Double Digital

Facebook Ads - co to jest? Jak wykorzystać w biznesie?

Spis treści

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga wielu działań. Budowanie świadomości marki, prowadzenie serwisów społecznościowych i skuteczne kampanie reklamowe to niektóre z zadań, jakie stoją przed Tobą. Kampania reklamowa na Facebooku pozwala nie tylko na tworzenie kampanii reklamowych, ale także na skuteczną promocję swoich usług. Jednak czym jest Facebook Ads? Zobacz, co na Ciebie czeka w menedżerze reklam.

Facebook Ads - co to jest?

Reklamy odgrywają ogromną rolę w działaniach marketingowych każdej firmy. Jednak same reklamy, które nie są dobrze zaplanowane nie przyniosą oczekiwanego efektu. Przedstawienie oferty na różnych etapach procesu zakupowego przekłada się ciekawość grupy odbiorców. Jednym z narzędzi, który pomoże Ci dobrać odpowiednią treść i format reklamy jest menedżer reklam na Facebooku, czyli Facebook Ads. To jedno z najbardziej popularnych narzędzi do promowania Twojej firmy.

Dzięki niemu możliwe jest przede wszystkim dotarcie do grup odbiorców na Facebooku, uzyskanie nowych polubień strony. Korzystając z menedżera reklam na Facebooku dotrzesz do nowej grupę odbiorców i wyświetlanie reklam osobom, które są zainteresowane Twoimi usługami i produktami. Jednak aby zyskać efekt i sukces kampanii reklamowych musisz przede wszystkim postępować zgodnie z ogólnymi zasadami.

Reklama Facebook Ads

Dotarcie do grupy docelowej na Facebooku jest możliwe za pomocą Facebook Ads. Zastanawiasz się, co to za narzędzie? Musisz wiedzieć, że służy ono do tworzenia reklam, ale przede wszystkim pomaga w sklepie internetowym. Zastanawiasz się, facebook Ads co to jest? Jak z niego korzystać? Musisz wiedzieć, że to nie tylko sam Facebook będzie miejscem wyświetlania reklam. Będą one widoczne w różnych miejscach. Zestawy reklam będą pokazywały się na:

  • Facebooku,

  • Instagramie,

  • Messengerze.

Reklamy Facebook Ads to system reklamowy stworzony z myślą o prowadzeniu kampanii w serwisach społecznościowych należących do Facebooka. Dzięki niemu rozpoznawalność marki będzie stale rosła.

Jak działa Facebook Ads?

Zatem jak działa Facebook Ads? Musisz wiedzieć, że ten system reklamowy ma określone zasady. Umożliwiają one zarządzanie kampanią i uzyskiwanie oczekiwanych efektów. Jeśli chcesz publikować reklamy na samym Facebooku, Instagramie czy Messengerze musisz dowiedzieć się, jak będzie wyglądała kreacja reklamowa oraz jak zaplanować kampanię reklamową, tylko w ten sposób możesz dotrzeć do nowych, potencjalnych Klientów.

Tworzenie reklamy opiera się o kilka ważnych kroków. Na początku musisz ustalić cel kampanii reklamowych. To sprawi, że reklama będzie maksymalnie dopasowana do preferencji odbiorców. Kolejnym krokiem jest ustalenie grupy odbiorców oraz budżetu, jakim będzie dysponować reklama firmy.

Facebook - kampanie reklamowe

Ustaliłeś grupę docelową? Twoim celem jest pozyskiwanie kontaktów i dotarcie reklamy do jak największej grupy osób? Jeśli tak, to musisz wiedzieć, że na Facebooku bardzo ważny jest także format reklamy. I choć czasami użytkownik nie odróżnia reklam od zwykłych postów, musisz wiedzieć, że dobór treści, jakie prezentuje reklama odbywa się na podstawie danych, które portal zbiera o użytkownikach.

W menedżerze reklam masz do wyboru kilka formatów reklam. Są to przede wszystkim:

  • posty,

  • grafiki,

  • filmy

  • oraz tzw. „karuzele” (czyli kilka kafelków, grafik następujących po sobie).

Zanim dojdzie do wyświetlenia filmu czy posta reklamowego oceń, który z tych formatów będzie najlepszy dla Twoich odbiorców. Indywidualne podejście sprawia, że możliwości reklamy znacznie zwiększają się.

Działania off-page

Działania off-page rozgrywają się poza witryną sklepu internetowego. Ten typ działań, tak samo, jak wyżej wymieniony ma na celu wpłynąć na jak najwyższe wypozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Niestety co do działań off-page, nie mamy możliwości ich pełnej kontroli.

