Czym jest Google CSS?
CEO & Head of Performance w Double Digital
Google chce, aby usługi były bardziej wartościowe dla klientów biznesowych korzystających z samej platformy reklamowej. Jednym ze sposobów, w jaki firma z Kalifornii chce to osiągnąć, jest wykorzystanie narzędzia Rekomendacje reklam, rodzaj oprogramowania opartego na sztucznej inteligencji, które może pomóc firmom ulepszyć ich kampanie reklamowe.
Istnieje wyraźna potrzeba takiego produktu: wiele firm nie ma wewnętrznej wiedzy potrzebnej do tworzenia skutecznych kampanii. Najczęściej małe firmy tracą dużo pieniędzy na AdWords, pochłaniając ograniczone budżety reklamowe, co prowadzi i tak do utraty sprzedaży.
Narzędzie rekomendacji Google Ads jest więc rodzajem zautomatyzowanego specjalistycznego asystenta, który może korygować zmiany na podstawie danych, które zbiera z kampanii. Ogólnym celem jest zwiększenie wydajności każdej złotówki wydanej na reklamę, pomagając klientom biznesowym wierzyć, że uzyskują lepszy stosunek jakości do ceny.
Zasadniczo sposób działania Rekomendacji jest prosty. Google śledzi historię kampanii, ocenia ją pod kątem trendów, przesyła dane do swoich inteligentnych algorytmów, a na drugim końcu podaje szereg porad.
Wyświetlenie zaleceń może zająć trochę czasu. Jeśli dopiero niedawno uruchomiłeś kampanię reklamową, jest mało prawdopodobne, że Google zgromadzi wystarczającą ilość danych, aby przedstawić jakiekolwiek rekomendacje merytoryczne. Jeśli nie widzisz niczego za pierwszym razem, Google sugeruje, abyś sprawdził później: ich silnik nieustannie szuka nowych optymalizacji, a sama firma regularnie wprowadza nowe typy rekomendacji.
Podstawową ideą propozycji reklam jest zwiększenie CTR lub współczynnika klikalności: liczba osób, które klikają linki reklamowe i przechodzą do Twojej witryny. Sztuczna inteligencja Google nie jest jeszcze wystarczająco inteligentna, aby generować nowe treści specyficzne dla Twojej firmy (choć prawdopodobnie pojawi się to w pewnym momencie w następnej dekadzie). Zamiast tego pobiera aktualny tekst reklamowy i maskuje go, mając nadzieję na osiągnięcie lepszych wyników.
Załóżmy na przykład, że ręcznie napisałeś nagłówek „odzież, buty i skarpetki w przystępnej cenie”. Narzędzie rekomendacji reklam Google może zdecydować, że nie jest to optymalne i zmienić je na „Kup tanią, niedrogą odzież. Skarpety. Buty.” Jak widać, rzeczywiste znaczenie treści w ogóle się nie zmieniło, tylko kolejność, w jakiej pojawiły się słowa, i słowa użyte do przekazania tego znaczenia.
Google odkrył, że jego narzędzie rekomendacji pomogło zwiększyć CTR o około 10 procent – to bardzo dużo. Pamiętaj jednak; nie musisz akceptować rekomendacji Google, jeśli uważasz, że nie są one istotne lub sensowne.
Chociaż firmy zajmujące się handlem elektronicznym i agencje kreatywne odniosą ogromne korzyści z rekomendacji, Google celowo nie używa tego systemu w przypadku wrażliwych lub ściśle regulowanych branż. Obecnie narzędzie nie będzie sugerować firmom z branży medycznej, farmaceutycznej, finansowej czy rehabilitacyjnej, gdyż może przypadkowo naruszyć zasady reklamowe.
Narzędzie rekomendacji reklam Google może wspomóc kampanię reklamową Twojej firmy na kilka ważnych sposobów. Zobacz poniżej.
Generowanie wyświetleń jest łatwe. Jednak aby odnieść sukces w internetowej grze reklamowej, musisz ulepszyć słowa kluczowe i kierowanie.
Nowe narzędzie Google pomoże Ci to zrobić. Jeśli chodzi o słowa kluczowe, narzędzie rekomendacji może podać kilka pomocnych sugestii. Po pierwsze, narzędzie może pomóc Ci określić odpowiednie słowa kluczowe, które określają, kiedy Twoje reklamy będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Google robi to nie tylko łącząc słowa z Twoją kampanią, ale także oceniając zamiary klientów: czy chcą kupić, czy nie.
Narzędzie rekomendacji Google może również pomóc w tworzeniu nowych wykluczających słów kluczowych: słów kluczowych, których wyraźnie nie chcesz, aby powodowały wyświetlenia reklam. Istnieje również narzędzie, którego Google używa do usuwania zbędnych słów kluczowych w tej samej grupie reklam. Narzędzie zasugeruje usunięcie niepotrzebnych słów kluczowych, aby ułatwić zarządzanie kontem.
