiorców.W następnym kroku przyjrzyjmy się menedżerowi kampanii LinkedIn.

Konfiguracja Menedżera kampanii

W menedżerze kampanii możesz zarządzać wszystkimi kampaniami reklamowymi LinkedIn. Konfiguracja Campaign Managera jest dość łatwa.Przejdź do Menedżera kampanii LinkedIn i uzupełnij swoje dane. Aby korzystać z menedżera kampanii, potrzebujesz konta LinkedIn. Jeśli chcesz reklamować firmę, potrzebujesz również stronę firmy na LinkedIn.
linkedin menedżer kampanii

Wpisz nazwę swojego konta i wybierz walutę. Gdy wyświetlasz reklamy w imieniu firmy, łączysz swoją kampanię ze stroną LinkedIn.

Konfiguracja menedżera kampanii jest prawie ukończona. W kolejnym kroku jesteśmy już w trakcie tworzenia kampanii.

Ale zanim zaczniemy wyświetlać reklamy, zainstalujmy LinkedIn Insight Tag . Aby to zrobić, przejdź do przeglądu menedżera kampanii i przejdź do elementu „AKTYWA KONTA”.

 

Konfiguracja Linkedin Insight Tag

LinkedIn Insight Tag to skrypt JavaScript, który należy dodać do witryny. Insight Tag zapewnia szczegółowe raporty kampanii i cenne informacje o użytkownikach Twojej witryny. Ponadto tag umożliwia korzystanie ze śledzenia konwersji i retargetingu .

W celu umieszczania reklam LinkedIn koniecznie zalecamy zainstalowanie LinkedIn Insight Tag, ponieważ w przeciwnym razie nie będziesz mieć dostępu do ważnych funkcji w menedżerze kampanii.

Aby zainstalować Insight Tag, przejdź do sekcji „AKTYWA KONTA” w Menedżerze Kampanii:

linkedin insight tag

W następnym oknie masz dwie opcje:

  • Zainstaluj tag samodzielnie
  • Zainstaluj za pomocą menedżera tagów

Wybierz preferowaną opcję tutaj i zainstaluj Insight Tag.

Reklama na Linkedin - Krok po kroku

W pierwszym kroku tworzenia kampanii otrzymujemy pierwszy wybór: Jaki jest cel kampanii?

cel kampanii linkedin ads

W lewym górnym rogu możesz nadać nazwę kampanii.

Nasze kampanie na LinkedIn zawsze nazywamy zgodnie z wybranym celem kampanii, formatem reklamy i grupą docelową. 

Na przykład: „Świadomość – reklama z pojedynczym obrazem – Retargeting”

Cele kampanii na Linkedin

Trzy fazy odpowiadają typowemu lejkowi marketingowemu, a każdy krok koncentruje się na innym celu:

  • Świadomość
    W tej pierwszej fazie chcemy stworzyć świadomość produktu lub marki. Nacisk kładziony jest tutaj na dotarcie do wielu użytkowników. Jako cel kampanii możesz wybrać tylko Świadomość marki .
  • Zainteresowanie
    W tej fazie reklamy skupiamy się na pozyskiwaniu i przekonywaniu użytkowników do podjęcia pożądanego działania. Możliwymi celami są tutaj generowanie odwiedzających witrynę, wyświetlenia filmów oraz interakcje z postami i stronami firmowymi.
  • Konwersje
    Ta faza skupia się na generowaniu leadów i innych celów w Twojej witrynie. Cele, które można tu wybrać, są dopasowane do konkretnych działań. Możesz wybierać między generowaniem leadów, konwersją witryny i poszukiwaniem kandydatów na ofertę pracy.

Na tym etapie wybierz cel kampanii, który najlepiej pasuje do celu wybranego w pierwszym rozdziale .

Najczęstszym celem jest generowanie odwiedzających witrynę. W dalszym toku omówimy zatem szczegółowo tę formę reklamy. W kolejnym kroku szczegółowo zajmiemy się Twoją grupą docelową.

 
cel odwiedzenia witryny

Odbiorcy i kierowanie na Linkedin

Na platformie jest już ponad 700 mln zarejestrowanych kont, dlatego ważne jest, abyś zwracał się tylko do tych, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem lub usługą.

