Double Digital

Jak wykorzystać Instagram do rozwoju marki?

Spis treści

Instagram obsługuje co miesiąc ponad miliard aktywnych użytkowników. W ciągu dekady przejścia od forum przez udostępnianie zdjęć do tętniącego życiem, wielofunkcyjnego świata na Instagramie spowodowało, że nowoczesne firmy muszą teraz korzystać z tej platformy, aby zachować konkurencyjność w swojej branży. Nadążanie za ciągle zmieniającymi się najlepszymi praktykami dotyczącymi konta na Instagramie może być trudne, więc aby pomóc, opracowaliśmy krótki przewodnik, jak wykorzystać Instagram do rozwoju Twojej marki – zaczynając od utworzenia zoptymalizowanego konta.

Konfiguracja konta biznesowego

Aby pomóc właścicielom firm, Instagram stworzył konta biznesowe różniące się od kont osobistych, aby zapewnić dodatkowe korzyści, takie jak statystyki, reklamy i bardziej wydajne wyświetlanie informacji kontaktowych.

Zacznij od pobrania Instagrama na Androida , iOS lub Windows i wybierz Zarejestruj się. Wybierz adres e-mail do wprowadzenia, w zależności od tego, czy chcesz zezwolić wielu użytkownikom na dostęp, czy chcesz zalogować się za pomocą konta na Facebooku. System poprosi Cię o utworzenie nazwy użytkownika, hasła i wprowadzenie informacji profilowych (lub zalogowanie się na swoje konto na Facebooku).

logowanie instagram

Optymalizacja profilu na koncie biznesowym Instagram

Chcesz, aby odwiedzający mogli na pierwszy rzut oka dowiedzieć się, kim jesteś, co oferuje Twoja marka i jak można zobaczyć więcej lub szybko nawiązać z Tobą kontakt. Możesz to zrobić poprzez:

  • Tworzenie biografii:  Wykorzystaj swoje 150 znaków, podsumowując ofertę marki, przewagę konkurencyjną, a także bezpośrednie wezwanie do działania (najlepiej klikalny link do strony docelowej). Zachowaj zwięzłość i urozmaicaj je emotikonami, aby przyciągnąć uwagę.
  • Przejrzyste informacje kontaktowe: Jak wspomniano powyżej, kluczową cechą kont biznesowych na Instagramie jest to, że po dodaniu informacji kontaktowych znajdziesz odpowiednie przyciski, które pomogą odwiedzającym zadzwonić, wysyłać SMS, e-maile, a nawet uzyskiwać wskazówki dojazdu z Twojego profilu. Upewnij się, że ułatwisz im znalezienie Cię i wypełnij każdą możliwą sekcję.
  • Dobrze dobrane zdjęcia profilowe: jeśli masz estetyczne logo, bądź jak większość marek i zachowaj je jako swoje zdjęcie na wszystkich platformach społecznościowych, aby zwiększyć rozpoznawalność. Pamiętaj również, że chociaż Twoje zdjęcie może być wyświetlane w rozmiarze 110 x 110 pikseli, w rzeczywistości zostanie ono zapisane w rozmiarze 320 x 320 pikseli, czyli w takim rozmiarze, jaki powinieneś przesłać.
  • Zapisz najciekawsze momenty historii: stanie się to bardziej istotne, gdy przejdziesz do tworzenia treści, ale uwzględnienie najważniejszych elementów historii pozwoli Ci wykorzystać więcej z Twojego profilu, aby uwzględnić wartość dla odwiedzających. Dodawaj w tym miejscu dobrze zorganizowane posty, aby lepiej przyciągnąć uwagę odwiedzających.

Zbuduj grupę docelową

Duża liczba miesięcznych użytkowników Instagrama daje firmom wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, ale stwarza również potencjał do nadmiernego nasycenia w branży, pozostawiając wiele działań marketingowych niewidocznych lub niesłyszanych.

