Dzięki marketing automation firmy mogą kierować reklamy do klientów za pomocą automatycznych wiadomości za pośrednictwem poczty e-mail, mediów społecznościowych i tekstu. Wiadomości wysyłane są automatycznie, zgodnie z regułami ich zadziałania. Reguły mogą być definiowane za pomocą szablonów, tworzonych na zamówienie od podstaw lub modyfikowanych w trakcie kampanii, aby osiągnąć lepsze wyniki. Działy marketingu i sprzedaży wykorzystują marketing automation do automatyzacji kampanii marketingowych online i działań sprzedażowych w celu zwiększenia przychodów i maksymalizacji wydajności. Gdy automatyzacja jest efektywnie wykorzystywana do obsługi powtarzalnych zadań, pracownicy mogą swobodnie rozwiązywać problemy wyższego rzędu, a błąd ludzki jest redukowany. Marketing automation pomaga w generowaniu i ocenianiu leadów, a także w mierzeniu ogólnego ROI w kampaniach. Oszczędność czasu i kosztów dzięki automatyzacji rośnie wraz ze wzrostem wielkości i złożoności organizacji. System marketing automation jest zaprojektowany do skalowania wraz z Twoją firmą.
Automatyzacja marketingu, profesjonalnie nazywana także marketing automation to dość popularny slogan, który ma ogromne znaczenie w naszych firmach. Wiele firm wchodzi obecnie na wyższy poziom, a to wszystko dzięki wszechobecnemu Internetowi. System marketing automation jest głównie po to, aby firma mogła bez większego problemu zaznaczyć swoją obecność na rynku, a także w dużej mierze przynależność do pierwszej ligi. Dzięki temu firma będzie w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów, a przy okazji potwierdzi chęć podążania za nowymi trendami. Jest to bardzo ważne, ponieważ obecnie klienci zwracają na to uwagę i idą tam, gdzie widać postęp, chęć rozwoju. System marketing automation to klucz do sukcesu!
Jak najprościej można wytłumaczyć automatyzację marketingu? Otóż dzisiaj nie jest to już tylko i wyłącznie monitoring wizyt w ciągu dnia czy tygodnia na naszej stronie internetowej czy na witrynie sklepu internetowego. Nowoczesne, rozwinięte systemy marketing automation są ściśle powiązane z użyciem sztucznej inteligencji, a także analizą Deep Data czy Machine Learningu. Wszystko to odbywa się, aby dopasować marketingowe treści do tego, czego oczekuje klient.
Marketing zautomatyzowany, automatyzacja działań marketingowych czy system marketing automation to nic innego, jak wprowadzenie do firmy działań, których zadaniem jest przede wszystkim usprawnienie procesów reklamowych, content marketingowych jak i sprzedażowych. Nie ulega bowiem wątpliwości, że niektóre działania wykonywane ręcznie zabierają zbyt dużo czasu, zwłaszcza, jeśli nie mamy pod ręką dodatkowych pracowników, ponieważ nie mamy pieniędzy na ich zatrudnienie lub po prostu nie chcemy wprowadzać nikogo nowego do firmy. Dzięki tym nowoczesnym dodatkom i narzędziom można śmiało usprawnić działania marketingowe na dużą skalę. Co ciekawe, nawet początkujący sprzedawcy będą w stanie posługiwać się dostępnymi rozwiązaniami, bez zapoznawania się ze skomplikowanymi kodami czy algorytmami, według których działają strony internetowe oraz reklamy. Temat marketing automation jest znany nawet osobom, które nie są zaawansowane technologicznie.
Zapewne dla osób, które nie są zbytnio zainteresowane tematem, powyższe wyjaśnienie, czym jest automatyzacja działań marketingowych (systemy marketing automation) będzie wystarczające. Jednak w gronie, które trafiło na naszą stronę znajdą się i takie osoby, dla których zdobywanie informacji jest cenną nauką. Jak więc działa marketing automation w praktyce? Czym są systemy marketing automation?
Można powiedzieć, że każdy proces jest ciągiem przyczynowo-skutkowym. Zanim zostanie uruchomiona konkretna automatyzacja, konkretne działanie, koniecznością jest wybudowanie ścieżki. To ona określ, co będzie wyzwalaczem automatyzacji, a następnie konkretnym działaniem. Ścieżki mogą dzielić się na te łatwiejsze, jak i bardziej skomplikowane. Ten drugi typ może prowadzić do wyłączenia odpowiedniego segmentu użytkowników niezainteresowanych, a także znacznie wzbogacić marketing o dodatkowe warunki czy filtry. Obecnie dostępne są bardzo dobre jakościowo systemy, które mogą pochwalić się łatwymi do użycia interfejsami, jak i intuicyjnością, która dla wielu osób jest wręcz kluczowa. Intuicyjna platforma marketing automation przynosi realne zyski.