LinkedIn oferuje szeroką gamę opcji targetowania, które pomogą Ci dotrzeć do odpowiednich użytkowników.

Wszystkie ustawienia grup docelowych, które Ci przedstawiamy, możesz wprowadzić bezpośrednio w tworzeniu kampanii. Możesz też wprowadzić wiele ustawień w sekcji „Zasoby konta” -> „Dopasowani odbiorcy”. Jeśli to Twoja pierwsza kampania, najpierw wprowadź wszystkie ustawienia w Kampanii.

Jak stworzyć grupę odbiorców na LinkedIn

Istnieje kilka sposobów wyświetlania reklam tylko odpowiednim użytkownikom.

Najpopularniejszy typ opiera się na grupach docelowych, które można zdefiniować według rozszerzonych cech demograficznych .

Obejmuje to lokalizację, język, wiek, płeć, a przede wszystkim dane związane z pracą .

kierowanie na linkedin

Dzięki tym danym związanym z pracą możesz zamieszczać niezwykle spersonalizowane reklamy. Możliwe kierowanie to:

  • Branże firmy
  • Kategorie firmy
  • Kontakty w firmie
  • Nazwy firm
  • Obserwujący firmę
  • Przychody firmy
  • Wielkość firmy
  • Wzrost rozwoju firmy

Twoja kreatywność nie zna granic. Możesz też użyć tych atrybutów do wykluczeń kampanii . Tworząc swoją grupę docelową, upewnij się, że minimalna wielkość grupy docelowej wynosi 300 członków.

Możesz budować tego typu grupę docelową bezpośrednio w tworzeniu kampanii.

Oprócz atrybutów demograficznych dla grup docelowych masz również możliwość tzw. matched audiences .

Dopasowani odbiorcy

Dopasowani odbiorcy to ogólny termin dla grup docelowych LinkedIn, które są wzbogacone o własne dane.

Możesz łączyć dane związane z pracą z LinkedIn z własnymi danymi, aby dotrzeć do użytkowników LinkedIn, którzy na przykład odwiedzili Twoją witrynę lub zapisali się na Twój newsletter.

Ta grupa docelowa składa się z użytkowników, którzy już znają Twoją firmę na LinkedIn . Możesz tworzyć dopasowane grupy odbiorców, korzystając z różnych źródeł, na przykład z list klientów, interakcji na LinkedIn lub za pomocą stron internetowych . Zasadniczo tego typu grupa docelowa miesza dane z LinkedIn z Twoimi własnymi danymi klienta.

Połączenie dopasowanych odbiorców i cech demograficznych daje niezwykle trafną grupę docelową.

Dzięki Matched Audiences możesz stworzyć kolejną, bardzo trafną grupę docelową: Lookalike.

Podobni odbiorcy

Lookalike Audiences służy do docierania do osób podobnych do Twoich obecnych klientów . LinkedIn wykorzystuje cechy grupy docelowej dopasowanych odbiorców, aby zidentyfikować grupy użytkowników o podobnych cechach i zachowaniach. Podstawą mogą być różne dopasowane grupy odbiorców:

  • Odwiedzający witrynę
  • Odbiorcy wideo
  • Grupa docelowa Lead Gen Form
  • Listy kontaktów
  • Zewnętrzni odbiorcy docelowi

Zamiast skupiać się tylko na cechach demograficznych podczas kierowania do nowych użytkowników, używamy lookalike audience, aby skorzystać z rzeczywistych cech bardzo trafnej źródłowej grupy docelowej.

