Czym jest Google CSS?
Jeśli marketing Twojej organizacji non-profit polega na okresowym aktualizowaniu witryny i organizowaniu corocznej gali, oznacza to, że tracisz wiele możliwości do rozwoju. Spójny marketing jest tak samo ważny dla rozwoju i utrzymania organizacji non-profit, jak dla firm.
Nauczenie się, jak promować swoją organizację non-profit, nie musi być skomplikowane. Istnieje wiele prostych działań, które możesz podjąć, aby dotrzeć do grupy docelowej, edukować opinię publiczną i zwiększyć wsparcie dla swojej misji. Te wskazówki przyspieszą Twoje działania marketingowe i ustawią Cię na ścieżce do osiągnięcia celów Twojej organizacji.
Nawet najbardziej altruistyczna organizacja nie może wiele zdziałać, jeśli ludzie o tym nie wiedzą. Twoja organizacja non-profit potrzebuje silnych relacji z darczyńcami, wolontariuszami, mediami, a nawet organizacjami rządowymi, aby skutecznie realizować swoją misję.
Działania marketingowe Twojej organizacji powinny być systematyczne, aby utrzymać Twoje relacje i poziom pracy w oczach opinii publicznej. Nawet jeśli Twoja organizacja non-profit nie ma budżetu na dedykowany zespół marketingowy, nadal istnieją rozwiązania, w których każdy członek personelu może pomóc w stworzeniu planu marketingowego.
Zanim podejmiesz działania promujące swoją organizację, musisz wiedzieć, do kogo chcesz dotrzeć i jakie działanie będzie dla ciebie istotne.
Gdy już wiesz, kim są Twoi odbiorcy i gdzie można ich znaleźć, możesz dostosować swoje działania marketingowe, aby do nich dotrzeć i zachęcić ich do podjęcia działań. Pomocna może okazać się analiza organizacji podobnych do Twojej, aby zobaczyć, w jaki sposób reklamują się tym samym odbiorcom.
Nie będziesz wiedział, czy Twój marketing non-profit jest skuteczny, chyba że wiesz, co chcesz osiągnąć. Posiadanie mierzalnych celów umożliwia ocenę tego, co działa, a co należy zmienić.
Cele, które wyznaczysz, powinny mieć sens dla Twojej organizacji i misji. Mogą to być np:
Po ustaleniu celów opracuj strategię ze swoim zespołem, aby określić, w jaki sposób będziesz mierzyć postęp w ich osiąganiu.
Za każdym razem, gdy wchodzisz w interakcję z opinią publiczną, Twoja organizacja non-profit potrzebuje materiałów marketingowych . Materiały te powinny być oznaczone marką Twojej organizacji i powinny zawierać informacje, które prezentują osiągnięcia, usługi i wartości Twojej organizacji, a także informacje o tym, jak się zaangażować lub gdzie przekazać darowiznę.
Większe organizacje non-profit mogą mieć własny dział kreatywny, który tworzy wszystkie materiały marketingowe. Jeśli Twoja organizacja jest mniejsza, możesz skorzystać z lokalnych agencji kreatywnych. W przypadku organizacji non-profit o ograniczonym budżecie możesz uzyskać lepszą cenę od freelancera, który nie ma takich samych kosztów ogólnych i kosztów personelu jak agencja.
Strategia marketingowa w social media to dobry sposób na dotarcie do nowych darczyńców i zwiększenie zasięgu odbiorców. Platformy social media , takie jak TikTok, Facebook i Instagram, Twitter mogą zapewnić możliwość dotarcia do dużej liczby osób zainteresowanych Twoją organizacją.
Zamiast próbować być aktywnym na każdej platformie mediów społecznościowych, zidentyfikuj dwie lub trzy platformy, na których najprawdopodobniej znajdziesz grupę docelową.
Organizacje non-profit zawsze potrzebują Internetu, aby prowadzić kampanie pozyskiwania funduszy i przyciągać więcej darczyńców. W związku z tym wiele organizacji non-profit poszukuje specjalistów SEO lub konsultantów ds. marketingu internetowego, którzy mogą stworzyć dla nich wyjątkową, profesjonalnie wyglądającą stronę internetową.
Jednak nie jest łatwo znaleźć kogoś, kto ma doświadczenie na tym rynku i może zaoferować usługę po niskich kosztach. Podnoszenie świadomości organizacji charytatywnych poprzez wielomiliardowy przemysł reklamowy stało się trudne. Ogólnie rzecz biorąc, ci, którzy mają pieniądze – czy to w marketingu, czy w zasięgu – zdominują tych, którzy ich nie mają.
Niektóre poprawki obejmują utworzenie strony charytatywnej w witrynie Twojej organizacji non-profit, na której będziesz mógł dzielić się informacjami o swojej misji i sposobach, w jakie ludzie mogą przekazać darowizny lub zaangażować się w Twoją sprawę.
Twoja witryna powinna zawierać ważne informacje, takie jak:
Po utworzeniu witryny konieczna będzie bieżąca optymalizacja. Częste aktualizacje poprawiają skuteczność i realizację celów Twojej organizacji non-profit. Aktualizacje informują również ważne osoby, takie jak darczyńcy i media, że jesteś aktywną i zaangażowaną organizacją.
Po przygotowaniu materiałów marketingowych nadszedł czas, aby zacząć z nich korzystać. Ale nie możesz tego zrobić, dopóki nie opracujesz bazy danych obecnych i przyszłych członków.
Regularna i starannie zaplanowana komunikacja jest kluczem do przekonania ludzi do darowizny lub zaangażowania. Możesz wykorzystać swoją bazę danych do planowania inicjatyw marketingowych, takich jak:
Baza danych pozwala podzielić odbiorców na grupy na podstawie wielu czynników, takich jak to, czy przekazali już darowizny, poziom ich dochodów lub czy wolą kontaktować się za pośrednictwem poczty e-mail lub zwykłej poczty. Jest to segmentacją rynku i pomaga organizacji non-profit w najbardziej opłacalny i efektywny sposób realizować cele.
Formularz kontaktowy