Email marketing
Social proof
Personalizacja www
Lead Generation
Voice commerce
AI & Machine Learning
Live Chat
Mobile marketing
Dynamiczne segmenty
Muszę zrobić więcej za mniej.
W dynamicznym środowisku digital marketerzy odczuwają presję, aby robić więcej za mniej: muszą generować więcej potencjalnych klientów, zwiększać przychody i szybciej zamykać transakcje. Po zakończeniu jednego projektu następuje natychmiast kolejny. Marketing automation wspiera napięte harmonogramy marketerów dzięki zautomatyzowanym zadaniom, dzięki czemu mogą skoncentrować się na bardziej strategicznej pracy, a oprogramowanie zajmie się resztą, aby zarządzać potencjalnymi klientami. To jedna z kluczowych zalet rozwiązań marketing automation.
Nie mam sposobu na śledzenie lub optymalizację zaangażowania użytkowników.
Śledzenie zaangażowania użytkowników jest niezbędne, a marketing automation pozwala na przechwytywanie, śledzenie, zarządzanie i ocenianie potencjalnych klientów w środowisku lejka w celu tworzenia, zarządzania i automatyzacji procesów marketingowych i konwersacji w kanałach online i offline. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej zoptymalizować swoje programy i lepiej określić ROI. Wykorzystaj retargeting aby zoptymalizować zaangażowanie i połączyć się z kupującym. Marketing automation zapewnia łatwiejszy sposób dostarczania właściwych treści właściwej osobie na właściwej platformie, gdzie są one otwarte na kontakt z Tobą.
Moi potencjalni klienci nie przynoszą konwersji lub mam nieszczelny lejek sprzedaży.
Radzenie sobie z potencjalnymi klientami, które nie przynoszą konwersji lub nieszczelny lejek sprzedaży jest frustrujący, ale można je naprawić. Marketing automation pozwala na dostarczanie potencjalnym klientom odpowiednich i przydatnych informacji w wielu kanałach, dopóki nie będą gotowi do zakupu. Dobry spersonalizowany marketing może skutkować 50% większą liczbą leadów sprzedażowych przy 33% niższym koszcie za lead’a.
Moi potencjalni klienci nie są kwalifikują się jako leady.
Marketerzy nie mogą skupiać się tylko na najlepszych strategiach generowania leadów i budowania świadomości — muszą także upewnić się, że te leady są odpowiednie dla firmy. Nie ma sensu zwiększać generowania leadów, jeśli leady nie mają możliwości przekształcenia się w sprzedaż. Marketing automation pomaga lepiej zrozumieć potencjalnych i kupujących. Będziesz mógł spersonalizować ścieżkę każdego indywidualnego kupującego od pierwszego kontaktu do sprzedaży i dalej, dzięki danym marketingowym i analizom i możliwościom lead scoringu.
Mam problemy z marketingiem i luki technologiczne.
Jeśli masz problemy z marketingiem, automatyzacja marketingu może pomóc. Działania marketing automation ułtwiają ręczne przepływy pracy, Twoi pracownicy mogą skupić się na bardziej strategicznej pracy, która pomoże ulepszyć ogólne procesy, wprowadzić innowacje w kampaniach marketingowych i zwiększyć zyski. Automatyzacja komunikacji marketingowej, takiej jak poczta e-mail i telefon komórkowy, sprawia, że wysyłanie ukierunkowanych wiadomości jest szybkie i proste. Dzięki personom kupujących możesz mieć pewność, że dostarczasz spersonalizowane wiadomości na każdym etapie lejka kupującego.
Wzrost ilości leadów
Automatyzacja procesów
Choć rodzaje ścieżek automatycznych są różne, a ilość interakcji ogromna, istnieje kilka kluczowych zasad, które warto wykorzystać podczas automatyzacji, aby zdobyć klientów.
Przede wszystkim warto zadbać o miłe, sympatyczne powitanie potencjalnego klienta na swojej stronie. Oczywiście może to być powitalny chat bok, który jednocześnie może okazać się niezwykle pomocny podczas wszelkich nieścisłości, o ile klient będzie chciał się nimi podzielić.