Możesz zbudować Lookalike Audiences w “Aktywa konta” -> “Pasujące grupy odbiorców” -> “Utwórz grupę odbiorców”:

grupa podobnych odbiorców linkedin

Podczas tworzenia Twojej grupy docelowej w tworzeniu kampanii wyświetlają się przydatne informacje o Twojej grupie docelowej:

 

  • Wielkość grupy docelowej
  • Podział według docelowych segmentów odbiorców
  • Szacowane wydatki
  • Szacowana liczba wyświetleń
  • Oczekiwana liczba kliknięć
prognozowane wyniki linkedin

Na potrzeby prognozy LinkedIn analizuje między innymi Twój budżet, kierowanie oraz datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii, a następnie bierze pod uwagę podobne kampanie.

Na podstawie tych kryteriów symulowana jest aukcja reklam w celu ustalenia podanych tam liczb. 

Należy zawsze uważać na prognozowane dane, ponieważ zwykle odbiegają one od rzeczywistych wyników.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów dalszego zawężenia listy odbiorców jest użycie opcji „ Wyklucz ”.

Możesz również użyć wszystkich powyższych opcji do tworzenia grup docelowych, aby wykluczyć określone grupy osób.

grupy docelowe

Na przykład możesz wykluczyć określone profile zawodowe, branże lub odwiedzających witrynę.

Dzięki temu możesz wyświetlać reklamy w jeszcze bardziej ukierunkowany sposób.

Po dokładnym omówieniu grupy docelowej Twoich reklam, następnym krokiem jest szczegółowe przyjrzenie się dostępnym formatom reklam

Formaty reklam na Linkedin

Teraz, gdy zdefiniowaliśmy już naszych odbiorców, nadszedł czas, aby wybrać format reklamy.

W zależności od celu kampanii możesz wybierać spośród różnych formatów:

  • Reklama z pojedynczym zdjęciem
  • Reklama karuzelowa
  • Reklama wideo
  • Reklama tekstowa
  • Reklama Spotlight
  • Reklama w wiadomości
  • Reklama konwersacyjna
  • Reklama w formie wydarzenia
formaty reklam linkedin

Wybór formatu reklamy zależy w dużej mierze od Twoich potrzeb, budżetu i wcześniej określonego celu.

Bez dokładnego przyjrzenia się Twojej firmie nikt nie może Ci powiedzieć, jaki format reklamy wybrać. Najlepszym sposobem na podjęcie właściwej decyzji jest przyjrzenie się każdemu rodzajowi reklamy.

Wśród formatów reklam jest jeszcze jedna ciekawa funkcja – sieć odbiorców LinkedIn .

rozszerzenie odbiorców linkedin

Wybranie tej opcji może być pomocne, jeśli masz małą grupę odbiorców i chcesz dotrzeć do nich poza LinkedIn.

Po zajęciu się formatem reklamy przechodzimy do budżetu i czasu trwania kampanii .

Budżet i czas trwania kampanii na Linkedin

Jak zwykle w obszarze PPC, masz kilka opcji dla swoich kampanii w odniesieniu do budżetu i czasu trwania.

budżet kampanii linkedin

Kampanię można prowadzić w sposób ciągły, z budżetem dziennym, lub w ustalonym okresie czasu ze stałym budżetem.

Przy okazji: na żywo możesz zobaczyć, jakie zmiany w budżecie wpływają na wyniki kampanii. Aby to zrobić, zobacz prognozę kampanii.

Oprócz budżetu należy również wziąć pod uwagę rodzaj stawki kampanii .

Do wyboru są dwa rodzaje ustalania stawek , które różnią się nieznacznie w zależności od celu kampanii:

  • Automatyczne licytowanie
    LinkedIn automatycznie licytuje za Ciebie, dzięki czemu uzyskasz więcej kliknięć w ramach swojego budżetu.
  • Docelowe koszty CPC Docelowe koszty
    CPC (koszt kliknięcia) ustawiasz ręcznie.
  • Maksymalna stawka CPM Stawka
    CPM (koszt 1000 wyświetleń) jest dostosowywana ręcznie.
  • Ulepszona stawka CPC Stawkę CPC
    tworzysz ręcznie.

To, która strategia ustalania stawek najbardziej Ci odpowiada zależy od Twojego celu.