Dużym problemem tego jest brak zdefiniowania grupy docelowej w Twojej branży, aby kierować treściami i marketingiem na Instagramie w celu uzyskania lepszego zwrotu z inwestycji. Wielu właścicieli firm działa w bardzo szerokiej grupie odbiorców. Problem z tym podejściem oznacza, że ​​nikt nie odnosi się konkretnie do wartościowej treści, którą dodajesz do swojego profilu.

Zamiast tego zidentyfikuj segmenty klientów, które Twoim zdaniem najlepiej odpowiadają grupie Twoich produktów lub usług, abyś mógł tworzyć dla nich bardziej angażujące treści. Zacznij od szerszych informacji demograficznych, takich jak:

  • Gdzie mieszkają twoi odbiorcy? Nie chodzi tylko o lokalizację geograficzną, ale także o to, czy prawdopodobnie odnoszą się one bardziej do życia na przedmieściach, czy dużych miastach.
  • Jaki jest przedział wiekowy Twoich odbiorców?
  • Na jakim stanowisku pracują?
  • Jaki poziom wykształcenia posiadają?

Gdy już zgromadzisz te informacje, możesz zacząć kopać głębiej, udoskonalając cechy osobowości grupy docelowej. Mogą one obejmować:

  • Cele i wartości
  • Zainteresowania
  • Rola w procesie zakupowym
  • Preferowany format informacji

Jeśli masz już firmę, proces ten można wspomóc, sprawdzając, kto już kupuje Twoje produkty. Jakie jakościowe informacje zwrotne udzielili Ci  konsumenci.

Po przygotowaniu konta i zdefiniowaniu grupy docelowej możesz rozpocząć tworzenie wysoce angażujących treści.

Twórz wysokiej jakości treści

Teraz, gdy masz już skonfigurowane konto na Instagramie i określoną grupę docelową, do której chcesz dotrzeć, kluczowe jest zbudowanie strategii konsekwentnego tworzenia wysokiej jakości treści. 

W końcu, czym tak naprawdę jest „treść wysokiej jakości”? Odpowiedzią jest treść, która zachęca docelowych odbiorców do interakcji z Twoją marką na wszystkich etapach ścieżki konwersji.

Określ swoje cele biznesowe

Co Twoja firma musi uzyskać dzięki działaniom na Instagramie?. Nie mów po prostu, że chciałbyś zwiększyć sprzedaż (kto by nie chciał?). Zamiast tego zastanów się, co jest bardziej mierzalne i osiągalne na platformie.

Na przykład, jeśli prowadzisz sklep internetowy możesz promować produkt z rentowną marżą lub promocję na wyprzedaż zapasów. Jeśli prowadzisz działalność usługową, być może próbujesz zwiększyć ruch online w swojej witrynie lub stronach docelowych z innych platform cyfrowych o 20% i użyjesz do tego Instagrama.

Cele i zadania nadają Twoim treściom na Instagramie kierunek, gdy są prezentowane na docelowym rynku i pomagają zmierzyć, jak skuteczne są Twoje działania w dłuższej perspektywie.

Ustal wskaźniki sukcesu na Instagramie

Mówiąc o mierzeniu wydajności, teraz, gdy masz już wyznaczone cele, możesz ustalić wskaźniki sukcesu, aby ocenić skuteczność swoich treści na Instagramie. Będą się one różnić dla każdej firmy, ale niezależnie od Twoich celów, zawsze pomaga kategoryzowanie ich zgodnie ze ścieżką marketingową:

  • Świadomość marki: w tym miejscu użytkownicy po raz pierwszy dowiadują się o Twojej marce i mogą być mierzone na podstawie tempa wzrostu liczby obserwujących, liczby wyświetleń Twoich postów i liczby osiągniętych kont.
  • Zaangażowanie: Teraz użytkownicy (prawdopodobnie Twoi obserwatorzy) zaczynają wchodzić w interakcje z Twoimi treściami, takimi jak polubienia i komentarze, a nawet wzmacniają je poprzez udostępnianie.
  • Konwersja: Konwersja to nie tylko sprzedaż; może to być dowolny cel, który próbujesz osiągnąć za pomocą swoich postów, na przykład wizyty w witrynie. Są one często mierzone za pomocą współczynników klikalności, współczynników odrzuceń, kosztu kliknięcia i CPM.
  • Customer Insights: W tym miejscu budujesz lepsze zrozumienie swojego rynku docelowego, w oparciu o obszary takie jak utrzymanie, wskaźnik powracających klientów i inne.