W sytuacji, kiedy nikt nie czuwa nad chatem z klientem, warto zadbać o to, aby na stronie znalazła się informacja, w jakich godzinach można zastać agentów. Ciekawym rozwiązaniem będzie też zapewnienie alternatywnej formy kontaktu. Skutecznym i dalekosiężnym narzędziem może okazać się autoresponder, w którym klient pozostawi swój adres e-mail.
Marketing automation to fantastyczne narzędzie, które pozwala również na edukowanie i wspieranie klientów. Prowadząc sklep online, możesz śmiało udostępniać katalogi, a także inspirujące informacje dotyczące nowych, jak i planowanych produktów w formie newslettera.
Z klientami warto wypracować dłuższą, trwalszą relację. Zdobyć klienta na jeden raz to nie jest żadne osiągnięcie. A więc w momencie, kiedy zostanie sfinalizowana pierwsza sprzedaż, nie możesz o nim zapomnieć. Warto w tym momencie wykorzystać marketing automation – dostarczając coraz to nowsze treści czy wysyłając wiadomości o ofertach specjalnych.
Teraz już wiesz, na czym polega marketing automation!
Indywidualnie dopasowany specjalista
Dedykowany raport miesięczny Google Data Studio
Kompleksowe wsparcie w marketingu
Konsultacje i wsparcie dodatkowych działań marketingowych
Dynamiczny rozwój działań marketingowych
Raport w czasie rzeczywistym Google Data Studio
W przypadku automatyzacji marketingu, można wykorzystywać wiele cennych narzędzi. Każde z tych narzędzi Twoja firma może sprawdzić na własnej „skórze” bezpłatnie, ponieważ większość systemów pozwala na okres próbny, który oznacza 14 lub aż 30 dni korzystania.
Formularz kontaktowy
Analizujemy Twój biznes, tak by już na początku naszej współpracy, osiągnąć jak najlepsze wyniki prowadzonych kampanii. Weryfikujemy dotychczas podejmowane działania, analizujemy konkurencję w Twojej branży i określamy potencjał branży Google Ads (AdWords).
Niewątpliwie kampanie AdWords są bardzo skutecznym kanałem i bardzo szybko można zobaczyć pierwsze efekty: zwiększenia sprzedaży, przychodu, ilości leadów. Ten kanał reklamowy jest gwarancją dotarcia do użytkowników w momencie, w którym szukają Twoich produktów lub usług.
Rozpocznij kampanię w Google Ads, a my zwiększymy Twoje przychody i dostarczymy więcej klientów.Od samego początku naszej współpracy zostaje przydzielony do Ciebie certyfikowany specjalista, który w pełni prowadzi Twoje kampanie AdWords. Masz możliwość skontaktowania się z nim telefonicznie lub drogą mailową. Opiekun Twojego konta zadba również o przygotowywanie na Twoje potrzeby raportów z prowadzonych działań.
Pomożemy Ci postawić pierwsze kroki w marketingu online. Pokażemy różnice, jakie są między ruchem organicznym i płatnym. Utworzymy Twoje pierwsze konto Google Ads i skonfigurujemy Google Analytics i przekażemy Ci wszystkie niezbędne informacje, jak korzystać z narzędzi marketingu internetowego i wyciągać wnioski i skutecznie realizować strategie Twojego biznesu. Jeżeli nie masz jeszcze ustalonych celów, pomożemy Ci i dostosujemy do nich optymalny budżet.
Zanim rozpoczniemy współpracę chcemy poznać Twój biznes i konkurencję. Dostosujemy nasze działania do Twojej strategii marketingowej. Zweryfikujemy, jakie elementy należy poprawić na Twojej stronie, a jakie już dziś skutecznie wpłyną na efekty prowadzonych kampanii w Google Ads.
Przedstawimy Ci jakie działania podejmuje Twoja konkurencja i przedstawimy skuteczny plan prowadzenia kampanii, tak by znacznie zwiększyć swoją przewagę. Chcemy również zweryfikować, jakie działania reklamowe prowadziłeś do tej pory i ocenić ich efekty. Sprawdzimy twoje konto Google Ads (AdWords) oraz Google Analytics, by prześledzić dotychczasowy ruch na Twojej stronie i przygotować odpowiednią strukturę uwzględniając: trafne i konwertujące słowa kluczowe, teksty reklamowe.
Google Ads nie oferuje szablonów strategii, dlatego mimo automatyzacji, którą już dziś możemy uruchomić na Twoim koncie ważny jest czynnik ludzki, który jak widać w przypadku każdej firmy, wpływa na sukces.