Jeśli zależy Ci na jak największej liczbie wyświetleń, kliknięć lub konwersji , najlepszym rozwiązaniem jest automatyczne określanie stawek . Ponieważ LinkedIn automatycznie optymalizuje stawki pod kątem Twojego celu, uzyskasz dobre wyniki, szczególnie jako początkujący.

Jeśli chcesz kontrolować koszty, najlepszym rozwiązaniem jest ulepszony CPC .

Tworzenie reklam na Linkedin

Teraz czas na zaprojektowanie reklamy. Tutaj zasadniczo masz dwie opcje:

  • Utwórz nową reklamę
  • Użyj istniejącej zawartości

Jeśli chcesz zwiększyć interakcje z postem, opłaca się korzystać z istniejących treści. Jeśli masz inny cel kampanii, zalecamy tworzenie reklam niestandardowych. W tym celu wybierz opcję „ Utwórz nową reklamę ”.

tworzenie reklam linkedin

Po kliknięciu możesz stworzyć swoją reklamę. Możesz śledzić każdą zmianę w podglądzie:

Tworząc reklamę na LinkedIn, należy zawsze pamiętać o następujących sprawdzonych metodach:

Twoje reklamy muszą być atrakcyjne dla docelowych odbiorców, a to nie zadziała bez projektu wizualnego. Projektując reklamę, upewnij się, że używasz prawidłowych motywów i wymiarów reklamy.

Motywy różnią się w zależności od typu reklamy LinkedIn i formatu reklamy. Oto kluczowe dane dotyczące najpopularniejszych formatów reklam:

Reklamy z pojedynczym obrazem

  • Powinien być w formacie JPG lub PNG.
  • Rozmiar pliku powinien być mniejszy niż 5 MB.
  • Nagłówki powinny mieć mniej niż 70 znaków.
  • Opisy powinny mieć mniej niż 100 znaków
  • Obrazy są wyświetlane w rozdzielczości 1200 x 627 pikseli i powinny mieć co najmniej 400px szerokości.
reklama na linkedin ads

Reklama graficzna karuzeli

  • Użyj 2-10 kart na reklamę.
  • Pojedyncze karty nie powinny być większe niż 10 MB.
  • LinkedIn zaleca używanie 1080 x 1080 pikseli przy współczynniku proporcji 1:1 dla poszczególnych obrazów.
  • Tekst wprowadzający powinien mieć mniej niż 150 znaków i dwa wiersze.

Reklamy wideo

  • Aby uzyskać lepsze zaangażowanie, trzymaj je poniżej 15 sekund
  • Rozmiar pliku powinien wynosić od 75 KB do 200 MB.
  • Twój film powinien być w formacie MP4 i działać z prędkością mniejszą niż 30 klatek na sekundę.

Ułatw klientom kontakt z Tobą, korzystając z formularzy LinkedIn Lead Gen Forms .

Podobnie jak w przypadku Facebook Lead Ads, możesz użyć formularza Lead Gen, aby skierować użytkowników bezpośrednio do formularza kontaktowego zamiast na stronę internetową.

Formularze te automatycznie wypełniają pola odpowiednimi informacjami o potencjalnym kliencie. Zainteresowani użytkownicy muszą tylko kliknąć przycisk „Prześlij”.

Menedżer reklam LinkedIn ma solidną funkcję raportowania, która pozwala śledzić kluczowe dane, aby zrozumieć skuteczność reklam. Obejmuje to dane takie jak kliknięcia, wyświetlenia, koszt kliknięcia, współczynnik kliknięć, koszt wyświetlenia, konwersje, koszt konwersji, potencjalni klienci i koszt potencjalnej sprzedaży.

Sprawdzaj dane przynajmniej raz w tygodniu i optymalizuj reklamy.

Dzięki odpowiedniemu podejściu reklama LinkedIn oferuje wiele możliwości nawiązania kontaktu z odpowiednimi odbiorcami B2B. Opcje mogą wydawać się dość skomplikowane na początku.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (8 opinie)