Double Digital

Wszystko o rozszerzeniach w Google Ads

Spis treści

Czym są rozszerzenia Google Ads?

Rozszerzenie są narzędziem, które pozwolą uzupełnić Twoją reklamę o dodatkową informację, a co za tym idzie – dać ludziom więcej powodów, aby wybrać właśnie Twój biznes. Zastosowanie rozszerzeń w reklamach zwykle pozwala poprawić wynik współczynnika klikalności (CTR) o kilka punktów procentowych. 

Do rozszerzeń można zaliczyć między innymi informację o lokalizacji, linki do określonych podstron w Twojej witrynie, dodatkowy tekst oraz wiele innych. 

Jak działają?

Celem maksymalizacji efektywności Twoich reklam, Google Ads automatycznie wybiera, które rozszerzenia wyświetlić w odpowiedzi na każde indywidualnie zapytanie w Google. Z tego właśnie powodu dobrze jest wykorzystywać wszystkie dostępne rozszerzenia, aby Google mógł automatycznie wyświetlić rozszerzenie najbardziej powiązane z Twoimi celami biznesowymi. 

Dodatkowo, możliwość dodatnia rozszerzonej treści do reklamy zapewnia jej zwiększoną widoczność na stronie z wynikami wyszukiwania, co przekłada się na poprawę jej skuteczności. Rozszerzenia również zwiększają potencjalną liczbę możliwość kliknięć dla użytkownika, przez co użytkownik może na więcej sposobów wejść w interakcję z Twoim biznesem.

Większość rozszerzeń reklam wymaga odrobinę przygotowania – które należy przygotować ręcznie. Niektóre z rozszerzeń dodawane są automatycznie przez Google Ads, zwłaszcza w sytuacjach gdy ich wyświetlanie poprawi Twoją efektywność. W tym przypadku, nie są wymagane żadne działania, w związku z tym te rozszerzenia nie będą dla Ciebie widoczne podczas ręcznego tworzenia rozszerzeń.

Kiedy pokazują się rozszerzenia Google Ads?

Samo uzupełnienie reklamy o rozszerzenie nie gwarantuję, że zostanie ono wyświetlone. Muszą zostać spełnione następujące warunki:

  • Według algorytmów Google Ads, dodanie rozszerzenia (lub kombinacji rozszerzeń) zwiększy skuteczność Twojej reklamy, oraz
  • Pozycja oraz ranking Twojej reklamy jest wystarczająco wysoki, aby rozszerzenia mogły być wyświetlone.

Jak wybrać odpowiednie rozszerzenia Google Ads?

Rozszerzenia reklam, mimo iż są darmowe, należy dostosować do charakteru prowadzonego biznesu. Zostaną wyświetlone tylko wtedy, gdyż Google Ads przewidzi, iż wyświetlenie zwiększy efektywność reklamy. Warto rozważyć dodanie minimum 4 rozszerzeń, aby algorytm docelowo wyświetlił najbardziej optymalne dla użytkownika. Jeżeli rozszerzenia są uniwersalne dla całego Twojego biznesu, możesz dodać je również na wyższych poziomach konta (np. na poziomie konta lub kampanii, a nie grupy reklam bądź reklamy). Wybór docelowych rozszerzeń powinien wynikać bezpośrednio z Twojego głównego celu, jaki chcesz osiągnąć.

Jakie są rodzaje rozszerzeń Google Ads?

Rozszerzenia lokalizacji

Za pomocą rozszerzenia lokalizacji możesz skierować bezpośrednio użytkowników do adresu swojego biznesu – jest to bardzo przydatne narzędzie, które możesz wykorzystać prowadząc biznes lokalny, taki jak sklep z ubraniami lub kawiarnie. Dzieje się to za pomocą wyświetlenia lokalizacji lub wyświetlenia wskazówek dojazdu. Rozszerzenia lokalizacji są kluczowe w przypadku prowadzenia biznesu stacjonarnego. 

rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenia objaśnień

W sytuacji gdy reklamujesz się w konkurencyjnej branży, potrzebujesz wszelkich sposobów aby wyróżnić się na tle konkurencji – w tym miejscu możesz wykorzystać rozszerzenia objaśnień. Za ich pomocą możesz przedstawić dodatkowe atuty, które cechują Twój biznes, takie jak darmowa dostawa lub całodobowa obsługa.

rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia powiązanej lokalizacji

Jeśli sprzedajesz swoje produkty za pośrednictwem sieci handlowych, rozszerzenia afiliacyjne lokalizacji mogą pomóc Ci dotrzeć do konsumentów, gdy decydują oni, co i gdzie kupić. Rozszerzenia afiliacyjne lokalizacji pomagają ludziom znaleźć pobliskie sklepy, które sprzedają Twoje produkty.

Rozszerzenia połączeń

Rozszerzenia połączeń pozwalają zachęcić potencjalnych klientów do bezpośredniego kontaktu telefonicznego z Twoją firmą, co daje ogromne możliwości zaangażowania potencjalnych klientów. Rozszerzenia połączeń występują w dwóch formach: wyświetlenie Twojego numeru telefonu (na komputerach stacjonarnych) oraz przycisk połączenia (na urządzeniach mobilnych).

rozszerzenia połączeń

Rozszerzenia linków do podstron

Kiedy kierujesz potencjalnego użytkownika na stronę docelową, bardzo ważne jest, abyś jak najdokładniej dopasował się do jego intencji. Zastosowanie linków do podstron pozwoli Ci bez dodatkowych kosztów przekierować użytkownika bezpośrednio na podstronę, którą jest najbardziej zainteresowany.

rozszerzenia linków do podstron

Rozszerzenia informacji w witrynie

Rozszerzenia informacji w witrynie umożliwiają Ci wyszczególnienie konkretnych produktów lub usług które oferujesz. Zamiast hiperłączy, są one wyświetlane poniżej opisu Twojej reklamy w formie listy poprzedzonej nagłówkiem.

Podobnie jak w przypadku rozszerzeń objaśnień, rozszerzenie informacji w witrynie ma na celu wyróżnienie się, dostarczenie dodatkowych informacji i zachęcenie potencjalnych klientów do kliknięcia.

rozszerzenia informacji o witrynie

Rozszerzenia cen

Dzięki temu rozszerzeniu możesz zaprezentować swoje usługi lub kategorie produktów wraz z ich cenami, aby ludzie mogli przeglądać Twoje produkty bezpośrednio z ogłoszenia.

Rozszerzenia aplikacji

Rozszerzenia aplikacji są używane, aby zachęcić potencjalnych użytkowników do pobrania Twojej aplikacji mobilnej. Są one wyświetlane dla wyszukiwań mobilnych. Aby jeszcze bardziej zachęcić do kliknięcia, rozszerzenia aplikacji wyświetlają oceny, liczbę osób, które wystawiły oceny oraz cenę. Jeśli Twoja firma posiada aplikację mobilną i uważasz, że pobranie aplikacji jest ważną konwersją, rozszerzenia aplikacji są koniecznością.

Rozszerzenia formularzy kontaktowych

Dzięki temu rozszerzeniu możesz zachęcać użytkowników do rejestrowania się bezpośrednio z poziomu reklamy. Dzięki temu rozszerzeniu możesz pozyskiwać dodatkowe zapytania oraz dane kontaktowe zainteresowanych użytkowników już przy pierwszej interakcji z Twoją firmą.

Rozszerzenia graficzne 

Rozszerzenia obrazu uzupełniają reklamę wyszukiwania o odpowiednie wizualizacje Twoich produktów i usług. Ułatwia to ludziom zapoznanie się z Twoją firmą i podjęcie działań – zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Możesz zaprezentować swoją markę, używając różnych typów obrazów, takich jak zdjęcia lifestylowe lub zdjęcia produktów. Wchodząc w interakcje z grafikami, użytkownicy będą przenoszeni bezpośrednio na Twoją stronę. Opcja ta dostępna była w wersji beta – aktualnie jest dostępna dla wszystkich

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)