Nasza droga, to poszukiwanie nowych rozwiązań i wdrażanie nowych narzędzi do zwiększania efektywności wyników kampanii Google Ads (AdWords). Wszystko po to, by spełniać oczekiwania naszych klientów. Zaufaj naszemu doświadczeniu i już dziś rozpocznij realizację swoich celów biznesowych z Double Digital
Przede wszystkim rozwiązanie pozwala na ogromną oszczędność czasu i pieniędzy. Przeprowadzone badania pokazują, że automatyzacja pozwala na obniżenie kosztów nawet o kilkanaście procent.
Kolejną korzyścią jest rozbudowanie bazy danych, zwiększenie elastyczności kampanii marketingowych. Dzieje się to dzięki możliwości personalizacji.
Automatyzacja pozwala na usprawnienie procesów sprzedażowych. Systemy te posiadają specjalistyczne narzędzia, które wysyłają do działu handlowego informacje, które są niezwykle użyteczne z punktu sprzedawcy.
Dodatkowym atutem automatyzacji jest możliwość prowadzenia testów, dość zaawansowanych, które są kluczem do realnej poprawy wyników.
Jeśli jesteś zainteresowany takim narzędziem, z pewnością warto poczynić wpierw kroki, które sprawią, że Twój start będzie na wysokim poziomie. Przede wszystkim konieczny jest plan. Warto spisać sobie konkretne założenia i cele, które pomogą w późniejszych czynnościach. Po gotowym planie przychodzi czas na przygotowanie potrzebnych materiałów. W przypadku kampanii e-mail będą to konkretne treści, które później znajdą się w strukturze wiadomości.
Kolejnym ważnym krokiem jest opisanie bardzo dokładnie wszelkich swoich działań i założeń. Ostatni ważny krok, to testowanie i ulepszanie. Warto nie wypuszczać e-maila od razu – lepiej jest się z tym przespać, by następnego dnia usiąść do tego z lepszymi pomysłami, z potrzebnymi poprawkami.
Firma jest gotowa na wdrożenie automatyzacji marketingu jeśli spełnia trzy bardzo ważne warunki.
Ważną wskazówką jest, iż automatyzacja to jedynie narzędzie, które nie zrobi wszystkiego za konkretne przedsiębiorstwo – to firma, to zarząd ma mieć wizję, pomysł oraz środki na ich realizację.
Z pewnością wielu właścicieli firm zastanawia się, czy marketing automation będzie się sprawdzało w małym, średnim, niszowym biznesie. Odpowiedź jest jedna – oczywiście. Automatyzacja ma wiele zalet, przede wszystkim jest w stanie odciążyć pracownika lub właściciela firmy, jeśli jest to jednoosobowy biznes, od zajęć pochłaniających czas. Ten czas można później przeznaczyć na pracę twórczą, na zastanawianie się nad nowymi, lepszymi rozwiązaniami.
Ponadto, marketing w tej formie przygotuje firmę na rozwój. Kiedy nastąpi wielkie boom i klienci będą walić drzwiami i oknami, nie będzie trzeba szukać rozwiązań, ponieważ one już będą wdrożone.
Ostatni powód, dla którego niszowe i małe firmy powinny pozwolić sobie na automatyzację marketingu jest fakt, że to nie kosztuje wiele.
Wdrożenie automatyzacji zależy do tego, na jaki etap postawi klient. Jeśli firma chce etap podstawowy, zazwyczaj trwa to od miesiąca o dwóch. Przy etapie średniozaawansowanym czas ten może wydłużyć się od dwóch miesięcy do czterech, zaś przy etapie zaawansowanym trwać to może nawet do pół roku.
Tak naprawdę nie ma branży, która nie mogłaby wdrożyć u siebie marketing automation. W sytuacji, kiedy uprawiany jest marketing w Internecie, a Twoja firma pozyskuje leady, masz szansę jedynie zyskać po wdrożeniu tego systemu.
Niekiedy klienci, jak i właściciele firm wychodzą z założenia, że newsletter, automatyzacja i wiele innych udogodnień dla marki, może wiązać się z nadmiernym spamem i zalewem wiadomości bez większego sensu. Jeśli się tak dzieje, nie ma tutaj winy systemu czy platformy, a jedynie osobny za to odpowiedzialnej. Automatyzacja to jedynie narzędzie, nad którym nadal panuje właściciel biznesu.
Formularz kontaktowy