Double Digital

Jak działa Facebook Ads?

Spis treści

Prowadzenie własnej firmy wymaga używania wielu narzędzi. Z pewnością jednym z nich jest profesjonalne konto firmy na Facebooku. To doskonały sposób na pozyskiwanie kontaktów i nowych klientów. Jednak, aby w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia musisz wiedzieć, jak korzystać z sieci reklamowej Facebooka i jak tworzyć listę odbiorców dla Twojego sklepu internetowego. Czy wiesz czym jest Facebook Ads? Sprawdź, jak prawidłowo używać tego narzędzia i zwiększyć zyski Twojej firmy dzięki FB Ads.

Jak działać w social mediach?

Nie jest tajemnicą, że konto na popularnych serwisach społecznościowych to doskonałe narzędzie, aby dotrzeć do jak największej ilości prawdopodobnych Klientów. Narzędzie to wykorzystują zarówno małe, jak i duże firmy. Dlatego prowadząc własną działalność warto zastanowić się, czy prawidłowo wykorzystujesz social media.

Dotarcie do grupy odbiorców może być zgoła trudne, dlatego warto korzystać z dostępnych i łatwych w obsłudze narzędzi, które skutecznie wykorzystują potencjał reklam i pozwalają zwiększać swoje zyski i ruch na stronie sklepu internetowego. Skuteczne kampanie reklamowe to gwarancja tego, że treść reklamy i jej przekaz będzie wywierał prawidłowy wpływ na Twoich odbiorców.

Jeśli zastanawiasz się, jak zacząć promocję swoich usług w Internecie, to musisz wiedzieć, że reklamy wideo i graficzne będą doskonałym rozwiązaniem. Dzięki temu zwiększy się między innymi liczba wejść na stronę sklepu.

Reklama Facebook Ads

Zatem zastanawiasz się, jak stworzyć pierwszą kampanię reklamową? Jeśli Twoim celem jest precyzyjne kierowanie stroną sklepu, umiejętne zarządzanie reklamami to musisz wiedzieć, że ich wcześniejsze zaplanowanie będzie kluczem do sukcesu. Jeśli prężnie działasz na Facebooku to warto właśnie tam stworzyć pierwszą reklamę.

Choć sam Facebook to narzędzie tak popularne i powszechne, że postrzegane może być jako mało użyteczne, to nic bardziej mylnego. W końcu z portalu korzystają ludzie dosłownie z całego świata. Dlatego ustalając konkretny i odpowiedni dla Ciebie budżet dzienny będziesz mógł dotrzeć do ludzi w różnych miejscach naszego globu. Za pomocą Facebooka możesz dotrzeć do niezliczonej liczny użytkowników.

Facebook Ads – co to?

Reklamy w mediach społecznościowych, między innymi na Facebooku, to jedno z najbardziej popularnych narzędzi do promowania Twojej firmy. Aby zyskać zakładany efekt i sukces kampanii reklamowych należy jednak przede wszystkim postępować zgodnie z przyjętymi zasadami. Jednak na samym początku warto zastanowić się, czym jest Facebook Ads.

Kampanie Tworzone za pomocą Facebooka, czyli za pomocą Facebook Ads, to tak naprawdę reklamy, które mogą być pokazywane na wszystkich kanałach społecznościowych należących do Facebooka (czyli np. Instagram). Innymi słowy system reklamowy Facebook Ads to narzędzie stworzone reklamowy z myślą o prowadzeniu kampanii w serwisach społecznościowych należących do Facebooka. Wykorzystasz go do stworzenia reklam na:

  • Facebooku,
  • Instagramie,
  • Messengerze.

Jak działa Facebook Ads?

Niezależnie od tego, na jakim portalu społecznościowym zdecydujesz się tworzyć kampanie reklamowe, musisz zorientować się, jak działają reklamy Facebook Ads. Ten specyficzny system reklamowy ma określone zasady, które pozwalają nie tylko skrupulatnie zarządzać kampanią, ale także uzyskiwać oczekiwane efekty.

Zatem, jak działa dokładnie to narzędzie? Pierwszym krokiem do wdrożenia reklam w menedżerze reklam na Facebooku jest ustalenie konkretnego celu marketingowego. Dzieki temu użytkownicy Facebooka z większym prawdopodobieństwem klikną w wybrany i dostosowany do nich format reklamy.