Jeśli chodzi o cele, tam też jest pomoc. Narzędzie rekomendacji reklam pomaga określić odbiorców na podstawie ich nawyków zakupowych i zasugerować, do kogo należy kierować reklamy (na przykład osoby, które już odwiedziły Twoją witrynę). Mechanizm kierowania daje również opcje, aby uczynić reklamy bardziej „dynamicznymi”, co oznacza, że zmienia treść reklamy na podstawie szeregu parametrów, takich jak urządzenie, z którego korzysta użytkownik, czy pora dnia.
Rozszerzenia to dodatki do podstawowej struktury reklamowej. Podstawowa reklama Google ma ten sam wzorzec: nagłówek, adres URL Twojej witryny, a następnie krótki opis tego, czego mogą spodziewać się użytkownicy po kliknięciu.
Rozszerzenia uzupełniają ten podstawowy format, dostarczają więcej informacji i generują większe zainteresowanie. Narzędzie Google do rekomendacji reklam może ocenić skuteczność Twoich rozszerzeń i zaproponować nowe. Na przykład, jeśli masz rozszerzenie połączenia, silnik rekomendacji może zalecić zmiany, które zachęcą więcej osób do skontaktowania się z Twoim telefonem. Narzędzie podaje też sugestie dotyczące ulepszenia rozszerzeń informacji, na przykład gdy dołączasz krótką listę podstawowych informacji o produkcie.
Rekomendacje „Reklamy i rozszerzenia” pomagają ulepszyć istniejące reklamy, tworzyć nowe reklamy, wyświetlać najczęściej najlepsze reklamy i organizować reklamy w lepsze grupy reklam. W szczególności typy rekomendacji rozszerzeń pomagają zmaksymalizować skuteczność reklam i mogą poprawić współczynniki klikalności.
Przykładowe zalecenia obejmują:
Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?
Zespół i komunikacja
✔ Certyfikowany mistrz Google Ads z min. 5-letnim doświadczeniem na pokładzie
✔ Zawsze pod ręką – mailowo, telefonicznie lub na wideospotkaniu
✔ Holistyczne wsparcie w każdym aspekcie marketingu cyfrowego
✔ Cały zespół specjalistów gotowy, by wspierać Twój sukces
Transparentność i personalizacja
✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads
✔ ✔ Comiesięczne podsumowania skuteczności, plany rozwoju i wnioski od naszego eksperta
✔ ✔ Spersonalizowany raport dostępny 24/7, stale aktualizowany, abyś zawsze był na bieżąco
Przewagi technologiczne
✔ Nieograniczona liczba kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych – pełna skalowalność działań reklamowych
✔ Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 i Google Tag Manager – kompleksowe śledzenie i analiza danych
✔ Implementacja opinii konsumenckich i produktowych – zwiększ wiarygodność i konwersje w Twoim sklepie
✔ Analiza zachowań użytkowników dzięki mapom ciepła i nagraniom sesji – precyzyjny wgląd w interakcje na stronie
Narzędzia Google do rekomendowania reklam mają sekcję „Stawki i budżety”. Tutaj możesz uzyskać sugestie, jak najlepiej zarządzać wydatkami na reklamy i minimalizować koszty. Sekcja Stawki i budżety ma na celu zwiększenie liczby konwersji. Im lepiej wykorzystasz swój budżet marketingowy, tym więcej osób przyjdzie do Twojej firmy.
Narzędzie reklamowe Google pomaga na kilka sposobów. Po pierwsze, może sugerować, jak alokować fundusze między kampaniami, zwłaszcza jeśli jedna kampania często ma nadwyżki, podczas gdy inna jest zawsze pusta. Silnik rekomendacji może również sugerować nowe oferty na podstawie używanego urządzenia. Zalecenia mogą sugerować, że wydajesz więcej na użytkowników komputerów PC i notebooków niż telefonów komórkowych. Być może dokonają konwersji częściej lub przy niższych wydatkach na klienta.
Wreszcie, może zaoferować pomoc przy aktualizacji wydatków na reklamę, utrzymując cele kampanii przez cały czas.
Rekomendacje „ Stawki i budżety ” mogą pomóc w znalezieniu najlepszej strategii ustalania stawek, która pozwoli osiągnąć cele biznesowe, i zagwarantuje, że Twoje kampanie nie zostaną ograniczone przez budżet.
Zmień strategie automatycznego określania stawek, aby poprawić skuteczność:
Użyj ręcznych modyfikatorów stawek i dostosowań budżetu:
Rekomendacje „Słowa kluczowe i kierowanie” mogą zwiększyć Twój zasięg. Przykładowe zalecenia obejmują:
Damian Dziergowski
Zalecenia dotyczące „napraw” pomagają rozwiązać problemy z kontem oraz poprawić ogólny stan i wydajność. Przykładowe zalecenia obejmują:
Narzędzie rekomendacji Google Ads to jedno z głównych ulepszeń wprowadzonych od czasu aktualizacji ze starego interfejsu. Nie wszystkie zalecenia poprawią skuteczność Twojego konta, ale wiele z nich to zrobi. To narzędzie pomaga monitorować konto i upewnić się, że nie ma żadnych anomalii.
Formularz kontaktowy