Reklama Facebook Ads

Zdaj sobie sprawę z tego, że od tego, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć, reklamy będą się między sobą różnić. Preferencje odbiorców przełożą się na promocję usług i sklepu. Działania będziesz musiał zaplanować i przeprowadzić w sposób odpowiedni do odbiorców. Jeśli chcesz dotrzeć do możliwie największej grupy nowych odbiorców i równocześnie zareklamować swoją stronę internetową, musisz koniecznie dopasować wygląd i treść reklamy do preferencji odbiorców.

Polubienia strony na Facebooku możesz wykorzystać do działań marketingowych. Cel kampanii powinien być dobrany przede wszystkim pod kątem potrzeb i oczekiwań firmy.

Cel reklamy

Pamiętaj, planując i tworząc reklamę musisz ustalić jej cel. W ten sposób dotrzesz do nowych klientów i wpłyniesz na poziom świadomości Twojej firmy. Na Facebooku najczęściej reklamy opierają się na trzech głównych celach. Są to:

  • świadomość,

  • rozpoznawalność marki,

  • zasięg strony.

Grupa odbiorców

Niesamowicie ważne jest także dotarcie do odpowiedniej grupy. Dlatego musisz dobrać planowaną grupę odbiorców do swoich potrzeb i oczekiwań. W jaki sposób? Warto zwrócić uwagę i określić już na samym początku kilka kluczowych kwestii. Są to m.in.:

  • wiek odbiorców,

  • lokalizację,

  • preferencje zakupowe,

  • dane demograficzne,

  • poglądy.

Jak dotrzeć do klientów?

Dobrze dobrana treść reklamy i miejsce jej wyświetlania ma wpływ na zasięgi strony i skuteczność reklam. W menedżerze reklam będziesz mieć do dyspozycji wskazówki, które przełożą się na efektywność reklam i ruch na stronie.

Za pomocą Facebooka, Messengera lub Instagrama możesz dotrzeć do większej ilości użytkowników, którzy staną się Twoimi stałymi klientami. Musisz wiedzieć, że oprócz zysku to pozyskiwanie kontaktów jest jednym z głównych celów kampanii reklamowych. Na początek musisz także określić budżet. To pozwoli wyświetlać reklamy w różnych miejscach i dotrzeć do grupy docelowej.

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ponad 50 pozytywnych opinii

Stwórz z nami drużynę marzeń dla swojego projektu i współpracuj z absolutną elitą marketingu cyfrowego. Nasz zespół, to eksperci z doświadczeniem sięgającym dekady, są gotowi przekuć swoją wiedzę w Twój sukces. Zyskaj przewagę na rynku, korzystając z naszej pasji i know-how!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)

Gdzie wyświetla się reklama Facebook Ads?

Zdecydowałeś tworzyć reklamy na Facebooku, Messengerze i Instagramie? Chcesz wiedzieć, gdzie dostępne będą reklamy? Oprócz tego, że pokażą się one w skrzynce odbiorczej oraz aktualnościach, to musisz wiedzieć, że na różnych urządzeniach będą pojawiały się one w odpowiednim formacie.

Gdzie jeszcze reklama wyświetli się? Można je oglądać także w:

  • prawej kolumnie Facebooka,

  • sklepie na Instagramie,

  • Facebook Marketplace,

  • Eksploruj” na Instagramie,

  • skrzynce odbiorczej w Messengerze.

Zalety Facebook Ads

Nie jest tajemnicą, że wielu użytkowników Internetu i portali społecznościowych spędza dużo czasu na Facebooku. Zatem dlaczego by tego nie wykorzystać? Dzięki temu będziesz mógł cieszyć się zaletami płynącymi ze stałego kontaktu z klientem.

W menedżerze reklam ponadto będziesz miał pod ręką wszelkie wskazówki i porady, które pozytywnie wpłyną na jakość i efektywność reklamy. Facebook Ads bezpośrednio wpływa na relację z Klientem. To narzędzie, które wpłynie na kreowanie konkretnego wizerunku na Facebooku i innych mediach społecznościowych.

Podsumowanie

Prowadzisz firmę? Działasz w dziale marketingowym? Chcesz zadbać o zysk? Rozwiązaniem może być wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych. Jednym z narzędzi jest Facebook Ads. Dzięki niemu będziesz mógł tworzyć reklamy i dotrzeć do nowych klientów i odbiorców.

Dobrze kampania reklamowa to narzędzie, które możesz wykorzystać do:

  • budowania rozpoznawalności marki,

  • relacji z klientem

  • oraz zwiększania realnego zysku firmy.

Zobacz także: Kampania Facebook Ads – konfiguracja krok po kroku

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (3 opinie)