Poprawimy wyniki Twoich kampanii w 30 dni

Artur Szmyt

Artur Szmyt

New Business Manager

Kampanie reklamowe na Facebooku

W zależności od tego, do jakiej grupy odbiorców chcą dotrzeć firmy, ich reklamy mogą się różnić. Czasami niestandardowe grupy odbiorców wymagają dopasowania systemów reklamowych do preferencji odbiorców. Co to oznacza? Jeśli chcesz zareklamować swoją stronę internetową i dotrzeć do możliwie największej grupy nowych odbiorców musisz dopasować wygląd reklamy.

Wśród dostępnych formatów są:

  • posty,
  • grafiki,
  • filmy
  • oraz tzw. „karuzele” (czyli kilka kafelków następujących po sobie).

Takie indywidualne podejście do sprawia, że możliwości reklamy zwiększają się znacznie.

Tworzenie reklam w Facebook Ads

Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w reklamy Facebook Ads? Musisz wiedzieć, że niesamowitą zaletą reklam w serwisach społecznościowych jest to, że w sprawny i kompleksowy sposób docierają one do klientów i podnoszą poziom rozpoznawalności Twojej firmy. Co więcej, media społecznościowe to narzędzia, z których korzysta wielu z nas. Dlaczego więc nie wykorzystać ich do zwiększenia swojego zysku?

FB Ads daje również możliwość bardzo dokładnego targetowania reklam. Co to oznacza? Że dzięki dokładnym ustawieniom będziesz mógł precyzyjniej dobrać, wskazać i wyodrębnić listę odbiorców twojej reklamy. Dostępne narzędzia dają możliwość manipulowania nie tylko miejscem, w którym wyświetli się reklama, ale także

  • wiekiem odbiorców,
  • miejscem zamieszkania,
  • wykształceniem,
  • uprawianym zawodem,
  • zainteresowaniami,
  • czy pewnymi zachowaniami konsumenckimi.

Dzięki temu reklama staje się jeszcze bardziej skuteczna, bo od razu trafia do osób, które byłyby nią zainteresowane. Niezależnie od tego, czy prowadzisz media społecznościowe lokalnych marek czy dużych firm lub korporacji musisz wiedzieć, jak ważna jest reklama. W każdym przypadku ma ona tak samo kluczowy wpływ na skuteczność i zasięgi. Dlatego wykorzystując media i portale społecznościowe możesz sprawić, że Twoja firma w oczach konsumentów urośnie do rangi wielkiego gracza na rynku.

Zanim udostępnisz reklamę na swojej stronie warto zastanowić się nad jej celem. Dlaczego? Ponieważ dzięki temu dostrzeżesz nie tylko do nowych klientów, ale także będziesz mógł polepszyć relacje z obecnymi i zwiększyć poziom świadomości marki. Pamiętaj, że każda skuteczna reklama ma zawsze określony cel.

Obecnie dostępne są trzy główne cele reklamy:

  • świadomość,
  • rozpoznawalność marki,
  • zasięg.

Jak ustalić grupę docelową?

Określenie odbiorców jest niesamowicie ważne. Ponieważ tylko dzięki temu Twoją reklamę zobaczy określona i ważna dla Ciebie grupa odbiorców. Zatem, jak ustalić grupę odbiorców? Przede wszystkim zwrócić musisz uwagę na:

  • wiek,
  • lokalizację,
  • zachowania zakupowe,
  • dane demograficzne,
  • preferencje,
  • poglądy.

Dzięki skupieniu się na tych informacjach i wykorzystaniu potencjału, jaki płynie z danych na Facebooku będziesz mógł w pełni wykorzystać swoją reklamę.

Gdzie wyświetla się reklama?

Zastanawiasz się, gdzie możesz zobaczyć reklamę na Facebooku lub na Instagramie? Przede wszystkim reklama wyświetlana jest w skrzynce odbiorczej lub Aktualnościach użytkowników komputerów lub urządzeń mobilnych. Kampanie można zobaczyć także w aktualnościach zarówno na wersji mobilnej, jak i komputerowej.