Szczegółowo opisaliśmy to w modelu SEE-THINK-DO-CARE.

Utwórz szablon kreacji

Jeśli nie masz rewolucyjnego produktu lub usługi, zwykle potrzeba wielu interakcji z Twoją firmą, zanim obserwator zdecyduje się na zrealizowanie naszego celu (konwersji). Spójność ma zatem kluczowe znaczenie, aby pozostać w kontakcie z odbiorcami.

Stworzenie szablonu kreacji pozwala poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad treściami, które należy opracować z wyprzedzeniem. Zapobiega to tworzeniu treści na ostatnią chwilę, które nie mają większego znaczenia dla Twojej szerszej strategii.

Tworzenie wysokiej jakości treści

Instagram to przede wszystkim platforma wizualna, więc estetyka musi być najważniejsza przy tworzeniu treści. Musisz stworzyć rozpoznawalne cechy wizualne, takie jak schematy kolorów lub motywy, korzystając z szablonów prezentujących nowe wartościowe posty jako główne tematy lub przesyłając posty i zdjęcia, które się uzupełniają.

Jak tworzyć przyciągające uwagę zdjęcia na Instagram?

Nie każda firma może sobie pozwolić na wynajęcie profesjonalnego fotografa, ale w dzisiejszych czasach smartfon wystarczy. Udostępniaj tylko najlepsze zdjęcia:

  • Używaj naturalnego światła w jak największym stopniu, aby uniknąć błysku lampy, który może prześwietlić obiekt.
  • Wykorzystując zasadę trójpodziału, w której obiekt jest umieszczony w miejscu, w którym spotykają się linie siatki aparatu
  • Połącz to z różnymi kątami – wspinaj się po drabinach, stawaj na ziemi, znajdź najciekawsze ujęcie tematu, aby zwrócić uwagę swoich obserwatorów.

Możesz także w pełni wykorzystać narzędzia do edycji zdjęć. 

Połącz urzekające obrazy z przekonującymi opisami

Opowiedz historię swojego zdjęcia w opisie. Zabierz swoich obserwatorów w podróż, daj im wgląd w swoją markę i zmień ich sposób postrzegania twojej marki. 

Skorzystaj z innych formatów

Nie ograniczaj harmonogramu publikowania do obrazów statycznych z chwytliwymi opisami. Wykorzystaj w pełni platformę, którą codziennie oglądają miliony ludzi. Testuj wykorzystując karuzele, które pozwalają zamieścić do 10 zdjęć na raz; Przewodniki, które pozwalają lepiej dzielić się cennymi wiadomościami i treściami w Twojej branży; IGTV publikuje dłuższe filmy; lub funkcje na żywo, w których możesz transmitować bezpośrednio do swoich obserwujących.

Promuj treści Twojej marki dodane przez użytkowników

Obserwatorzy najprawdopodobniej odniosą się do Twojego przekazu, gdy zobaczą, jak ktoś spoza Twojej firmy promuje produkt. Zachęcanie użytkowników do generowania własnych treści prezentujących Twój produkt, a następnie dzielenia się nimi, nie tylko zwiększy zaufanie do Twojej oferty, ale także pozwoli Ci dodać więcej treści do harmonogramu bez większego wysiłku tworzenia czegoś nowego.

Wybierz odpowiednie hashtagi

To po prostu sprawi, że Twoje treści będą bardziej widoczne dla docelowych odbiorców. Umieszczenie hashtagów w podpisach lub komentarzach pozwoli osobie, która kliknie lub wyszukuje ten konkretny hashtag, zobaczyć całą zawartość, która go zawiera (tj. Twoją). 

Jesteś teraz oficjalnie gotowy, aby zacząć wykorzystywać swoje konto biznesowe na Instagramie, aby odnieść sukces!

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)