Oprócz tego reklamy na Facebooku wyświetlają się także w:

  • Facebook Marketplace,
  • Audience Network,
  • prawej kolumnie Facebooka
  • “Eksploruj” na Instagramie,
  • sklep na instagramie,
  • skrzynka odbiorcza (messenger).

Reklamy na Facebooku wyświetlane są także na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu zwiększa to potencjalną liczbę osób, do których dotrze przekaz. Co więcej, jako osoba tworząca reklamę i podejmująca decyzję odnośnie grupy docelowej nie musisz martwić się tym, z jakiego urządzenia korzystają klienci. Powszechność i wysoka dostępność tych narzędzi i ich kompatybilność z wieloma urządzeniami sprawia, że skuteczna reklama będzie wyświetlana niemalże w każdym miejscu i o każdej porze.

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów?

Chcesz dotrzeć do większej ilości użytkowników? Za pomocą Facebooka lub na Instagramie możesz tego dokonać. Choć bardzo ważne jest określenie budżetu, to musisz wiedzieć, że kluczowe jest także zwrócenie uwagi na dane demograficzne i preferencje obecnych klientów i potencjalnych, nowych. Dzięki temu reklama i jej skuteczność znacznie wzrastają.

Aby zwiększyć liczbę klientów przyda się nie tylko odpowiednio dobrany zestaw reklam, ale także odpowiednie zarządzanie kampaniami na samym Facebooku. W tym celu konieczne jest korzystanie z odpowiednich narzędzi. W Menedżerze reklam na Facebooku znajdziesz skuteczne i trafne podpowiedzi i kroki postępowania, które przełożą się na efektywność Twoich reklam i ruch w sklepie internetowym.

Dlaczego warto korzystać?

Jeśli zastanawiasz się, jak wykorzystać reklamy w serwisach społecznościowych, to musisz wiedzieć, że Fb Ads będą najlepszym narzędziem do tego. Dopasowując reklamy do potrzeb odbiorców możesz pozytywnie wpłynąć na Twoją markę. Za sprawą kampanii dotrzesz do większej liczby użytkowników i będziesz mógł zwiększyć swoje zyski.

Wielu naszych Klientów spędza dużo wolnego czasu między innymi właśnie na Facebooku, dlatego warto wykorzystać reklamę w tym obszarze, aby cieszyć się zaletami płynącymi ze stałego kontaktu z klientem. Reklama na Facebooku może być kluczem do sukcesu Twojej firmy.

Remarketing

Słyszałeś kiedyś określenie “remarketing”? Wiesz, co ono oznacza? Jego głównym zadaniem jest powtórzenie przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy lub zapoznali się z produktem.

To narzędzie pozwala lepiej skupić się na zaletach płynących z usług i produktów na naszej stronie i przypomina klientom i odbiorcom o możliwości skorzystania z oferty Twojego sklepu. Musisz wiedzieć, że podążanie za klientem, który już choć raz pojawił się na Twojej stronie i zapoznał się z Twoją ofertą jest jedną z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych strategii marketingowych. Dlaczego? Ponieważ dzięki remarketingowi możesz nie tylko stworzyć na nowo okazję do dokonania zakupy i skorzystania z Twojej oferty, ale także budujesz rozpoznawalność i świadomość marki.

Podsumowanie

Martwisz się zyskiem Twojego sklepu internetowego? Nie masz pomysłu na podniesienie rozpoznawalności i ruchu na stronie? Dla użytkowników bardzo ważna jest nie tylko oferta usług i produktów, ale także jakość reklam i kampanii. Dlaczego? Ponieważ one bezpośrednio wpływają na relację firmy z Klientem. Jeśli zależy Ci na relacji z odbiorcami, to wyświetlanie reklam sprawdzi się doskonale.

Niezależnie od tego, na który z popularnych celów reklam się zdecydujesz musisz pamiętać, aby zastosować się do kilku ważnych zasad tworzenia reklam. Istotne będzie możliwie jak najbardziej dokładnych cech grupy docelowej. Dzięki temu będziesz mógł skierować swoją reklamę jedynie do osób i Klientów, do których faktycznie chcesz dotrzeć.

Zobacz również: Kampania Facebook Ads – konfiguracja krok po kroku

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (5 opinie)